Stefan_B

Filtre Si Alte Consumabile Pt O2

339 posts in this topic

Am fost la cumparaturi si am luat filtre de ulei, aer, motorina si polen. Cel de polen (cu carbon activ) a fost vreo 50Ron la PoRo.

Am pus mai jos echivalentele pt filtrele pt motorul de 1.9TDI. Preturile pt original la PoRo sunt:

motorina: 114

ulei: 30

aer: 65

habitaclu: 50

Mai jos sunt in bold producatorii pt fiecare din filtrele de origine. De ex, cel de ulei e fabricat de Purflux, are si cod de VAG. Cel de motorina e UFI - mare atentie la motorina pt ca se fac mai multe carcase si fct de carcasa se foloseste un anumit filtru.

Sunt convins ca se gasaesc filtre mai ieftin decat cele de la Poro... cu toate astea nu am inteles un lucru: la PoRo, au cele mai ieftine filtre de habitaclu. Toate celelalte filtre se gasesc la alte magazine (de ex Mann) la preturi mai mici. Am zis sa iau de origine de data asta pt ca sa pot compara cu cele gasite AM (numai ochioscopic, desigur....).

Later edit: Nu am nici un interes de a raspandi FUD - insa am mai "studiat" pe net :) Mai jos sunt 2 linkuri interesante:

Mahle Filters - Counterfeits

Articol mai vechi despre diferite filtre de ulei

Filtru de ulei

071115562 VAG

071115562A VAG

ALO8119 AL FILTER CO.

10-ECO023 ASHIKA

1 457 429 192 BOSCH

P9192 BOSCH

XE525 CHAMPION

ML1704 CLEAN FILTERS

ML1705 CLEAN FILTERS

2232 CROSLAND

2233 CROSLAND

FA5618ECO FIAAM

FA5620ECO FIAAM

OE650/1 FILTRON

CH9461ECO FRAM

CH9463ECO FRAM

E19HD83 HENGST

OX188D KNECHT-MAHLE

L7083 KRALINATOR

ELH4307 LAUTRETTE

MU1214 M-FILTER

HU719/7X MANN+HUMMEL

M3040 MIGHTY

68001297AA MOPAR

AC8041 PBR

AC8043 PBR

L263A PURFLUX

L267A PURFLUX

L38113 PUROLATOR

S 5023 PE SOFIMA

OP222 TECNOCAR

OP224 TECNOCAR

5527 TEHO FILTER

EL7135X UNICO FILTER

071115562B VAG

57083 WIX

WL7296 WIX EUROPE

Filtru de aer:

Code Manufacturer

1K0129620D VAG

PC2489E AC DELCO

MD8060 ALCO

1 987 429 404 BOSCH

S9404 BOSCH

U806 CHAMPION

MA1356 CLEAN FILTERS

AG1579 COOPERS

8330 CROSLAND

AF20125 DELPHI

22552 FEBI-BILSTEIN

PA7444 FIAAM

AP139/2 FILTRON

CA9711 FRAM

E488L HENGST

LX1211 KNECHT-MAHLE

ELP9072 LAUTRETTE

C35154 MANN+HUMMEL

1121290040 MEYLE

AI5321 PBR

A1160 PURFLUX

A18346 PUROLATOR

S 2012 A SOFIMA

A2102 TECNOCAR

AE3470 UNICO FILTER

10-0621 VAICO

Filtru de motorina - ATENTIE sunt mai multe housinguri, mai jos pt cei cu UFI - 3C0

Code Manufacturer

3C0127434 VAG

26.007.00 UFI

PU825X MANN+HUMMEL

S 6007 NE SOFIMA

Sper sa va fie de folos.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Am cautat ceva dar nu am gasit nimic referitor la schimbarea filtrului de aer pentru octavia 2 1.6FSI.

Am incercat sa desfac capacul motorului cum mi-a zis cineva sa trag din fata de el .. dar dupa aia mi-am prins urechile. Am mai vazut o chestie interesanta ca acel capac nu este doar o "tabla" de plastic ci are canale, fire ...etc...

M-am scarpinat in crestet , l-am pus la loc si am zis ca trebuie sa mai intreb.

