Jump to content

Probleme electroventilator / electroventilatoare


TDI
 Share

Postare recomandată

am si eu un golf 5 1.4 75CP si am exact aceeasi rpoblema cu el.De la o vreme, imediat ce pornesc motorul pleaca si ventilatorul de pe radiator pe turatie maxima (se invarte foarte repede). Cand am observat problema asta m-am dus la un mic atelier specializat pe VW si cu ajutorul unui laptop cu VagCom individul respectiv mi-a spus ca a "sters" eroarea care aparea si ca ar trebui sa fie ok.Intr-adevar dupa ce a sters acea eroare ventilatorul nu a mai pornit odata cu motorul si pare ca totul a revenit la normal de 2 zile de cand am dus masina la el la service.Intrebarea mea este : este posibil sa reapara problemala fel cum a aparut si prima oara? Este cazul sa inlocuiesc vreo piesa care cauzeaza aceste mici defecte? daca da, ce piesa? astept parerea voastra. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

deci... de aseara mi-a pornit saracia aia de ventilator si nu vrea sa se mai opreasca :) (evident, doar daca opresc motorul)

cum/unde il rezolv si eu ca n-am chef de programari si alte replici de 2 bani de la vreun meserias dintr-un service autorizat? :)

...dau o bere, doua... :)

dimineata am scos un consum de 14 l/100km :)

Modificat de _Marius_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin... sorry pentru postare consecutiva dar nu mai pot edita mesajul precedent si chiar am aceasta problema...

spuneti-mi si mie cum deconectez ventilatorul

pana saptamana viitoare pana merg cu masina in service nu stiu ce sa-i fac sa nu mai mearga. ma gandesc ca afara este si asa frig iar pericolul de supraincalzire a motorului este minim. pe deasupra mai fac si drumuri scurte (30-45 min) si d-abia trece de jumatate indicatorul de temperatura.

asadar... dati-mi si mie o idee de unde (daca) pot pune ventilatorul pe off total. merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut pe toti.

Am patit si eu o problema care o doresc sa o impartasesc cu voi toti.Electroventilatorul.

Am un Golf V 1,4 Tredline si in Noiembrie 2007 mi-a expirat garantia.

Exact la inceputul lunii Decembrie mi s-a aprins un beck la bord "martor motor" sau cum io zice, am fost pe la 5 service-uri pentru a face un Compu-test si la toate ba imi spun ca e de la ventilator, ba de la arderi, ba de la sonda Lambda etc.

La ultimul care l-am facut la Proche Vest pe centura in Militari, mi-au spus ca am amindoua electroventilatoarele arse si ca acesta ar fi motivul aprinderii becului si ca acesta ar fi si motivul ca exact cum am citit la acest topic, se porneste un ventilator si se opreste foarte greu ( cam 10 secunde dupa ce am oprit motorul).

Mi-au comunicat pretul si mi-a cazut fata :( 14 milioane doar piesele ca trebuie comandat si un anume cip de calculator ca sa fie bine setate.

I-am intrebat dar cum de s-au ars asa amindoua imediat dupa ce am iesit din garantie si daca aceste piese nu au vreo extensie la garantie.

Cica nici sa nu ma gindesc la asa ceva.

Pur si simplu s-a intimplat.

Momentan nu stiu ce sa mai fac.

Astept sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

am un golf 5 din mai 2005 ( a iesit din garantie ) :

din septembrie a inceput sa mi se aprinda aleator martorul galben din bord intitulat "defectiune la sistemul de evacuare a gazelor" si cam in acelasi timp am observat ca si unul din cele 2 ventilatoare de la radiator(cel din drepata cum te uiti la motor) porneste pe turatie maxima la putin timp dupa ce pornesc motorul si stau pe loc. La drum porneste din cind in cind. Afara este rece si motorul nu are cum sa fie supra incalzit.

inca nu am fost la service pt diagnoza.

grig

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in cazul meu problema a fost de la senzorul de temperatura exterioara. mai exact de la circuitul electric ce ducea catre acesta. un fir era intrerupt si din acest motiv ventilatorul imi pleca pe treapta maxima imediat ce porneam motorul. am remediat problema si acum totul e ok.

tind sa cred ca si la greg e tot o problema cu unul din senzori, ori cel de temperatura exterioara ori cel de temperatura al motorului. cand le-am explicat celor din service ce simtome are masina primele afirmatii au fost legate de cei doi senzori ...stiau ei ceva

(eu am fost foarte placut surprins de cei de la Cardinal Motors Ploiesti ...dar sper sa nu-i mai vizitez in curand :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc Marius pt pont

sper ca si la mine sa fie aceeasi problema

grig

Modificat de grig
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martoul de motor sta aprins si ventilatorul pe turatie maxima continua.

Am fost sa fac diagnoza si cei de la Porche mi-au spus ca trebuie neaparat sa schimb ambele electroventilatoare.

Am fost si la un amic care are un service pe undeva pe linga 13 Septembrie si se pare ca este doar de la un senzor sau siguranta.

