Jump to content

Sistem Spalare Faruri


Drag
 Share

Postare recomandată

Salut,

Are cineva idee daca sistemul de spalare a farurilor poate fi setat incat sa nu functioneze cand sunt aprinse doar pozitiile ?

Problema e ca de dimineata in oras daca am pozitiile aprinse cand vreau sa spal parbrizul da si pe faruri si chiar nu e nevoie.

P.S. Nu am gasit topic legat de aceasta problema. Daca aceasta problema se discuta intr-un topic special rog un moderator sa-l mute. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • gabriel

    6

  • Drag

    5

  • sorin_balan

    5

  • care_este

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dat fiind ca lampile de pozitie sunt in far, nu cred ca se poate ceea ce vrei tu. Eu am rezolvat-o altfel; cu VAG-COM-ul am modificat intarzierea dupa care sa porneasca spalatorul de faruri de la actionarea manetei ( de la 0,05 secunde la 2 secunde ) si durata jetului pe faruri ( am micsorat-o foarte mult ). Astfel, daca vreau sa spal farurile, tin maneta apasata mai mult timp, iar daca nu, folosesc jeturi scurte pentru spalat geamul. Doar ca spalatorul de faruri porneste odata la 5 ( parca ) spalari de parbriz.... s-ar putea sa se poata umbla si la asta, mai sap un pic.

Numai de bine,

Emil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e chiar culmea!!! Dai banii pe sistem, si dupa aia cauti solutii pt a-l opri. In fine.

E bine sa clarificam un lucru - la Xenon, ca banuiesc ca amandoi aveti - spalatul farurilor nu e atat de important pt voi, cat pt cei ce vin din sens opus. Cand farurile sunt prafuite, ii deranjeaza pe ceilalti prin ceata de lumina pe care o produc. Exact cum e la un far curat si reglat cu Xe aftermarket (care a fost original facut pt becuri halogen).

Sistemul functioneaza si cu pozitiile pt ca farurile prafuite deranjeaza imediat dupa ce faza scurta a fost aprinsa - este cerinta impusa la certificare. Cred ca ar trebui sa functioneze sistemul si cu pozitiile oprite :Driver:

Eu zic ca e pacat sa iti primesti urari de la ceilalti pt 0.5 l de apa... nu credeti? Incet incet, Xe devine foarte uzual. Voua v-ar place sa va intalniti cu altul care face economie pe contrasens?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Pisicutza; Ai dreptate. Dar;

1. Eu personal am faruri normale, nu xenon, optiunea de spalare a farurilor am ales-o pentru capacitatea sporita a rezervorului (5 litri fata de 3 litri) si pentru senzorul de nivel a lichidului. Merg zilnic pe soseaua de centura ( deci, conform legii, merg cu faza de intalnire aprinsa si in timpul zilei ) si, cum vreau un parbriz curat, folosesc des spalatorul. Fara modificarea facuta de mine, cam jumatate din lichidul de spalare se pierde aiurea.

2. Atat eu cat si Dragos, din cate am inteles eu, nu avem intentia de a dezactiva spalatorul de faruri, ci de a reduce functionarea fara rost a acestuia.

Numai de bine,

Emil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci Emil,

Ai dreptate am faruri normale si ca si tine am luat optiunea pentru faptul ca am senzor si bineinteles pentru rezervorul mai mare. Oricum f. important e si faptul ca pe timp de ploaie nu am chef sa opresc sa sterg farurile. Evident nu vreau sa dezactivez optiunea (din motive practice nu de altceva).

Ptr. Pisicutza : am nevoie de eventuale solutii nu impresii proprii despre cum crezi tu ca ar trebui sa-mi folosesc masina (fara suparare dar faza cu "Asta e chiar culmea!!! Dai banii pe sistem, si dupa aia cauti solutii pt a-l opri" e chiar culmea).

