c_liviu

Passat B6 Cu Motor Diesel 2.0 Tdi Cr (common-rail)

761 posts in this topic

Propun deschiderea unui nou topic pentru noul motor ce echipeaza Passat-ul B6. De cateva zile am intrat in posesia masinii din semnatura si deoarece sunt in primii zece din Romania cu acest motor va trebui sa-i fac omologarea. Principalele date tehnice, conform manualului, pentru noul motor common-rail 2.0TDI CR 103kW, care echipeaza Passat B6 editia 01.2008 sunt urmatoarele:

Putere 103kW la 4200 / min

Cuplu maxim 320 Nm la 1750 / min

Consum 7,2 / 4,6 / 5,6 mixt si respectiv 7,5 / 4,8 / 5,8 mixt (pentru varianta cu filtru de particule)

Accelerare 0 - 100 9,8 sec.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

c_liviu - bine ai venit pe forum. S-o stapanesti sanatos masinuta si te asteptam cu poze si impresii pe aria "Masina mea".

Te asteptam si la intalnirile membrilor forumului din Galati. Detalii gasesti mai jos:

http://vwforum.ro/index.php?showto...&start=1460

Am inteles ca tehnologia Common Rail pe motoarele TDI este de prima generatie :) , pe cand alti producatori au generatii avansate.

Avantaje sunt si cred ca sunt destul de importante fata de vechea motorizare 2.0 TDI; consum mai mic, sprint mai bun pana la 100 km/h, etc.

Inca o chestie ar fi ca acceleratia e mult mai liniara dar nu stiu cum s-o cataloghez avantaj sau dezavantaj. Adica nu mai exista acel micut turbo-lag. Poate gresesc, va rog sa ma corectati :lol:

Sa ne tii la curent despre comportamentul motorului si a masinii.

Sanatate

Edited by Velocity_Warrior
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne poti pune parerea ta in legatura cu acest tip de motor ? o mica comparatie intre acest motor si cel TDI "clasic" ... in rest sa o :) cu placere si fara evenimente neplacute :lol:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

FELICITARI pentru masina! :P

LIVIU, ma gandesc ca ar trebui sa pui tu primul ceva impresii legate de motorizarea aceasta noua...cum ti se pare tie din toate punctele de vedere (EXCEPTAND CE SPUNE MANUALUL). Asa vom avea si noi (cei cu alte tipuri de motorizari) cateva detalii despre ce inseamna sa conduci un passat cu CR si astfel sa ne imbogatim cunostintele :D , iar cei ce au deja CR vor putea sa compare ce cred ei, cu ce postezi tu.

DRIVE SAFE! :lol:

Edited by CT 10 VWP
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate cineva sa puna datele corespondente de la PD 140hp? Sa facem o comparatie. Pina una alta puterea e de 138 cp si performantele nu sunt impresionante

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Detaliile tehnice de la 2.0 TDI PD sunt:

Cilindree (L/cm3) 2,0 / 1968

Alezaj / Cursa (mm) 81 / 95,5

putere max., kW (CP) la 1/min 140

Cuplu motor max., Nm la 1/min 320 / 1750

Rapot de comprimare 18,5

Norma de poluare EURO 4

Alternator, A/Baterie, A(Ah)

Cutie de viteze manuala 140 / 330 (61)

Cutie automata/tiptronic 140 / 330 (61)

Carburant motorina

Consum carburant combinat, l/100 Km

Cutie de viteze manuala 5,9 - 6,0

Cutie automata/tiptronic 6,4 - 6,6

Capacitate rezervor carburant (l) ca. 70

Cutie de viteze C utie manuala cu 6 trepte

Emisii CO2, g/km

Cutie de viteze manuala 159 - 162

Cutie automata/tiptronic 173 - 178

Timp accelerare de la 0-80 / 0-100 km/h, s

Cutie de viteze manuala 6,9 / 9,8

Cutie automata/tiptronic 6,9 / 9,8

Viteza maxima, km/h

Cutie de viteze manuala 209

Cutie automata/tiptronic 206

Detaliile tehnice in mare sunt aceleasi, diferenta fiind doar la consum unde CR consum o idee mai putin si nu mai ai problema consumului de ulei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu consumul de ulei de unde o stii? Cred ca sunt prea putine motoare Cr ca sa stiim daca consuma sau nu ulei ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu cateva impresii legate despre noul motor CR.

In primul rand datele tehnice postate mai sus sunt pentru cei ce vor sa-si achizitioneze o masina noua. Eu la momentul respectiv nu le-am gasit si nici acum cred ca nu s-au afisate pe site-urile oficiale.

