Jump to content

Releu de incarcare - Defect sau nu?


Gupidu
 Share

Postare recomandată

da, cam putin 12.4 ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 nu are cum sa functioneze corect asa... apropo, conteaza si aparatul cu care ai masurat tu si cu care au masurat ei, ala al tau e ieftin si foarte inexact, nu stiu cu ce au masurat ei si cat le-a iesit...

 

cam asa arata la mine cu o baterie veche de cel putin 4 ani (de 3 e la mine)

 

azi dimineata inainte de pornire (-7 grade) 12,27V

 

dupa pornire 14,55 fara consumatori (motor la turatie normala)

 

+ pozitii + US Style + scurta - 14.45

+ lunga + dezaburire - 14.28

+ aeroterma treapta I - 14.22

treapta II - 14.19

trepata III - 13.85

treapta IV - 13.24

 

dupa oprirea motorului 13,4 in scadere rapida pana la 12.8

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceleasi date au obtinut si ei si mi-au explicat ca e normal sa nu incarce alternatorul cand nu e turat motorul. problema asta o aveam de cand am schimbat bateria, au zis ca e ok si am primit stampila pe certificatul de garantie. 

 

ps: acum 10 ani nu era asa ieftin aparatul ala  :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut. e vreun coleg din Timișoara priceput la electronica /partea electrica mașini? încărcarea mașini mele e ciudata (nu prea încarcă). plătesc pt ajutorul acordat . mulțumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare! Am si eu din nou probleme cu alternatorul. Anul trecut pe vremea asta i-am schimbat puntea de diode pentru ca nu incarca la parametri normali, i-am cumparatsi  baterie noua . Acum vro doua luni pornesc si becul de la baterie ramane aprins. Opres motrul si pornesc iar becul se stinge. Nu dau importanta. De dimineata cand pornesc aceiasi problema dar de data asta nu se mai stinge martorul sub nici o forma. Masor la borne si nu incarca deloc merge doar pe baterie. Sa se fi dus si regulatorull sau puntea de diode schimbata sa nu fi rezistat decat un an?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut... am un Golf4 din 2000 TDI, AJM,  alternator Bosch120A... baterie Bosch Silver 88 sau 90 Ah... si ma confrunt cu o problema ciudata de cateva luni (cel putin pt mine), bateria nu se incarca, in mers sau nu se incarca suficient...  dar pusa pe redresor se incarca perfect 12,7v (redresor CTEK). Curentul de incarcare la relanti, la borne 14,3v fara consumatori, cu lumini pornite si ventilatia la maxim scade la 14,2v... tin sa mentionez ca am si un relanti oscilant, nu imi amintesc de cand a aparut dar tind sa cred ca ambele probleme au aparut cam in acelasi timp, are o cadere de turatie, scade un pic si acul  turometrului, la intervale regulate de timp. La aproximativ 30 de zile trebuie sa incarc bateria cu redresorul tensiunea scade la 12.2v. Multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ai vagcom, fă un log în mers pe un grup unde arată tensiunea de încărcare şi vezi ce se întâmplă  cu ea. Dacă nu, pune un voltmetru la mufa de la brichetă (o mufă din aia de brichetă am luat eu de la Dedeman parcă cu câţiva lei) şi pune pe cineva să se uite cam ce fluctuaţii are tensiunea în mers.

Dacă tensiunea este ok atunci ai porblemă cu bateria (posibil redresorul să furnizeze o tensiune mai mare decât alternatorul), dacă tensiunea scade în mers, atunci ai o problemă de conectică (borne oxidate, legăturile la masă ale bateriei etc.) sau la alternator (fulia sau releul de încărcare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@pacientu72

cat de lungi faci drumurile cand iti apare aceasta problema?