Nu cred ca e ceva anormal ca atunci cand merg doar cu pozitiile in oras sa vreau sa-mi spal doar geamul si sa nu dau pe faruri (pot stropi aiurea alte masini si personal mi-ar displacea acest lucru).

Emil, sa inteleg ca nu pot seta BC-ul astfel incat sa nu spele farurile decat cand e faza scurta sau cea lunga. E interesant ce zici cu setarea intarzierii spalarii la 2 sec. Nu as micsora durata jetului pentru ca vreau sa-si faca treaba cand am nevoie de spalarea farurilor. Ar fi util daca spalarea farurilor se poate face dupa mai multe actionari. Ai idee codurile sau ce ar trebui sa-i zic celui de la service (ca poate nu stie de aceste setari) ?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin_balan

eu cand sunt in oras si vreau sa-mi spal parbrizul opresc farurile, dau drumul la jet cat am nevoie dupa care aprind din nou farurile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FABIAn RuSu

de ce?

ti-e setata spalarea de faruri la fiecare ciclu de spalare a parbrizului?

default e 5

Pisicutza> are dreptate Dragos cand vrea sa faca economie si nu e vorba de zgarcenie aici, dar daca ai sti ce balta ramane sub masina dupa ce speli o singura data farurile...

la O2 nu stiu daca se poate modifica si nr de cicluri la care sa intre si spalarea de faruri (la mine pe Fabia am modificat pe 3 si cred ca voi ramane pe 1 sau 2 pt ca e cam dificil de retinut dupa 100 km de drum pe ploaie la ce ciclu ai ramas....) - in schimb avantajul la O2 e ca se pot modifica parametri descrisi de EmilG in postul #2

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin: asa fac si eu dar as vrea sa nu mai fac :(

FABIAn RuSu: nu da la fiecare spalare a parbrizului. Probabil e la 5 cum zici ... nu am numarat. Numai ca uneori uit ca am pozitiile si dau sa spal geamu si le dau la altii pe masina. Unii nu zic nimic ... altii sunt mai ... nemultumiti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FABIAn RuSu

avantajul la mine e ca functioneaza doar pe faza scurta (lunga) :icon_cool: si desi nu pot modifica decat nr de cicluri la care sa intre si spalarea faruri, intervalul de timp intre actionarea manetei si intrarea spalarii faruri e de cca 2 secunde (nemodificabil) - deci suficient ca sa speli parbrizul cu sprituri scurte fara ca sa intre si celalalt

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pisicutza> are dreptate Dragos cand vrea sa faca economie si nu e vorba de zgarcenie aici, dar daca ai sti ce balta ramane sub masina dupa ce speli o singura data farurile...

Stiu foarte bine, ca si eu am spalator de faruri. Parerea de mai sus mi-o mentin... :D

Si, musiu dragos, daca ai un ton asa ferm, ia cauta matale asa singurel o solutie, ca de la mine nu vei primi raspuns. Ca se pare ca si mata faci parte din categoria aia unde ursul nu are coada...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Ptr. Pisicutza : am nevoie de eventuale solutii nu impresii proprii despre cum crezi tu ca ar trebui sa-mi folosesc masina (fara suparare dar faza cu "Asta e chiar culmea!!! Dai banii pe sistem, si dupa aia cauti solutii pt a-l opri" e chiar culmea).

Nu cred ca e ceva anormal ca atunci cand merg doar cu pozitiile in oras"

Dragos - 1. Din intamplare, una din cauzele pt. care exista forumurile, este aceea de a exprima opinii; rau este (cel putin pe acest forum)atunci cand acestea sunt, asa cum scrie si in regulament: 6. Posturile trebuie sa fie bazate pe argumente, nu pe opinii subiective ...ceea ce nu a fost in cazul lui Pisicutza.

2. Chiar daca nu-ti plac opiniile personale... cand circuli trebuie sa folosesti luminile de intalnire si nu pozitiile (altii le numesc "lumini de stationare/parcare").

