Sign in to follow this  
Followers 0
FanisA

Amortizoare Seat Leon 2002

34 posts in this topic

Buna ziua

Ce telescoape fata, spate originale(cod, tip, firma) are un Seat Leon Signo din 2002?

Vreau sa le schimb si nu stiu ce sa cer la magazin. Nu vreau sa bat drumul de doua ori la Dona(o data pentru cod si o data pentru montaj). Ceva preturi orientative?

Va multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Codul este 1J0 413 031 xx, unde xx e un cod din doua litere si sunt 9 combinatii posibile in functie de model.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspums. Cum aflu modelul?

M-am hotarit sa achizitionez si amortizoarele fata-spate si flansele(rulmentii) originali.

Cand m-am dus la mag de piese habar nu aveau de marca-modelul original de piese.

Stie careva?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

intra pewww.vagcat.com si aici o sa gasesti toate codurile de care ai nevoie pt modelul tau. sper sa iti fie de folos.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am cumparat flanse amortizor+rulment doua kituri produse Lamforder 50 ron/kit iar amortizoaream gasit KAYABA ulei 150 RON bucata. Prefer amortizoare pe ulei pentru ca cele pe gas sunt prea rigide. Daca te intereseaza mai discutam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu am inteles care sunt piesele originale (telescoape, flanse). Nu stiu ce sa comand la magazin.

Eventual care magazin e mai serios? (Preturi normale).

Ce bucsaraie trebuie inlocuita, avind in vedere ca masina are 70.000 Km si 7 ani? Eventual de unde sa comand piesele ca sa fie originale.

Preturi?

Multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piesele originale le poti comanda de la o reprezentanta Seat din zona ta (nu stiu din ce zona esti pentru ca nu ai trecut asta in profilul tau :huh: ).

De obicei magazinele de piese auto vand in mare parte piese aftermarket (nu toate).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, ai grija daca iti iei amortizoare pe producator sa aiba gaurile de prindere ovale ca sa iti regleze mecanicul unghiul de cadere al rotilor.De obicei Sachs sau Boge sunt identice cu cele originale si foarte bune.Bafta

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebi in topicul asta despe ce piesa vrei si pentru ce model de masina.

Mentioneaza si VIN-ul masinii si vei afla codul si pretul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce inseamna VIN si unde-l gasesc?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

VIN-ul este seria de sasiu (Vehicle Identification Number) si il gasesti si in Certificatul de Inmatriculare la pozita a 3-a (la "Numarul de identificare").

La Seat numarul incepe cu "VSS..." ^_^

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

VIN-ul se gaseste in talon si pe cartea de inmatriculare a masini si se mai gaseste si in coltul din stanga jos al parbrizului si cum a spus si @Kovari incepe cu literele VSS pentru Seat.

Edited by vaurel
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

In ideea ca am postat unde trebuie, as vrea sa va prezint o problema, zic eu, la toledo al meu (2004, motor ARL). As vrea sa schimb suspensia (amortizoare, rulmenti, flanse) deoarece asta pe care o am a (varianta standard) a inceput sa clampane la viteza mica (5-10km/h) mers pe drum desfundat cu denivelari, asta dupa ce am constatat in urma cu ceva timp ca la viteze mari masina devine instabila (merge ca pe valuri - si asta se intimpla pe A2) iar cind stau pe loc si trece in sens invers o masina la 60-80km/h, se balangane lateral.

Zis si facut: acum un timp cind am vrut prima oara sa fac inlocuirea si aveam mai mult capital am pus ochii pe Koni FSD / Bilstein B6 (nevrind sa cobor garda, garda care si asa mi se pare joasa - nu pot urca nici o bordura medie). In timp nefacind nimic, promotia la FSD s-a dus si in compensatie disponibilul meu s-a micsorat. :) M-am tot uitat pe oferte dar ori n-am fost lamurit, ori sint prea scumpe, ori...

Asa ca nu stiu ce sa mai caut.

De aceea as vrea sa aud si pareri de la voi. Exista ceva amortizoare nici prea prea nici foarte foarte? Nu vreau nici amortizoare de fitze dar nici sa-mi para rau dupa bani. A propos de putinta ma pot arunca undeva la 1400-1600lei setul. Mai sus dau faliment!

Am facut si un test intre timp de amortizoare din care a reiesit ca pe fata sint ok, pe spate sint la limita, dar flansele si/sau rulmentii sint dusi. Atunci am zis sa schimb numai pe spate, dar pe urma m-am razgindit si am zis ca-i mai bine sa schimb tot.

