Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

In sfarsit am gasit cateva link-uri legate de filtrele de particule, se pare ca francezii sunt cei mai interesati sa-si doteze masinile cu asa ceva. Cele mai multe detalii le-am gasit pe forum, la Peugeot si Citroen. Cine e doritor poate sa caute acolo. Deci in principiu service-urile din Romania incarca mult comparativ cu cele din afara in ceea ce priveste pretul filtrului dar si a aditivului care trebuie adaugat. Am ramas cu impresia placuta insa ca un filtru FAP nou in UK costa in jur de 200E, cam asa ceva si in Franta, iar in Ungaria in jur de 600E (la service) iar la noi in jur de 1000E. Problema e ca in toate cazurile masinile erau echipate inca din fabrica cu asa ceva. De montat inca nu m-am lamurit daca se poate. Trebuie sa mai sap :lol: insa daca are cineva alte sugestii as fi recunoscator ...

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply" .

Multumesc !

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare.

Am avut si eu ieri o experienta precum cea a initiatorului topicului. M-am speriat initial dar ulterior gandul m-a dus spre DPF si regenerarea lui activa, iar ceea ce am mai aflat azi frunzarind netul vine sa imi confirme banuiala.

Datele problemei: motor 2.0 TDI 140CP cod BMM cu filtru de particule, rulaj 17000 km, alimentat constant cu OMV Sprint diesel, plimbat in general 40% urban 60% extraurban. Absolut nicio problema pana acum (inclusiv consum ulei nesemnificativ - asta se pare ca are legatura cu faptul ca este SOHC cu 8 valve).

Dupa o perioada in care am mers numai prin Bucuresti (aprox 400 km.), am iesit aseara la plimare prin oras cu un prieten. S-au incalizit motoarele, le-am mai turat, le-am mai accelerat :P... la un moment dat, in timp ce rulam constant cu 60 km/h, prietenul care se afla in spate (cu masina lui) imi spune la telefon ingrozit ca am inceput sa scot fum la greu. Trag pe dreapta, ma dau jos si admir si eu palalaia de fum alb-albastrui care iesea pe evacuare. Desi initial m-am speriat, nu am oprit motorul deoarece nu aveam niciun martor aprins in bord iar motorul mergea foarte frumos si turatia era constanta (deci am exclus ulei in admisie sau ceva de genul). Temperatura gazelor evacuate mi s-a parut destul de mare :P . In maxim 1 minut nu a mai scos fum si am plecat mai departe. M-am mai plimbat vreo 2 ore, timp in care masina nu a mai scos absolut de loc fum si a mers absolut normal (trage excelent, turatie constata, fara martori in bord).

Excluzand probleme de genul turbina dusa, segmenti uzati sau ulei in admisie (care din cate stiu produce arderi necontrolate care se vad in turatie), am ajuns la concluzia ca ECU a initiat (pentru prima oara de cand am masina) procesul de regenerare activa a filtrului de particule. Alte indicii ar fi faptul ca am avut un consum mediu prea mare pentru inceputul serii fata de cum am condus si faptul ca temperatura in motor (raportata de climatronic) era mai mare decat de obicei (90-91 grade in loc de 84-86).

Astept confirmari sau infirmari din partea celor mai priceputi ca mine sau a celor care au avut experiente similare cu DPF-ul (care apropo, isi face treaba foarte bine: atasez o poza cu tipsurile mele cele noi "afumate" dupa aprox. 300-400 km.)

P.S. propun schimbarea titlului topicului in ceva de genul "DPF (filtru de particule) - principiu de functionare si regenerare"

Bafta.

post-13132-1212940942_thumb.jpg

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce turatii sunt recomandate pt a nu avea probleme cu DPF-ul? Cred ca mersul subturat duce la aprinderea dpf-ului. Chiar daca mergem mult in oras nu e obligatoriu sa mergem subturat de f multe ori.

Modificat de glumaretzuu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz!!

Multumim pentru informatiile legate de DPF. Sunt foarte utile și nici cei de la service nu au auzit de asa ceva!

As dori sa intreb :

Cum se poate

Modificat de nikolas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acidutzul, relax man, termina cu prostiile de gen "segmenti dusi" si altele de genul. Colegul din spatele tau tocmai a fost martor la o regenerare spontana dar n-a fost singura. Astfel de regenerari se produc destul de des si functie de necesitati. P.S.: alea-s evacuari afumate? :Driver: uita-te sub un diesel normal sa vezi diferenta.

Nikolas, intr-adevar rezervorul de aditiv se afla sub roata de rezerva. NU ai cum si de ce sa verifici tu nivelul de aditiv; atunci cand ajunge la un nivel minim esti anuntat pe computerul de bord. Cum spuneam: nu recomand sa umbli acolo, sunt norme de securitate destul de drastice (protejarea pielii, a ochilor impotriva contactului cu acel aditiv, chiar si cu vaporii lui; exista o scula speciala cu care se masoara nivelul/inlocuieste aditivul. Plus ca aditivul corespunzator NU il gasesti decat la service VW, sa nu te puna pacatul sa completezi cu cine stie ce porcarii de prin comert (nici nu cred ca vei gasi).

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baieti nu am inteles acest dpf trebuie montat obligatoriu si la masinile vechi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate noile modele disel vor trebui echipate cu un filtru de particule incepand cu jumatatea lui 2009, conform unei decizii a UE pentru reducerea emisiilor poluante pe teritoriul uniunii.