Multumesc anticipat,

PS: asa e p'aci cand esti nou nu poti incepe un topic nou ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decuplezi furtunul gros de la admisia de aer din fata (strangi de colier si-l tragi mai jos), apoi daca n-ai ce face mai e un vacuum si un senzor tot pe dreapta, privind din fata. Vacuumul iese usor, senzorul ala nu l-am scos niciodata.

Tragi de cele 4 colturi ale casetei scurt si brusc, si va iesi (eventual dupa mari chinuri), apoi il rastorni pe dreapta, cu grija sa nu smulgi firul ala si te uiti pe spate de o caseta cu parca 6 suruburi, in orice caz, cand ai desfacut tot cade singura, nu trebuie sa tragi.

Filtrul dupa codul de Mann e cel cu /1 in coada, din cele 2 coduri pe care i le va arata calculatorul dupa seria de sasiu sau codul motor vanzatorului.

La remontare pune pe cele 4 gaoci de cauciuc in care sta capacul motorului un pic de detergent de vase ca sa-l scoti mai lesne next time.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am niste nedumeriri legate de filtre-O2, 1.9 TDI 2005 (m din semnatura)

Vreau sa schimb filtrul de motorina.Pe carcasa lui scrie UFI 3C0 127 400 B.La magazin mi-au spus ca asa ceva numai la reprezentanta gasesc-ceea ce mie nu-mi vine a crede.La reprezentanta mi-au scpus ca "au doar marca Ufi -138 lei".

-acuma Ufi e un tip de filtru sau o marca?

-unde gasesc in CJ filtre la preturi ok, eventual Man sau altele de calitate?

-in general unde e bine de cumparat piese O2, cel putin cele mai uzuale (masina a iesit din garantie si am de gand sa ma ocup personal de domnia sa).Multumesc in avans.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prea multe intrebari intr-un topic.

UFI este un producator de filtre si carcase de filtre. Dupa seria caroseriei si mai ales ca ai codul carcasei in care intra filtrul cei de la reprezentanta si de la un magazin mai de doamne-ajuta ar trebui sa stie ce sa-ti dea.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru raspunsul de la prima intrebari multumesc de raspuns.Pt celelalte inteleg ca e nevoie de topic-uri separate.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personal, prefer sa cumpar consumabilele de la reprezentanta. Sunt un pic mai scumpe. UFI este o marca mare de filtre si alte consumabile, din Italia.

Din experienta mea limitata, am constatat ca mai exista magazine mici care vand filtre contrafacute - sau marci no-name care imita marcile consacrate - un fel de Panasoanic. In majoritatea cazurilor, nu e usor de realizat ca un consumabil nu e de calitate, insa mai gasesti pe forum posturile unor colegi care au ramas fara motorina dupa ce au "incercat" filtre de clasa a 2-a.

Cel putin la ulei cele Purflux au suprafata mai mare si deci eficienta mai buna. Mi se par superioare celor Mann. La motorina, eu prefer UFI. Daca intrebi mai multa lume, vei primi raspunsuri diferite.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

filtre aer pentru conditii grele, adica cu un strat de burete suplimentar, a folosit cineva - exista mann? se recomanda, nu dauneaza la fluxul de aer?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am folosit un filtru de climat rece C35154/1 MANN 50ron- are o pasla peste filtru si trebuie sa scoti plasticul din carcasa filtrului de aer ca sa incapa. Am mers ceva vreme cu el si nu am observat totusi diferente, insa la sfatul unui coleg de forum am scos pasla aia si am revenit la filtrul initial.

Mentionez ca UFI sunt superioare dupa parerea multora- la motorina sunt de acord, deoarece si masina a venit din fabrica cu filtrul asta. In rest au fost MANN-aer, ulei, habitaclu.

PS nu este neaparat sigur ca un filtru corespunde cu seria carcasei masinii(dupa cod VIN)- am rugat pe cineva sa-mi gaseasca filtrul de motorina la O2 my 2006 si i-a reiesit 936x. Insa la fata locului a fost un 825x. Este o diferenta intre cele 2.

Edited by albertinobuz
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

la motorina si ulei sunt diferente, asa e... e bine sa pastrezi filtre vechi de model la achizitie sau poze :icon_thumright:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In functie de anul de fabricatie, exista 2 tipuri de carcase de filtre de combustibil :MANN si UFI.

