Jump to content

Indicatoare Bord (turometru Si Vitezometru)


alexandruz
 Share

Postare recomandată

Nu merg indicatoarele de pe bord. Dimineata la prima cheie sansele sa porneasca acele (doar turometru si vitezometru, temperatura si benzina merg tot timpul) sunt de 80%. La o a doua pornire numai merg, si daca in oras nu e neaparat o problema, afara e destul de dificil. Am inteles de la un mecanic ca trebuie sa cumpar un bord nou (sau vechi daca gasesc). In primul rand, nou, am inteles ca e destul de scump. In al doilea rand, trebuie sa cumpar un bord de la un Golf3 cu acelasi motor de 1400, tot pe benzina? Un ajutor la aceasta ultima intrebare sau daca are cineva solutii in rezolvarea cazului. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • b-66-six

    12

  • phun

    10

  • sonnic53

    10

  • adi_adi23

    5

Eu cred ca ai niste contacte imperfecte in bord, repectiv in mufa. Scoate ceasurile din bord si curata cu spray pt contacte mufele. Daca e nevoie sa schimbi ceasurile ia unele avand aceeasi serie imprimata pe carcasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Marius88

verifica si contactele acelea din spatele bordului...pt ca si la mine a trebuit sa le lipeasca un electrician...au si ele o varsta. nu ar strica nici sa verifici pinionul de pe cutia de viteze, acela care merge la kilometraj...dupa cum spui tu problema s-ar putea sa fie din asta, dimineata iti merg pt ca e mai groasa valvolina in cutie, insa dupa ce se incalzeste un pic....iti pica tot bordul...am avut si eu problema asta...am gasit cu greu pinionul acela si nici acum nu merge cum trebuie...incearca urmatorul lucru: scoate pinionul acela de pe cutie si invarte-l cu degetul sa vezi daca oscileaza kilometrajul in bord...atunci sigur trebuie schimbat :icon_thumright: spor la treaba...daca gasesti undeva pinioane de acelea noi spune sau da un pm :angry: bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideea de baza din ce am vazut este sa gasesc un bord. nu stiu unde ca nou am inteles ca e destul de scump. second, iarasi trebuie sa fie de pe o masina cu acelasi motor (??) a spus un mecanic. Ca o clarificare la cele spuse in mesajul initial: acele odata pornite nu mai coboara pana la oprirea motorului. la o oprire si pornire imediata (sa zicem la benzinarie) sansele sa se mai ridice sunt minime. dupa cateva ore de stationare, la o noua pornire acele pornesc si ele (asta de cele mai multe ori ... totusi caracterul functionarii lor este destul de aleatoriu)

multumesc pentru sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa ce cureti mufa din spatele bordului (asa cum ti-a spus Paul_ral), in cazul in care tot nu functioneaza, da ceasurile de bord jos, ia o surubelnita mica in cruce, si desfa toate suruburile aflate pe partea din spate a ceasurilor de bord. Dupa ce ai inlaturat carcasele (fata si spate), ia placajul electronic si pune-l pe o masuta, si trage de ceasurile indicatoare (am inteles ca toate 4 iti fac probleme) si scoate-le usor din locasul lor. Ele sunt prinse pe placa de baza prin niste picioruse metalice care intra in niste cleme. La tine clemele acelea de pe placa de baza s-ar putea sa fie slabite, iar cand se incalzeste bordul, se dilata si nu mai fac atingere. Incearca sa le mai strangi putin, cu o surubelnita dreapta sau o penseta. Apoi monteaza totul la loc, in ordinea inversa in care ai desfacut. Cred ca o sa mearga apoi. Bafta! Sa ne spui cum a decurs operatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand pun contactul se aprind urmatorii martori:ulei,baterie,frana in stanga ABS-ul si Airbag-ul.Ma enerveaza faptul ca nu sunt martori mai multi functionabili exp. pentru bujii etc!La voi sunt aceeasi martori ca la mine sau eu am pierdut ledurile de pe cablaj din bord pentru martori?Am avut probleme cu calculatorul pentu injectie(functiona in trei pistoane)si nu am fost atentionat de nimic la bord!Normal trebuia sa stea aprins martorul pt bujii pentru ca mergea in trei dar nu am martorul (ledul lipit pe cablaj). Masina este cea din descriere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Marius88

alti martori nu mai sunt...numai la diesel este unul pt bujii...atat, la tine cum ai GTI, din pacate nu este, cel putin eu nu am vazut GTI benzinar de 2.0 cu martor pt bujii. eu cum am 1.9 td am si acela pt bujii, insa standard nu sunt mai multi martori in bord, sa nu te astepti la ceva pt centura sau ceva de genul asta...:( eu zic ca nu ai pierdut niciun led, nu trebuie sa te ingrijorezi...important e sa mearga bine, nu cate leduri are in bord :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin, in poza de mai jos am pus cateva sageti ca sa-ti indice ce sa urmaresti cand desfaci placajul bordului. Sper sa te descurci. Eu cred ca de aici e problema. Ti-am descris mai sus cum se face. Bafta!

