Jump to content

Instalatii GPL pe fabia


Dragos Colescu
 Share

Postare recomandată

Ai nimerit gaz prost...se mai intimpla...

Eu am nimerit o combinatie de nu puteam sa accelerez ca trecea pe benzina...din cauza lipsei de presiune...

Amestecul propan/butan de cacao...

FYI daca patiti asa solutiile sint : alimentare de la alta firma/statie sau vulcanizare si bagat 2-3 bari aer in butelie :)

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 120 L

    25

  • Moog

    13

  • Wizard.

    11

  • jagoman

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu am acum in butelie gaz de Lukoil. Acum 3 zile am "patit" exact ce ai zis tu. La peste 4000 rpm "sarea" pe benzina...

Desigur stiu ca de vina este presiunea slaba ( erau -8 grade afara )dar e cam ciudat ca se intimpla cu rezervorul aproape plin !

Cu aerul bagat in butelie dpdv tehnic nu ai cum si nici nu recomand caci la vara trebuie scos...:)

De regula gazu' de Lukoil era ok dar acum iarna au un amestec propan-butan extrem de prost.

Am schimbat si filtrul de aer care avea aproape 9000, reparat o roata care pierdea aer si mai revin cu consumurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica-telea de ce nu poti sa bagi aer?

Intreaba-l pe Sponsoru ca el a "umflat" butelia cu aer :))

A patit-o ca tine cu rezervorul plin, nu mergea "hirbu'" :)

De vina e amestecul de kkt nu temperatura...

La -10 grade ar trebui sa ai cel putin 1-1.5 bari.

Ce te face sa crezi ca tre' sa scoti aerul, lui i-o fi rusine sa iasa singur cind se termina butelia?

Sau crezi ca nu se amesteca cu GPL-ul vaporizat in butelie...?

Daca ai butelia plina e de ajuns aer cit sa umfli o minge de fotbal...

Daca e sa despicam firul in 10, ce face apa din aerul bagat? Se vaporizeaza sau face condens?

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tehnic vorbind ( si iti spun din experienta de peste 100k pe gaz si 12 ani de GPL ) situatia sta asa:

1. Apa se stringe in butelie de-a lungul anilor si trebuie eliminata. Operatiune pe care am facut-o de 2-3 ori la dacie.

2. Aerul e adevarat ca se amesteca dar in acel caz efectul de "suprapresiune artificiala" va tine foarte putin si efortul nu merita...

In rest nu-i bai ca se consuma si gazu' asta apoi iau de la Agip.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ideea era sa tina o bucata pina mai consumi din GPL si poti alimenta in alta parte cu gaz calitativ mai bun.

Daca ai rezervorul plin si te duci la alta statie sa mai pui, nu mai incape decit poate cit intra intr-o bricheta :)

In peste 50k inca nu am ajuns sa scot apa din damingeana...nu era asa multa si am ignorat-o...o sa o faca noul proprietar daca vede ca nu-i mai intra decit 40l in damingeana de 50l :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

...Poti merge la AUTOGAZ Bucuresti daca nu ajungi la Buzau. ( agrom.ro )

Multumesc pentru recomandare. A fost cu folos.

Am ajuns acum doua zile prin Bucuresti si am trecut pe la AUTOGAZ (cu programare).

Nici vorba de probleme la vaporizator pentru scaparile de gaz, cum mi-au indrugat basme cei din Constanta.

Nici vorba de probleme la injectoare pentru "ezitarile" in timpul accelerarilor.

Singurele probleme au fost:

furtunul care duce la injectoare avea scapari pe la un colier si o fisura mica pe lungime

filtrul de gaz era usor deformat si ros pe dedesupt.

De aici venea mirosul de gaz si tot acelasi era motivul pentru care "dadea in nas" uneori (aer fals).

Rezumat:

furtun + filtru + testare si reglare comp = 110+10 lei = 1 ora

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK...imi pare bine ca ai rezolvat. Este un feed-back bun pentru noi caci sunt cam singurii profesionisti din capitala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut pe aceasta cale pe toti utilizatorii de GPL.

Vin si eu cu o problema care nu-i dau de cap la Skoda Fabia a mea de 1.2 HTP cu 51kw pe care am montat o instalatie Lovato Smart, versiunea Easy Fast. Toate bune si frumoase, montaj ok la mine in Giurgiu, cu mici probleme, dar remediate.

Problema mea este ca nu am reusit un consum mai mic de 8 pe o distanta parcursa zilnic Giurgiu-Bucuresti si retur, adica 130 km, mers numai in afara orasului pe care aveam un consum de 4,8-5,6 pe benzina la un condus in limitele legale si nu mai mult de 100-110.

Consumul pe benzina a fost fara aer, cel pe gaz este cu aer conditionat.

