Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

nu ma supara nimic, eu doar verific, zi mi si mi ce si cum ? cate de ok e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns. Imi spuneti va rog, firele de la ce sensor trebuie sa le urmaresc? Sau ce sensor trebuie inlocuit? Sa il pot comanda. Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul de senzor este 0281002710 pe bosch dar trebuie initializat după montarea pe mașina . Dar mai întâi trebuie verificate alimentari semnale pentru ca se poate sa-l inlocuiesti si sa ai surpriza sa ai aceleași coduri de eroare.

Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare, am sch si eu de curand injectoarele si de atunci tot mi se aprinde markerul de DPF in bord, in decurs de 5 sapt mi s-a aprins de 3 ori si tot de atatea ori am iesit la "regenerat" cu el , mers in a4a cu 2000rpm, ideea este ca eu folosesc masina doar in bucuresti, trafic de vis viteza melcului, doar ca inainte sa sch injectoarele nu s-a aprins macar 1 data si avea la activ 4 luni de mers bara la bara in buc... ce ar trebui sa fac sa micsorez ritmul asta ametitor prin care mi se aprinde markerul? Sa merg la o regenerare cu Vag Com?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie verificat si vazut ce iti apare in blocurile de masura - in functie de asta, faci regenerare fortata sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai noroace! Legat de DPF... Asta seara dupa ce am mers mai bine de 40 min doar prin oras, la turatii mici ca altfel n-ai cum de gropi, am sesizat ca masina incepuse o regenerare de filtru particule: turatii ralanti cam 1000/min, consum ralanti 1,1 , uneori pornea ventilatorul, ceea ce e normal cred. Dar, inafara de asta se aude un zgomot, in treapta 1 sau 2 la viteze foarte mici. Se aude asa ca un huruit usor, parca ar atinge ceva undeva. Se aude doar cand regenerarea DPF este la inceput. Am mai sesizat si altadata cand incepea o regenerare. Stie cineva de ce sau ce se aude? A mai sesizat cineva acelasi lucru?

Multumesc!

 

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari,cum stiu si eu daca am dpf la masina din semnatura?nu stiu la ce sa ma uit sa imi dau seama si inca o chestie daca tot sunt pe aici sa imi spuneti daca e bine sa folosesc vreun aditiv pentru injectoare si sistemul de admisie.e prima masina diesel care o am si am vazut ca parerile sunt impartite vreau sa stiu daca producatorul recomanda mai ales ca masina mea are vreo 270.000 km.daca e off imi cer scuze!am avut numai benzinare si la doua trei plinuri faceam un plin de shell super power si gata zbura ca avionul.precizez ca masina a rulat numai in afara si va rula la fel de acum incolo prin asta vreau sa spun ca ,calitatea carburantilor e relativ mai buna ca in ro.cod motor bkc

Modificat de manyx86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce cod motor ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lasa masina in pace....

 

BXE banuiesc... ca e 1,9Tdi pe B6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si BKC, BLS, nu s-au pus pe B6 din 2006 ?

De ce crezi ca intreb de codul motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba da - corect  - mea culpa....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A si spus la urma ca motorul e BKC...

 

Iar cu aditivele, laso balta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A spus dupa discutia noastra.

Motorul lui NU are filtru de particule. Nu baga aditivi. Daca masina merge ok, las-o asa.

Sent from my  using Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am motorul Bmp 1440 ,13hr000102,0850381 asta ce am apucat sa citesc unde deschid usa la sofer cei drept si in carte scrie ca am dpf,dar nu este curat ca lacrima la esapament nici funingine nu este adunata dar am dat cu degetul si tot am scos un pic de caneala foarte putin ,dar curat ca lacrima nu este :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mesajul tau mai are o continuare, sau asta este tot ce vrei sa ne comunici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pentru raspuns.Inca odata motorul e bkc si este 1.9 tdi 105cp,cred ca o sa continuu si la asta diesel cum faceam si la benzinara,la doua trei plinuri bag un super si sper sa fie ok.nici eu nu sunt adeptul aditivilor de nici un gen dar am intrebat poate la diesel e musai...filtru de particule cred ca e o bataie de cap in minus daca nu am pentru ca sincer nu vad la ce bun as avea decat sa fiu verde cu natura :D  sunt destul de prietenos cu natura ca am prin casa vreo 6 galeti pentru gunoi diferentiat si ma invart juma"de ora cu un capac de bere in mana si nu stiu unde sa-l pun,asa compensam :icon_thumleft:  poluarea.Cu respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai galetile iar eu am DPF-ul asa ca sa compensat deja :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer stateam cu impresia ca am acel filtru de particule pentru ca tevile de esapament sunt foarte curate si nu scoate gram de fum masina nici macar cand o accelerez,special am pus pe cineva sa mearga in spatele meu sa se uite cand accelerez mai tare sa vada daca scoate fum si nimic,atunci cand ma plimbam cu benzinarul meu si mai fugaream cate un tdi imi placea cand vedeam ca pufaie un nor de fum :D ,inca o chestie care mi se pare ciudata e ca uleiul a ramas cu nivelul care il aveam cand l-am schimbat si am facut vreo 6000 km de atunci,eu stiam ca dieselul papa un pic de ulei,gand cu care m-am consolat cumparandu-mi diesel.sunt niste chestii la care ma asteptam de la o masina tdi si ma sperie ca nu se intampla si sper sa ramana asa.ce tine de poluare asa suntem noi Europenii mai prietenosi cu mediu,nu stiu daca in America exista masini cu motor mai mic de 2000cmc si tot stau prin parcuri verzi si citesc...

