Sign in to follow this  
Followers 0
AXXXY

Mers cu proiectoarele si/sau luminile de ceata aprinse

82 posts in this topic

farurile de ceata de pe fata nu sunt chiar asa deranjante daca sunt montate din fabrica si masina nu e incarcata ca sa stea cu spatele lasat si proiectoarele de ceata sa bata in ochii celor care vin din fata

ceata pe spate o aprind NUMAI cand e ceata si numai in zona cu ceata, e foarte deranjanta pentru cei din spate asa ca evit sa o aprind in situatii in care nu e neaparat nevoie

Subscriu la ceea ce e scris mai sus. Ideea e ca si eu tin proiectoarele aprinse si asta nu din cauza ca "da mai bine" ci pur si simplu gropile din imediata vecinatate a masinii (5 m in fata) sunt mai usor de observat. La mine cel putin mi se pare ca faza scurta se completeaza foarte bine cu proiectoarele de ceata fata, in sensul ca de unde se termina pata luminoasa de la proiectoare incepe pata de lumina de la faza de intalnire. Proiectoarele de ceata fata nu deranjeaza nici in fata nici in spate daca sunt reglate corect.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma tem ca nu sunt de acord. Legea spune ca este interzisa folosirea lor pe timp normal iar chestia asta nu este interizsa doar de dragul de a mai interzice ceva. Este foarte enervanta si de prost gust folosirea lor ziua cit si noapte in conditii meteo normale.Mai mentionez ca eu am proiectoare de ceata din fabrica si in Bucuresti, in conditii meteo normale NU simt diferenta de vizibilitatea la actionarea lor. prin urmare nu le folosesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proiectoarele si stopurile de ceata se folosesc doar in conditi meteo nefavorabile. Daca iti lumineaza 5m in fata masinii oricum nu ai timp sa feresti nimic nici la 50km/h, dar ii vei orbi pe cei care vin din fata.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu vad care e problema cu proiectoarele aprinse. Nu vorbesc din legi, ci din experienta proprie. Ca e "foarte de prost gust" cred ca nu are rost sa discutam. Asta e o chestie absolut subiectiva, iar mie in general imi place cum arata masinile cu pozitii si proiectoare.

In privinta utilitatii lor... pentru luminat nu mi s-au parut niciodata folositoare. Nici noaptea, nici pe ceata nu mi se pare ca as avea timp sa evit ceva ce am vazut cu ajutorul lor, daca merg cu peste 20 km/h. In schimb, pe mine ma deranjeaza/orbeste mai mult o faza scurta decat o pereche de proiectoare cu pozitii (cu exceptia unor proiectoare de Dacie 1310 care zici ca-s special facute sa te dispere). Asa ca aprind si eu la randul meu doar proiectoarele atunci cand folosesc luminile doar pentru a fi vazut.

@devastator: spune-mi si mie, te rog, ce lege interzice folosirea proiectoarelor in conditii normale. Sunt foarre curios care e justificarea lor (daca exista una)... asta pt. ca nu mai inghit demult ce imi baga pe gat o lege (in niciun caz nu zic "ma, daca au bagat ei legea, atunci inseamna ca e ceva in capul lor"). In RO :( ... pls.

L.E. Mersi hbogdan. Sincer nu vad care e "spiritul legii" aici. Proiectoarele de fabrica bat mult mai jos decat orice faza scurta. Poate legiuitorul o considera "de prost gust" (folosirea). :Driver:

Edited by Acidutzul
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extras din OUG 69/2007, MO 443/29.06.2007