Daca sunt prea scurte < 10km, nu cred ca bateria are timp sa se incarce fiind de capacitate foarte mare 88-90Ah

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adevarat majoritatea deplasarilor sunt sub 10km dar nu acolo am pretentia sa incarce bateria... daca detin informatia corecta... acumulatorul se incarca in 30-45 de minute de motor pornit, la mine nici dupa 100 de minute nu se schimba situatia... am facut schimb de baterii cu un coleg care are tot un golf4 nu stiu ce alternator are... am luat bateria lui la 12.6v si dupa 4 zile (vineri pana luni) am facut cateva curse sambata, duminca de 15-20 de minute si cel putin una de 25-30 minute... i-am dat bateria la 12.3v. El trebuia sa faca o cursa de 300 de km sambata dar sa amanat plecarea si masina lui nu sa pornit pana luni...   si luni dupa o cursa de 15-20 de minute a venit cu bateria mea de la 12.2v la 12.4 multumesc mult pentru timplul acordat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mi-am luat vagcom ca nu stiu de care sa-mi iau si sa-l folosesc... sunt pe langa :(    dar am un voltmetru doar afisaj si mufa pentru bricheta adaptat special pt asa ceva... am sa-l pun in functie si sa-l  urmaresc  sa vad daca scade voltajul in mers... chiar dc nu indica voltajul corect dar pot sa vad daca scade in mers! cineva mi-a zis ca e posibil sa am  probleme cu o dioda sau mai multe din puntea redresoare... chiar daca aparatul de masura arata ca totul ar fi in regula ! ai idee se pot verifica diodele din punte fara sa dau alternatorul jos? multumesc mult pentru timpul acordat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea ai cum să le verifici. Verifică întâi tensiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut... am un Golf4 din 2000 TDI, AJM,  alternator Bosch120A... baterie Bosch Silver 88 sau 90 Ah... si ma confrunt cu o problema ciudata de cateva luni (cel putin pt mine), bateria nu se incarca, in mers sau nu se incarca suficient...  dar pusa pe redresor se incarca perfect 12,7v (redresor CTEK). Curentul de incarcare la relanti, la borne 14,3v fara consumatori, cu lumini pornite si ventilatia la maxim scade la 14,2v... tin sa mentionez ca am si un relanti oscilant, nu imi amintesc de cand a aparut dar tind sa cred ca ambele probleme au aparut cam in acelasi timp, are o cadere de turatie, scade un pic si acul  turometrului, la intervale regulate de timp. La aproximativ 30 de zile trebuie sa incarc bateria cu redresorul tensiunea scade la 12.2v. Multumesc anticipat !

 

din cifrele postata de tine, pare ca masina e ok. Verifica sa nu ai vreun consumator ascuns.... vezi sa nu ai un consum mai mare de 0.04A - cu masina incuiata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa verific consumatorii cu masina incuiata cred ca trebuie sa fac rost de un aparat de masura performant... nu am masurat pana acum ca nu stiam in ce valori se incadreaza un consum normal... eu am un multimetru, no name, ieftin nu cred ca poate masura cu precizie valori de 0.04... cosumatori "after market" ar fi instalatia audio si alarma... multumesc pentru timpul acordat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat cu multimetrul meu, cu sau fara alarma activata,se stabilizeaza consumul la 0.08A, cu masina incuiata,  consumatorul posibil sa fie instalatia audio care are alimentata permanent partea cu memoriile... dupa masuratoarea in serie pentru consumul cu masina incuiata am masurat bateria masinii 12.6V, am pornit motorul nu mai aveam 14.3V acum arata doar 14.1V, am aprins farurile pe faza lunga si am dat ventilatia la maxim, crosele de la  multimetru puse la bornele bateriei, afisajul orientat sa-l pot vedea din masina, a scazut la 14V - 13.9V. Luni  cand am masurat aveam tensiuni 14.3V respectiv 14.2 V cu consumatorii porniti dar tocmai scosesem bateria de la redresor. Dupa ce am oprit motroul care a mers in jur de 10 minute... voltajul din baterie crescuse la 12.8V. Poate detin alta informatie gresita eu stiu ca alternatorul ca sa incarce bateria trebuie sa dea tensiune intre 13.7 si 14.3V ?!!? Nu stiu ce simptome dau diodele din puntea redersoare daca au probleme?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tensiunea de încărcare pe loc este ok

Curentul de standby este cam mare, scoate siguranţele pe rând şi vezi care este de vină.

