Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

Se aude mult mai bine si merge mai rotund decat Mobil 1 fara aditiv, nu cred ca am stricat ceva si sunt constient ca nu este ok.

De aceea caut variante de ulei deoarece imi pare ca ungerea nu este suficienta, uleiul e prea subtire parerea mea.Am avut cateva masini la viata mea la care am simtit ca au uleiul potrivit motorului respectiv.Nu caut probleme unde nu sunt...

@TSI11: Multumesc de parere , o sa tin cont... de fapt o sa il schimb cu Mobil 1 0w40. M-am mai documentat si am vazut mai multi posesori de Golf si/sau TSI recomandand 0W40

Multumesc TSI11 !.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@deenmanNu am unde sa merg cu piesele mele, pana acum (mai astept raspuns de la Midocar doar) nimeni nu accepta. Adica am, dar pot spune adio garantiei :) 

Brady Express accepta dar ei nu sunt autorizati Porsche RO, nu au acces la baza de date VW AG, deci zic pas.

La PBN exista 2 variante: OEM 154 lei/L :))si Castrol EDGE Professional LL III 100 lei/L . Cu Castrol, buson, filtru si manopera cica 700 lei la PBN... :huh: - mai putin decat ma asteptam tinand cont ca 600 lei este doar uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0W30 LL III sa zicem chiar daca la inceput poate este mai prost decat 0W40, in timp este mai stabil si-si pastreaza proprietatile initiale chiar daca este tinut in motor 2 ani sau 30.000 Km, ca doar pentru asta a fost facut. 0W50 sau 0W60 care sunt super hiper  excelente, trebuie schimbate des, ca repede se deterioreaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 hours ago, Dolfin said:

NU, citeste ce inseamna Vapsoil, este doar un brand, nu exista ca facilitate de productie, nici macar blender nu este.

Uleurile Vapsoil sunt facute de Shell sau mai nou si de Addinol.

sunt doar de shell, mai exact shell germania e vapsoil, cel mai original/sigur shell de pe piata.

de pe site-ul vapsoil, tradus in engleza(in romana traduce mai prost):

The basis for this is an intensive and long-term cooperation with Shell Deutschland Schmierstoff GmbH

The unique "Shell PurePlus technology" confirms the technology leadership of Shell in the field of lubricants. Last but not least, Shell is using engine oil for the initial filling of the vehicles at the plants of the Volkswagen Group.

Based on the close cooperation and the successes of VAPSOIL and Shell Helix, we have further expanded our activities step by step. In spring 2016, we agreed to work together even more closely and intensively.

tot de pe site-ul lor: 

VAPSOIL is the exclusive oil of the Volkswagen, Audi, Škoda and SEAT partners.
VAPSOIL is your engine oil brand.

 

si sa ne aducem aminte ca nu demult, bmw a zis ca le strica motoarele cei de la castrol si au trecut oficial la shell, nu lm, nu motul etc nu cred ca se riscau sa dea din lac in put.  cine vrea sa testeze ulei sa inceapa cu vapsoil, parerea mea.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm...foarte interesant !, multumim @jag pentru detalii. Asta este o informatie importanta.

De mentionat totusi si acest lucru:

"Since summer 2015, our strong partnership has also been perfectly complemented by Addinol Lube Oil GmbH."

Later edit: am primit si oferta de la Midocar, sunt singurii care accepta uleiul meu dar se scot ei cumva din manopera aferenta (cum de altfel ma si asteptam) :) - manopera + filtru aer si buson = 400 lei :D - avantajul ar fi ca pot pune eu ce doresc. Cu varianta de Castrol este 760 lei, pe original este 1030 lei. 

Deci pretul ar fi tot in jurul a vreo 700 lei manopera + uleiul meu... la fel ca si variantele de Castrol de la PBN/Brady cu totul de la ei.

 

Mda...sunt inca in dubii.

 

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ti-am scris si pe topicul masinii tale dar a fost sters (intemeiat) pe motiv de off topic: Am facut schimb de ulei la Avia Pantelimon cu Mobil 1 5w30 ESP Formula, ulei adus de mine.