49.La articolul 108 alineatul (1) litera B, dup

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am luat amenda in ungaria 20.000 FT (300 LEI) pt ca aveam si farurile de ceata noaptea aprinse, asa ca no way ma mai duc cu ele numa cand e ceata.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma refeream la aspectul masinii ca fiind de prost gust ci la insistenta celor mai multi soferi de a merge cu farurile de ceata aprinse atit in fata cit si pe spate. Cred ca difera de la om la om dar mai ales de la masina la masina cit de mult deranjeaza aceste proiectoare. Am vazut intradevar proiectoare de ceata care sa nu ma incomodeze in trafic dar foarte putine. Sper ca realizezi ca nu poate fi vorba de un moft si chiar poate fi foarte deranjant si chiar periculos sa mergi cu ele aprinse. Daca exista dubii in aceasta privinta poti sa incerci sa mergi noaptea de la Bals la Pitesti in urma unui Clio cu faruri de ceata pe spate aprinse sau chiar in spatele unui Cielo in pasajul Obor ca sa intelegi de ce este de prost gust. Acelasi lucru se intimpla cind din contrasens vin masini cu farurile de ceata aprinse. Eu am vazut in repetate rinduri proiectoare de ceata care efectiv orbesc la fel de rau ca faza lunga si nu ma refer aici la Dacia 1310 sau masini antice. In manualul de la O1 care avea faruri de ceata incluse in blocul optic principal (deci nu in bara) scria explicit ca nu trebuie folosite in conditii meteo normale nici noaptea(cu atit mai mult noaptea) deoarece orbesc. Deci cred ca daca este interzis de regulament,scrie in cartea masinii,deranjeaza pe... unii.. soferi, se poate spune ca este cu adevarat de prost gust sa mergi cu ele aprinse ziua si noaptea cind nu este ceata.

Edited by Devastator
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca intalnesti un "binevoitor" care merge cu lumina de ceata spate aprinsa cand afara nu e pic de ceata si sunt zeci de astfel de cazuri, incearca si tu sa-i faci un flash. Daca vezi ca nu are nici un efect depaseste-l si apoi aprinde-i si tu lumina de ceata. Poate asa va intelege cat de deranjanta este. In multe randuri am observat acest lucru ( iar pt cei care se intreaba cum de am vazut ca a inteles cand eu eram in fata lui este prin simplul fapt ca omul a aprins avariile pt o secunda realizand astfel motivul flash-ului meu )

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stopul de ceata aprins inutil este evident o aberatie. Problema cu proiectoarele ramane deschisa. Probabil tocmai in ideea ca unele proiectoare orbesc si stopul e indiscutabil deranjant, au fost interzise complet in conditii normale. Eu sincer am fost foarte rar orbit de proiectoare si le-am folosit in ideea de a deranja mai putin. Am un prieten cu care ma mai plimb (fiecare cu masina lui) si imi e recunoscator cand, fiind in spatele lui, trec de la faza scurta la pozitii cu proiectoare (asta in conditiile in care stau cu faza scurta orientata in jos cand merg in spatele lui). Depinde mult si de masina, si de bunul simt al fiecaruia. Poate e mai bine ca regula sa fie "interzise pe vreme normala". Eu unul insa o sa o mai incalc din cand in cand :P

Bafta.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

parerea mea este ca proiectoarele fata nu deranjeaza , asta daca nu au suferit modificari de la configuratia constructorului. desi fac km aproximativ multi (nu regulat si nici exagerat de multi) nu am avut niciodata impresia ca ma deranjeaza proiectoarele participantilor la trafic. cred ca problema cu deranju vine de la cei care isi ridica faza de intalnire cat de sus le permite reglaju, dar despre proiectoare nici nu se pune problema. care au proiectoare stiu ca daca le aprinzi impreuna cu pozitiile , acestea nu bat nici jumate din cat bate faza de intalnire, acestea fiind orientate in jos.

in schimb cel de pe spate este foarte deranjant daca este aprins si nu este ceata. asta da

citeam mai sus cum ca este de prost gust sa mergi cu proiectoarele fata pornite daca nu este ceata. daca voi asa considerati nu-i musai sa fie asa pentru toata lumea. eu merg noaptea mai tot timpul cu ele pornite chiar si prin oras, si fac asta strict pentru ca imi place mai mult MIE masina MEA cum arata cu ele pornite. si daca ne punem seara pe magheru sau pe orice alt bulevard mai aglomerat indiferent de oras, o sa observam ca 70% (zic eu din ce am constatat) din care au proiectoare merg cu ele pornite : masina arata mai bine cu ele pornite. acum daca vreti sa ne faceti pe toti de prost gust e ori fiindca nu aveti si va plac (frustrare) ori ati pus voi coada la pruna ca sa puteti vorbi cu dezgust de ultima colectie a lui dolce. (urasc oamenii aia)

asa si ca o concluzie sa imi spuna mie aia care le au cu prost gustu, ce model si ce marca de masina arata mai bine fara proiectoare decat cu si o sa ma inclin. poate ca pentru unii masina nu inseamna neaparat o scula nemteasca bine facuta si utila ci poate fi si ceva pe sub piele. eu sunt mandru de golfuletu meu mance-l tata si daca e cu proiectoare pornite ii si mai mandru. nu o luati in nume de rau , nu am nimik cu cei care cred ca nu isi au rostu cand nu e cazu, sa fiti sanatosi, dar nici nu veniti acum si ne explicati cum sta treaba defapt. care cum

sanatate si vizibilitate sporita :icon_thumright:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca citeai mai sus observai ca nu ma refeream la aspectul masinii ca fiind de prost gust, ci la oamenii care conduc astfel. Nu ma surprinde deloc ca nu gasesti deranjant mersul cu proiectoarele de ceata aprinse din moment ce faci la fel. Sa stii ca este mare argument pe plaiurile astea "cei mai multi fac ...".

