Sign in to follow this  
Followers 0
sorinxxx

Filtru de aer sport Fabia 1.4 MPI

26 posts in this topic

si eu am trepidatii la relanti......de la 800 la 760 rpm.......asta cu filtru de aer sport.....filtru nu e chiar bine pus....adik e chiar langa motor cat mi-a permis furtunul de admisie stock....mi s-a aprins si martorul motor cu incomprehensible combustion sau ceva de genu.....si zic eu ca e de la aerul cald...(mi se oprea si motorul in aglomeratie) si astfel am pus filtru stock la loc si nu mai am probleme cu oprirea motorului dar la relanti tot asa face....apropo....unde se situeaza MAF-ul la motorizarea asta? ca eu nu l-am vazut.....si stiam ca nu am dar pe vag-com mi-a aparut o eroare de MAF

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai MAF. Cand ai pus filtrul stock ai reconectat si conducta secundara de aer cald? Trepidatiile de la relanti cred ca vin de la clapeta de acceleratie care trebuie curatzata/resetata.

Este interesant ce spui cu eroarea de MAF. Posibil un senzor sa existe dar nu este MAF-ul clasic imediat dupa filtrul de aer ca la TDI de exemplu ...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi-am curatat clapeta de acceleratie.....acum nu imi moare motorul la relanti....dar am o intrebare: care sunt cauzele care au provocat acest comportament (murit motor la relanti aprins martor motor, eroarea cu incomprehensible combustion sau ceva de genul si ceea ce m-a surprins eroarea de MUF- pe care nu il am) tin sa mentionez ca toate acestea au aparut in urma montarii unui filtru de aer sport....oare acest filtru nu filtreaza atat de bine si scapa inauntru particule de praf care murdaresc clapeta de acceleratie sau spun prostii?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand ce filtru de aer ai marca si tipul ( panou, conic, ... )? Cat ai mers cu el?

Majoritatea filtrelor de aer sport este necesara uleierea acestora. Daca a fost filtrul nou este posibil sa fi fost gata uleiat. Alte filtre gen Pipercross folosesc mai multe straturi de burete.

Daca ai montat filtrul de aer fix langa motor si nu ai scut de caldura sau admisie de aer rece cel mai probabil este ca ai obtzinut doar sunet nu si performantza caci trage aer cald. In aceasta situatzie ai cateva optiuni:

- muti filtrul undeva unde are sanse sa traga aer rece

- construiesti un scut de caldura sau cumperi unul

- aduci aer rece catre el ( cel mai bine este cu filtrul intr-un kit de admisie, adica nu cu el in aer, deci tot gen air-box )

- tai capota si faci priza directa :D ( asta numai daca esti suparat tare pe masina )

- combinatii liniare intre cele de mai sus.

Pentru drumurile noastre prafuite eu as alege filtru sport in cutie ( ori panou ) si priza de aer rece din fatza ( grill sau jos langa proiectoarele de ceatza ). A doua poate cauza probleme daca intrii in apa adanca cu ea :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de filtrul inductia de aer cred ca este bine. Inoxul insa mi se pare mai mult aspectuos decat util. Pentru performanta insa totul trebuie sa fie cat mai rece "treaba" ( se simte de exemplu vara intr-o dimineatza mai racoroasa mashina trage altfel ). De aceea cred ca pe langa inox/conducta de plastic ar trebui sa te gandesti la un traiect cat mai simplu de o grosime relativ mare si cel mai important sa fie termic izolat. Eu as incerca din tzeava din plastic de conducta ( este ushor de modelat ) izolata termic iar in jurul filtrului un scut termic de tabla. Dar asta pentru ca eu sunt amator de DIY insa desigur poti apela la specialisti. Pentru un test ieftin potzi incerca initial cu o conducta flexibila gen horn flexibil de centrala termica. Gasesti diverse diametre. Fizica de invatza insa ca acolo unde exista striatzii exista si curentzi turbionari care dauneaza fluxului. :) Aberatzia se termina aici! :D

Acum ramane si problema cat de mult din toate astea sunt utile cu adevarat si in practica. Producatorii de echipamente de tuning vor spune ca sunt extrem de utile, desigur.