Atasez un print screen cu mapa si alte valori care am reusit sa o obtin fara sa se mail aprinda martorul de poluare. Parerea mea este ca timpii de injectie pe gaz sunt mult prea mari. Cum pot sa-i mai scad? Voi ce parere aveti?

PS: Duzele au imprimata litera B sau 8. Este normal pentru motorul meu de 70 CP?

post-1852-0-78486000-1308178023_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai un consum f bun in conditiile date.

Nu stiu cum e Lovato dar trebuie sa lucreze in bucla inchisa cu ECU benzina si sonde a.i sa ai corectie constanta a amestecului. Nu ai de ce sa umblii in tabel decit pentru open-loop ca sa nu intre in amestec sarac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea inteleg ce inseamna bucla inchisa. Am ajuns la valorile astea prin tatonare pana nu mi-a mai dat in ecu benzina amestec sarac/bogat. Nu-mi convine ca map-ul sare de la 2,78 la 3 si ceva la trecerile de pe benzina pe gaz. Am obtinut consumul asta la un condus foarte economic. Cand imi dau seama ca e open-loop mapa? Nu am o reprezentare grafica in programul de diagnoza, sau nu stiu unde este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai de la AC ai o dif de ~1l ...la 70CP se cunoaste bine ...

Mai pui dif de tot ~1l de la benzina la gaz si ajungi de la 5.6l la ~7.6l... ceea ce e acceptabil...

Daca mai nimeresti si un gaz prost...

Ce MAP bre de ~3? Cred ca te referi la timpi de injectie...

Diferenta de timpi de injectie benzina-GPL tre sa fie ~1 adicatelea la timp 2ms pe benzina tre' sa ai max 3-3.5ms pe GPL...

Dupa ce vad in poza de la 3 la tine sare bine peste 6ms...

Semnal MAP vad ca nici nu ai...sonda lambda la fel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am exprimat gresit, timpii de injectie pe benzina sunt 2,78-2,80. Ce pot face sa mai scada timpii de injectie pe gaz? E ceva defect la vaporizator? Pls help!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea inteleg ce inseamna bucla inchisa. Am ajuns la valorile astea prin tatonare pana nu mi-a mai dat in ecu benzina amestec sarac/bogat. Nu-mi convine ca map-ul sare de la 2,78 la 3 si ceva la trecerile de pe benzina pe gaz. Am obtinut consumul asta la un condus foarte economic. Cand imi dau seama ca e open-loop mapa? Nu am o reprezentare grafica in programul de diagnoza, sau nu stiu unde este.

Vad ca nu ai cunostintele necesare ca sa umblii prin setari.

Iti recomand sa mergi la un specialist care sa-ti regleze cum trebuie...altfel risti sa distrugi alte chestii de la amestec sarac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare de ce mai exista forumurile astea? Stai linistit ca domnul Paul alias Moog a fost de mare caracter, l-am sunat si m-a lamurit in privinta problemei mele, chiar mai mult mi-a explicat cum trebuie reglata instalatia de gaz daca ai acces la anumite unelte necesare efectuarii acestuia.

Dar sa revin ontopic, problema la mine este ca cei care au montat-o si care trebuiau sa stie, mi-au pus duzele prea mici si cantitatea de gaz care este injectata in piston la presiunea din rampa pe care o am este prea mica. Am ridicat presiunea din rampa de la 1,20 la 1,45mb si timpii de injectie au coborat pe la 5,5ms. Am vorbit deja cu cei care au facut montajul si nu le-a venit sa creada ca-mi trebuie duze mai mari si urmeaza sa le inlocuim cu altele mai mari. De fapt asta este gresala multor montatori de gpl care gandesc ca daca pun duze mai mici, la un motor asa de mic, ar trebui sa consume mai putin. Este total eronat pentru ca,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pai mosule...daca nu stii ce inseamna bucla inchisa, ce rost mai are sa iti explice cineva ce si cum ?

Mai inveti, te mai documentezi apoi bagi mana...Apropo, vezi ca duzele mai mici nu au importanta decit la turatii ridicate cind exista pericolul sa mearga incontinuu ( dar si duty-cycle poate sa mearga peste 100% ) caci ECU benzina compenseaza automat timpii daca e in bucla inchisa...

Dar daca nu stii cum e cu bucla aia...:)

L.E. Nu le lua ca pe niste rautati...doar trebuie sa mai inveti ca sa nu umblii unde nu iti fierbe oala apoi sa dea oala in foc.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu fim asa critici cu "incepatorii"...unii chiar vor sa invete si 95% asculta sfaturile :)

E ca si cum ai zice ca daca nu stii cum functioneaza un balast nu poti sa te apuci sa schimbi becul de la far...

Omul chiar vrea sa invete, chiar incepe sa priceapa si e pe drumul cel bun, nu are rost sa-l persiflam...

Asta cu bucla inchisa... hmmm ...bagi in ceata pe multi...

