stefad

Ventilator Motor

59 postări în acest subiect de discuţie

Salutari tuturor

Posed de aproximativ 2 luni un Polo TDi de 80 cp (masina este sh)

Fiind prima masina pe care o conduc am observat destul de tarziu , cred, ca nu a pornit niciodata ventilatorul din fata radiatorului. Motorul se incalzeste destul de bine (chiar fierbinte) dupa drumuri prin oras.

Nu ar trebuie sa pornesca ventilatorul pt racire ?

Atunci cand opresti masina ventilatorul nu ar trebui sa mearga cateva minute dupa care sa se opresca ?

Cand si cum functioneaza ?

Multumesc

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ai putea masura cu un VagCom senzorul de temperatura a instalatiei de racire. Acel senzor are inclus in el 2 senzori, unul furnizeaza informatia la IC (adica la bord) si altul care furnizeaza informatia la ECU si implicit la ventilatoare. Ar putea fi defect acel senzor.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Topicul e vechi insa exista :D

Vin si pun si eu aceeasi intrebare ca intiatorul topicului...

Nu am surprins vara asta deloc pornind acel ventilaor. Apa nu trece de 90 de grade insa am vazut foarte multe masini carora le merge acel ventilator, chiar si oprite fiind uneori. Al meu nu l-am simiti mergand. Doar vara trecuta parca l-am prisn de vreo 2-3 ori. Dar cam atat.

E nromal?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

daca lichidul de racire nu trece de 90 e ok ..pana sa porneasca ventilatorul mai sunt si alte elemente care contribuie la racirea motorului

e de ajuns uneori ca lichidul de racire sa treaca prin radiator si sa se raceasca

daca te mananca si vrei sa vezi de ce merge si cum merge ...mergi 2, 3 minute prin oras mai sportiv opreste ridica capota si o sa vezi ventilatorul mergand

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

ia porneste si AC ca sa vezi minunea!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pai da, cand pornesc AC porneste in scurt timp si ala mare de la motor din fata. Dar...apoi se opreste odata cu AC.

Eu ma gandeam ca trebuie sa functioneze si in mers sau pe loc fara AC, cand e nevoie, si pe caldurile astea dupa ceva mers oras plus ceva ture nu am ponit nicodata.

E ok pana la urma?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru liniste ta uitate daca are o mufa cu un senzor pe electro-ventilator, si misco putin, poti face si un test o poti scoate de tot dupa care pornesti si vezi daca iti da in bord ceva eroare(martor), daca nu merge, el se invarte doar cat este nevoie pentru ca este comandat de ECU, nu este de capul lui.

Succes.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

AM vazut ca porneste daca e AC pornit pe climatronic. Altfel nu am reusit sa il fac sa prneasca. Poate doar putin (1 minut pe viteza mica) dupa ce am am mers 4 km mai mult cu a 1-a. Dar de obicei cat de mult as alerga masina nu prea l-am simtit sa mearga si in ultima vreme tot il verific sa vad daca porneste.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca nu a pornit pentru ca nu era nevoie.

Daca porneste cu ac-ul si ti-a pornit si cand ai chinuit un pic masina... inseamna ca este in stare de functionare.

Atat timp cat nu-ti creste temperatura peste limitele normale nu ai de ce sa iti faci griji ca nu il vezi tu mergand.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ia incearca sa mergi a 1-a,a 2-a,stai un pic la relanti(circa 30-40 de sec),si tot asa,sa vezi de nu vajaie de dracii il ia.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

O sa urmaresc si dupa ceva mers cu 1-2. Am venit de la mare cu mers continuu cu viteze maricele 140km/h pe caldura d3 vreo 30 grade si cand am oprit nu mergea nu nimic.