Pana acum am facut 500km din care 100km in oras. Concluzii:

- motorul este destul de silentios, as putea sa spun ca este intre unul diesel obisnuit si unul pe benzina, dar mai aproape de cel pe benzina (in cartea de identitate la pct. 14 - Zgomotul este: 70 dB in mers si 74 in stationare);

- despre cuplu fata de vechiul TDI-PD (chiar daca nu-s specialist) as putea sa-l descriu astfel: intre 1750rot/min si 2500 este acelasi pentru ambele motoare. Diferenta apare la turatii pana la 1750 rot/min unde puterea la noul motor vine progresiv iar la cel vechi este mai slab in prima parte si creste brusc pe la 1750;

- consumul in oras a fost pana acum situat intre 7 si 9 l/100 km; in afara orasului intre Braila si Ploiesti la un mers linistit 100-110km/h (pentru rodaj) am scos 4,7l/100km (in aceleasi conditii cu 4MOTION dar cu vechiul motor am scos 6,6l/100km). La intoarcere am scos 5,4l/100km (ploaie si vant din fata);

- inca o remarca mai putin importanta dar utila, joja de ulei este de culoare gri.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sal Liviu,

Eu sunt din Galati si as vrea sa ne intalnim prin oras poate desfacem capacele de plastic de pe motor sa veden diferenta.

Mulunesc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

:offtopic: Poi de ce nu veniti voi la intalnire duminica asta (13.04.2008) la ora 11.00 la restaurantul Ambasador (Gradina Publica) si discutam acolo mai multe detalii. :offtopic:

Zgomotul motorului a mai fost redus ca si la alte motoare Common Rail ale concurentei, sper totusi sa nu mai aiba acel zgomot de TDI care pe mine ma zgarie. No offence pt cei care-l poseda pe cel din urma, motoare foarte bune dar mie nu-mi place sunetul lor. Va rog sa nu :tomato: in mine !

Treaba cu uleiul se pare ca e adevarata dar totusi nu vad care ar fi motivul :huh:

Respect pentru toata lumea !

Edited by Velocity_Warrior
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai consuma ulei datorita faptului ca la tehnologia CR presiunea in cilindrii este mai mica decat la PD. La CR am inteles ca este undeva pe la 160 si ceva de bar si la PD 250-260 si ceva de bar.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai pe bune... te pomenesti ca saracul CR nu o sa aiba compresie... Poate presiunea la care este injectata motorina sa difere, dar asta nu influenteaza consumul de ulei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

imi poate explica si mie care este diferenta dintre un 2.0 TDI su un 2.0 TDi :P sau common-rail

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liviu si Adrian, va asteptam la intalnire si chiar vreau sa vedem la treaba (in stationare) noul CR 2.0TDi :D

@RZV, e vorba de tipul de injectie. La unul este sistemul pompe-duse iar la altul este rampa comuna. Daca vrei sa afli si mai multe detalii forumul e plin de ele, de tine depinde sa ai rabdarea si placerea sa citesti atat informatie de buna calitate :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ceea ce priveste blocul motor montat pe passat intre 2005-2007, diferenta intre 2.0 TDI DPF (140 CP Pompe duse) si 2.0 TDI DPF (143 CP Common rail) este numarul de supape pe cilindru.

Pentru:

2.0 TDI DPF (140 CP Pompe duse) - 2 supape / cilidru

2.0 TDI DPF (143 CP Common rail) - 4 supape / cilidru,

deci chiulasa este diferita.

Mirc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Aveti idee daca absolut toate motoarele 2.0 TDI vor fi CR sau exista sansa sa mai "nimeresc" unul tip vechi (pina se epuizeaza stocurile :D )daca imi comand zilele astea un B6 2.0TDi 140 CP?

Multam,

Mihai

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca VW va renunta la PD asa usor. In momentul de fata multe caracteristici sunt superioare la motoarele PD fata de CR ale lui VW. VW a perfectionat tehnologia PD la maxim si nu cred ca vor renunta la know-how asa usor. Cred ca va oferi ceva timp in paralel motoarele PD cu CR.

Edited by Paul_L
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am comandat-o in februarie si mi-a venit cu motor CR.

2.0 TDI 140CP este disponibil doar cu injectie common rail si filtru de particule. 1.9 TDI si 2.0 TDI de 170CP sunt in continuare PD (cel putin asa mi-a zis dealerul, nu am verificat personal). La cel de 2.0 170CP filtrul de particule este obligatoriu, la 1.9 este optional.

Daca-ti comanzi masina si nu vrei ceva de pe stoc, atunci sigur va fi CR. Vezi configuratorul lor. Pentru comanda vei avea binenteles de asteptat.