Prima mea optiune era Shell Helix GTL dar nu se gaseste in Romania 5w30 cu norma 504/507. Intrebat inclusiv la importator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avia Pantelimon nu este service autorizat VW pentru reparatii masini in garantie, este autorizat pentru reparatie masini VW in post-garantie.

Se face o distinctie clara intre dealerii care vand VW si sunt autorizati pentru interventii service in garantie si ceilalti.

De ex. Avia poate sa faca service in garantie la Skoda si Seat, pentru ca le vinde, iar post garantie se adauga si VW, dar NU Audi.

In spate mai sunt si alte procese (training-uri, informari) si sisteme informatice care se configureaza in acest sens.

 

Revenind la problema lui Cristi, mergi la PBN sau la unul din cele 2 Midocar si foloseste ulei de la ei. Porsche este de regula cu 5% mai scump fata de Midocar.

Fa revizia cu uleiul de la ei, ai 4 ani garantie si poate 1-2-3 ani de kulanta, daca pastrezi masina, deci n-ai nevoie de discutii. 

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avia este service autorizat din ce se vede aici - confirmat si de Porsche RO, au zis ca toti dealerii/service-urile autorizate sunt pe site:

https://www.volkswag...re-distribuitor

Oricum, la Avia nu voi merge. In cursa au ramas doar PBN si Midocar pentru Castrol/ce doresc eu si Brady pentru Mobil 1 / OEM.  Cu uleiul nu sunt decis :)

 

 

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si Avia si Brady sunt service-uri autorizate, insa pentru interventiile de garantie trebuie sa mergi doar la PBN sau Midocar-uri.

In concluzie, poti sa mergi la Avia sau Brady sa faci reviziile, dar cand vei avea nevoie de o reparatie pe garantie trebuie sa te duci la ceilalti 3, iar inginerul care se ocupa de garantii va vedea ca n-ai fost clientul lor la revizii (nu le-ai adus business), ceea ce inseamna ca este foarte posibil sa nu faca maxim de eforturi sa te ajute.

Langa PBN, in blocul rotund sunt birourile importatorului, iar in spate este centrul de training, iar in cazuri complicate sunt chemati din ambele parti oameni care sa evalueze ce este de facut si cum se deschide un eventual caz la fabrica.

Referitor la ulei, parerile le cunosti deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e un fel de alt santaj sau cum ? :) Inteleg ce zici, dar este total ilegal si neprofesional ceea ce sustii tu ca s-ar putea sa se intample. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am marit un pic lista de uleiuri din care sa aleg ce voi folosi la revizie. Da, stiu...trebuia sa o micsorez nu sa o maresc :D

Deci ma voi decide intre: OEM, Mobil 1 ESP Formula, Castrol EDGE Professional, Motul specific, Motul 8100 X-Clean+, Liqui Moly Top Tec 4200. Toate sunt 5W30 si respecta norma VW 504.00 / 507.00.

Ma ajutati cu pareri pentru un clasament ? :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mobil 1 ESP e cel mai avansat dupa fisa tehnica si dupa rezultatele in urma analizelor de ulei folosit pe forumurile de specialitate. De asemenea, lasa cele mai mici depuneri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricare il gasesti mai usor/ieftin , cauta ceva fara 507.00 gen Liqui Moly TT 4600 , Castrol Professional OE 5w30 etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 minutes ago, deenman said:

Mobil 1 ESP e cel mai avansat dupa fisa tehnica si dupa rezultatele in urma analizelor de ulei folosit pe forumurile de specialitate. De asemenea, lasa cele mai mici depuneri.

Ai ceva link-uri cu aceste info? Fisa tehnica am vazut-o.

@GTD: Nu vreau sa iau nimic care nu respecta 504.00, iar acel LM 4600 este pentru 502.00 - deci nu ma intereseaza. La fel si acel Castrol OE 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vrei regim longlife atunci nu ai alta optiune inafara de 504

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, vreau sa raman pe Long Life. Oricum insa eu voi face la aproximativ 10.000 Km schimbul de ulei.