Pana in MY 2006 s-a folosit MANN - cu 3 tipuri de cartuse filtrante -

1K0 127 434 pt carcasa 1K0 127 400 C/E

1K0 127 434A pt carcasa 1K0 127 400 J

1K0 127 434B pt carcasa 1K0 127 400 K

Dupa aceea s-a folosit carcasa UFI cu cartusul 3C0 127 434

Echivalentele se pot gasi pt MANN aici - http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/

Edited by andrei_221
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
In functie de anul de fabricatie, exista 2 tipuri de carcase de filtre de combustibil :MANN si UFI.

Pana in MY 2006 s-a folosit MANN - cu 3 tipuri de cartuse filtrante -

1K0 127 434 pt carcasa 1K0 127 400 C/E

1K0 127 434A pt carcasa 1K0 127 400 J

1K0 127 434B pt carcasa 1K0 127 400 K

Dupa aceea s-a folosit carcasa UFI cu cartusul 3C0 127 434

Echivalentele se pot gasi pt MANN aici - http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/

Eu am O2 fabricata in sept 2005 si a venit cu filtru UFI.Iar filtre MANN s-au folosit si din anul 2005 dar pe anumite serii de caroserie (vezi descrierea seriilor in E T O S ).Carcasa de filtru MANN 1K0 127 400 K se foloseste la masinile cu biodiesel(PR nummer 2G0).

Edited by ARDEI_IUTE
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Filtru de ulei

071115562A VAG

Tocmai am facut revizia si am schimbat filtrul de ulei. Pe cutia filtrului nou codul este: 071115562C. Adica exact codul indicat de tine dar cu terminatia C in loc de A. Am acelasi tip de motor ca si al tau (1,9TDI, BXE). Crezi ca e vreo problema?

Pe site-ul de mai jos nu gasesc cu terminatia A si la cel cu terminatia C nu apare codul de motor BXE.

http://www.ahw-shop.de/shop/searchresults/...5562c-5282.html

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este nicio problema. Din cand in cand se mai schimba cate ceva la coduri/piese. Cel cu A este codul de epuizare al stocurilor mai vechi... Cel cu C este codul ce il inlocuieste pe primul...

Edited by andrei_221
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am intrat de curiozitate pe Autokarma si am selectat doar filtre UFI si Ulei Castrol

SKODA OCTAVIA 2 ( 2004 -> ) HATCHBACK , 5 USI ; 1.9 TDI ; 1896 ; 77 / 105 ; BJB ( PD )

ULEI MOTOR CASTROL - EDGE TURBO DIESEL ( 5W-40 ) - 5 litri ( promo ) 176.94

FILTRU ULEI - PRODUCATOR UFI 24.05

FILTRU AER - PRODUCATOR UFI 44.38

FILTRU COMBUSTIBIL - PRODUCATOR UFI 87.83

FILTRU POLEN - PRODUCATOR UFI ( CARBON ) 35.79

Total coş (TVA inclus):

368.99 Ron

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urmeaza sa fac revizia si as vrea sa cumpar eu piesele, imi puteti spune pentru OII 2008 1.6 MPI ce filtre sa iau, care sunt mai bune, am vazut la cele de combustibil ca sunt 2 variante, de 3 bari si de 4 bari, eu de care am? sau unde sa caut ce filtre imi trebuie la motorul meu? Plus ca am vazut la altii ca au pus slx 5W-30, eu stiu ca trebuie 5W-40, sau ma insel?

Ca si ulei, Castrol SLX merita contra Catrol Magnatec?....sau la 15.000 e acceasi chestie?

Va intreb ca sa nu le cumpar si la reprezentanta sa-mi zica ca nu se potrivesc..

Multumesc anticipat

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

la motorul BSE, filtrul este de 4 bari - 6Q0 201 051 C

aer - 1F0 129 620

ulei - 06A 115 561 B

polen cu carbon - 1K1 819 653 B

1 an sau 10.000 km e suficient 5w-40 - daca vrei sa ai grija de motor

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am schimbat de curand filtrele (aer, habitaclu, ulei) si am mers pe MANN.

Par ok ... Filtrul de aer insa, comparat cu cel "de origine", este mai neglijent finisat, pare mai ieftin decat cel de origine, rasina aceea care fixeaza pliurile pe partea inferioara este aplicata cam cu zgarcenie si cam neuniform. La fel si garnitura din partea superioara este cam neuniforma. Eu n-as mai alege Mann ca filtru de aer din cauza asta ... sau poate am avut eu ghinion ? Filtrul de habitaclu pare ok, filtrul de ulei la fel. Cel putin ca finisare exterioara. Ca functionare sper sa nu aiba nici o problema, in special cel de ulei. Ramane de vazut.

