Jump to content

Probleme si Info legate de distributie


Adrian Marius88
 Share

Postare recomandată

Buna ziua! Am si eu o buba cu masina.

Am un Volkswagen Golf 3 din 1997 motor AFT 1.6 Benzina +GPL 74Kw de 101CP

Am facut o tura pe la serviceuri pt. ca sa fac:

1.Schimbul distributiei: cureaua si intinzatorul (Gates cu INA)

2.Schimbul de ulei: Castrol 5w-40 4l (Ii foarte OK, nu consuma. Max 3-400ml la 9-10.000Km)

3.Filtru ulei: Bosch

M-am decis sa las masina la service sa-mi faca schimbul. Cand am lasat masina, am precizat mecanicului sa verifice si:

4.Bujiile, aveam Bosch in 3puncte,si mi-au pus ceva Beru in 1 sau 2 puncte cred ca 2

5.Restul curelelor, trebuia doar ceva curea mai subtire cred ca de la pompa de apa (Gates)

6. si placutele de frana pe fata (care nu are legatura cu problema care o am)

Dupa schimb prezinta urmatoarele simptome:

1.Nu mai trage

2.Da rateuri, parca ii tractor

3.Se ineaca si merge intrerupt

4.S-a schimbat si sunetul motorului este mult mai golagios mai ales la turatii ridicate 2.500-3.000

5.La relanti mersul motorului nu este rotund si la relanti parca se aude un tic tic knd ii deschisa capota.

6. La acceleratie merge in suturi, sacadat se simte cel mai bine la curatii mici. Precizez ca motorul este foarte elastic si mergea foarte bine in a 5-a la 60 chiar 50km/h, iar acuma toate joaca pe ea.

7. Dupa ce am ridicat masina de la service parca se simtea ceva miros de ars in abitaclu la care knd am ajuns acasa am zis sa trag o privire sub capota la care knd am deschis capota m-a invaluit un miros deeee...... nici nu stiu ce .... plastic sau mai bine cauciuc ars. Ceea ce nu mi se pare normal.

Sper ca nu am uitat nimik. ( Era sa uit punctul 7.)

Deja de 3-4 zile ii in service si tot imi zic ca atunci knd ii gata, ma suna ei. Oricum eu mai ma duceam pe la ei in vizita, sa vad in ce stare ii masina( in fiecare zi), sa-mi spuna ceva nou, la care proprietarul mi-a spus ca la demontarea bujiilor a ramas ceva mizerie pe acolo se cica asa s-ar explica simptomele; iar de fiecare data cureaua de distributie era data jos. Nu stiu ce tot pot mesteri atata la ea, pt ca la alte serviceruri knd m-am dus imi ziceau ca maximum intr-o zi ii gata. Ma rag asa ziceau si ei la inceput .

Precizez ca cu aceste piese am rulat deja 90.000 km si mergea bine, acuma le-am schimbat si merge mai rau ca si inainte, din cei 101CP daca am 80CP ii bine. Eu ma asteptam sa mearga mai bine sau macar cum a fost inainte, ca sa nu-mi para rau de banii care i-am dat. Oricum Patronul serviceului mi-a zis sa stau lejer ca nu ma mai costa nimik in plus la astea . Intrebare: Ce au putut gresi, Ce sa intamplat? Daca vine de la schimbul de bujii mai bine le lasam pe alea, sau ar fi mai bune Boschurile cu 3 puncte? Sau daca ii cureaua de distributie, sa nu aibe distanta dintre dinti buna sau sa fie prea moale? Nu mai stiu ce sa cred!

Precizez ca inainte mergea ca un glont, si la deal, la drum intins si era si bubuit de incarcata, knd ma duceam sau veneam din Italia

Ce mi-ati sugera!

Astept si eu o lista cu posibil defect, un raspuns, ceva, va rog!

Multumesc.

Daca este ceva neinregula cu postul, rog adminii sa-l mute unde trebuie. Scuze dar sunt nou pe aicea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 263
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogmotorsport

    21

  • paul_ral

    19

  • ovidiu89

    10

  • Adrian Marius88

    8

Poate astia de la service ti-au schimbat piesele tale cu altele. Nu gaseai un mecanic sa stai langa el pana iti schimba distributia? Du-te peste el si ia-l de guler.

Modificat de phun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu au pus distributia la punct cum trebuie si inclin sa cred ca mai precis fulia care antreneaza delcoul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Buna seara! poate ma ajuta si pe mine cineva...am desfacut astazi distributia la un motor 1.4 16V cod BCA. Am marcat pozitia camelor, totul ca la carte, numai ca pinionul de la vilbrochen nu se aliniaza cu semnul de pe motor sub nici o forma, orice i-as face obtin o deviere de jumatate de dinte (e vorba de dintele acela cu marginile tesite). Am strans cureaua asa cum era si am incercat sa pornesc fara nici un rezultat, nu am compresie pe nici un cilindru. Isi poate cineva da seama care ar putea fi cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu ai compresie sigur nu ai montat ceva cum trebuie

uite procedura de montare a curelei

post-104305-0-08716700-1382698796_thumb.post-104305-0-95861700-1382698798_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut.