PS: am schimbat titlul topicului pentru a cuprinde intregul subiect

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok....am facut vizita la cei de la romcat si mi-au pus o teava de inox foarte aspectuoasa si foarte practica zic eu......dupa cum am observat inoxu se incalzeste mai greu si ramane cat de cat rece......procedura:

-furtunul standard cotit 90de grade spre priza de aer din fata

- tras teava inox prinsa de furtun cu colier

- filtrul se propteste in priza de aer(e destul de mare filtru) si se face legatura cu teava de inox lipindu-se prin silicon

chestii care ma deranjeaza pe mine si trebuie modificate pana vine vara :

filtrul sta chiar pe furtunul de aer cald care vine de la motor catre radiator- acesta se incalzeste ingrozitor cand e turat motorul......cand sunt in mers nu are importanta....dar vara in aglomeratie cred ca va creea probleme

as vrea sa izolez termic filtrul care este conic de furtunul acela.....astept parerile voastre....o sa pun in 1-2 zile o poza ......este si estetic si se aude si bine.....:eek:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asteptam cu interes poze si eventual un fisier wav sa auzim cum suna. ti-am mai spus, faci un scut in jurul filtrului ( sub el si pe partea de langa motor. O tabla de inox sau aluminiu este perfecta, numai sa asiguri o prindere ferma si sa nu loveasca motorul in ea cand se tureaza in cazul in care o prinzi de caroserie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

deocamdata doar asta.....nu de alta dar vreau sa gasec un spatiu de depozitare pe net......eventual sa fie metro....sa se vada bine nu editate la max

Edited by sorinxxx
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

bun....am reusit :banghead:

sunetul

filtru 1

filtru 2

filtru 3

sper ca de data asta sa mearga :banghead:

apropo....care e faza aia cu warn ? ca nu am inteles....am gresit eu cu ceva sau de ce imi apare?

Edited by sorinxxx
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai si toba sport? Daca nu filtrul ala chiar face galagie :banghead:

Dar nu e prea aproape de radiator? Galeria de evacuare e cumva sub el sau e pe partea cealalta?

OT: daca ai warn 0% inseamna ca nu ai warninguri

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Galeria de evacuare este in spatele motorului. Totusi scut termic i-ar prinde tare bine.

Am reusit sa aud si sunetul. E suparat motorul tau acum. Totusi daca ai facut asta de ce te plimbi cu cutia de la filtrul vechi pe mashina? Eventual o pui pe aia numai iarna caci e si grea si ocupa si spatiu. Crestere de putere ai sesizat cu filtrul cel nou? Cum a fost ordinea? chip si apoi filtru? Pretzul filtrului?

Un test de putere ai facut? poate te ajuta cineva din bucuresti cu un dyno facut cu vag-com.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci masina are 45.000 km

ordinea a fost chip si apoi filtru

evacuare nu are

sunetul e inregistrat de la aprox 10-15 cm de filtru si de aceea se aude pe fundal motorul.....

cu prima ocazie cand am timp o sa inreg si relantiul in vreo max 2 zile

filtrul a costat in jur de 3 milioane

teava de inox 450k lei

cutia aia o tin acolo ca nu prea ma incomodeaza....dar o sa o scot......singura chestie care ma deranjeaza e ca filtrul sta pe galeria de aer cald care duce de la motor spre radiator....si asta ma seaca.....rau de tot....incerc sa ma gandesc la o posibilitate sa izolez termic filtru dar nu am gasit pana acum solutii....daca gasiti sa imi spuneti si mie...nu de alta dar vine vara si cred ca o sa am probleme prin bucurestiu asta aglomerat :eek:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chip-ul unde l-ai pus, cat a costat, si ce putere / cuplu ai acum?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

chipul e cel de la aspad(m-a costat cca 9 mil) nu stiu cati cai si ce cuplu am acum....deoarece nu poti sa iti dai seama decat pe dyno.....asa estimativ.....ce pot sa spun.....se simte diferenta.....rau.....o comparatie e filmul acela cu meganul care nu pot sa il pun pe net.....mai incerc.....el are 87.6 cp si 140 nm....asta testata la metrotehnica......eh....eu ma tin dupa meganul ala .....adica cel care pleaca bine castiga.......intotdeauna il fac pe demaraj...dar pierd pe a IIIa treapta....fiind mai lunga o sa incerc sa il mai pun odata pe net....revin

gata...am reusit...se pare ca pot fi uploadata fisiere pana in 2Mb...asa ca am arhivat cu winraru......cine vrea sa vada *** e aceeasi care a fost si pe celalalt topic.....