Cred ca ai dat-o in diverse rau de tot cu "fiindca nu aveti si va plac (frustrare) ori ati pus voi coada la pruna ca sa puteti vorbi cu dezgust de ultima colectie a lui dolce. (urasc oamenii aia)", poate ar trebui sa gasesti un ton mai adecvat in aceasta discutie.

Nu vad ce te deranjeaza ca iti explic, CA ESTE INTERZIS DE LEGE?!?. Pai se pare ca ar trebui sa cunosti singur chestia asta din moment ce "fac km aproximativ multi (nu regulat si nici exagerat de multi)"

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

CosminRatea, in ultimul meu post am citat partile din lege care limiteaza folosirea luminilor de ceata.

Cat despre limbajul pe care l-ai folosit aici, iti recomand sa citesti Regulamentul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

O singura intrebare am si eu : daca tot sunt asa de "deranjante" proiectoarele si se folosesc "doar" cand e ceata, de ce nu au fost gandite sa se aprinda SIMULTAN, din aceeasi pozitie a butonului, cu becul de ceata de pe spate ? La 99% dintre masini se aprind intai proiectoarele si abia apoi poti SAU NU sa aprinzi becul de ceata. Niciodata invers si mai mult ca sigur niciodata nu se va aprinde becul de ceata spate atunci cand aprinzi proiectoarele de la prima actionare a butonului/manetei/rotitei sau ce are fiecare prin masina.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Doamne sa se aplice si la noi Regulamentul si modul de aplicare (de ala rutier vorbesc) si atunci o sa vedem cui o sa ii mai arda sa fie estet la volan.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proiectoarele ceata au aparut in 1950, in UK, datorita smogului. Stopurile de ceata au aparut abia in 1970.

Cu toate ca proiectoarele sunt mai putin daunatoare decat lampile spate, reglate necorespunzator pot genera disconfort colegilor de trafic din fata sau care circula din contrasens in aceeasi masura cu stopurile ceata pentru cei din spate. Proiectoarele nu au reglaj in functie de incarcarea masinii. Proiectoarele sunt gandite sa difuzeze lumina, nu sa o concentreze, asa cum face faza scurta.

http://www.ltsa.govt.nz/vehicles/get-your-...ight.html#front

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si rezolvati ceva ca va explicati aici avantaje vs dezavantaje? Cei care nu le suportati.... o sa injurati la fel cand vedeti pe cineva cu ele aprinse, iar cei carora ne plac o sa mergem la fel, nu o sa le stingem. Asa ca nu vad nici un sens. Singurele proiectoare care ma deranjeaza, am impresia ca sunt la Peugeot 406... sau oricum, ceva masina frantuzeasca. In rest, trebuie sa ai o antipatie pe proiectoare ca sa te deranjeze. Am spus asta cu tot respectul :P

Cu TFL nu aveti nimic?

P.s: sunt de acord cu PH-11-WRC

Edited by Golf TDI
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e antipatie, e un lucru de ordin practic. Folosesti proiectoarele doar cand ai nevoie de ele (doar in conditii de ceata).

Nu le pornesti doar ca sa arate masina "bine". Vrei sa arate "bine", cheltuiesti 100 ron prin Vitan, si o sa ai parte doar de respect :).

Scuze de offtopic, dar nu mai suport anumite categorii de soferi, cu ideile lor nejustificate.

PS: Am ajuns sa fac offtopic la offtopic. Am dus offtopic-ul pe noi culmi :lol:.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu ce aveti cu proiectoarele :lol: :) cu stopul de ceata de pe spate da , aveti dreptate ! ma enerveaza la culme , mai ales ca majoritatea sunt Loganuri. eu unu merg mereu cu pozitia si proiectoarele aprinse , si seara aprind xenonu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Si rezolvati ceva ca va explicati aici avantaje vs dezavantaje?

