Jump to content

Filtru epurator 1.9 Tdi Pd


lucianwwl
 Share

Postare recomandată

Mai merge co conditia sa nu intre aer de afara pe acolo. Astfel ti-ar intra praf in admisie > dupa filtrul de aer si inainte de turbina dupa care in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Pana la urma nu a mai incercat nimeni cu Mann Provent sau cu vreun filtru CCV extern ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am vazut filtru de olcit... pare sa functioneze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un membru forumist care sa fi aplicat ideea de la oltcit ? Eu ma gandeam si la un filtru de benzina, din alea cu vas din sticla(numai ca e cam mic). Ideea mea era ca filtrul pe care l-am folosi sa aiba intrare prin partea de jos si iesirea prin partea de sus, si sa ai posibilitate de purjare. Mie imi consuma 30-40ml ulei la 1000km. O purjare la 5000km(200ml maxim) ar insemna ca trebuie sa fie maricel filtrul de gaze de carter. Nici nu vreau sa umblu toata ziua acolo.

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am pus un filtru gen decantor CCV similar celui din link, cu mentiunea ca nu e din carbon ci din aluminiu...Mai bine il luam din carbon, aviz amatorilor

http://www.forgemotorsport.co.uk/content.a...roduct=FMUNCTCF

Problema cu el este ca nu e etans. L-am etansizat eu cu niste silicon din acela rezistent la temperaturi inalte si sper sa tina, pana fac unul similar dar mult mai bun.

Cu el montat, masina trage mai bine. E o chestie de feeling, insa chiar pare ca trage bine. Am scapat de uleiul care curgea prin vechiul furtunel. Presiunea care iese din crankcase este destul de mare si temperatura degajata de motor, de asemenea. Caut acum un furtun rezistent la temperaturi de dimensiune 19 mm.

Am cumparat filtrul de la racing nik si l-am schimbat odata pentru ca s-a prelins ulei din el. Nu il recomand intrucat este prost construit, are o conceptie de proiectare gresita. Recomand cel care il inlocuieste si are nivelul pe afara: http://www.forgemotorsport.co.uk/content.a...;product=FMUNCT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce bani te'a ajuns afacerea cu filtrul? Ai platit transport?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat filtrul de la racing nik si a costat 280 lei. Destul de mult pentru cat de prost realizat este. Nu e vina importatorului ci ca firmei engleze care l-a realizat.

Personal, pe baza designului sau, a dimensiunilor lui, am sa comand realizarea unuia muult mai bun. O sa pun poze cu noul filtru dupa ce se face, aprox 1 luna.

Deocamdata merg cu asta, care e carpit cu silicon rezistent la temp. inalte si e totul in regula. Nu mai curge nimic, isi face datoria foarte bine.

Recomand constructia unui filtru similar artizanal, lipiturile sa se faca prin cositorire, rezultatul fiind excelent si superior unei versiuni cumparate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai sa ne arati cum l-ai facut, ti-am face statuie :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Da, sper sa ne arati si noua cand e gata.Asteptam cu interes,bafta multa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am vazut mesajul off line pe mess. Inca nu am facut filtrul asta artizanal, merg inca cu ala de la racing nik. Luna asta sunt cu concediu abia in Septembrie ma apuc de el. O sa pun poze cu el dezmembrat sa le vada lumea.:blah:

bafta ca maine plec in drumetie:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drum bun si distractie placuta.Asteptam cu interes pozele tale:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum cateva zile am observat ca la acceleratii suiera ceva la motor. Zgomotul se auzea cam atunci cand incepea sa lucreze turbina ~2000 rpm. Initial, am zis ca turbina este dusa. Am studiat cu atentie si am vazut ca "ciupercuta" (epuratorul de gaze) de deasupra capacului motorului (de la tacheti) este crapata. Am carpit eu cum am stiut si acum merge perfect. Am intrebat la un magazin si epuratorul costa ~170 ron. Pretul nu este foarte mare, insa am alta problema. A inceput sa dea cu ulei pe la imbinarile furtunului prin care trage aer (cel care vine pana in el). Sa cumpar unul nou sau sa fac improvizatii?

1. Daca dezafectez epuratorul (pun un furtun catre asfalt) si fac legatura intre furtunul care vine la el si cel care pleaca de la el (prin care am inteles ca trebuie sa treaca numai aer) care ar putea fi efectele?

2. Ar fi afectate consumul sau performantele?

Va multumesc.

PS. Nu am inteles prea bine: ce poate ingheta iarna in cazul furtunului de evacuare a gazelor orientat catre asfalt? Gazele care se pot transforma in apa, ulteior gheata si obtureaza furtunul? Asta banuiesc ca se poate rezolva cu un furtun cu diametru mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mi-a zis un vechi mecanic urmatoarele: ca atucni cand filtru asta epurator e inbacsit ies vapori pe la capcul de ulei motor din cauza presiunii. Iar cand se invunda de tot o sa arunce capacul. Cica se cam scimba odata la 2 ani. Acum eu ma intreb de ce nu e inclus la revizii in manual sau pe planul d eservice. Bag seama ca e o treaba importanta.