Mersi anticipat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu vrei sa modifici garda la sol, de ce nu-ti pui OEM? Cat ar costa?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca pe fata sunt ok eu zic ca nu are rost sa le schimbi. Din diferenta rezultata poti cumpara amortizoarele pe spate pe care le doresti. Eu zic sa nu iei OEM pentru ca vei plati mai mult pentru aceasi calitate.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu iti recomand sa schimbi intai flansele si rulmentii, eventual verifica si celelalte componente ale articulatiilor. Apoi, dupa ce totul e ok, cu suma de care dispui poti cumpara 4 amortizoare de calitate. Pentru eventuale oferte vorbeste cu membrul Volksman.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pe masina Koni FSD si pot sa-ti spun ca nu-mi pare rau nicio clipa de banii dati. Si le-am luat direct din Germania, fara nicio promotie !!! Au fost al treilea rand de amortizoare pe fata si al doilea pe spate. Eram satul de schimbat. Am pus si bucse de poliuretan peste tot si pot spune ca e alta masina acum fata de cum se comporta inainte. Koni FSD am de aproape 3 ani. Chestia cu autoreglarea duritatii lor e reala.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat cu Koni FSD. A avut Alex - volksman - un set in magazin care parca ma astepta pe mine...

Intre timp am aflat ca pe ARL ( ca si pe BDE, AUE si ARY parca) exista echipare sport din fabrica - asta-i motivul pentru care are garda mai joasa, nu era doar o parere (asta am vazut acum si dupa codurile pieselor).

Multumesc frumos pentru sprijin.

si

"Sarbatori Fericite" tuturor.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant: codurile spuse de tine mai sus: BDE, AUM, ARY sunt pentru versiunile cu tractiune integrala. ARL -ul tau s-a pus atat pe FWD cat si pe AWD. Cat te-au costat? Se modifica garda la sol?

Sarbatori Fericite

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista suspesnie sport OEM (de fabrica) si pe alte FWD: ASV (2001-2003) si multe 1.8T.

La Leon`ul din semnatura, spre ex, cu suspensie sport din fabrica are -20mm pe fata si -15mm pe spate (comparativ cu una normala). Din cate cunosc eu, la suspensie sport, exista flanse scurte in capul amortizorului.

Arcurile OEM se clasifica cu ajutorul unor bulinute colorate. La mine sant 4albe si 1albastra... sau ceva in gen. Mai multe va poate spune ETKA :icon_thumright:

Leon 1M cu suspensie normala are inaltimea maxima a caroseriei 1457mm, iar cu suspensie sport OEM are 1439mm.

Numai bine!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Codurile le-am luat din docu de piese. Nu stiu nimic despre ele, in afara de AUE care, nici aici nu-s sigur, parca e o benzinara de 203CP.

Amortizoarele - a fost ultimul set din promotia pe care a oferit-o acum un timp asa ca m-a costat 2000lei - 100lei cu ocazia sarbatorilor = 1900lei. Adica am avut bafta si anul asta :icon_thumright:

Garda nu se mai modifica. Teama cu coboritul ei a fost din cauza ca eu tot timpul am fost sigur ca am suspensie normala desi masina e vizibil mai joasa decit ce-am vazut pe la altele. Asta-i motivul pentru care zm zis sa fie sport dar fara lasat mai jos ca nu mai am unde...

Ca alternativa mai puteam sa iau stock (sport) originale si care sint la 2200lei...

Numai bine.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

LE pentru Roger: Am mai aruncat o privire pe amortizoare si am gasit ca pot fi:

- shock absorber

- shock absorber for sports type running gear

- shock absorber for models with heavy duty suspension

Cred ca ultimul este cel pentru 4x4 de care pomeneai. Eu unul habar n-am avut ca exista 4x4 pe Leon/Toledo...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acest subiect ma intereseaza pentru ca va veni momentul in care va trebui sa schimb suspensia. Masina mea este fabricata in 2006, nu este nicio versiune sport (Cupra, Cupra4, Cupra R, Top Sport, Sport sau FR). Ceea ce ai postat tu si Predator mi se pare util, pentru ca am de gand sa cumpar suspensii OEM dar de la o versiune (eventual cod motor sau VIN) asemanatoare cu ale voastre. Atasez doua poze cu "cocostarcul" meu. In prima e cu jante de 6Jx15 si caciucuri 195/65/15 iar in cealalta sunt jante de Leon FR 7jx17 cu avelope 225/45/17. Asta inseamna ca nu se schimba cu nimic diametrul rotii.

Eventual puneti si voi o poza sa comparam.

post-10390-1261586435_thumb.jpg

post-10390-1261586781_thumb.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da sint dimensiunile standard echivalente pentru 15" si 17".

Eu deocamdata nu am poze la indemina, sint la serviciu. Dar pot pune tabelul pe care l-am scos din docu de piese si in care am scos cam ce se schimba uzual la suspensii. Sper sa pot uploada fisierul.

ToleSuspensii.doc

post-521-1261641876_thumb.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci de info Viorel. Codul meu (AXR) nu apare in tabel. Am vazut ca arcurile sunt la fel pentru majorotatea motorizarilor si iar pentru 4x4 amortizoarele sunt diferite.

Voi studia problema, eventual ce alte elemente/articulatii ar trebui inlocuite si la primavara voi lua o decizie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.