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

O sa fie ultimul meu mesaj legat de comentarii la comentarii de pareri personale.

xxnelu> inteleg din punctul 1 ca esti de acord ca nu o fost ceva constructiv ci doar ceva intepaturi la o problema concreta (si nu am nevoie de asa ceva nici eu si sigur nici alti forumisti)

- sunt de acord cu faptul ca atunci cand circuli in afara oraselor trebuie sa ai faza scurta ... este extrem de folositoare si te poate scuti de probleme. Eu vreau doar sa fac masina sa nu mai spele farurile cand sunt doar pozitiile aprinse.

Ptr. musiu pisicutza> sanatate si numai bine.

Oricum multumita forumului am dat de o persoama care mi-a dat sfaturi si chiar solutii (merci Emil).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[quote name='Drag

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

xxnelu> daca tu consideri ca mesajul lui pisicutza are vreo legatura cu primul meu mesaj ... no comment (o sa-ti dau un pm ca nu are rost aci).

- in legatura cu punctul 2 o sa-ti dau un citat din lege(art 144 zice cine e obligat sa aiba in oras luminile de intalnire) :

Art. 143. - (1) Conducatorii de vehicule sunt obligati ca de la lasarea serii si pana in zorii zilei, ziua cand ploua torential, ninge abundent sau este ceata densa, ori in alte conditii care reduc vizibilitatea pe drumul public, precum si in tuneluri, sa foloseasca instalatia de iluminare a vehiculului astfel:

a) luminile de pozitie sau de stationare, in timpul opririi pe partea carosabila in afara localitatilor;

b) luminile de intalnire sau de drum, in mers, atat in localitati, cat si in afara acestora, dupa gradul de iluminare a drumului public, iar cand ploua torential, ninge abundant sau este ceata densa, ori in alte conditii care reduc vizibilitatea pe drum, si luminile de ceata.

(2) La apropierea a doua vehicule care circula din sensuri opuse, conducatorii acestora sunt obligati ca de la o distanta de cel putin 200 m sa foloseasca luminile de intalnire concomitent cu reducerea vitezei.

(3) Semnalizarea prin schimbarea luminilor de intalnire cu cele de drum se foloseste pe timp de noapte la intersectiile care nu sunt dirijate prin semnale luminoase sau de catre politisti, precum si in conditii de vizibilitate redusa.

Art. 144. - Sunt obligati sa foloseasca ziua, permanent, luminile de intalnire:

a) conducatorii motocicletelor si ciclomotoarelor;

b) conducatorii autovehiculelor care insotesc coloane militare sau cortegii, transporta grupuri organizate de persoane si cele care tracteaza alte vehicule sau care transporta marfuri si produse periculoase.

Oricum toate astea nu au nici o legatura cu intrebarea mea initiala.

Pentru cei care doresc sa seteze masina (dotata cu sistem de spalarea farurilor) sa nu mai spele farurile cand sunt doar cu pozitiile, am gasit o singura rezolvare la Emil (nu am avut timp sa ne intalnim inca). Ea presupune intarzierea actionarii sistemului. Daca initial e la 0.5 sec el poate fi intarziat la 2 sec si astfel se pot da impulsuri scurte la spalarea parbrizului care nu vor activa spalarea farurilor.

Revin cu impresii dupa ce ma intalnesc cu Emil si fac acea modificare.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Multumesc pt. citat dar, acesta nu face decat sa confirme ceea ce am spus si eu....nu circuli DOAR cu pozitiile aprinse. Din aceasta cauza, nu intelegeam dorinta ta privind dezactivarea spalarii in conditiile prezentate de tine: "Are cineva idee daca sistemul de spalare a farurilor poate fi setat incat sa nu functioneze cand sunt aprinse doar pozitiile ?Problema e ca de dimineata in oras daca am pozitiile aprinse cand vreau sa spal parbrizul da si pe faruri si chiar nu e nevoie.