Modificat de manyx86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare am si eu o nelamurire legata de filtru de particule, masina este un g5 2.0 D cea de 140hp, detine masina de 3 ani iar pana acum nu prea sa aprins acel martor de pdf sa zic asa mai exat cred ca in 3 ani de 5 6 ori maxim moment in care am si fost cu ea pe un drum mai lung la 3500 rpm pana la stins adica foarte repede,zilele trecute am vazut ca mergea ceva mai ciudat parca era inecata asa iar dupa o zi sa aprins si martorul,sa nimerit sa trebuiasca sa plec din bucuresti deci a fost perfect il puteam curata, problema este urmatoarea cu martorul aprins pana sa ies din bucuresti sa pot merge constant am calcato putin asa in cateva reprize moment in care a dat ceva fum in spate adica destul de mult asta pentru 10 15 sec sa zic asa si nu stiu dece pana acum nu a mai facut asta, este adevarat ca dupa faza cu fumu la 2 3 min sa stins si martorul dar dece a dat asa mult fum acum? zilele trecute am pus vag-ul pe ea iar filtru il arata incarcat 19 %. cu toate astea tot am mers constat la 3500 sper sa fi fost ok. daca a patit cineva sau stie exact care este problema va rog sa imi spuneti apreciez. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste in manual cum se face regenerarea: constant intre 2500 si 3000 si 50-60 kmh.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In manual am citit (daca nu ma insel) ca se face in treapta 4 sau 5 intre 1800-2500. Acum poate vorbesc prostii, insa eu in treapta a 5a la 2500rpm am undeva la 100km/h. Asta inseamna ca nu e ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie obtinut raportul optim intre turatie motor si viteza.. Daca e turat prea mult nu isi face regenerare, daca e turat prea putin iarasi nu isi face. Daca e treapta superioara clar este si viteza superioara, astfel vantul va raci esapamentul si nu va face regenerare. Mergi in jurul valorii de 2200rpm pe la 50-60 maxim 70 in functie de ce rapoarte ai la cutie. Cel mai sigur citesti manualul ca spune ce e de facut in momentul in care se aprinde martorul acela in bord :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e chiar asa. In regenerarea filtrului de particule, fie ca este de tip activ sau pasiv, cu cat viteza masinii este mai mare, cu atat mai bine. La viteze mai mari creste sarcina motorului, ducand la o temperatura mai mare a gazelor de evacuare ceea ce nu poate decat sa ajute la oxidarea particulelor.

 

In manual scrie asa:

- mers (de preferat) constant cu  o viteza de cel putin 60 km/h; (in manual nu scrie de mers constant, insa mersul in reprize nu face bine procesului de regenerare)

- se ruleaza in treapta a 4-a sau a 5-a cu o turatie cuprinsa intre 1800 rpm si 2500 rpm. Nu depasiti turatia, pentru ca imediat mai sus ECU opreste regenerarea filtrului, asa ca mai mult stricati decat ajutati cand mergeti supraturat

 

Mai aveti grija la nivelul de carburant din rezervor. Daca este prea mic, nu se face regenerarea

 

Astfel, respectand strict manualul in cazul masinii mele, regenerarea se poate face intre 64 km/h (tr. a 4-a la 1800 rpm) si 113 km/h (tr. a 5-a la 2500 rpm), insa sunt convins ca as putea s-o fac fara probleme pana la 135 km/h (tr. a 6-ala 2500 rpm).

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate astea difera de la motor la motor, implicit de la masina la masina. In cartea de la Polo scrie ca se face in treapta a 2-a sau a 3-a intre 2500 rpm - 3000 rpm, mers constant timp de 15 minute. Eu de obicei merg cu ea pe autostrada cand incepe sa-si faca curatirea si o tin cu a 3-a la 100 km/h sau a 4-a la 130. Atunci si-o face cel mai bine. Daca o fac cum scrie in carte, filtrul nu se curata la fel de bine.


Toate aceste date le-am verificat (de fiecare data) cu vag-com-ul. Am prost-ul obicei sa urmaresc tot felul de prostii prin interfata, inclusiv DPF-ul.

 

La passat-ul ce-l mai am, cam tot la fel ii fac curatirea, desi este DPF cu aditiv (b5.5 2.0 TDI)

 

 

P.S.: Din pacate nici Polo-ul nici Passat-ul nu tin cont de nivelul de motorina din rezervor :( Cand ajung la valorile maxime de incarcare, incep sa-si faca curatirea, moment in care trebuie mers cum am scris mai sus. Altfel se opreste si o reia cand repornesc motorul, sau daca circul prin oras, nu si-o fac cum trebuie.

 

De exemplu, la Polo in oras (bucuresti) si-o face cam 250-300 km curatirea daca nu apuc sa merg cu ea pe autostrada, ca sa i-o fac cum trebuie. In schimb in afara orasului si-o face si o data la 700 km. Incarcarea fiind mult mai mica la mersul extraurban, iar curatirea este mai scurta si mai benefica.

Modificat de qwk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, depinde de masina, din aceasta cauza trebuie citit manualul. Totusi, trebuie avut grija la turatia motorului, deoarece daca trece de un prag regenerarea se opreste. Faza cu nivelul motorinei am citit-o intr-un pdf, eu nu prea umblu cu rezervorul gol, fac plinul de fiecare data

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!