Sign in to follow this  
Followers 0
milika

Senzorul de temperatura a apei

877 posts in this topic

Va rog frumos sa imi comunicati si mie codul de la senzorul de temperatura a lichidului de racire!

Cel vechi nu mai imi indica bine temperatura la bord ramanea blocat pe undeva pe la 30-40 de grade, am cumparat unul care are acelasi cod cu cel vechi de pe masina dar asta imi indica prea mult 110 grade, care sa fie beleaua? :banghead:

Golf III GTI 2000, 115Cp, 2E

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu e original du-l inapoi. S-ar putea sa fie decalibrat. Diferenta este doar de 200.000 intre unul no name si unul original(costa 1,1 mil). Daca este bun...ti-a ramas blocat in pozitia inchis termostatul. Ai grija sa nu-ti arzi garnitua de chiulasa. Eventual incearca unul bun de la altcineva. Daca esti prin Cluj te ajut eu.

Trebuie sa aiba inel de culoare albastra. Maine dimineata voi citi codul si ti-l scriu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt din Bucuresti :P !

Nu are cum sa fie blocat termostatul ca decat am facut un drum de 400km si insemna sa am probleme si am mai avut probleme cu termostatul si la 110 cand sonda imi indica bine imi dadea cu apa afara acum nu imi da.

Am pus mana pe furtune nu are cum sa aiba 110 grade, si am vazut ca si termostatul lucreaza, inchide si deschide circuitul.

Totul este de la sonda aia de imi indica temperatura la bord nu imi indica bine eu unul asa cred, am verificat 2 sonde noi amandoua si tot asa imi face (eu am dat 550.000 pe sonda!!!!!!!!!!).

Intrebam de cod sa vad daca este acelasi cu al meu, o sa revin si cu codul meu!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Codul este 600 919 501B si are inel albastru (culoarea este foarte importanta).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie pentru 2E diametru senzor= 2cm (digifant sau monomotronic - nu stiu de care e) imi scrie 357 919 501 A

Codul postat de tine nu-l gasesc la VW. :P

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adrian Z sa stii ca de culoare mi-a zis si mie mecanicul ca inelul trebuie sa fie albastru.

Eu am codul 357 919 501A si inelul este verde. :P

Si daca este cum zice Valentin ca vad codul meu identic cu cel comunicat de el, care sa fie problema de imi indica prost?

O sa ma duc de unde am luat sonda si o sa apelez la codul tau sa vad ce gasesc!!!!

Va multumesc!

Mai astept sugestii ca vreau sa rezolv si beleaua asta! :P

Edited by milika
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am cumparat masina, din cate imi aduc eu aminte, si al meu avea inel verde. Cand am fost la reprezentanta mi-au spus ca s-au schimbat culorile (acum vreo doi ani) si acesta cu inel albastru este echivalentul. Sa se fi schimbat si codurile?!

La un moment dat am avut un senzor cu inel galben primit de la cineva,dar nu a mers bine motorul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adrian Z la Meteor nu are nimic cu acel cod.

O sa mai incerc la Augsburg sa vad astia ce au!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la Augsburg si astia pt modelul meu de masina au sonda cu 2 pini si cu 4 pini, cea cu 4 pini are codul identic cu cea pe care am cumparat-o de la Meteor.

Sa zicem ca nu este sonda buna, dar am probat 2.........

Asa ca nu inteleg nimic unde sa fie beleaua??

Sa nu imi mai indice bine in bord??????????

Edited by milika
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fa rost de un VAG-COM si verifica temperatura lichidului de racire cu acesta.

Daca difera cu mult fata de ceea ce-ti este afisat in bord inseamna ca ai probleme cu partea electrica (cabluri, mufa etc) de la sonda la IC sau chiar cu acesta din urma

Daca temperaturile sunt aprox. egale, schimba termostatul

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa imi cumpar o interfata OBD II si o sa fac si un VAG-COM.

Revin cu detalii dupa ce rezolv, sau am noi lamuriri!

Mersi frumos! :D

Edited by milika
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat cu VAG-COM temperatura lichidului de racire este la 98 de grade.

In concluzie inseamna ca nu imi mai indica bine in bord?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recapitulare: acum sa inteleg ca in bord iti indica 110, dar VAG-COM-ul afiseaza 98?

Este mult mai probabil ca sonda pt. ECU (cea afisata de VAG-COM) sa fie mai aproape de cealalta. De ex, mie imi afiseaza 75 in bord cand am 90 in realitate.

Deoarece nu-ti poneste ventilatorul (cand pe bord ai 100) inseamna ca sonda pt bord nu afiseaza corect temperatura.

PS Pana acum eu n-am vazut nici un GIII care sa-i afiseze corect temperatura pe bord

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe VAG-COM temperatura este batuta in cuie la 98 si atunci imi si porneste termoculpa pe prima treapta.

Sa inteleg ca sonda care imi trimite impulsul in bord nu imi indica bine??

Si ca indicatorul de bord este bun??!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventilatorul ar trebui sa porneasca intre 92-97 grade. Deci 2 senzori (senzorul pt. ECU + termocupla) elimina citirile celui de-al treilea (sonda pentru IC).