Ca veni vorba de Mann, iata un link catre pagina lor de echivalente filtre. Permite cautare dupa model, tip motor, etc. Foarte decent.

http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/

@TENT: ca ulei eu am ales unul full-sintetic 5W-30, marca Mobil1. Avem motoare diferite dar uleiurile sintetice am vazut ca merg si la diesel si la benzina. Oricum, indiferent de uleiul ales, acesta trebuie in primul rand sa fie conform cu specificatiile producatorului, pt. noi ceva gen VW504.1, chiar daca este un super-sintetic. Vezi in cartea masinii ce specificatii trebuie sa indeplineasca uleiul pentru motorul tau, si asigura-te ca uleiul pe care-l alegi este conform. In plus, daca producatorul recomanda 5W-30 atunci nu prea are rost sa iei 5W-40. Primul este mai subtire la temperaturi inalte si cica ar avea avantajul unui consum mai mic. Al doilea, fiind mai gros la temperaturi inalte, ar avea avantajul unei protectii mai bune a motorului la acest regim, dar daca producatorul recomanda 5W-30 atunci asta e ok.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Vreau sa-mi cumpar si eu un set de becuri pt masinuta mea Octavia II. Am becuri normale (cele originale) si in real (de exemplu) nu am gasit decat becuri cu halogen . Acum, ori nu am stiut eu dupa ce trebuie sa ma uit (si asta e ft probabil) ori....

Ce ma sfatuiti ? Cam cat costa un set, ce specificatii trebuie sa caut si mai ales de unde sa cumpar un astfel de set?

Edited by arla
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda... m-am uitat si eu pe site-ul MANN si am vazut ca pt masina mea sunt date vreo 4 tipuri de filtre de combustibil.

Poate cineva sa ma lamureasca ce tip de filtru de motorina imi trebuie? Masina mea este Skoda O2, 2008, motor BXE, 1.9TDI, 105CP.

Stima

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mda... m-am uitat si eu pe site-ul MANN si am vazut ca pt masina mea sunt date vreo 4 tipuri de filtre de combustibil.

Poate cineva sa ma lamureasca ce tip de filtru de motorina imi trebuie? Masina mea este Skoda O2, 2008, motor BXE, 1.9TDI, 105CP.

Stima

Te uiti pe carcasa filtrului si vezi ce cod e. CArtusul se comanda dupa codul carcasei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare,

in primavara voi merge la prima revizie cu masina din semnatura.

avand motorul de 1.6 TDI, consumabilele sunt aceleasi cu cele folosite la 1.9 TDI?

despre uleiul de motor stiu ca este Castrol SLX 5w-30. este OK?

as vrea sa ma pregatesc din timp cu lista de consumabile sa le cumpar inainte de revizie, cele de la service au preturi mai umflate decat cele din magazin.

daca are cineva lista deja facuta, l-as ruga sa mi-o dea si mie, fiind diversi producatori, care ar fi raportul pret-calitate cel mai bun? sa cumpar toate filtrele de la acelasi producator.

merci.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare!

pentru tractorasul meu 1.6 TDI CR, ce parere aveti intre cele 2 tipuri de ulei de mai jos, care o fi mai bun? ambele respecta norma VAG 507.00:

http://www.oilshop.ro/uleimotor/product_in...oducts_id=16378

http://www.oilshop.ro/uleimotor/product_in...oducts_id=11914

in momentul de fata in motor este Castrol SLX 5W-30, cu asta a venit din fabrica.

acum avem ~7000 km si este cam negricios deja, asta e bine? pana la 15k km sau mai 2011 mai e...

merci!

Edited by octavia owner
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot SLX am si eu, numai ca eu am platit mai mult pe litru la reprezentanta. (la golf) Cred ca este mai bun decat Edge. (la octavia am Edge). Important este sa respecti normativul.

Cat despre faptul ca uleiul este negru, stai linistit, ca uleiul la diesel devine negru imediat, dupa schimb. Asa e la TDI.

Edited by KimDiesel
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.