doctor's

Filtru diesel de particule - DPF

404 posts in this topic

stie cineva care este modul si intervalul in care se face (auto) curatarea DPF? la masina din semnatira se intampla periodic ceva ciudat: brusc incepe sa scoata mult fum alb, urat mirositor si sa scada in putere pentru cateva minute dupa care totul revine la normal.

acesta sa fie procesul de autocuratare al DPF? sau alte probleme....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema ta nu are legatura cu DPF-ul in nici un caz...fa o scanare cu Vag-ul sau mergi imediat in service cu ea.

Bafta :D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rzf:Vrei sa fii sigur ca are DPF...acum mi-am dat seama ca e 1.9..din cate stiam eu exista cu DPF nu? :D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@4abc. 1.9 au DPF sigur sigur (modele noi evident). Uite-te pe site-ul skoda/vw pentru lamuriri. Poti alege cu (daca tu crezi in mitul incalzirii globale provocate de excesul de CO2) sau fara DPF. :D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

masina este din 2007 si are sigur DPF (este import germania)

o sa fac o scanare

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci cand incepe sa se comporte ciudat, se aprinde si martorul de filtru de particule pe bord. Inseamna ca calculatorul de motor a adoptat un program de regenerare a filtrului. Acest program se declanseaza atunci cand filtrul de particule este colmatat peste 30% si incearca sa faca regenerarea pana cand filtrul ajunge la 80%. Peste 80% calculatorul nu mai induce starea de regenerare pentru ca este pericol de incendiu. Atunci va ramane martorul de filtru de particule permanent aprins pe bord si trebuie sa mergi la un dealer pentru a efectua controlat acea regenerare a filtrului.

Bun: de ce merge motorul ciudat cand se face regenerarea DPF-ului. ECU modifica avansul distributiei pentru a creste temperatura gazelor de evacuare. Catalizatorul (care are DPF incorporat) are temperatura de regim ~500grade. Funinginea (care se aduna in DPF) are temperatura de autoaprindere de aprox. 600-650grade. Deci, prin modificarea fazelor distributiei ECU creste temperatura catalizatorului pana pe la 600-650grade si atunci funinginea se autoaprinde.

Bun, ce faci cand incepe regenerarea? De obicei ECU induce o stare de regenerare in conditiile in care mergi la turatii si viteze relativ constante cu auto. Daca incepe regenerarea cand tu esti in mers, incearca sa tii cat de cat turatia constanta (peste 2000rpm, indiferent de viteza) pentru a beneficia de o regenerare cat mai completa a filtrului. Nu accelera brusc, nu forta motorul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mutumesc pentru amanunte , se pare ca despre regenerare este vorba deoarece la scanare nu am gasit erori stocate si intradevar cand au aparut fenomenele rulam cu 50km constant (cu tempomatul) in localitati lungi

si fara trafic

oricum orice informatii sunt binevenite deoarece numarul masinilor cu DPF va creste constant

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar creste numarul dieselurilor de la VAG echipate cu DPF (se pare ca asta este trendul inainte de trecerea la motoarele commonrail dezvoltate de Audi). Din pacate nici dealerii si nici utilizatorii nu au cunostinte clare despre ce inseamna DPF si stilul de mers cu acestea. Eu unul am incercat sa fac putina lumina pe-aici. Mai este un topic despre DPF si la Skoda->Octavia2. Acolo e postata si o imagine a catalizatorului cu DPF integrat. O sa sintetizez mai multe informatii si am sa rog un moderator sa faca un sticky.

Cheerz.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cand te gandesti ca sunt Dieseluri care trec normele de poluare fara DPFuri :eek: ...

Personal cred ca toate Dieselurile vor fi obligatoriu cu DPF din cauza ca in anumite regimuri de functionare emit particule...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blitz wow foarte buna explicatie, in sfarsit am inteles si eu exact ce mama ma-sii face DPF-ul. Dar mai am o intrebare. Funinginea e captata de DPF care o arde. Dar pe esapementul dieselului mai iese si motorina nearsa. Si asta e absorbita de DPF? Atunci nu ar trebui ca masinile cu DPF sa nu mai scoata deloc fum negru?