Repet: toate GIII pe care le-am vazut raportau in bor o temp eronata a lichidului de racire. Nu stiu carui fapt se datoreaza acest lucru, inclin totusi sa cred ca este vina senzorului si nu a IC.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut! am avut probleme cu electroventilatorul, l-am schimbat, am pus unul nou. totul e ok. porneste dar apa tot imi ajunge pe la 100-110 este normal? mentionez ca inainte nu trecea sub nicio forma de 90C. multumesc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai probabil inainte era iarna. :)) Nu-ti fa probleme , si la mine urca pana pe la 100-105 acum.Iarna sta la 90.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU ii normal. vezi ca itzi arzi arnitura de chiulasa. In orasa tre sa fie in jur de 90 de grade iar afara pe la 75 80. Vezi daca deschide termostatu verifica nivelul apei in borcan, in masina da caldura puternica cand ii motou cald?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu....tot vara era si nu urca peste 90termostatu deschide. caldura in masina nu am verificat@sergiu: ce zici am putea vb pe mess? poate te pricepi mai bine ca mine si imi dai niste sfaturi, id meu est trutalaurentiu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt si eu curios in privinta asta. La mine cand era termostatul blocat deschis (mi-am dat seama abia in prima iarna) nu trecea de 90 decat f putin si rar. De cand am schimbat termostatul ajunge la 100 chiar ~105 uneori. Asta doar cand e cald afara (spre 30 si peste) si merg in trafic foarte intens. Interesant e ca ventilatorul porneste tot in apropiere de 100.

In trafic mai lejer nu prea trece de 90, si nici seara.

Merg de 18 luni asa si nu am semne de garnitura arsa.. sau nu sunt evidente.

Ciudat?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuzati daca e offtopic dar cel mai bine scrie in manual care sunt temperaturile optime.

La mine de exemplu nu trece de 90 de grade. Se spune in manual ca este posibil in anumite conditii sa treaca peste 90 dar nu trebuie sa ma ingrijorez decat in momentul in care ajunge si depaseste zona rosie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

care sunt semnele de garnitura arsa? sa verific si asta, desi nu cred ..pt ca nu a crescut niciodata mai mult de 110 si asta pt max 5 min. si nici nu a sarit antigelu din vas sau sa dea semne ca fierbe ...offf

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca zici ca nu face presiune in instalatie, atunci ai putea verifica urmatoarele; -la acest model de motor se infunda frecvent duza din furtunasul de aerisire care este situat la imbinarea dintre furtunul gros care iese din chiulasa spre radiator, scoate furtunul cel subtire din vasul de exspansiune, si sufla in el sa vezi daca trece aer . daca nu , il desfaci si desfunzi dupa care il pui inapoi...dar mare atentie ,daca este motorul fierbinte va da apa afara din vas si te opareste...-mai verifica si daca nu se invarte ventilatorul invers, adica sa dea aerul spre fata...-mai verifica si stuturile de pe furtunurile care merg la caloriferul din bord sa nu fie infundat si sa nu circule destula apa si sa nu se faca bine aerisirea...-si mai verifica la ce temperatura deschide termostatul si la ce temperatura porneste prima si a doua treapta la ventilator...-ori este senzorul de temperatura defect si nu indica bine...toate bune si mai vorbim... :icon_thumright: :Driver:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa va spun si eu cate ceva despre aceasta problema.

Fiind nevoit sa schimb flansa din plastic ce face legatura intre radiator si chiulasa(singura piesa pe care am fost obligat sa o schimb in aprox.3 ani de cand am luat masina) nu am gasit decat modelul care are 2 sonde deasupra, fiind nevoit in cele din urma sa mai cumpar o sonda. Nu a costat mult dar am zi sa mut instalatia pe sonda noua. Rezultatul odata cu venirea verii(la temperaturi ridicate): in regim de trafic intens acul indicator ajungea aproape de 110 grade ceea ce m-a determinat sa consult manualul. Inainte de a o face am trecut pe sonda veche si rezultatul a fost altul:in aceleasi conditii acul ajungea la aproape 100 grade, fara sa treaca de aceasta gradatie.De atunci si pana acum (in trei ani) indicatiile au ramas la fel. In mers (viteza) acul sta la 80, iar daca merg prin oras in regim constant sta la 90. In tot acest timp becul de la temeratura apei nu s-a aprins niciodata.

Rasfoind manualul am gasit ceva legat de regimul de functionare al ventilatorului:"Debitul de aer este controlat de un termocontact in 2 trepte, care este montat in partea stanga, pe carcasa radiatorului. La o temp. a lichidului de racire intre +92 si +97C termocontactul conecteaza ventilatoarele in prima treapta(la jumatate din turatia nominala). Daca temp lichidului de racire creste la +99 pana la 105 C ventilatorul este conectat la turatia nominala".

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi problema am intampinat-o si eu pana mai de curand. Am schimbat termocontactul despre care vorbea paul_ral si totul a revenit la normal. Verifica totusi si garnitura de chiulasa pornind motorul cu capacul la vasul de expansiune scos. Daca iti bolboroseshte ar fi bine sa schimbi si garnitura. Multa bafta! :(

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.