Jump to content

Compatibilitate jante-anvelope


Aditu
 Share

Postare recomandată

Salutare, sper sa nu postez aiurea...

eu am acum anvelope 165/70/14...pe jantele de tabla de serie.

as vrea ca pentru vara sa pun ceva mai lat, tot pe 14. Merge sa pun deci 185/65/14? sau trebuie o janta mai lata? Ma gandesc ca nu e o diferenta foarte mare...

Voi ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi aici: http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html

Gasesti un calculator pentru "calcularea"/alegerea jantelor (utilizabile pentru o anumita dimensiune de cauciuc) care spune ca poti folosi orice jante cu dimensiunile cuprinse intre 5 si 6,5Jx14. Adica 5Jx14, 6Jx14 sau 6,5Jx14 !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai as fi vrut sa aud cateva sfaturi in cuvinte...

ceva de genul...."flancul anvelopei o sa fie mai iesit in afara decat janta.... sau nu o sa fie ":D

multmuesc !

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am putea sa dam topicului un titlu mai general? poate un moderator sa il schimbe si sa puna un titlu mai cuprinzator aistefl incat sa posteze mai multi useri nedumeririle lor

Multmumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai...mai general, exista. Ce ai sugera ca titlu?

Asa, acum referitor la problema ta. Conform link-ului dat de DRAPAR, ai avea o eroare mai mica (s-ar potrivi mai bine) 185/60/14 in loc de 185/65/14. Tot acolo vezi ca ai putea sa maresti cu max 20 mm latimea anvelopei pe aceeasi janta, dar va apare efectul ala de "balon" adica anvelopa va fi mai "bulbucata" (nu gasesc acum un termen mai bun). De asemenea, DRAPAR ti-a spus ca anvelope ca cele pe care le vrei, pot fi montate pe jante cu latimi de la 5 la 6.5. Cum anvelopele originale de 165/70/14 merg montate pe jante cu latimi intre 4.5 si 6, banuiesc ca cea de tabla originala este de 5.5 (de obicei le pun pe la mijloc) astfel incat o sa intre si noile anvelope pe care le doresti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc rapier

Pai as sugera sa se numeasca compatibilitate jante-anvelope :lol: si sau invers

O anvelopa de 185 ar fi mai lata si as avea o aderenta ceva mai buna ... poate chiar masina se va aseza mai bine pe drum, va fi mai stabila...

Sa pun un 195 cred ca ar fi exagerat si cred ca ar trebui sa schimb si jantele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

exact asta vreau si eu sa aflu, daca merita sa pun cauciuri ceva mai late sau daca mai degraba nu o sa imi placa, (cum merg nu ca aspect)...da vad ca astia cu polo nu prea is bagati in seama cand e vorba de minitunning, cat despre 185/65 sau /60 cred ca si in talon e /60 si in plus cand merg prin zone cu radare fixe in care mai mult ma uit la vitezometru decat la drum :D , prefer sa am ceva mai putin decat imi arata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai merita. O sa ai suprafat de contact mai mare cu solul. Deci o sa franeze mai bine si o sa stea mai bine pe strada in curbe sau la viteze mari, caci vei avea o aderenta mai mare. Ca dezavantaj al suprafetei de contac mai mare ar fi o crestere de consum... Abaterile de viteza...nu cred ca te deranjeaza atata timp cat nu se exagereaza cu dimenziunile rotilor (roti de cart sau de camion :) ). Un alt punct de vedere e si urmatorul: in functie de echipare acelasi polo poate veni din fabrica cu roti de 185/60/14 sau cu 195/50/15 sau care or mai fi. Deci nu ar trebui sa fie problema. Nu stiu, alea poate ca au deja calibrta vitezometrul pentru dimensiunile respective...

;) Polistii au cam dipsparut...au migrat la alte modele sau nu nu au de ce sa intre pe forum... La ei e totul struna :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... caci vei avea o aderenta mai mare.

nu vei avea aderenta mai mare, ci stabilitate mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce nu aderanta? stabilitatea o obtii printre altele si datorita suprafetei de contact dintre cauciuc si strada. Deci aderenta. Merg mana in mana.

Bine, conteaza nu doar latimea suprafetei ci si compozitia cauciucului...eventual a suprafetei carosabile....

Cum ar fi o masina sport cu roti de matiz? Asta e o comparatie simpla...entry-level dar poate iti creezi o impresie.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) Eu mi-am creeat o impresie ;) ...dar dupa parerea mea, si nu exclud ca poate fi gresita, ai mai multa aderenta daca ai o masina de exemplu de 1500 de km si e incaltata cu cauciucuri de 195, decat daca ar fi incaltata cu cauciucuri de 225. Pur si simplu ai mai multe kg care "apasa" pe o suprafata mai mica => aderenta mai buna.

Acest lucru bineinteles ca nu-l vei simtii pe suprafete uscate... cel mai bine se vede pe suprafete alunecoase, de aceea se si recomanda cauciucuri inguste pentru sezonul de iarna.