Anyway consider DPF-ul asta o mare porcarie. Bun daca si-ar face treaba ar fi super OK. Dar sa trebuiasca sa ma duc eu sa regenerez eu la turatie constanta bla bla. O tampenie. Dupa ce ca e diesel si ai si turbina care se infunda, injectoarele care se infunda acuma am scos si tampenia asta de regenerare. Urmatoarea masina o sa fie o benzinara aspirata sau cu turbo, dar m-am plictisit sa "curat turbina" daca merg mult in oras. Dreq... cu Dacia numai in oras merg subturat si n-are nici pe dracu...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Executron, informatii am mai dat intr-un fir de discutii la sectiunea Octavia II (DPF&motorina de pe piata) (la pagina 13, in postul 254 este si un jpg atasat).

Bun, hai sa o iau de la capat cu explicatia, in speranta ca va fi citit si aici topicul. Filtrul de particule, prin structura lui, este folosit pentru a retine din gazele de evacuare funinginea. Ce este funinginea? Funinginea este un produs solid al arderii incomplete a hidrocarburilor, in special motorinelor. Particula de funingine este in principiu compusa dintr-un nucleu de carbon (mai multi atomi de carbon aflati in stare solida) in jurul caruia se adauga diverse sulfuri, oxizi de metale, apa etc (vezi foto). Aceasta este stransa in filtrul de particule si trebuie din cand in cand arsa pentru ca filtrul s-ar infunda. Ca sa fie arsa (regenerarea filtrului), lucrurile stau cum am descris cateva posturi mai sus. Prin ardere carbonul trece din stare solida in gaz (CO2) si este eliminat. Ok. Care este insa problema acestui sistem. Sunt specificatii stricte in ceea ce priveste norma de ulei folosita pentru acest motor ( VW 507.00). De ce? Orice motor consuma ulei, este normal. Ei, in urma arderii uleiului in motor rezulta cenusa (tot compus solid), care prin gazele de evacuare ajunge tot in catalizator/DPF. Cenusa din nefericire nu se mai poate arde si atunci se acumuleaza in DPF, conducand la deteriorarea definitiva a acestuia.

Offtopic: cum sa iasa dom'ne motorina nearsa? Daca iese motorina nearsa pe esapament iti dai seama ce se intampla in camera de ardere? Iti dai seama ca se indoaie bielele, se sparg pistoanele daca cumva ramane motorina in stare lichida in camera de ardere? Si n-are cum sa nu arda. Ca nu arde complet si rezulta funingine e partea a 2-a. Dar de ars arde chiar din momentul pulverizarii.

post-2063-1189542858_thumb.jpg

post-2063-1189542914_thumb.jpg

Edited by BLiTZ
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@executorn: ai vazut tu fum la mine? ;)

@blitz: la mine martorul s-a aprins doar cand programul de regenerare nu a mai putut sa arda singur particulele colectate (din cauza traficului nenorocit, mers 10 zile cu viteza medie de 7kmh....) si a trebuit sa urmez procedura descrisa in cartea masinii(mers constant la peste 2000rpm in vit a 4a, 15 min), bineinteles ca s-a rezolvat :icon_thumright: ,in rest"simt" cand procedura automata e activa(se tureaza un pic mai mult motorul la relanti, tine vreo 3-4 min si bineinteles, scrie si in carte asta, ca sa nu te sperii :lol: )

:rolleyes: @blitz: super informatii, multumim :blink:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super tare blitz, mersi mult pentru explicatii. Chiar nu stiam ca motorina nearsa (complet) inseamna funingine :lol:

@dm76ro pai n-am vazut la tine fum DAR nici nu am mers in spatele tau sa vad daca scoti fum la 4000 rpm sau la un surge :blink:

Deci sa inteleg ca toate Passaturile 2.0TDI care le vad in trafic ca ma afuma sunt fara DPF. Am citit din nou acum paginile din topicul indicat de tine si tot consider DPF-ul o mare porcarie, o solutie de compromis al VAG.

mers 10 zile cu viteza medie de 7kmh....) si a trebuit sa urmez procedura descrisa in cartea masinii(mers constant la peste 2000rpm in vit a 4a, 15 min)

Sorry ca insist dar ti se pare normal? Poate tu o faci chestia asta ca te pricepi si esti atent la masina dar taica-miu (de exemplu) crezi c-ar face chestia asta (sau ar cunoaste procedura)? Oamenii stiu o chestie... si-au luat masina scumpa, straina si incepi sa impui gen Dacie veche care trebuie condusa intr-un anumit fel (pornita etc) ca altfel se strica. Sorry ca exagerez, dar sunt cam indignat. Si acea viteza mi se pare normal pentru un oras blocat ca Bucurestiul si vad des astfel de aglomeratii (stau pe loc cu orele). Pai ce-ar vrea VW? Sa merg numai pe autostrada? Poate orarul meu implica mersul NUMAI in oras n-am timp de perindari in afara "sa curat" DPF-ul..... sa scrie pe ele "NU MERGETI NUMAI IN ORAS CA SE STRICA" :icon_thumright: :rolleyes:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