placajbordgk0.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Nu merg indicatoarele de pe bord. Dimineata la prima cheie sansele sa porneasca acele (doar turometru si vitezometru, temperatura si benzina merg tot timpul) sunt de 80%. La o a doua pornire numai merg, si daca in oras nu e neaparat o problema, afara e destul de dificil. Am inteles de la un mecanic ca trebuie sa cumpar un bord nou (sau vechi daca gasesc). In primul rand, nou, am inteles ca e destul de scump. In al doilea rand, trebuie sa cumpar un bord de la un Golf3 cu acelasi motor de 1400, tot pe benzina? Un ajutor la aceasta ultima intrebare sau daca are cineva solutii in rezolvarea cazului. Multumesc

Azi am schimbat si eu bordul la Golf-ul meu ... am pus unul cu turometru, masina de pe care a venit a fost la fel ca a mea doar cu un an mai mica (`93eu am `94) si merge absolut totul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Poate sa-mi spuna cineva daca toate bordurile de G3 cu turometru sunt echipate cu procesor Motorola

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

sall am si eu o problema vitezometru imi cade la 0 dar nu mereu si turometru cand scot cheia din contact ramane la turatia la care am scos cheia ce as putea sa fac.Va multumesc pentru orce sfat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare , eu mi-am schimbat senzorul de kilometraj si cand s ail instalez mi-a cazut in cutie axul acela de plastic care actiona senzorul , de unde fac si eu rost de un ax nou? se cumpara separat sau se da numai cu senzor cu tot?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut.

Azi dimineata cand am pornit masina,tot drumul spre munca (aproxim.3Km),imi fila martorul luminos cel ce reprezinta temperatura la apa.Deci am in stanga acel ceas cu semnul caracteristic (un termometru in valuri...:-) ),dar acelasi semn imi fila in bord.Sunt o serie de indicatori luminosi,care se sting dupa ce pornesc motorul,dar asta imi fileaza...Sper ca stiti care,ca m-am facut inteles.E o problema,sau e din cauza motorului rece...Multumesc de raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica nivel antigel in vas !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

aveti idee daca se poate regla turometrul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot o problema similara cu bordul am si eu , imi joaca acul de la kilometraj , l-am curat si acum ultima varianta am facut ce a zis Minu , intr-adevar aveam joc in ceasuri , am strans clemele si acum nu mai am joc. Am sa revin cu un raspuns cat de curand .....

Modificat de adi_adi23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Azi dimineata cand am pornit masina,tot drumul spre munca (aproxim.3Km),imi fila martorul luminos cel ce reprezinta temperatura la apa.Deci am in stanga acel ceas cu semnul caracteristic (un termometru in valuri...:-) ),dar acelasi semn imi fila in bord.Sunt o serie de indicatori luminosi,care se sting dupa ce pornesc motorul,dar asta imi fileaza...Sper ca stiti care,ca m-am facut inteles.E o problema,sau e din cauza motorului rece...Multumesc de raspuns.

pare a fi sonda de vina, eu aia cred ca trebuie verificata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema , asa cum a spus Minu.

Mersi Minu-le

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sall am si eu o problema vitezometru imi cade la 0 dar nu mereu si turometru cand scot cheia din contact ramane la turatia la care am scos cheia ce as putea sa fac.Va multumesc pentru orce sfat

cum vine asta? nu opresti motorul cand intentionezi sa scoti cheia din contact? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand scot cheia se opreste motoru iar acu de la turometru ramane la cat era intre 700 si 1000 daca bag cheia in contact sa pornesc revine la zero .Dar acum sa rezolvat cu turometru a ramas doar ceasu de la km cade la 0 dacai dau un pumn isi revine cand cade nu merge nici cel de jos electronic care imi inregistreaza km .nu am apucat sal desfac ca nam avut timp dar cred cai din clemele de contact ceva. va multumesc mult pentru tot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ieri am mers de la Suceava la Iasi si normal avand un drum foarte bun am ajuns cu masina pe undeva pe la 140 km/h si cand am vrut sa-i mai dau talpa a plecat acul de la 140 km/h la 180 km/h si a inceput sa oscileze de nebun si as vrea sa intreb de ce ar face chestia asta..pana la 140 km/h sa mearga lin si frumos si peste sa umble de nebun intre 140 si 180km/h?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am crezut ca am rezolvat problema , dar acum , cateodata acul de la kilometraj cade la 0 dintr-o data si iar creste ...., nu stiu ce sa mai spun....:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adi_adi23 - vezi ca pe cutie este un fel de senzor care transmite info la ceasul de la km , nu stiu exact cum sa iti explic , nu este chiar un senzor electronic sau ceva de genul , are in interior un fel de pinion care cu timpul se uzseaza si de aici pot aparea probleme la indicarea vitezei .

Eu asa stiu ca este , nu bag mana in foc insa daca am gresit accept orice corectura .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut...am si eu o problema cu vitezometrul...este decalat fata de viteza normala...cand pun contactul,acul sare la 10-15km/h (presupun ca este un lucru normal)...in momentul cand plec de pe loc...imi creste foarte repede viteza afisata pe bord fata de cea reala...adica la aproximativ 50km/h reali imi indica 90km/h pe bord...ceva sfaturi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!