@zorro00Ai pus Mobil 1 pentru prima data sau inainte ai mai folosit si altceva sa poti face o comparatie? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci ce longlife e ala daca tu schimbi la 10k atunci 504 este inutila pt tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are rost sa schimb norma de vreme ce sunt multumit si de actualul ulei (cu norma aferenta) - oricare o fi el in masina... Plus ca vreau sa fiu safe dpdv al garantiei. Deci ca si Km da, nu e nici o diferenta, dar tin eu sa raman cu norma 504.00

Deci alegerea de LL nu are nimic in comun cu faptul ca as face eu revizii la 20-25.00 Km, oricum nu as lasa uleiul in nici o masina mai mult de 12-13.000 Km. Poate doar daca as merge mai mult in afara l-as tine gen 15k. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa te documentezi ce inseamna uleiuri 502 vs 504 dpdv al compozitiei vs beneficii/protectie sa faci o alegere cat mai buna pt tine , garantia iti e ok cu oricare 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Decat un ulei prost cu 100 de norme mai bine un ulei bun din benzinarii schimbat de 2 ori pe an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Defineste ulei bun din benzinarii si ulei prost cu 100 norme.

Nu cred ca are rost sa schimbi uleiul de 2 ori pe an daca nu faci min 20.000 Km / an sau daca masina e una normala. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SacreDro are niste posturi mai ciudate in ultima vreme, el are impresia ca tu vrei sa pui un ulei 507 LL pe care-l sa-l folosesti intre revizii (20-30.000km). 

 

Daca nu ai inteles deja, Cristi are de gand sa foloseasca un ulei aprobat de garantie ex: Mobil 1 ESP 5w30 (acelasi pe care il foloseste in garantie/reprezentanta) si sa faca revizia la la interval flexibil (30.000km maxim) cu o revizie intermediara in regim propriu/alt service. Ai inteles, sau nu prea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa supar pe nimeni dar am impresia ca noi romanii suntem mai ingineri decat inginerii de la VW, BMW, MERCEDES .... Cand un producator iti recomanda sa schimbi uleiul 15.000km/1 an sau 30.000km/2 ani (long life) el si-a analizat produsul iar recomandarea e facuta pentru toate pietele unde se vinde produsul nu doar ptr Germania. Sunt de acord si constient ca in Romania avem conditii mai grele de mediu si de exploatare ca in Germania dar nu sunt de acord cu cei care recomanda sa schimbi uleiul de doua ori pe an sau la 6.000 km. Mi se pare o prostie. Chiar daca suntem o tara slab dezvoltata nu cred ca primim apa cu tenta de ulei in bidoane. Un brand care se respecta va trata toate pietele in mod egal fie ele in estul sau vestul Europei. Referitor la pret, am analizat preturile la uleiuri in mai multe tari si mi se par apropiate. Nu am sesizat o diferenta de cateva ori in vestul Europei fata de est!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a demonstrat prin analize facute des (din 3000 in 3000km) ca un ulei incepe sa se deterioreze dupa aprox 6000-7000km, pana acolo e ca nou, dupa care e tot mai acid, si coroziv, isi pierde din proprietati (tbn scade, creste vascozitatea, scade punctul de ardere, scade punctul de turnare). Asa ca cine schimba uleiul la 6000-7000km nu este decat foarte precaut in ceea ce priveste masina lui. 

 

S-au facut analize si la 30.000km cu ulei longlife, si s-a demonstrat ca era asa de precar in proprietati incat a provocat uzuri semnificative cu urme de Fe/Al si alte metale solide, la motoare noi cu 1-2 ani vechime. E treaba fiecaruia cand schimba uleiul, insa nu arata cu degetul daca cineva vrea sa-l schimbe la 6000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lăsând la o parte evoluția tehnologică la care suntem martori, uităm că producătorii auto au renunțat la "lifetime engineering" încă de prin anii '90, când au realizat că nu e rentabil să faci mașini care să reziste zeci de ani. Pe vremea aia, "durata medie de utilizare" era multiplu de 10, nu de 1.

E datoria noastră să recurgem la măsuri "neortodoxe" (în ochii unora) ca să păstrăm longevitatea produselor/ansamblelor pe care le folosim, în speță, schimbarea uleiului la mai puțini Km decât recomandă producătorul. :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!