Am raspuns intrebarii colegului PH-11-WRC.

Fiecare este liber sa le foloseasca asa cum ii place sau doreste, avand in vedere cadrul lor legal.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema este ca ne place sa nu respectam legea. De aia suntem romani.

Nemtii au pornit-o de la zero in 1945, italienii la fel si sunt muult departe in toate domeniile. Pentru ca au avut principii si AU RESPECTAT LEGILE.

Noi, faptul ca am facut parte din fostul bloc comunist, imi pare rau sa o spun, ne asemanam mai mult cu rusii.

Discutia aici nu trebuie sa fie pro si contra proiectoare. Asta e carcoteala. Nu e voie si gata.

Dar de fraierii care merg cu 20 la ora pe banda 2 si coloana se chinuie sa-i depaseasca pe banda 1 ce ziceti?

De aia cu care te intalnesti pe o strada cu sens unic si ei iti apar din fata de-ti ingheata sangele in vene ce ziceti?

Toti au un numitor comun sunt romani si le place sa incalce legea.

Ideal ar fi ca politistii sa aplice legea cum trebuie si sa-i arda pe cei care o incalca.

Edited by tibidavid
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
O singura intrebare am si eu : daca tot sunt asa de "deranjante" proiectoarele si se folosesc "doar" cand e ceata, de ce nu au fost gandite sa se aprinda SIMULTAN, din aceeasi pozitie a butonului, cu becul de ceata de pe spate ?

Pentru ca in toata lumea civilizata (din care cu parere de rau, rromanica nu face parte) in legislatia rutiera este CLAR stipulat ca folosirea stopului de ceata este legala DOAR pe timp de ceata si OBLIGATORIU trebuie stins (stopul de ceata) in momentul in care esti ajuns din urma de un alt participant la trafic pentru a nu-i crea disconfort .

In rest ... cred ca tibidavid are perfecta dreptate ! :)

"Fog lamps

Front fog lamps provide a wide, bar-shaped beam of light with a sharp cutoff at the top, and are generally aimed and mounted low. They may be either white or selective yellow. They are intended for use at low speed to increase the illumination directed towards the road surface and verges in conditions of poor visibility due to rain, fog, dust or snow. As such, they are often most effectively used in place of dipped-beam headlamps, reducing the glareback from fog or falling snow, although the legality varies by jurisdiction of using front fog lamps without low beam headlamps.

Use of the front fog lamps when visibility is not seriously reduced is often prohibited (for example in the United Kingdom), as they can cause increased glare to other drivers, particularly in wet pavement conditions, as well as harming the driver's own vision due to excessive foreground illumination.

The respective purposes of front fog lamps and driving lamps are often confused, due in part to the misconcepion that fog lamps are necessarily selective yellow, while any auxiliary lamp that makes white light is a driving lamp. Automakers and aftermarket parts and accessories suppliers frequently refer interchangeably to "fog lamps" and "driving lamps" (or "fog/driving lamps"). In most countries, weather conditions rarely necessitate the use of fog lamps, and there is no legal requirement for them, so their primary purpose is frequently cosmetic. They are often available as optional extras or only on higher trim levels of many cars. Studies have shown that in North America more people inappropriately use their fog lamps in dry weather than use them properly in poor weather."

"Rear fog lamps

(ECE Regulation 38, SAE J1319) In Europe and other countries adhering to ECE Regulation 48, vehicles must be equipped with one or two bright red "rear fog lamps" (or "fog taillamps"), which are switched on manually by the driver in conditions of poor visibility to enhance vehicle conspicuity from the rear. The allowable range of intensity for a rear fog lamp is 150 to 300 candelas, which is within the range of a U.S. brake lamp. For this reason, many European vehicles imported to the United States have their rear fog lamps wired as brake lamps, since their European-specification brake lamps may not be sufficiently intense to comply with U.S. regulations, and in North America rear fog lamps are not required equipment. However, they are permitted, and are found almost exclusively on European-brand vehicles in North America — Audi, Jaguar, Mercedes, MINI, Range Rover, and Volvo provide functional rear fog lights on their North American models.

