Jump to content


Photo

presiune prea mare instalatie racire


  • Please log in to reply
68 replies to this topic

#1 Thheo

Thheo

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Superb 2010
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 20.02.2005 @ 08:23

De vreo 3 luni a inceput sa piarda lichid de racire, dupa o deplasare mai lunga prin tzara s-a aprins la un moment dat martorul rosu care arata ca un termometru. Nu era supraincalzire ci acest martor mai indica si nivel scazut in vasul de expansiune. M-am intors din acel drum si la un service pana la urma am schimbat vasul pt. ca ni s-a parut ca era fisurat..( am schimbat doar vasul fara capac ). Ieri dupa un drum in forja intre Bucuresti si Urziceni masina a ramas fara apa in vas si ieseau aburi de sub capota.. aparent instalatia a aruncat apa pe la supraplinul ( daca pot sa ii spun asa ) vasului de expansiune. Conditiile in care s-a intamplat asta erau viteza f. mare ( 200km/h .. evident turatie mare .. peste 4000 .. si sarcina mare ). Dupa oprire am completat lichidul.. am plecat mai departe si intr-un km l-a consumat la loc..cred ca tot pe acolo l-a aruncat.
Ce cred eu este ca se face presiune prea mare in instalatie si ajunge sa fie data afara pe la vas. Acum in acest context am si eu 2 intrebari:
1. se poate ca sa fie doar defect capacul vasului si nu mai reziste la o presiune mai mare ?
2. daca nu ar fi ceva in neregula cu vasul ( capacul ) cum de se creaza o presiune asa mare? care sa fie sursa?.. cum as putea sa verific ?
( de fapt erau mai multe intrebari :) )

Cineva mi-a sugerat ca are pori garnitura de chiulasa.. ca in urma suprasarcinii pori se maresc si asa apare.. ( uleiul este ok la nivel.. si nici nu scoate aburi pe esapament )

#2 nodnad

nodnad
  • Oraş:(necompletat)

Posted 20.02.2005 @ 12:25

Salut!Incearca sa urmaresti caldura pe care o da aeroterma.Daca ar fi problema cu garnit de chiulasa(inclusiv fisuri in chiul , bloc..) atunci ar trebui ca sa apara discontinuitati in furnizarea de aer cald.De obicei suprapresiunea din sistemul de racire este determinata de cresterea temperaturii lichidului de racire.La tine apar variatii ale temperaturii ?Succes!

#3 Vlad MHL

Vlad MHL

    Moderator Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:-
  • Model:-
  • Motorizarea:-

Posted 20.02.2005 @ 14:12

Parerea mea este ca s-a ars garnitura de la chiulasa. Exact asa se manifesta. Ca sa verifici, umple la nivel instalatia de racire, porneste masina si scoate capacul de la vasul de expansiune. Daca garnitura este arsa, in max 5 minute apa incepe sa dea pe din-afara. Presiunea nu are nici o legatura. Verifica cat mai repede pentru ca daca este de la chiulasa, se caleaza motorul si adio turbina. Bafta.

#4 Thheo

Thheo

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Superb 2010
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 20.02.2005 @ 17:06

Furnizarea de aer cald este constanta, temperatura arata de bord este de 90 grade si nu creste, o singura data s-a intamplat si anume ieri pe sosea dar atunci de fapt a aruncat f. mult lichid afara si a trecut la 100 grade.. adica ramasese fara apa, dar am oprit repede sa completez.

Vlad apropos de ce zici tu.. ma gandesc ca nu as fi putut merge 3 luni de zile fara nici un alt simptom avand garnitura de chiulasa "arsa".. avand in vedere ca de masina asta se trage in fiecare zi. O sa fac testul de care zici tu.. dar in primul rand as vrea sa inteleg care este explicatia exacta a fenomenului care il descrii tu in caz ca e garnitura arsa si apoi in ce conditii sa fac asta? cand motorul este incins? se intampla fenomenul indiferent cand?

#5 SSorin

SSorin

    Membru Level 2

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model: Golf IV 1,9 TDI 2002
  • Motorizarea:ALH 90 / 125 CP

Posted 20.02.2005 @ 17:36

Am patit asta la Mk2. Atunci nu se gaseau capace...
Asa ca am scos cele 2 supape din capac,le-am demontat,am curatat piatra depusa pe ele cu otet cald, remontat si totul a fost ok.
E cea mai ieftina solutie,deci prima care tre incercata... :)
Succes.