Ca impresii generale - noul motor este binisor mai silentios decat cel vechi. Altfel nu vad nici o diferenta fata de masina pentru drive test (care era PD - am facut testul in decembrie). E adevarat ca atunci era si foarte frig si cand am pornit masina se auzea ca un mic "tractoras". Dar motorul mergea bine, se auzea "rotund", fara rateuri - nu pot spune ca-mi displacea zgomotul de la PD. Am condus un Megane 1.5DCI inainte, ca masina de serviciu si, la rece, desi zgomotul era mai mic decat la Passatul din test, sentimentul era ca mai are un pic si moare... Astept sa vad Passatul la iarna, ca l-am luat si cu 4x4 :icon_thumright:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
In ceea ce priveste blocul motor montat pe passat intre 2005-2007, diferenta intre 2.0 TDI DPF (140 CP Pompe duse) si 2.0 TDI DPF (143 CP Common rail) este numarul de supape pe cilindru.

Pentru:

2.0 TDI DPF (140 CP Pompe duse) - 2 supape / cilidru

2.0 TDI DPF (143 CP Common rail) - 4 supape / cilidru,

deci chiulasa este diferita.

Mirc

Ha,Ha,Ha,

Cine tea pacalit mai frate ca motorul de pe Passat din 2007 este in 8 valve?

Alea in 8 valve au fost facute pana in vara lui 2006 si sunt vechile 2.0 TDI de pe Passattul B5.5 care aveau 136 Cp iar pe B6 l-au ridicat la 140 Cp.

Sa stii si tu ca eu am Passat din 2007/04 cod motor BKP si este in 16 valave!

Iar diferenta intre P.D. si C.R este legata strict de sistemul de alimentare.

Adica nu au "Pompe Injector (Pumpe Duse) daca am scris corect in limba germana inseamna pompa injector" nu au pompa de injectie clasica.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ar fi un efort prea mare de a ne documenta (un simplu search pe google) inainte de a polua forumul cu pareri in loc de certitudini.

Un simplu "search" si iata :

"– 2,0-l-/103-kW-Dieselmotor: 4-Zylinder-Reihenmotor,

4 Ventile/Zylinder, elektronisch geregelte

Direkteinspritzung mit Pumpe-D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

toate motoarele 2.0 TDI (cu/fara filtru particule) au 4 supape/cilindru, motoarele 1.9 TDI au 2 supape/cilindru.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

o argumentare in acest sens ar fi binevenita pentru "necunoscatori"

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In afara de zgomotul si consumul de ulei redus si are si alte imbunatatiri acest nou motor CR (consum de benzina mai mic, fiabilitate ridicata, etc? Ma rog nu conteaza prea mult ca oricum nu mai putem comanda altceva si azi tocmai am pus comanda la dealer, un 140CP Highline cu DSG :D. Multumesc!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul de motorina este identic cu motoarele anterioare - cam 6.5 mixt. Cel de ulei inca nu stiu, am 5000km si nivelul uleiului este la fel ca la inceput. Probabil ca e de bine.

Vechiul TDI era si el fiabil. Oricum CR-ul este prea nou ca sa-mi dau cu parerea. Poate cineva cu Audi, la ei e disponibil de anul trecut. Nu stiu insa daca motorul de pe Passat e identic sau macar asemanator cu cel de pe Audi. O sa vedem dupa 200.000km :wub:

Dar, daca tot nu conteaza, sa-l stapanesti sanatos si sa-ti vina cat mai repede! :D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sal,

Mai oameni buni ce treaba are consumul de ulei cu sistemul de alimentare ?

Eu am Passat 2.0 tdi PD si vreau sa va spun ca daca respectati cu strictete ca in perioada de rodaj sa nu se depaseaca 3000 rpm sau cum scrie la carte 3/4 din turatia motorului (sau din viteza maxima a masinii) nu o sa aveti treaba cu consumul de ulei .

Voi ce credeti ca nemtu ala a scris in carte sa respecti rodajul de fraier si cei care folosec masina sunt destepti si o calaca pana in 4000 rpm dupa 500 - 1000 km parcursi ?

Eu abia pe la 6500 de km am complectat can 250 de ml de ulei si asta din cauza ca mi sa parut mie ca era nivelul scazut pe joja de ulei la o verificare asa inainte de un drum la Bucuresti in rest pana la 7500 km cand a trebuit sa fac revizia de un an nu am complectat cu nimic .

Respectati rodajul si nu o sa aveti probleme cuconsumul de ulei !

Edited by @DRI@N
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.