Most jurisdictions permit rear fog lamps to be installed either singly or in pairs. If a single rear fog is fitted, most jurisdictions require it to be located at or to the driver's side of the vehicle's centreline — whichever side is the prevailing driver's side in the country in which the vehicle is registered. This is to maximise the sight line of following drivers to the rear fog lamp. If two rear fog lamps are fitted, they must be symmetrical with respect to the vehicle's centreline. Proponents of twin rear fog lamps say two lamps provide vehicle distance information not available from a single lamp. Proponents of the single rear fog lamp say dual rear fog lamps closely mimic the appearance of illuminated brake lamps (which are mandatorily installed in pairs), reducing the conspicuity of the brake lamps' message when the rear fogs are activated. To provide some safeguard against rear fog lamps' masking of brake lamps, ECE R48 requires a separation of at least 10 cm between the closest illuminated edges of any brake lamp and any rear fog lamp."

"USA automotive lighting and prohibits

Qn 1: Why is the use of fog lamps allowed only during adverse weather conditions?

Under normal weather conditions, be it in the day or at night, there is no need to switch on the fog lamps. This is because the light emitted from vehicle headlamps is sufficient to illuminate the road ahead. Switching on front fog lamps will not further improve forward vision under clear weather conditions. Some drivers have provided feedback that front fog lamps, when switched on indiscriminately, are intimidating and cause added stress to the driver in front. Switching on rear fog lamps unnecessarily may also cause confusion to motorists travelling behind you as the intense red light emitted could be mistaken as the brake light.

Qn 2: Do other countries also limit the use of fog lamps?

Yes. In the United Kingdom, Australia and New Zealand, fog lamps can only be used in conditions of seriously reduced visibility.

Qn 3: What are the penalties if motorists abuse the use of fog lamps?

Motorists who abuse the use of fog lamps are liable, upon conviction, to a fine of up to $1,000 or a jail term of up to three months for first offence. Repeat offenders are liable, upon conviction, to a fine of up to $2,000 or a jail term of up to six months."

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
eu unu merg mereu cu pozitia si proiectoarele aprinse , si seara aprind xenonu.

Astept cu nerabdare momentul ca acesti oameni sa fie trasi pe dreapta si amendati pentru:

-folosirea nejustificata a luminilor de ceata

-circulatia pe drumurile nationale fara a avea lumina de drum in functiune.

Doi iepuri dintr-un foc.

Arata masina mai bine... sa fim seriosi, cui ii pasa ca masina ta arata mai bine (LOL)? Cui ii pasa pe sosea ca masina ta arata cica "mai bine" cu proiectoarele aprinse? Majoritatea Loganistilor circula cu proiectoarele aprinse, si niciodata nu mi-a trecut prin cap "ce bine arata loganul acesta" (oricum e un nonsens), in schimb mereu i-am umplut frigiderul.

Am obosit sa ma lupt, si m-am hotarat sa-mi schimb becurile plapande din proiectoare cu niste xenoane de prost gust, sa vada si altii ce bine e cand cineva iti baga in ochi niste proiectoare. Cel mai misto e pe ploaie, cand lumina lor se reflecta in asfaltul ud.

Declar oficial ca de astazi voi circula mereu cu pozitii+proiectoare, sa ma ierte cei carora le voi produce neplaceri.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite asa ma fac oamenii sa aprind proiectoarele si sa le tin aprinse si sa intalnesc unul din colegii nostri de forum sa vada cat de deranjant e. Pe acelasi principiu de ce sa nu merg cu faza lunga ca da bine la masina ca am xenon si pe scurta si pe lunga si arata bine cu 4 becuri albastre? :)

Daca s-ar ridica carnete pe chestia asta sa vedeti ce ar renunta toti la aspectul masinii.

PS: si mai e categoria minune: pozitii si lampile de ceata aprinse. Fara faruri. Aia depasesc orice posibila logica. (vb. de noapte)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte de acord cu SHARANEl si vladpo dar din pacate chiar este o cauza pierduta. Cred ca pe Logan mai bine puneau inca un airbag decit sa le puna proiectoare in dotare standart ca se pare ca cei mai multi,nu toti, posesorii de Logan chiar au impresia ca devine M5 masina (ca aspect) cind include proiectoarele de ceata. Pai si eu am bixenon pe masina si chiar da mai bine cind e cu faza lunga si mai si vad cinii vagabonzi de la distanta,dar nu constitue un argument pentru mine sa merg cu faza lunga inclusa.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sesizez o subiectivitate din partea unora, in sensul ca hulesc folosirea proiectoarelor in conditii normale de drum insa recomanda instalarea de xenoane (aftermarket pt ca n-o sa fie niciodata precum cele instalate din fabrica cum n-o sa fie nici legale).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.