#6 Thheo

Thheo

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Superb 2010
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 20.02.2005 @ 19:30

Dupa o mica tura cu masina am verificat nivelul lichidului, era ok. Am desfacut capacul.. s-a auzit depresurizarea.. nivelul a ramas la loc. Am asteptat 5 min. cf. sugestiei lui Vlad.. nu s-a intamplat nimic.. doar au pornit ventilatoarele electrice dupa un timp. Am stat apoi in gol la 3500-4000 rpm cu capacul desfacut sa vad ce se intampla... doar a inceput sa iasa un fel de abur .. dar nivelul nici o modificare. O singura concluzie pot sa am si anume ca ceva se intampla doar cand este tinuta in sarcina mai mult timp la turatii mari.
O sa fac schimb de capac cu o alta masina sa vedem daca nu cumva se muta problema :)...
altfel? poate sa fie intr-adevar un por ceva in garnitura care doar cand se supraincalzeste pe acolo sa aiba un efect asupra instalatiei de racire?
e enervant ca ultima oara a pierdut lichid o groaza... trebuie sa stau cu antigelul dupa mine ( numai zic ca nu am mai completat cu G12.. ci cu apa distilata )

#7 vioelectric

vioelectric

    Membru senior

  • Oraş:Sighetu Marmaţiei
  • Maşina:vw
  • Model:passat b3
  • Motorizarea:1,9 td

Posted 20.02.2005 @ 20:40

salut eu as zice sal asculti pe vlad ba chiar eu zic ca ai chiulasa crapata si sigur de la 120 km in sus creste temp vertiginos daca mergi sub 100 garantez ca nu urca ,si eu am mers un an cu ultima conditie iar cand am luat jos chiulasa avea 3 fisuri care se deschid la forja si baga compresie in racire (in cilindru este 30 bari), la mine a crapat caloriferul de caldura sa vezi mama cum se schimba... :)

#8 Vlad MHL

Vlad MHL

    Moderator Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:-
  • Model:-
  • Motorizarea:-

Posted 20.02.2005 @ 23:42

@thheo Am vrut sa precizez :D . Oricand ai face testul propus de mine, ar arunca apa. Daca nu este garnitura arsa, atunci este plauzibil ca la viteze mai mari, daca aceasta este crapta/fisurata, sa iti arunce apa din vas. Cand nu mai este planata cum trebuie garnitura de chiulasa, iti arunca apa din vas. Un alt indiciu ar fi ca masina scoate mai mult fum decat de obicei. Verifica in turatie mai mare, cat fum scote masina.

#9 Thheo

Thheo

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Superb 2010
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 21.02.2005 @ 09:08

Dupa faza de pe urziceni la 200km/h cand a aruncat.. am lasat-o mai moale ( la 150km/h ).. si nu a mai aruncat apa.
Masina nu scoate fum de nici o culoare.... am stat cu alta masina in spatele borei si arata bine.
Cum ti-am zis am facut testul tau chiar omorand masina in gol minute bune.. si nu arunca apa.. si nici presiune in instalatie nu se reface repede dupa ce i-am pus capacul.
Deocamdata o sa iau un capac de la alta masina.. sa vad poate se muta problema :D .. daca nu care ar fi un test concludent sa imi dau seama daca e ceva cu garnitura de chiulasa.. ( daca tot mi s-a bagat acest morcov )

#10 valiauto

valiauto
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw
  • Model:passat b5
  • Motorizarea:awx 130 cp

Posted 21.02.2005 @ 09:11

oare pompa de apa sa fie in mintile ei ? se prea poate sa fie si garnitura sau chiulasa dar cred ca defectul ar fi trebuit sa se amplifice cu timpul.
in cazul in care este garnitura sau chiulasa sau termostatul se creeaza o bula de aer in calorifer si nu mai ai caldura in interior.

asa ca eu zic sa verifici cumva ( chiar si prin demontare ) pompa de apa si/ sau cum ai zis capacul de la vas

#11 horgarban

horgarban

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia Combi, 6Y - 2003
  • Motorizarea:1,9 SDI - ASY

Posted 21.02.2005 @ 09:29

Incearca sa schimbi prima data capacul vasului de expansiune. Dupa aceea, termostat, pompa de apa.
Daca ai garnitura ciupita sau arsa, se vad bule in vasul de expansiune, de parca ar fierbe apa.