Se pare ca aceasta problema este o problema serioasa pentru VW Golf si nimeni nu vrea sa vorbeasca despre ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

si mie mi se aprinde martorul de la bord aleator la masina din semnaturta. am fost la reprezentanta Bistrita (acolo eram plecat si am observat prima data martorul aprins) a venit un nene si a spus ca e din cauza subturari motorului (la motorasul meu de 1.4 cam greu de crezut) sau o sonda lambda si ca pot merge pana la cluj fara probleme. a 2-a zi am fost la un sevice , am pus vagcom pe masina si alt nene mi-a spus ca poate fi de la senzor, computer ventilator, sau ventilator. i-am spus ca tre sa plec in austria si sa fac 3000 km si la-m intrebat daca pot aparea probleme si el a spus ca nu e nici o problema ca e frig afara. voi ce parere aveti? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare

revin cu rezolvarea problemei (in cazul meu - Golf V 1.4 mpi, an 2005)

am fost la midocar, am facut testare cu vag com-ul si testare electroventlatoare (120 lei)

si s-a constatat ca era ars electoventilatorul cel mic

(de aceea cel mare pornea pe turatie maxima pt a compensa)

cu vag com-ul nu s-a observat nici o eroare, cu toate ca sporadic mi se aprindea si martorul

de "calitatea gazelor arse".

am schimabt electroventilatorul (700 lei pe baza de comanda caci nu era pe stoc)

manopera schimbare 105 lei

pt Cozolan: eu am mers cu ac problema din oct pina acum. deci drum bun in austria.

urmareste daca la mers in oras sau la stat pe loc citeva minute, cind afara sint temp pozitive (cam peste 5-6 grade), nu-ti porneste cumva si elv mare pe turatie maxima(se aude un huruit enervant).

grig

Modificat de grig
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut ,imi cer scuze dar nu am timp sa caut.Nu stiu ce sa ii fac ca nu se mai opreste ventilatorul,mi s-a activat mirror down si coming/leaving home...si am constatat ca nu se mai opreste ventilatorul.Ce as putea sa ii fac ? vreo idee ceva....am scos borna la baterie,s-a oprit,dar cand pun borna la loc porneste automat.Va rog dati-mi un sfat ceva ca in 3 ore se duce dracu si carbunii lui si baterie si tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da electroventilatorul ala din stanga cum te uiti la motor din fata,cel din dreapta e oprit

Modificat de WooZie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai un Vag-com la indemana?Eu cred ca ai o eroare ori ti-a picat senzorul de temperatura...nu sunt foarte sigur ca e acelasi principiu ca la TDI... :offtopic:

Totusi daca opresti masina el ramane pornit?Ma refer sa iei contactul de tot si sa o inchizi...ciudat tare :) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am incuiat-o de la ora 14 si acum am vazut ca nu mai erau nici ledurile de la usa si de la alarma....i-am dat curent si a pornit,dar ala nu se opreste.Nu am pe nimeni cu vag-com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca ai un scurt pe undeva...sper sa nu gresesc.Extrem de ciudat sa stea pornit si dupa ce opresti masina...

As zice sa deconectezi imediat bateria si maine sa mergi direct la service!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am deconectat bateria...dar cand o conectez la loc porneste ventilatorul imediat.Tare mi-e ca la service ma acuza ca am umblat la ea cu vag-com si pa garantie,abia face si ea maine o saptamana....cam devreme cu problemele la 22.000 de euro cred eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca rezolvarea este in mainile celui care ti-a activat celelalte functii ... asta daca ventilatorul merge de nebun exact de atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai concluzia asta am tras-o si eu...poate o fi o simpla coincidenta nu stiu ce sa mai cred....dar m-am plimbat cu ea in fiecare zi,am stat in ea cu motorul pornit....apa la 90 de grade mereu....pornea ventilatorul,racea si se oprea...dar azi dupa ce s-au activat functiile astea 2 + sters niste erori....nu s-a mai oprit pana n-a murit bateria complet.Oare exista legatura intre chestiile astea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Macar l-ai sunat sa-l intrebi daca poate sa verifice, sa faca o citire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai iti dai seama ca am incercat,dar e tel inchis deh....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

1) normal ca telefonul este inchis doar este ora 10 seara.

2) este o coincidenta deoarce functia de coming home / leaving home nu are treaba cu calculatorul de motor ce stie ce face acel ventilator. Pune din nou pe tester sa vezi daca ventilatorul ala lasa si o eroare si apoi mergi la garantie daca e ceva grav. Nu pierzi garantia ca ti-a scanat cu VAG-COM cineva masina (in cazul tau chiar eu)

PS: fiecare recodare cu VAG-COM lasa o semnatura pe masina. Cine nu stie lasa vizibil ca a umblat VAG-COMul acolo. La mine intotdeauna (in functie de ce aleg eu las sa fie semnata operatia cu semnatura Porsche Romania , D&C oradea, Tess Brasov etc etc. ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am intalnit un A3 benzinar in spalatorie in Timisoara cu exact aceasta problema. Avea un releu blocat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Am intalnit mercedes ML care azi a tunat si peste cateva ore nu-i mai mergea plafoniera... era convins 100% ca e vina mea. Ca sa vezi era o siguranta arasa dar de ce sa nu aruncam reparatia pe baiatu cu laptopul ce a fost ultimul pe masina (am dat acest exemplu ca e chiar o situatie similara).

Intre timp WooZie a trecut pe la mine pe la birou si nu e nici o eroare pe masina. Sfatul primit: masina are 5 zile. Mergi la garantie sa o rezolve ei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi lucru i-am spus si eu pe si pe PM si pe messenger.Dupa parerea mea nu avea cum sa fie din soft odata ce ele ramaneu pornite chiar si dupa ce lua contactul! :unsure:

Sincer eu cred ca e un scurt aparut dupa ce baietii i-au montat alarma...sunt tare curios ce o fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!