Verifică şi în mers care este tensiunea de încărcare la diferite turaţii.

Nu cred că ai probleme cu puntea redresoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa masor tensiunea de incarcare in mers, la priza de bricheta, 13.7v -13.8v... cred ca imi trebuie un alt releu de incarcare (regulator de tensiune)... si  un aparat de masura de incredere :001: . Dupa ce voi schimba releul de incarcare, masor incarcarea din mers, apoi las bateria fara consumatori cateva zile sa vad daca pastreaza curentul, apoi o sa incerc sa depistez consumatorul din "standby". Imi poti recomanda te rog un relu de incarcare bun la un pret rezonabil pentru un alternator Bosch de 120A... multumesc mult ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o problema cu masina din semnatura. Totul a inceput cand am obervat ca dupa ce circulam prin oras turatia la relanti era sus ~1000rpm fara nici un consumator pornit, apoi dupa cateva zile cand am aprit pentru cateva minute nu a mai pornit la prima cheie, ci la dupa 4-5 chei si imediat dupa incidentul asta mi s-a oprit motorul in mers. cand s'a oprit motorul aveam farurile aprinse. am incercat sa o pornesc, nu a mai pornit, am lasato langa bordura deoarece s-a oprit chiar unde vroiam eu sa merg, am pornit-o a 2a zi, si a mers si cand am pus VCDS-ul, mi'a returnat o eroare de la imobilizator si cam atat, dar am observat ca voltajul la prima cheie era 13v si scadea pana la 11.4v fara consumatori si daca pormeam si farurile si a/c ul si ventilatorul la maxim, imi arata ca nu mai am curent. care sa fie problema!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CA nu-ti incarca cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si se poate repara alternatorul sau trebuie unul nou. Cum il pot testa sa exclud bateria?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la service si aveam 11.3v cu masina oprita si 12.3v cu motorul pornit. Mi'a spus ca e releul de incarcare de la alternator!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
bbogdanmircea

Salutare.

De ceva timp se tot descarca bateria. Stiind bateria buna si nefiind in tara am zis sa mai astepte parintii mei pana ajung si eu sa verific incarcarea.

Azi dimineata am luat un multimetru si am masurat tensiunea pe baterie.

Cu motorul oprit era sub 12 V, cam 11.5 V.\

In schimb cand am pornit motorul, tensiunea s-au dus undeva in jur de 15.5 V ....

 

Cred ca de fapt bateria este fiarta de catre alternator cand se merge cu masina ?

 

028 903 028 E este codul. e vorba de alternator de 120 A pe motor 1.9 TDI.

Daca schimb acest modul de incarcare de pe alternator bateria o sa mai fie ok  sau trebuie schimbata si ea ?

 

Multumesc !

 

PS daca poate sa-mi dea cineva codul ptr modulul de incarcare, am cautat pe net dar nu am gasit exact pentru ca sunt multe modele de alternatoare

si cel putin de pe vagcat nu pot sa-mi dau seama...

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cât a fiert ar trebui să verifici în primul rând nivelul acidului în baterie şi dacă este cazul să completezi cu apă distilată. Poate ai noroc şi nu s-a stricat de tot

Pentru codul de alternator dat de tine, codul releului de încărcare este pe original 6F 903 803E, iar pe Bosch F 00M A45 300.

Arată ca în poză

post-40889-0-91924000-1407830790_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Din fericire cu masina nu s-a mers extraordinar de mult fiind folosita doar cateva zile pe luna, parintii au masina lor.

Nu stiu daca se poate completa cu apa distilata la o baterie VARTA model nou ?

Acestea noi se mai pot completa ?

Multumesc de cod si poza, se schimba greu acest releu, se poate schimba pe loc sau trebuie dat jos alternatorul  ca sa se lucreze ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

releul - la Bosch - merge cu el pe masina. Valeo - nu.

 

completare - daca scoti colantul de pe capac e posibil sa poti scoate capacele si sa completezi nivelul - in functie de model/marca, se poate completa si la astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!