Jump to content

Problema Directie


CVA G3
 Share

Postare recomandată

Bun sa incep cu o problema stresanta:

Ma omoara directia. Din cauza unei bucse, rupta, la bascula cand am fost sa fac geometria respectivul neverificand daca totul este ok (bucse, joc, etc) mi-a facut reglajul din capul de bara si din unghi (inclinatie) spunand ca i-mi stateau rotile asa //==//. Acum masina merge dreapta cat de cat ||==||. S-a modificat inclinatia volanului dar l-am scos si l-am pus drept. :rolleyes: Dar... cand trag de volan stanga se duce ff usor, viraj excelent etc. Cand trag dreapta parca intorc tancul, merge greu volanul, rotile parca ies de la locul lor, samd.

Solicit un pic de ajutor cu aceasta problema. Mentionez ca asi vrea sa fac/verific incepand de la volan asa cum se facea la dacie. Sa pun "cremaliera" pe centru fara diferente stanga dreapta, sa regez capetele de bara dupa. Banuiesc ca acum sunt deplasat cu vreo 2 dinti ca prea trage greu. Nu am batai, joc, samd, in volan. Nu scartaie, caraie ninic.

;) Pana acum am aflat : Capetele de bara la inlocuire. NU SE STABILESTE LUNGIMEA ACESTUI ANSAMBLU PRIN NUMARAREA TURELOR FILETULUI. Se masoara cu un subler distanta dintre mijlocul articulatiei sferice la pipa, (pe partea opusa filetului) si locul unde incepe filetul la coada bieletei, partea dinspre caseta. Am cumparat un cap de bara care avea alta dimensiune si la numaratoare "...mi-a dat cu zecimale".

Colegii cu experienta puteti explica detaliat ce pasi trebuie urmati... nu vreau sa ma "lupt cu mecanicul" dar vreau sa merg normal pe strada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ass1

    13

  • Danny78

    13

  • v@sy

    8

  • ovidiu89

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sper sa nu par prea insistent dar vineri ma duc in service si vreau sa stiu de ce ma apuc. :)

orice sfat e binevenit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
mihai_urotiorc

salutare....am si eu acceasi problema... stanga merge usor si dreapta mai greu in plus trage putin stanga directia ...oare ce o fii ...PS: ce i-ai facut in service..?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai nimic, facut unghiul, de fapt doar verificat ca nu avea nimic. Rotile stau drepte. Ma voi ocupa de problema de la zero: schimbat bucse, rulmenti, directia, samd... dar vad ca tot aman ... pana la iarna poate ajung la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucurile sant la fel ? Si eu am avut aceiasi problema dar sa rezolvat dupa ce am schimbat toate bucsele si am facut unghiurile . Si amortizoarele aveau joc , adica tija avea joc in tubul amortozorului desi amortizorul lucra bine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_urotiorc

da cauciucuriile sunt la fel si marca si dimensiuniile..deci ar trebui schimbat cam tot fatza si facut unghiul..?masina nu a fost lovita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai verificat bucsele si rulmentii flanselor de la amortizoare? influenteaza directia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_urotiorc

ai putea sa-mi 'traduci' unde sunt rulmentii aia de la flansele de amortizare..am schimbat si bieletele de directie aveau ceva batai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rulmentul este in interiorul flansei. Se vede partea superioara daca demontezi piulita cu caneluri.Se gaseste de cumparat flansa cu tot cu rulment pe la 50 lei.

post-6155-1219473408_thumb.jpg

post-6155-1219473428_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_urotiorc

am sa verific merci de info .. dar acum inca problema e ca trebuie sa desfac toata fatza pt treburiile astea,oricum am ceva batai pe fatza asa ca schimb tot va tin la curent.va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa demontezi amortizorul pentru a scoate flansa , eu le-am schimbat de mai multe ori compresand arcul cu o presa de arcuri . Ridici masina pe cric , scoti roata , compresezi arcul cu presa , demontezi talerul superior ( sub capota ) si apesi cu piciorul pe discul de frana pana coboara din clopot si ai sa ai destul loc sa scoti flansa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_urotiorc

da merci e mai usor asa si dupa aia trebuie sa ii fac ungiul(ungiurile) ?ai o poza cu presa ..?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

presa am amprumutat-o de la un prieten si am dat-o inapoi , era o presa de arcuri de Dacia un semicerc cu 2 suruburi cu gheare pe capete care se agatza de sipere arcului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

da am schimbat cam tot ce se putea pe fata acum merge super usor in ambele directii am facut unghiuriile....problema e ca nici nu mai stiu cat ma costat dar va zic io ca mult ! asa ca evitati gropiile :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.

Am si eu o problema cu directia.

Dupa ce se incalzeste masina pana la 60-70 Km/h volanu mi se misca/vibreaza stanga, dreapta. Peste 70-80 KM/h nu mai simt nici o vibratie nimika.

Vreau sa va intreb care ar fi problema

Multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei ...Cauciucuri vechi, jante lovite.

Da cred ca ai dreptate pt ca masina e adusa recent din Germania.

un pic OFF TOPIC. scuze :)

Dar va intreb: RAR-ul s-ar putea sa se ia de acest lucru si sa nu imi dea drumul?

Multumesc mult de raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde,unii pot doar sa te avertizeze altii pot chiar sa te respinga..sau sari si tu in ajutorul maririi contului acelui angajat rar ca doar e si el familist,no?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat bieletele de directie si pivotii iar acum directia e incredibil de sensibila..la orice denivelare imi trage volanul iar la viteze de peste 100 km/h devine si mai instabila.. :) Tind sa cred ca asta e directia ei,nu am ce-i face..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la cei de la RAR ...nu stiu in care oras din tara se mai incurca...iti iau cheia,baga masina,o testeaza,o scot afara,iti dau cheia.intre timp-tu platesti.cam atata.tre sa ai BOASHE ,nu gluma,sa se bage cineva pt tine...au fost filmati prea multi de la ei luand spaga...masina mea a luat rarul pe bune fara sa ii fac sau sa ii schimb nimic.asa cum am luat-o..acu 2 luni.direct de la mama ei

:icon_thumright:

Modificat de cosmin_golf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru raspunsuri. Am s-a o bag in SERVICE ca sa imi repare directia. Nu cred ca e mare branza plus de asta e si sanatatea mea si a masini la mijloc si decat sa dau bani la alti si sa ma milogesc mai bine merg cu directia OK.

Hai noroc si fara NERVI, SI ACCIDENTE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Am o problema cu directia,in drum drept imi trage volanul stanga putin...Am schimbat de curand suspensia,sa fie oare din cauza geometriei?Cauciucurile sunt cam chelboase...dar rotile sunt echilibrate,chiar de saptamana trecuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin_golf, cunosc pe cineva care a luat o masina cu RAR-ul facut, oar in 2 sapt a descoperit ca avea un brat indoit si care se rupea. romanul nu o sa uite spaga asa usor....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!