Am schimbat recent distributia la golf 3 cabrio.Totul a decurs normal.Cand am scos-o pe drum nu incins destul de grav.Apoi am observat dereglarea avansului si l-am tras la semn.Fierbe apa intro nebunie 70-80-90-90si un pic,dar nu lam lasat eu mai sus sa urce ,l-am oprit.Am presupus ca am pus gresit distributia si am demontat-o /montat-o din nou,dar face acelasi lucru.

Masina inainte de schimbu de distributie a mers normal.Am venit constant 150-200km si nu a prezentat nici o problema.

Suspectez decesul termostatului,dar astept si parerile voastre.

Revon totusi cu o intrebare!?:cum demontez dopul de pe cutia de viteze care arata semnul volantei.(partea verde)


Buna ziua! Am si eu o buba cu masina.
Am un Volkswagen Golf 3 din 1997 motor AFT 1.6 Benzina +GPL 74Kw de 101CP
Am facut o tura pe la serviceuri pt. ca sa fac:
1.Schimbul distributiei: cureaua si intinzatorul (Gates cu INA)
2.Schimbul de ulei: Castrol 5w-40 4l (Ii foarte OK, nu consuma. Max 3-400ml la 9-10.000Km)
3.Filtru ulei: Bosch
M-am decis sa las masina la service sa-mi faca schimbul. Cand am lasat masina, am precizat mecanicului sa verifice si:
4.Bujiile, aveam Bosch in 3puncte,si mi-au pus ceva Beru in 1 sau 2 puncte cred ca 2
5.Restul curelelor, trebuia doar ceva curea mai subtire cred ca de la pompa de apa (Gates)
6. si placutele de frana pe fata (care nu are legatura cu problema care o am)
Dupa schimb prezinta urmatoarele simptome:
1.Nu mai trage
2.Da rateuri, parca ii tractor
3.Se ineaca si merge intrerupt
4.S-a schimbat si sunetul motorului este mult mai golagios mai ales la turatii ridicate 2.500-3.000
5.La relanti mersul motorului nu este rotund si la relanti parca se aude un tic tic knd ii deschisa capota.
6. La acceleratie merge in suturi, sacadat se simte cel mai bine la curatii mici. Precizez ca motorul este foarte elastic si mergea foarte bine in a 5-a la 60 chiar 50km/h, iar acuma toate joaca pe ea.
7. Dupa ce am ridicat masina de la service parca se simtea ceva miros de ars in abitaclu la care knd am ajuns acasa am zis sa trag o privire sub capota la care knd am deschis capota m-a invaluit un miros deeee...... nici nu stiu ce .... plastic sau mai bine cauciuc ars. Ceea ce nu mi se pare normal.
Sper ca nu am uitat nimik. ( Era sa uit punctul 7.)
Deja de 3-4 zile ii in service si tot imi zic ca atunci knd ii gata, ma suna ei. Oricum eu mai ma duceam pe la ei in vizita, sa vad in ce stare ii masina( in fiecare zi), sa-mi spuna ceva nou, la care proprietarul mi-a spus ca la demontarea bujiilor a ramas ceva mizerie pe acolo se cica asa s-ar explica simptomele; iar de fiecare data cureaua de distributie era data jos. Nu stiu ce tot pot mesteri atata la ea, pt ca la alte serviceruri knd m-am dus imi ziceau ca maximum intr-o zi ii gata. Ma rag asa ziceau si ei la inceput .
Precizez ca cu aceste piese am rulat deja 90.000 km si mergea bine, acuma le-am schimbat si merge mai rau ca si inainte, din cei 101CP daca am 80CP ii bine. Eu ma asteptam sa mearga mai bine sau macar cum a fost inainte, ca sa nu-mi para rau de banii care i-am dat. Oricum Patronul serviceului mi-a zis sa stau lejer ca nu ma mai costa nimik in plus la astea . Intrebare: Ce au putut gresi, Ce sa intamplat? Daca vine de la schimbul de bujii mai bine le lasam pe alea, sau ar fi mai bune Boschurile cu 3 puncte? Sau daca ii cureaua de distributie, sa nu aibe distanta dintre dinti buna sau sa fie prea moale? Nu mai stiu ce sa cred!
Precizez ca inainte mergea ca un glont, si la deal, la drum intins si era si bubuit de incarcata, knd ma duceam sau veneam din Italia
Ce mi-ati sugera!
Astept si eu o lista cu posibil defect, un raspuns, ceva, va rog!
Multumesc.
Daca este ceva neinregula cu postul, rog adminii sa-l mute unde trebuie. Scuze dar sunt nou pe aicea!

Avansul este dat complet peste cap.