Deci e vb doar de masinile noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

pai problema e simpla: vrei o norma de poluare mai sus (de la euro 3 la euro4,5) pui botnita la evacuare.

Acum in lume este o mare disputa pe partea de reducere a emisilor respectiv: uni afirma si sustin ca reducerea poluarii sa se faca prin "catalizatoare "performante montate pe masini alti considera ca utilizarea combustibililor alternativi gen biodiesel reduc poluarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cu noua taxa auto masinile care au acest filtru de particole au reducere de 25% stie careva daca masina mea din 2003 are asa ceva ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca are filtru de particule

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

DPF, nu exista pe modelele de Golf IV.

Sau cel putin eu nu am vazut nicaieri vreo specificatie tehnica pentru asta . :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu, si la Skoda este doar daca e adusa de afara, in tara doar cele sport au... da cuiva un VIN sa verifice in sistem si sigur afli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e un inconvenient pentru Romania daca masina are DPF ? Am inteles ca motoarele care au filtru de particule sunt destul de sensibile la carburant si stim cu totii ce calitate are la noi carburantul !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci chiar nu vad rostul acestui topic ! Am vazut topicul deschis am postat aici, de unde era sa stiu ca mai exista un topic pe tema asta? Sa inteleg ca de fiecare data cand vreau sa postez intr-un topic deschis, va trebui sa fac search ca nu cumva sa mai existe discutata problema asta intr-un alt topic? Dupa cum scrie la punctul 9 din regulament, functia "SEARCH" se foloseste: "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calinutz, intrebarea pe care ai pus-o nu are legatura cu intrebarea pe care a pus-o initiatorul topicului acesta, dar se incadreaza foarte bine in topicul indicat de xxnelu, pentru ca acela trateaza functionalitatile DPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe motoarele de 2.0 TDi exista astfel de filtru de particule :emthup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, nu am fost la obiect ! Am vazut ca se discuta despre DPF, si sunt chiar interesat de acest lucru deoarece doresc sa achizitionez o masina noua. M-a deranjat atitudinea lui xxnelu, si raspunsul lui ironic. Cum si noi (userii normali) trebuie sa respectam regulamentul, mi-ar placea ca si moderatorii sa nu abuzeze de "puterea" lor si sa jigneasca. In acest sens punctul 4 din regulament e mai mult de cat relevant !

Repet inca o data: Imi cer scuze ca am gresit, nu am fost la obiect. Dar cer si eu sa fim respectati in masura in care si noi o facem.

O curatenie a acestui topic e de prisos. Dar rog inca o data sa nu ni se mai raspunda ironic, in masura in care nici noi nu o facem.

Multumesc !

Modificat de Calinutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

18000 km, majoritatea facuti numai in bucuresti, in aglomeratia si praful pe care bine le stim. Motorina numai euro 5 de la omv, de la prima alimentare pana in prezent. Am avut de 3 ori martorul dpf aprins, am urmat instructiunile din carte: trecut in S, intre 2200 - 2400 rpm si de fiecare data martorul s-a stins dupa mai putin de 3 minute si masina si-a revenit imediat - in sensul ca accelera normal - nu mai era prezenta lipsa de putere a motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

27000km, ~45-50% in Bucuresti...motorina euro 4 petrom sau efix de la rompetrol si niciodata filtrul aprins...si am mers ceva prin aglomeratii......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nikolas, intr-adevar rezervorul de aditiv se afla sub roata de rezerva. NU ai cum si de ce sa verifici tu nivelul de aditiv; atunci cand ajunge la un nivel minim esti anuntat pe computerul de bord. Cum spuneam: nu recomand sa umbli acolo, sunt norme de securitate destul de drastice (protejarea pielii, a ochilor impotriva contactului cu acel aditiv, chiar si cu vaporii lui; exista o scula speciala cu care se masoara nivelul/inlocuieste aditivul. Plus ca aditivul corespunzator NU il gasesti decat la service VW, sa nu te puna pacatul sa completezi cu cine stie ce porcarii de prin comert (nici nu cred ca vei gasi).

Cheers!

Am o problema pe care as dori sa ti-o prezint>

Mi s-a aprins in bord martorul de la bujiile incandescente si palpaie o perioada dupa care se stinge singur (apare si mesajul Engien Workshop)

La scanare cu VAG-com-ul raporteaza o eroare cu ca ~rezervorul cu aditiv pentru filtrul de particule este gol~

Am fost la cineva la un service si a adus din Germania acel aditiv, dar nu il poate completa/inlocui deoarece exista o instalatie speciala pentru acest lucru.Nu am gasit in tara aceasta instalatie doar in Ungaria la Budapesta la reprezentanta Porsche si in Germania, cel mai aproape la Passau. Poti sa-mi dai alte informatii, pe PM.

Multumesc anticpat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

din pacate si mie mi s-a aprins pe linga cel de gas nu stiu cum ii zice(seamana ca un robinet), si filtru de particole, hmmm dc amindoua sunt aprinse e grav? sau motorina e problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la o diagnoza, daca-ti stau doua becuri aprinse pe bord, nu-i de-a' 'bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna! Sunt nou pe aici pe la voi si nu demult posesor al unui passat 2.0 TDi DPF 140 Cp ! Filtrul de particule se "curatza" in viteza a 3-a undeva la 1500 ROT deci arg trebui sa avetzi aproximativ 40-45 km/h! asta mia recomandat mie un sef de service de la SKODA! si avetzi nevoi de aproximativ 8 Km la viteza asta !!! Ciao

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema cu martorul de la bujii aprins, prin adăugarea de aditiv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!