DPF-ul de la VAG e una din multele sacrificii care vor trebui aduse pentru salvarea mediului inconjurator. :icon_thumright:

Eu zic ca pentru Romania ar fi mai potrivit un sistem DPF cu aditiv.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, si eu ma gandesc ca sistemul cu aditiv este mai convenabil pentru Romanica. Insa si acolo procedura e lafel, filtrul lafel de repede se umple. Insa acolo, prin faptul ca se adauga aditiv in carburant lucrurile stau putin altfel. Acel aditiv, prin ardere impreuna cu motorina, produce un compus care se adauga "moleculei" (ca sa zic asa) de funingine, scazandu-i acesteia temperatura de autoaprindere. De ce ii scade temperatura? Pentru ca DPF-ul este mai departe de galeria de evacuare si ca sa ajunga la temperatura de autoaprindere (600-650grade) trebuie ca gazele de evacuare sa fie mult mai fierbinti (in mod normal gazele de evacuare la diesel au in jur de 700-750 grade, la benzinare au in jur de 1000). Asta inseamna ca s-ar distruge turbina de gaze (si geometria variabila ar suferi mult din cauza dilatarilor mai mari), de asemenea s-ar ditruge si catalizatorul pentru ca si catalizatorul are un regim de lucru de aprox 500-600grade. Cu aditivul nu mai e necesar ca ECU sa modifice asa de mult fazele distributiei incat gazele sa iasa fierbinti, evident nu se mai "simte" asa de urat dieselul cand face regenerarea. In rest lucrurile stau lafel.

Daca mai sunt intrebari legate de DPF postati aici si incercam sa tragem niste concluzii.

Cheers all!

Edited by BLiTZ
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu multumesc pentru explicatiile detaliate. Am 9500 km cu motor 2.0 TDI 170cp cu DPF si nu am avut absolut nici o problema cu martori aprinsi pe bord si cicluri de regenerare. Si pentru nemultumitii de DPF: de ce dati banii pe motoare de 170cp sa mergeti cu medii de 7km/h. Luati pentru Bucuresti benzinare mici de pina in 80cp ca nu trebuie mai mult pentru mers intre doua semafoare. Motorul de 170 cu DPF il recunosti dupa esapamentul de diametru mare si drept, neindoit in jos. Asta pentru cei care vor sa vada DPF-ul scotind fum ;-)

Edited by Paul_L
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare la toate lumea :) Deshid acum un nou topic privitor la Filtrul Diesel de particule pentru reducerea poluarii. Se pare ca din 2009 toti posesorii de masini diesel trebuie sa aiba asa ceva. Eu as fi interesat sa-mi montez unul insa nu stiu cat ar costa si unde se gaseste. Am cautat pe la importatorii de piese auto dar nu am gasit. Deocamdata masinile mai noi includ acest filtru (ca optional cateva sute de euro, am vazut si cu 600 euroi in oferta). Ma poate ajuta careva? Am un Seat Ibiza :D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topicul se muta la Motoare TDI.

Ca parere personala, nu cred ca toate masinile vor trebui sa aiba filtru de particule (DPF), ci toate masinile vandute din 2009 vor fi obligatoriu echipate cu DPF.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ca parere personala, nu cred ca toate masinile vor trebui sa aiba filtru de particule (DPF), ci toate masinile vandute din 2009 vor fi obligatoriu echipate cu DPF.

Corect. Am gasit link-ul unde se confirma ce ai spus tu: http://www.newschannel.ro/stiri/35/4049/In...-particule.html. Totusi stie careva de unde se poate cumpara un filtru DPF?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cineva cu un V6TDi Euro3 montat pe un Audi A6 era interesat de asa ceva, vroia musai sa monteze indiferent de costuri decat sa vanda masina. Am facut un research impreuna cu un coleg de-al meu insa nu i-am putut oferi nici o solutie tehnica in aceasta privinta. Singurele DPF-uri pe care le-am gasit de cumparat au fost niste monstruozitati care se monteaza pe utilaje mari (gen buldozere, excavatoare etc). Si oricum costurile de montaj, chiar daca ai gasi, cred ca sunt mari de tot.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca se poate monta. Am vazut pe site-ul asta ca si-a montat omu' pe Leon 1M. Din cate stiu pentru modelul de Leon 1M nu s-a pus din fabrica filtru de particule.