Toate instalatiile secventiale din era noastra citesc timpii de injectie benzina...deci folosesc autoreglare ECU benzina functie de sonda...adicatelea bucla-inchisa despre care vorbesti tu...ca ECU GPL nu a auzit vreodata de bucla oricare ar fi ea...

Nu am vazut sa se monteze pe o masina E4 o ragalie de instalatie ce nu stie sa preia timpii de injectie benzina, sa nu aiba emulator de injectoare si macar senzor de presiune si temp GPL...

Ca merg fara sonda lambda, temp apa, presiune MAP vazui...este varianta de criza cit mai ieftina...oricum astea sint pt reglaj/diagnoza...

Pe linga adaptarea de care ziceai tu in bucla cu sonda, citind timpii de injectie, unele gen Plug'n drive BRC si STAG Premium stiu sa citeasca pe OBD si STFT si LTFT...asta pt o optimizare maxima la diferente de temp/presiune/umiditate, calitate benzina si alte prostii ce influenteaza amestecul combustibil/aer...

Mai e o struto-camila la STAG versiunea noua, o autoadaptare MAP/RPM...dar astept sa apara un "service pack" ca asta cam are probleme...

LE: daca il ajutam/invatam, astia care mai stim ceva, atunci daca e receptiv nu va da oala in foc :)

Daca nu baga la "bostan" atunci isi merita soarta ;)

In cazul particular omul a fost mai mult decit receptiv...cred ca avea si caietul pe volan si lua notite :)

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Buna ziua. Am citit si eu topicul si doresc sa pun niste intrebari celor care folosesc instalatii pe gas. As fi si eu curios ce consum scoateti pe gas(urban/extraurban) si pe benzina(urban/extraurban) si de asemenea cat te costa sa pui o instalatie de gas pe un motor de 1,4 1,6 sa zic?

In service e mai scumpa cred dar ai facutura si poti striga cand nu-ti merge ceva dar cele fara omologare sunt extrem de ieftin dar ce probleme pot aparea?(un vecin are pe dacia 1310 instalatie NEomologata cu 800 de mii dar lui ii consuma bine si cred ca din cauza carburatorului), aici niste preturi daca mai stiti.

La noi la Oradea am observat ca pretul la gaz e de 3.2 lei la voi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum extraurban 8-8.5 si nu merg prea linistit... urban ~13 drumuri scurte, motor rece, Iasi = dealuri :)

In general cam 1-2l fata de benzina...la toate masinile secventiale...

Pret ~2400-2800RON

Se monteaza NUMAI IN SERVICE LASA PROSTIILE...nu compara un span de Dacie cu masina ta...e cu totul alt tip de instalatie...necesita reglaj bun nu dupa ureche facuta de un vecin...

Pe linga faptul ca instalatiile GPL se trec in CI la RAR...risti amenda de la politie si/sau RAR la orice control... nu poti face ITP-ul daca nu e in CI...

Plus ca daca nu e montata corespunzator poate face BUM!!!!! ....

Daca nu faci multi km min 8-10.000 km/an urban las-o balta...

La un mic calcul se amortizeaza la ~60.000km extraurban...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci la consum, consuma mai mult cu 1-2l fata de benzina dar e bine ca e mai ieftin gazu, pretul e destul de mare pe instalatie dar vorba ta daca e facuta in service esti mai linistit ca nu face POC si nici nu fugi de politie. Actuala skoda o am de anu trecut din martie si deja a facut vreo 11k poate chiar 12k din care 80-90% in oras.

Am intrebat ca ma bate gandu` sa dau SDI cu consum incredibil pe alta masina(de preferinta tot din grupul vag) dar sa aiba 100 de ponei si normal ca daca a fi pe benzina as face trecerea pe gaz automat..da cred ca am prea mult timp liber si ma gandesc la prea multe :bom:

Modificat de B0gdy-
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SDI-ul stiu ca are un consum nesimtit.... de mic...

In locul tau as gindi de 3 ori inainte de asta :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actuala skoda o am de anu trecut din martie si deja a facut vreo 11k poate chiar 12k din care 80-90% in oras.

Am intrebat ca ma bate gandu` sa dau SDI cu consum incredibil pe alta masina(de preferinta tot din grupul vag) dar sa aiba 100 de ponei

Daca merge bine ramai cu ea.

Acum esti la acelasi pret echivalent cu gazul.

Daca vrei musai cai mai multi recomand TDI-ul cu avantajele si dezavantajele lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va Multumesc pt informatii. Raman deocamdata la ce am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Sa reimprospatam un pic topicul. Acum detalli de consum.

Dupa 2287 km si gpl consumat de 595 RON, pret mediu de alimentare 3,2 RON/L.

Consum de aporx. 26 RON/100km, ~8,1%. Folosit Clima cam 40% si mers nu tocmai calm in 50% din drumuri.

Acum a mai scazut si pretul de gpl un pic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!