Oricum sper sa fie bine. Deci nu imi mfac griji pt ca oricum temperatura e cum trebuie.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

poti sa verifici si releul de ventilator care il comanda.dai o scanare ceva :)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit.Este foarte eficienta racirea rar vei auzi sa mearga dupa oprirea motorului ca la alte masini.Sa fii ingrijorat numai cind creste temp la apa.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am cam aceeasi problema numai ca la mine nu mai porneste cel mare din partea stanga a masinii,in schimb merge de rupe cel mai mic de AC chiar si dupa ce opresc motorul. A mers fara probleme pana saptamana trecuta cand am schimbat distributia, de atunci ...pauza. Sa fie tot de la vreun releu? De ridicat temperatura, nu se ridica.

Multumesc anticipat.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

La mine problema este invers:porneste electroventilatorul si nu se mai opreste nici dupa ce opresc motorul si consuma bateria.Am fost la un service au pus calculatorul si dadea o eroare de releu de comanda pt. electroventilator.Electricianul a mai tras niste concluzii pe sub masina scotand si bagand mufele la releu si a zis ca sigur este releul.Am cumparat releul de comanda pt electroventilator l-a schimbat electricianul dar degeaba,acelasi fenomen electroventilatorul tot nu se opreste moment in care electricianul mi-a sugerat sa le iau prin eliminare(releu de comanda pt. electroventilator costa 6,5 milioane)Am plecat la un service mai mare si "de firma"unde dupa 4,5 ore de cautari indelungate eu neputand sta langa masina pt ca asa e regulamentul s-a constatat ca de vina ar fi panoul de comanda pt. climatronic si ca mi-l pot aduce pe comanda pentru 23 milioane( atat costa si in magazin)iar daca in continuare nu va merge (ceea ce ei spera sa nu se intample)vor schimba in continuare alte piese.Acum intrebarea care mi-o pun eu este daca voi da 23 milioane degeaba ca si in cazul releului?Nu vreau sa dau o suma asa mare degeaba, ma gandesc poate gasesc pe cineva sa ma ajute sa probez o alta piesa(panoul de control pt.climatronic)Daca exista cineva care ma poate ajuta in problema aceasta am sa fac cinste.Polo-ul meu este climatronic din anul 2006.Atasez si poza

post-9954-1254167514_thumb.jpg

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic daca ventilatorul merge dupa oprirea motorului nu prea are legatura cu aerul conditonat,cel mult cu temperatura agentului de racire.Calculatorul de la climatronic nu mai este alimentat dupa scoaterea cheii din contact.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic asa ar trebui, dar practic eu cu motorul oprit si electroventilatorul mergand in momentul in care decuplez panoul de control climatronic(din poza)adica ii scot mufele din spate in momentul acesta se opreste electroventilatorul.Nu am o schema electrica a masinii si de aceea nu stiu daca este normal ca dupa ce opresc motorul, panoul de comanda din interior care defapt este pt.climatronic(A.C.-ul ne functionand cu motorul oprit)sa mai comande electroventilatorul.Ideea este ca toate aceste piese trimit diferite informatii de la una la cealalta si este dificil pe cea cu probleme.Este posibil ca acest panou de comanda climatronic sa primeasca la randul lui o comanda din alta parte pe care sa o transmita mai departe la electroventilator.De am decis ca cel mai bine ar fi sa probez intai cu nu alt panou(dureaza 5 minute)decat sa cumpar altul care costa 23 milioane si sa vad ca defapt defectul este in alta parte si am dat banii astia degeaba ca in cazul cu releul pe care am mai dat 6,5 milioane.Nu cred ca este normal sa merg in service-ul de reprezentanta al masinii sa mi se spuna ca nu pot sa-mi faca proba cu o alta piesa dar ca pot sa mi-o comande pe aceasta care am spus cat costa si va trebui sa o platesc in cazul in care ei o comanda, iar daca in momentul in care piesa se inlocuieste si ventilatorul merge in continuare ca si inainte se considera ca oricum panoul de control clim

atronic era defect si se vor schimba in continuare piese(pe banii mei)pana cand se va ghici piesa stricata.