1

2

3

in curand si sunetul la relanti

Edited by sorinxxx
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filmul in cauza l-am suit eu pe net mai demult. Vedeti AICI. Ar trebui sa inca sa mai mearga.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorinxxx, de unde ti-ai luat filtrul si tzeava de inox? Le-ai montat singur sau ti l-au montat de unde l-ai cumparat?

Ai mai facut ceva cu schimbarea pozitiei sau izolarea termica?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut ca pentru a scapa de bataie de cap, se poate monta si filtru sport care se potriveste la fix in cutia standard. Asa ceva am gasit K&N 33-2830.

33-2830.jpg

Aveti idee unde gasesc asa ceva si la ce pret? Oare sa fie mai buna solutia asta sau cea cu prelungirea tzevii pentru a trage aer cat mai rece din fata masinii?

http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=33-2830

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna, Detin si eu o fabia 2002 1.9 SDI si as dori sa pun cateva intrebari la care ce`i cu manuale de reparatii ma pot ajuta.

As vrea sa schimb furtunul care vine din tragar si intra in filtrul de aer. Il schimb cu unul mai mare pt a da filtrului mai mult aer. Am inteles ca furtunul actual de fabia este pd130 eu vreau sa pun pd160 furtun care am inteles este pe seat cupra.

Ar fi cateva intrebari:1. Se potriveste pe filtru de fabia?, eu cred ca da dar vreau sa ma documentez inainte.

2. Daca aveti manuale de reparatii de pe ce masini as putea lua pd160 de la dezmembrari ca la reprezentanta cred ca ne rupe la buzunar.

Atasez mai jos niste poze sa intelegeti.

PD160 Part Nos required:

Hose

post-87483-0-50080800-1306922723_thumb.j

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nimeni Nimic?Nici o parere? Daca e bine sau nu e bine..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

adrianciocalau, il gasesti pe autokarma.ro. E 274 RON.

Edited by Andrey_sxg
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

B0gdy-seat motoare ;BBX,BMT,ATD,ASZ,BLT,ASY,AMF,BNM,BNV,BMS,BKV,BJX,BBU,BLZ codul piesei respectve este 6Q0129618G si te costa in jur de 10 euro pe original,dar mai ai partea mica care se prinde pe tragar 6Q0129621A(5 euro) si 6Q0129621B (14 euro).verifica si tu codurile si vezi cum sta treaba ,sunt coduri de seat ibiza.

uite si poza piesei al carui cot l-am postat mai sus,dupa cum vezi e varianta groasa care iti trebuie tie,la terminatia din filtru de aer e identica cu cea mai subtire ;)

Am uitat sa specific ca trebuie sa iti iei si partea din tragar 6Q0129621B (14 euro),pt ca ceea veche nu o sa se mai potriveasca.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiam ca am nevoie doar de plastic care se prinde de tragar si de dubulatura de la acest plastic la filtru deci 2 piese in total.

Din ce spui ar fi vreo 29 de euro. Se simte putin diferenta ca vine aer dublu in filtru sau as arunca numa banii pe fereastra?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa scoti accel racord din carcasa filtrului e aer,e simplu de scos.Daca simti ceva modificari si ai senzatia ca masina merge sau trege mai bine eu zik k merita.Desi daca e vorba de un motor sdi m-ar mira sa fie o diferenta.

In legatura cu(Eu stiam ca am nevoie doar de plastic care se prinde de tragar si de dubulatura de la acest plastic la filtru deci 2 piese in total),in poza postata de tine cu cele 2racoarde,aceea piesa este de fapt un ansamblu din 2 bucati care se vand separat.Daca te uiti atent la poze vei observa ca nu se potrivesc la piesa de legatura care intra in tragar,una e mai groasa si una mai subtire,deci nu ai cum sa le mufezi ..intre ele.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun am inteles eu partea a-2a dar referitor la prima parte daca scot cablaju din de3 la tragar la filtru de aer atunci filtru va trage aer cald din motor ceea ce e mai rau.

La sdi nu se simte asa mult diferenta?Nici practic nici de sunet?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.