"

2. Intarzierea spalarii farurilor, va fi valabila in ambele cazuri (pozitii sau pozitii+faruri, aprinse).

Daca ai fi cerut o solutie, la modul general si nu asa cum ai formulat-o, probabil ca nu mai exista toata aceasta discutie. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salutare,nus daca nu am gresit topic-ul dar o prb pe care dupa cate am citit nu a avuto nimeni,ma prins iarna pe nepregatite si mia inghetat solutia de vara in rezervor,dar duze-le care spala farurile au iesit cca 1cm din bara,motorasu nici nu mai bazaie,va rog datimi un sfat,va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BAga masina in garaj incalzit sau intr-un service sau in parcare subterana, poate se dezgheata. Nu mai folosi spalatoarele ca distrugi motorasele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi s-a intamplat si mie de cateva ori cu orice solutie daca este frig rau asa se intampla....La mine s-au retras singure de la soare. cred ca eu nu am facut nimica pt asta.

Sa nu incerci sa faci ceva sa le impingi sau sa tragi de ele ca le strici oringurile( garnituile de etansare)....bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai putea incerca sa le incalzesti putin cu un feon sau cu un pistol de aer cald.

Nu cred ca e bine sa le lasi asa pentru ca mecanismul lor este destul de fragil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,nus daca nu am gresit topic-ul dar o prb pe care dupa cate am citit nu a avuto nimeni,ma prins iarna pe nepregatite si mia inghetat solutia de vara in rezervor,dar duze-le care spala farurile au iesit cca 1cm din bara,motorasu nici nu mai bazaie,va rog datimi un sfat,va multumesc

De asta nu am vrut eu spalator de faruri la octavia mea , fiindca nu sint de loc eficiente si dau si batai de cap . Singurele spalatoare de far pe care le-as pune pe masina sint cele pe care le-am avut pe volvo : cu lame cinstite care intr-adevar spalau sticla de la far . Treaba asta cu jetul care le zoieste ( in conditiile noastre) nu imi place .

In rest au dreptate colegii ai inghetate : pompa pentru faruri , furtunele pina la duze , mecanismele de glisare si duzele propriuzise ... cam multe nu ?

asteapta soarele sau un garaj incalzit ... bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucian...daca erau asa de proaste sistemele asa cum spui tu nu le mai monta nimeni (nici macar Bentley,etc). Si daca erau asa bune stergatoarele alea pt. far ca la Volvo de ce macar Volvo nu le mai foloseste?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici mie nu mi se par stralucite sincer sa fiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De asta nu am vrut eu spalator de faruri la octavia mea , fiindca nu sint de loc eficiente si dau si batai de cap . Singurele spalatoare de far pe care le-as pune pe masina sint cele pe care le-am avut pe volvo : cu lame cinstite care intr-adevar spalau sticla de la far . Treaba asta cu jetul care le zoieste ( in conditiile noastre) nu imi place .

Cum farurile de acum sunt din plastic (protectie pietoni) o lama de cauciuc le-ar zgaria imediat. In plus mecanismul nu e usor de facut la formele de OZN pe care le au farurile acum... pe vremea aia, Volvo le avea plate si dreptunghiulare.

Chiar spala OK cu solutie buna. Toata chestia e sa ai lichid de iarna.

Poti cumpara niste lichid in Hornbach (nediluat ingheata la -30) si il adaugi in apa din borcan... in 24 h, mai ales daca creste un pic temperatura sau o lasi intr-o parcare de mall - se dezgheata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai astea doar cu jet sunt facute sa fie folosite in mers, atunci cand ploua si se pune jeg de la cei din fata. Atunci mizeria e inca moale si jetul este destul de puternic sa o indeparteze.

Cand esti oprit sau inainte de plecare le poti sterge manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La -20 de grade orice solutie ai avea spalatoarle nu mai ies ca este gheata peste ele si chiar opeste faruri...Facem poze daac vreti sa vedeti ce esyte pe botul masinii dupa un drum de 100 de km de frig.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!