Jump to content

Probleme Aer Conditionat / sistemul de ventilare


sebastian stefan
 Share

Postare recomandată

sebastian stefan

Stie cineva daca intre fulia compresorului de aer conditionat si acel ambreiaj exista un strat de ferodou sau freaca direct metal pe metal? Pentru ca la mine zgomotul e produs de frecarea metal metal si pe ambreiaj am niste urme vagi de material maro,cred a fi ferodou.Are cineva vreo idee,a desfacut cineva acel ambreiaj?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logic ca trebuie sa aiba un strat de ferodo sa u ceva asemamator. PAi ala e si principul de functionare= cel al ambreiajului :Driver:

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
sebastian stefan

Am rezolvat,daca aveti probleme cu Ac puneti intrebari poate pot sa va ajut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu o intrebare. Spre exemplu, la mine, daca AC lucreaza in sarcina partiala (sa zicem setez pe 18 grade si el alterneaza oprit/pornit) haraie destul de tare. Daca comut pe maxim rece, atunci tace. Asa facea si la tine ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nici un ferodo... Metal pe metal cu un electromagnet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sebastian stefan

Problema pare a fi din ambreiajul compresorului,verifica daca nu e slabita piulita de pe fulie,daca nu inseamna ca e uzat ferodoul sau in cel mai rau caz un rulment de la compresor.

Nu are nici un ferodo... Metal pe metal cu un electromagnet.

Te contrazic chiar are un strat de 2-3 mm de ferodou pe fulie altfel la fercare metal pe metal aderenta ar fi redusa.Vorbesc din experienta dupa ce m-a lasat compresorul l-am desfacut bucati si am vazut partile componente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
constantinu

Salut,

Scuzati multitudinea de posturi incepute de mine. :rolleyes:

Este normal sa nu prea faca rece pe loc la soare ?. Chiar pe 18 grade si pe treapta 3 ?. Dupa ce plec, la viteza (50 km/h macar) incepe sa vina si mai rece, dar pe loc, la relanti nu prea ... . :D

Este normal ?.

Ok, multumesc anticipat.

Modificat de constantinu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate nu ai indeajuns freon in instalaite si doar la turatii mari ajunge presiunea sa fie normala pt. a sesiza ca fct. racirea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

constantinu

Stai asa - deci vrei sa spui ca la relanti trebuie sa faca la fel de rece la va 50 km/h sa zicem ?.

Oricum eu nu merg in turatii ridicate ca sa zic ca ar creste presiunea, max. 2.000 rpm (stiu ca nu prea-i bine).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam de la 1400 ture compresorul funizeaza presiunea optima pt. racire,la relanti clima fct. dar sub limita normala,daca la turatii nu raceste e posibil sa nu ai destul freon

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

constantinu

Aha, deci tu zici ca, cam de la 1400 rpm. intra in regim normal ca sa zic asa. La mers face un ger de faci turturi. :icon_thumright:

Si deci teoretic daca as accelera pe loc pe la 1500 sa zicem, ar face mai repede frig, nu ?.

Si la tine face mai putin rece la relanti ?. Sau nu ti-ai batut capul cu asa ceva ?.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut eu experimentul. Intr-adevar, si la mine, face mai putin rece cand e la relanti.

Chestia e ca eu nu am observat treaba asta pana sa vad post-ul tau. Adica in alte cuvinte raceste suficient de bine in relanti incat sa nu ma simt neconfortabil, dar asa e, daca incepi sa mergi face un ger de numa numa :)

Eu cred ca e normal comportamentul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, deci tu zici ca, cam de la 1400 rpm. intra in regim normal ca sa zic asa. La mers face un ger de faci turturi. :D

Si deci teoretic daca as accelera pe loc pe la 1500 sa zicem, ar face mai repede frig, nu ?.

Si la tine face mai putin rece la relanti ?. Sau nu ti-ai batut capul cu asa ceva ?.

Salut.

Si la mine la fel face, este adevarat cand intru in masina dupa 5 ore de stat la soare si avand in vedere ca am culoarea verde inchis de nimic nu mai face fata decat dupa ce aerisesc bine masina + "super consum" 1,3 l/h la relantii si lipsa de putere in concluzie asa este cu aceste motoare mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

constantinu

:D :D Ok, va multumesc foarte mult baieti. Chiar m-au ajutat foarte mult raspunsurile.

Mi s-a mai spus de multe ori pana acum ca daca nu scriam eu ceva nu isi dadeau seama acele persoane.

Poate sant io mai atent la toate nimicurile, dar asta chiar m-a intrigat. Adica pe loc intr-un ambuteiaj, daca stau 15 min., sufla recisor si daca plec si merg 2-3 minute la 40/50 km/h deja fac turturi. :P

Auziti, are un ventilator separat pt. AC ?, sau se foloseste tot ventilatorul mare din fata ?.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt aceleasi 2 ventilatoare si pentru AC la care se poate arde siguranta de 30A de la baterie si atunci se tureaza aiurea motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O instalatie de climatizare incarcata cu cantitatea necesara de freon ar trebui ca la ralanti sa faca fata temperaturilor pe care trebuie sa le furnizeze.Bineinteles ca daca in masina totul este incins (de stat la soare), va mai dura un pic mai mult.

Toate astea vi le spun din experienta mea cu incarcatul aerului conditionat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

sper sa nu fiu foarte offtopic... dar am si eu o nelamurire. pe langa treaba cu racitul pe loc, parca acum, spre deosebire de vara trecuta raceste ceva mai lent.. are legatura cu faptul ca urmeaza sa merg la revizia de 15.000km... cu filtrul de ac? :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Imi fac griji: a aparut un zgomot (vajait) la cuplarea aerului conditionat . NU apare tot timpul si tonalitatea nu se schimba. In schimb daca turez motorul mai are dispare. Am fost la service dar nu au gasit sursa . HELP ME PLEASE ~! nu vreau sa schimb tot si nici sa am probleme de la neglijarea ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai schimbat cumva distributia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti sa inregistrezi sunetul cu un telefon/dictafon si sa il postezi aici?

De cateva luni ma lupt si eu la Fabie cu un mieunat sporadic din zona aer conditionat. Eu cred ca e ambreiajul acela electromagnetic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia un furtun si foloseste-l pe post de stetoscop, un capat la ureche si unul il misti pe la toate fuliile de la alternator, AC, servo, vilbrochen, intinzator.... numai asa poti depista de unde vine sunetul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua care invarte compresorul de AC este cea de la alternator. Aceasta curea are un sistem de ambreiaj care se uzeaza. Aceasta se mai invarte si dupa ce opresti AC, desi nu mai este cuplat. E tot pe baza de bile de rulment, si daca intra praf acolo incepe sa scartaie. (ca sa intelegi fonomenul : e ca la bicicleta, cand pedalezi, se invart pinioanele odata cu roata, daca nu mai pedalezi, pinioanele stau pe loc, dar roata tot se invarte ).

Nu are legatura cu murdarirea filtrului de polen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze pentru afirmatie: "Aceasta curea are un sistem de ambreiaj care se uzeaza." Corectez: Aceasta Fulie are...

Nu stiu daca se schimba in garantie. O curea costa intre 50-90 ron depinde de masina. La Rulmentii de la fulie nu prea ai ce sa le faci, fulia se schimba cu totul. Ai putea sa incerci sa dai cu un Spray anti-scartait LubritALL sau Wd-40 - 12 ron (Practiker, Metro, Real) pe la toate fuliile, si sa asculti daca tot asa face. Nu e o problema grava, nu va faceti probleme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!