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu iarna e alta poveste...Normal ca e importanta si apasarea. Eu vorbeam aici despre influneta anvelopelor ca despre asta e topicul. Si ma refer ca adernta este mai buna cu roti mai late strict referitor la anvelope. Daca nu ai aderanta nu ai nici stabilitate. Stabilitatea o ai prin intermediul suprafetei de rulare.

Si ceea ce spui tu e corect, insa din postul ala gen "nu ai aderenta ci stabilitate" nu s-a dedus mare lucru :))

Intrebarea e pentru dimensiunile astea, daca trec de la 165 la 185 cat de sesizabile vor fi schimbarile de stabilitate in curbe, linie dreapta la viteze si la franare. Daca as trece la 195 poate ca ar fi evidenta, dar la 185... Plus ca eu as intentiona sa pun 185 pe jante de 5j. Am inteles ca ar merge dar oare rezultatul ar fi acelasi ca si in cazul in care le-as monta pe o janta de 6j ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca treci de la 165 la 185, masina va fi clar mai stabila in curbe, iti va parea ca nu se mai inclina atat de mult in curbe... asta si datorita faptului ca vei avea talon mai mic.

In linie dreapta nu stiu ce sa zic... probabil ca va fi mai stabila masina, dar nu vei sesiza acest lucru decat la viteze destul de mari.

Daca vrei sa arate si bine ansamblul janta+anvelopa, ar trebui totusi sa pui niste jante de 6j. Cu cele de 5j s-ar putea sa nu arate prea bine... cum zicea Rapier mai jos, o sa fie cam "bulbucate" anvelopele; desi performantele cred ca ar fi cam aceleasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da...la bulbucare ma gandesc si eu...si apoi fiind mai bulbucate cred ca si in viraje va tinde sa alunege mai mult pe anvelopa, ca si cum ar avea un talon mai mare...

Cand o sa le schimb o sa trebuiasca sa ma uit si dupa o janta mai lata.

Si pe curbe chiar mi-as dori sa stea mai bine...

Dar e bine si asa ca intru mai ponderat si merg mai ponderat :offtopic:, si deci mai economic si mai sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Daca treci de la 165 la 185, masina va fi clar mai stabila in curbe, iti va parea ca nu se mai inclina atat de mult in curbe... asta si datorita faptului ca vei avea talon mai mic.

nu inteleg de ce zici ca o sa am talon mai mic, eu nu vreau sa schimb jantele asa ca voi avea aproximativ acelasi talon, in cm nu in procente fata de latime.

aditu..inca nu ai schimbat ca is curios?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Nu am schimbat...(finante $ ) :lol: si daca o sa fac schimbarea as vrea sa iau si jante de 6j, mai late putin. Bine, totul la dimensiunea 14". Trebuie sa imi cumpar anvelope insa mai am de acumulat $ pentru ele, si daca as vrea sa pun mai late ar trebui sa acumulez $ si mai multi, deci... Mai am de asteptat orice as face.

Daca tot intrebi de schimbat... am schimbat niste bucse brat fata si deja mi se pare ca masina e mai stabila fata de inainte, asa ca sunt relativ multumit si cu astea. In plus, rotile asta mai inguste ma ajuta la consum din 2 motive... o calc mai putin ca sa franez mai putin in curbe, si au suprafat de contact mai mica. A, si fiind mai inguste nu sunt asa predispuse la acvaplanare :) Ma amagesc asa deocamadata!

Daca poti fa schimbarea? Nu pierzi nimic si nu e mare diferenta intre 185 si 165. Daca te uiti pe strada vei vedea ca sunt destule Polo cu motoare micute care asa vin echipate, cu 185 (functie si de nivelul de echipare).

Bafta!

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

Pai as sugera sa se numeasca compatibilitate jante-anvelope :Driver: si sau invers

La cererea initiatorului topicului, titlul acestuia a fost schimbat si am facut topicul sticky pt ca am observat ca sunt intrebari puse frecvent si ar fi mai usor de vazut de toata lumea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:cheers: Multmuesc ! :question: Insa initaitorul are de starns fonduri pentru a isi schimba rotile la buburuza :salut: Socoteala din targ si aia de acasa nu prea se pupa! :salut:

Are cineva pe janta de 5J anvelopa de 185 la diametru de 14". As vrea sa vad si eu cum arata si ceva pareri perosnale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

M-am gandit ca aici este cel mai bine.As dori sa stiu si eu care este dimensiunea maxima ce intra pe o janta de golf 5 GTI pe 18.Sunt curios daca o sa intre 235/40/R18 fara sa fie probleme,adica sa atinga in aripi sau alte probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma poate ajuta si pe mie cineva cu un sfat

pe janta scrie 9j/16/h2

care ar fi anvelopa potrivita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam asa imi da si mie

ori cum multumesc ptr raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine nu ma poate ajuta nimeni.Sau stie cineva cati J au jantele 18 de pe GTI(golf 5)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci pt rasp si din cate vad nu merge :((

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!