SCUZE MIA SUS AM FACUT O GRESEALA SI A TREBUIT SA REVIN

post-9954-1254219019_thumb.jpg

Modificat de Aditu
quote
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Am si eu o problema cu ventilatoarele, poate ma ajuta cineva....

Exista o mufa mare jos sub ventilatorul mare(mufa mama) trebuie sa aiba si o mufa tata? pt ca la mine lipseste....asa am cumparat masina.

Aveti cumva o schema?

La mine nu porneste nici un ventilator de pe radiator nici cand pornesc AC.....

Senzorul de temp de pe motor are 2 fire nu 4, iar cel de pe radiator tot 2 fire.

Stiti cumva ce mufe ma sunt intre radiator si motor ca la mine 3 mufe sunt desfacute si nu stiu care cu care vine?

Astept un rasp de la voi.....

Merci....

Modificat de Aditu
!!!!!! si ????? in exces
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, revin dupa ceva timp cu reyolvarea electroventilatoarelor de la POLO.

Treaba a fost , ca erau defecte ventilatoarele.

Mai am o mica problema, poate stie cineva cum vin firele in mufa de la termocupla de pe radiator....

Am schema dar acolo este explicat doar ce fire vin in termocupla si nu si in cazul in care nu ai mufa cum este cazul meu.

Ma intereseaza care fir la care pin merge de pe termocupla.....

Multumesc.....

Revin cu, culorile firelor.....MARO...MARO+VERDE......MARO+ALBASTRU....fiecare unde vine in mufa.....

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Din schema rezulta asa:

1- maro - legat la masa (masori cu un instrument si vezi care pin da la masa; numai un pin trebuie sa dea la masa altfel termo-cupla e defecta);

2- maro/albastru - treapta I (dupa ce identifici pinul de masa iti mai raman tr. I si II. Pornesti motorul si il lasi sa mearga pana ajunge apa la 92 gr si masori sa vezi care din pinii ramasi (I sau II) da la masa. Cel care da la masa la 92 gr este cel de tr. I);

3- maro/verde - treapta II (pinul care ti-a mai ramas)

Iti pun si schema:post-10189-1276077572_thumb.jpg si continuarea:post-10189-1276077598_thumb.jpg si post-10189-1276077632_thumb.png :hainoroc:

Modificat de ionel.d.2007
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

@ ionutus, care a fost problema pana la urma?

Modificat de Aditu
quote
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!!!

Problema a fost ventilatorul mare....adica ars.......noi costa ca 350-400 roni

Asa ca am pus doua electroventilatoare de Dacia cumparate cu 40 roni(pana trece criza).......legate pe termocupla si nu mai am probleme cu supraincalzirea apei....qed.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Va salut cu respect, am aceeasi problema ca si colegul ionutus cu observatia ca e vb de climatic in loc de climatronic. Ventilatorul functioneaza pana termina bateria. E de groaza, maine merg la service si daca rezolv ceva revin imediat cu un reply.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai problema cu termocupla ca iti ramane cuplata si iti descarca bateria prin ventilator...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Scuze de intarziere, rezolvand problema intre timp am fugit si cateva zile la mare :D. Am lasat masina la service avand deconectata mufa de pe ventilator. In aproximativ 2 ore m-au si sunat: "Nene, vino sa-ti iei masina ca n-are nimic" :D . Baietii au remufat ventilatorul, au lasat-o sa mearga pe rampa o buna perioada si nu a mai creat nici un fel de problema. Se pare ca ventilatorul facea "ciclu normal", daca ma pot exprima asa. Nici bani nu au vrut sa-mi ia. Pe drum catre mare si inapoi nu am avut probleme deci o explicatie logica nu se intrevede.

Ma declar insa bucuros ca am scapat cu doar 20 lei atentie pentru timpul acordat de mecanic.

Zoltan, merci de reply, asa mi-au spus cam toti prietenii mai priceputi...acum na, sper sa fie depasita problema.

Numai bine va doresc si zile racoroase!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.