La schimbarea distributiei sa dereglat.

Aceleasi simptome a avut si masina mea,dar cu reglajul respectiv sa rezolvat.

Modificat de AlexVolfmk3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
Cristi Sacalul

Salut,

 

Am si eu nevoie de sfatul vostru. La masina mea acum 1 an au inceput sa bata tachetii. Cum nu aveam destui bani in acel moment si trebuia sa fac si scimbul de ulei am schimbat tachetii pe cilindrul 2 si 4. A mers bine. Acuma am vrut sa schimb cureaua de distributie. Nu ma citit tot din manual si am miscat axul cu came si cel cotit fara curea, am lovit supapapele.

Am chemat mecanicul, a dus chiulasa la rectificat, doar scaunele de supapa, nu a trebuit trasa in plan. Au fost schimbate supapele lovite, toate simeringurile si rectificate scaunele. S-a ocupat el de piese dar garnitura de chiulasa adusa de el este de 0.5 mm si e de tabla. A mea era de clingherit si era mai groasa. Cand a fost adusa chiulasa, tachetii erau amestecati. A pus totul la loc si surpriza, bat tachetii si suna avansul ( se aude mai tare la decelerare ). Cumpar 4 tacheti, pune el acolo unde zicea ca se aude, adica pe 3 si 4, dar a scos 3 tacheti de acum 1 an si unul vechi. I-am zis sa scoata si ceilalti tacheti vechi si sa lase pe cei mai noi dar zicea ca nu stie daca sunt buni sau nu. Acuma s-a diminuat sunetul dar tot bat, se aude de la cilindrul 2 si tot am sunetul de avans.

Din ce am intrebat se pare ca s-a diminuat camera de ardere din cauza garnituri de chiulasa care e mai subtire si e posibil din aceasta cauza sa sune avansul.

Mentionez ca masina acuma are din cand in cand fluctuatii de turatie,  la relanti sau la schimbare in marsarier, consuma mai mult.

A fost pusa distributia dupa semn la fulie, roata ax came, semnul e intre dinti, cilindrul 1 sa fie sus si distribuitorul de aprindere sa fie la semn. La mine pe volant cica nu se vede nici un semn.

Daca aveti poze cu semnul de pe volant  pentru 1.6 ABU, le astept cu drag.

 

Astept sfaturile voastre sau daca stie cineva exact dimensiunea garniturii de chiulasa. La magazin apare 0.5 mm si 1,61 dar cea de 0.5 din ce am vazut pe net trebuie sa fie pentru masini din 94 ->, a mea e din '93 deci tind sa cred ca e cea de 1.61 mm.

 

Se poate sa atinga pistoanele supapele din cauza garniturii mai subtiri?

Modificat de Cristi Sacalul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai semn pe volant 

post-104305-0-62153200-1427974702_thumb.

zgomotul poate fi produs de detonatii din cauza shimbarii raportului de compresie (grosimea garniturii) .uite codurile pe OEM

post-104305-0-61850300-1427974822_thumb.

sa te vad de unde iei suruburi de chiulasa din branza  :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi Sacalul

La ce te referi cu suruburi de branza? Deci nu loveste supapw, asa-i?

.in concluzie tre sa schimb garnitura. Pot sa pun de tabla dar grosime de 1.61?

Din poza reiese ca e de clingerit.

Modificat de Cristi Sacalul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ETKA reiese ca e din clingherit dar nu stiu daca gasesti si de "tabla" aceeasi grosime (nici nu am cautat  :D ). 

la specificatiile suruburilor de chiulasa pentru motorul tau ,scrie "cheese head bolt" -> suruburi de chiulasa din branza :lol: .lasand gluma la o parte ,la fiecare demontare a chiulasei se inlocuiesc si suruburile . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele metalice sunt mai subtiri decat cele de clingherit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi Sacalul

Am inteles, multumesc. Pentru supape trebuie sa-mi fac griji?

Am gasit garnitura de chiulasa dupa cod Etka marca Hans-Pries. La alt magazin am gasit Elrin 1.61 mm din metal. Amandoua firmele au calitate de gabrica si 1 an garantie.

Modificat de Cristi Sacalul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia garnitura victor reinz. Ia mai groasa 1.71

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi Sacalul

Deci am fost la alt mecanic si a dat chiulasa jos. Scapa Benzina pe la 3 supape de evacuare. Primu meserias nu a curatat calamina, nu a tras-o in plan. A fost curata, rectificata 0.10 mm. Am pus garnitura Erling 1.61 dupa codul original, tacheti de acum 1an si cei noi.Merge perfect fara nici o bataie sau zgomot. Deci toata distractia fost:

Chiulasa de 2 ori - 400

Manopera de 2 ori - 150 + 200

Garnitura chiulasa, supape, simering supape, garnitura admisie, simering ax cu came - 269

Tacheti - 80

Garnitura chiulasa - 90

Merci de ajutor.

Sarbatori fericite!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!