Am tot cautat si am gasit "ceva" pe site-ul asta : http://www.remus.at/rfk-deu/seat.pdf .

Din pacate nu stiu germana si din cate intuiesc eu, e vorba de anumite motoare de pe modelele Seat pe care se pot pune filtre remus, arata si un pret...dar mai departe... :(

Eventual poate ne ajuta cei care stiu germana si cei care au mai vazut un astfel de tabel.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In sfarsit am gasit cateva link-uri legate de filtrele de particule, se pare ca francezii sunt cei mai interesati sa-si doteze masinile cu asa ceva. Cele mai multe detalii le-am gasit pe forum, la Peugeot si Citroen. Cine e doritor poate sa caute acolo. Deci in principiu service-urile din Romania incarca mult comparativ cu cele din afara in ceea ce priveste pretul filtrului dar si a aditivului care trebuie adaugat. Am ramas cu impresia placuta insa ca un filtru FAP nou in UK costa in jur de 200E, cam asa ceva si in Franta, iar in Ungaria in jur de 600E (la service) iar la noi in jur de 1000E. Problema e ca in toate cazurile masinile erau echipate inca din fabrica cu asa ceva. De montat inca nu m-am lamurit daca se poate. Trebuie sa mai sap :lol: insa daca are cineva alte sugestii as fi recunoscator ...

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply" .

Multumesc !

aryes13

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.

Am avut si eu ieri o experienta precum cea a initiatorului topicului. M-am speriat initial dar ulterior gandul m-a dus spre DPF si regenerarea lui activa, iar ceea ce am mai aflat azi frunzarind netul vine sa imi confirme banuiala.

Datele problemei: motor 2.0 TDI 140CP cod BMM cu filtru de particule, rulaj 17000 km, alimentat constant cu OMV Sprint diesel, plimbat in general 40% urban 60% extraurban. Absolut nicio problema pana acum (inclusiv consum ulei nesemnificativ - asta se pare ca are legatura cu faptul ca este SOHC cu 8 valve).

Dupa o perioada in care am mers numai prin Bucuresti (aprox 400 km.), am iesit aseara la plimare prin oras cu un prieten. S-au incalizit motoarele, le-am mai turat, le-am mai accelerat :P... la un moment dat, in timp ce rulam constant cu 60 km/h, prietenul care se afla in spate (cu masina lui) imi spune la telefon ingrozit ca am inceput sa scot fum la greu. Trag pe dreapta, ma dau jos si admir si eu palalaia de fum alb-albastrui care iesea pe evacuare. Desi initial m-am speriat, nu am oprit motorul deoarece nu aveam niciun martor aprins in bord iar motorul mergea foarte frumos si turatia era constanta (deci am exclus ulei in admisie sau ceva de genul). Temperatura gazelor evacuate mi s-a parut destul de mare :P . In maxim 1 minut nu a mai scos fum si am plecat mai departe. M-am mai plimbat vreo 2 ore, timp in care masina nu a mai scos absolut de loc fum si a mers absolut normal (trage excelent, turatie constata, fara martori in bord).

Excluzand probleme de genul turbina dusa, segmenti uzati sau ulei in admisie (care din cate stiu produce arderi necontrolate care se vad in turatie), am ajuns la concluzia ca ECU a initiat (pentru prima oara de cand am masina) procesul de regenerare activa a filtrului de particule. Alte indicii ar fi faptul ca am avut un consum mediu prea mare pentru inceputul serii fata de cum am condus si faptul ca temperatura in motor (raportata de climatronic) era mai mare decat de obicei (90-91 grade in loc de 84-86).

Astept confirmari sau infirmari din partea celor mai priceputi ca mine sau a celor care au avut experiente similare cu DPF-ul (care apropo, isi face treaba foarte bine: atasez o poza cu tipsurile mele cele noi "afumate" dupa aprox. 300-400 km.)

P.S. propun schimbarea titlului topicului in ceva de genul "DPF (filtru de particule) - principiu de functionare si regenerare"

Bafta.

post-13132-1212940942_thumb.jpg

Edited by Acidutzul
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce turatii sunt recomandate pt a nu avea probleme cu DPF-ul? Cred ca mersul subturat duce la aprinderea dpf-ului. Chiar daca mergem mult in oras nu e obligatoriu sa mergem subturat de f multe ori.

Edited by glumaretzuu
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.