O sa sun la reprezentanta sa vad ce zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In istoricul service al masinii mele figureaza o astfel de curatare :Driver:. Banuiesc contracost, vezi in romania la reprezentanta sa iti faca asa ceva, vezi vreunul sa se murdareasca pentru atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se gaseste de cumparat un astfel de filtru? Ma gandesc sa il schimb poate cat mai curand. Am ceva umezeala pe langa busonul de ulei. Nu imi mananca ulei dar e umed langa buson.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

Am si eu o problema referitor la acest filtru epurator. Mie imi da ulei pe la garnitura de la capac tacheti si de asemenea pe la cabalajul (mufa) care alimenteaza injectoarele cu, curent (situat langa pompa tandem). Ulei pierde destul de mult - se prelinge pe "blocul motor" si este direct proportionala (pierderea) cu turatia motorului.

Am fost la midocar si mi-au spus ca trebuie schimbata acea garnitura si un oring de la mufa - cablaj injectoare. Intrucat da ulei pe unde apuca preconizez ca e presiunea prea mare. Un mecanic de cartier mi-a spus ca de vina ar fi acest filtru - nu e acelas lucru cu "furtunul" pe care-l vedem - filtru este inainte de furtun - si mi-a recomandat sa-l dau jos si sa-l curat.

O alta problema ar fi ca respectiva garnitura de la capac tacheti nu vine decat impreuna cu capacul si costa 680 lei.

Ce parere, sfaturi aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

respectiva garnitura de la capac tacheti nu vine decat impreuna cu capacul si costa 680 lei.

Vrajeala. Lasa-i s-o cumpere ei. Rezolvarea o gasesti aici.

Succes! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant este ca la BMW spre exemplu acel filtru epurator exista ca si piesa de schimb.

Eu am sunat la Nurvil si mi-au spus ca nu au filtru, ca este incorporat in capacul chiuloasei si ca trebuie cumparat cu totul = 580 lei! Golf5, 1,9TDI BKC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Patit urmatoarea faza: dupa cum am spus cateva posturi mai sus, am pus intermediar un Catch tank. El acum functioneaza etans si am colectat in el cam 300 ml ulei. Ce se intampla insa, neavind unde sa se duca uleiul, a inceput sa mi-l bage pe admisie cand o calcam. Presiunea crestea la accelerari si ctt. de ulei crestea in admisie. A inceput sa imi dea ulei pe esapament si am crezut ca turbina o fi ce-o pati. La o inspectie a motorului pe rampa, am observat ca uleiul se prelinsese pe la capacul de tacheti. L-am schimbat, nu e vorba, insa fenomenul a fost urmatorul: presiunea de gaze de cater, a facut ca uleiul sa fie dat prin garnitura capacului de la tacheti. Putea sa o dea pe la baia de ulei, cum se intampla la Audi A4 la motorul de 2,5 l V6, care schimba regulat garnitura de la baia de ulei din cauza gazelor de cater care o pleznesc.

Faza ar fi ca teoretic daca as pune un filtru MANN Provent 200 din ala de care au toti pe afara la TDI, care costa la noi cam 800 lei..., as scapa de belea , pentru ca ala vine cu o supapa de presiune care controleaza presiunea gazelor de carter...

Singura problema pe care o am la achizitionarea unui asemenea filtru si cred ca as fi primul din Romania care il cumpara, pentru ca importatorul MANN in romania mi-a spus ca nu a mai comandat niciodata asa ceva, ar fi ca eu vreau sa scurg uleiul inapoi in baie si nu stiu cum as putea sa fac asta...Stie cineva, daca se poate ca scurgerea filtrului catch tankului ca sa zic asa, sa poata sa fie facuta inapoi in baie?

Atasez o poza cu catch tankul meu ca sa se vada despre ce vorbesc si ideea e daca se poate face ca uleiul colectat de rezervor sa se scurga in baie....pe unde anume sa pun furtunul din el ca sa ajunga uleiul in baie..Eu ma gandeam sa modific joja ...

post-7204-1251833712_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte simplu dai o gaura in suportul de joja ala portocaliu si mufezi la el un furtunas sa faca legatura intre el si filtru. Numai sa cauti gaura sa fie la un nivel mai jos decat al filtrului. NU te speria suportul de joja e ieftin, daca e sa il strici il poti schimba usor. Dai si tu gaura in el si infiletezi in el un stutz pe care sa il siliconezi bine la exterior. Numai sa ai grija sa nu intri prea tar in suport ca nu mai scoti sau nu mai bagi joja :icon_thumright:

post-15891-1251835168_thumb.jpg

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspunsuri si sfaturi.

O sa optez in prealabil pentru a da jos capacu si al curata.

Nu ma incanta ideea de a pune silicon. In mod normal nu ar trebui sa dea ulei pe la garnitura si nici pe la oringul respectiv de la mufa cablaj injectoare. Eu vad problema in felul urmator: intrucat gazele nu pot sa treaca prin acel filtru epurator, "fac presiune" si ca atare da ulei pe unde apuca.

Si ideea cu acel filtru de colectat ulei este buna si am citit ca in afara se practica la greu.

Revin cu pareri dupa operatiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alegerea e a ta, dar o sa ajungi la sfatul meu. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!