#12 Andi TDI

Andi TDI

    Membru Senior

  • Oraş:(necompletat)
  • Model:A3 Sportback 2.0 TDI,DSG BKD/HFQ

Posted 21.02.2005 @ 10:50

Exista manometre pentru sistemul de racire. Acesta trebuie sa fie presurizat. Daca exista neetanseitati si sitemul nu functioneaza la presiunea prescrisa, apa incepe sa "fiarba" si sa fie aruncata afara din circuit.
Primul test fa-l schimband capacul de la vasul de expansiune - poti sa iei unul de imprumut - (verifica si senzorul de nivel minim de lichid sa nu ai pierderi pe-acolo)
Urmareste indicatia data de ECU (temperatura lichidului de racire) nu te lasa "pacalit" de indicatorul de bord.

#13 ender

ender

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia
  • Motorizarea: xxxCP

Posted 21.02.2005 @ 11:09

thheo, sper sa nu ai problema descrisa in postul de mai jos. Merita sa citesti cu atentie:
http://forums.tdiclu...age=0&fpart=all
Au fost cazuri in care lichidul a "urcat" pe firele electrice pina in IC :D

#14 Thheo

Thheo

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Superb 2010
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 21.02.2005 @ 15:31

@Andi sistemul are presiune.. spuneam doar ca dupa ce il depresurizez ( scotand capacul ) nu face presiune imediat .. trebuie sa faci o tura cu masina.. ( probabil ca asa este si normal )

#15 Vlad MHL

Vlad MHL

    Moderator Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:-
  • Model:-
  • Motorizarea:-

Posted 21.02.2005 @ 16:53

@Andi sistemul are presiune.. spuneam doar ca dupa ce il depresurizez ( scotand capacul ) nu face presiune imediat .. trebuie sa faci o tura cu masina.. ( probabil ca asa este si normal )

<{POST_SNAPBACK}>


Este normal!

#16 Thheo

Thheo

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Superb 2010
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 22.02.2005 @ 07:57

ender, am citit topicul ala.. interesant ce sa spun.. nu m-am gandit la o astfel de aplicatie a fenomenului de capilaritate :scratch:
Nu am problema asta.. chiar am verificat atent pe acolo.. oricum la mine pierde la greu lichid in acele momente si de asta insist eu ca e de la presiune, parca e o supapa care cedeaza mai repede decat trebuie ..o fi chiar supapa din capac.

#17 vioelectric

vioelectric

    Membru senior

  • Oraş:Sighetu Marmaţiei
  • Maşina:vw
  • Model:passat b3
  • Motorizarea:1,9 td

Posted 23.02.2005 @ 23:01

salut nu vreau sa fiu sacaitor dar exact ce ai tu am avut eu am schimbat chiar capacul de pe vas si tot facea presiune si aveam caldura stas pt ca aerul rezultat din compresie nu sta in calorifer ci urca in vas expansiune pt ca e cel mai sus eu am mers un an dar am strins capacul de pe vas peste o sirmulita lasandul sa (fasaie) altfel papa antigel 1 l la aprox 200 km rulati :)

#18 Thheo

Thheo

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Superb 2010
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 24.02.2005 @ 07:33

Deocamdata am luat un alt capac.. la mine nu consuma nimic in mod normal asta e enervant.. doar daca ma dau la ea mai tare pe o perioada mai lunga.. adica sa zicem 50km de viteza maxima.
O sa fac din nou niste teste si mai vad..

#19 elikratos

elikratos
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:BMW
  • Model:E46 318i 2004
  • Motorizarea:2.0i 143 CP

Posted 24.02.2005 @ 10:09

Am patit exact aceeasi poveste la Mk2 - capacul vasului de expansiune si garnitura de chiulasa au reprezentat problema.
Vezi ca sunt testere (seamana cu "cititoarele" concentratiei antigelului) care identifica nivelul de CO/CO2 (?) in antigel si astfel determina la fix daca e fisurata sau nu garnitura... merita incercat, in cazul tau, dureaza 5 minute si e fara stres.

#20 Thheo

Thheo

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Superb 2010
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 24.02.2005 @ 18:38

Aceste testere de care mentionezi sunt la toate serviceurile in general? stii vreunul in mod special? .. sa nu caut degeaba...




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users