sandumbogdan

Intreruperi La Motor 2.0 Tdi

222 postări în acest subiect de discuţie

Am observat o chestie ciudata la masina: uneori se simte pentru mai putin de 1 secunda ca incetineste, adica ori intrerupe alimentarea, ori ar pune frana, f.f. slab, doar cat sa-l simt ca sofer, ca pasager nu se simte. Asta se intampla doar la mers constant si relativ lejer, adica in general pe drum drept, in acceleratii sau urcat dealuri niciodata.

Nu am gasit un tipic, adica a facut si in II si in III si in IV, si la 2000rpm si la 2500rpm.

Nasul meu care are masina surioara, identica, spune ca e normal, ca e de la turbina, dar eu nu am mai intalnit asa ceva la motoare diesel. Doar la Espero mai facea asa in acceleratii lungi si puternice, o mica intrerupere, dar la diesel nu am mai intalnit si nu mi se pare normal.

Ceva idei?

Oare o fi de la motor, eu asa cred, pentru ca nu cred ca se apuce de nebuna sa franeze singura, asa din senin, mai ales ca nu era vorba despre mers calm, nici vorba de ESP&stuff.

Ambele masini au fost alimentate la Petrom Suceava, dar de la pompe diferite, si deocamdata nu au consumat primul rezervor... au 500-600km in total. Poate o fi ceva de la motorina, sau ca e "virgina"?

Eu ma gandesc la un bug al calculatorului de injectie. Nu este deranjant, dar enervant in idee. Voi ce ziceti? O fi un bug in sorf, un defect hard, sau ceva de inceput?

Modificat de sandumbogdan
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Acest model (B6-le) este relativ nou si plin de electronica care nu a avut inca timp suficient de a fi testata, respectiv de a identifica eventualele bug-uri

B6-le are un sistem "inteligent" de a-si curata discurile de frana de eventualele pelicule de apa, respectiv in anumite regimuri de functionare si dupa ce primeste informatia de la senzorul de ploaie, apropie scurt placutele de frana pentru curatarea discurilor.

Fenomenul descris poate fi cauzat de aceasta curatare. Sunt convins ca exista un bloc de masura in controlerul de ABS (trebuie sa aflam si care este acesta) care trimite informatia despre pozitionarea placutelor, si o corelare a acesteia cu aparitia fenomenului ar elucida misterul.

P.S. Care este codul motor (il gasesti pe stick-erul de pe cartea de garantie) ?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu am cartea la mine, e masina tatalui meu, eu am un Opel Asta. :)

Insa motorul e cel nou, de 2.0TDI 140 cai, nu cred ca sunt mai multe tipuri, nu?

Senzor de ploaie nu are, si nici nu stiu sa aiba sau sa fi auzit de acest sistem de autocuratare a sistemului de franare. Este standard? Pt. ca optional nu am optat pt. asa ceva, ci doar pt. cateva dotari optionale mai simple - si legat de roti ar fi jant de AL si senzori de presiune, si cam atat.

Sa se duca tata sa mai insiste pe la service sa-l puna pe tester sau sa mai astepte jumate de an, un an, poate se rezolva intre timp la altii? Sau o fi ceva ce va dispare la rodaj?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul de actionare periodica a placutelor de frana pentru a sterge eventualele pelicule de apa de pe discuri e standard pe noul Passat.

Nu ar trebui sa aiba legatura cu intreruperile de alimentare de care vorbesti.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

1. esti si pe autoshow cu acelasi nick sau este doar o coincidenta?

2. nu stiu sigur daca sunt intreruperi ale motorului sau franare, tot ce se simte este ca pentru mai putin de 1 secunda masina incetineste, si apoi isi revine.

Totul este f. slab, aproape insesizabil, ca pasager nu se simte, dar ca sofer da.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa iti spun ca aceleasi senzatii le am si eu la masina mea.

Ideea e ca la o apasare a pedalei de acceleratie cu aceeasi forta, apar niste fluctuatii de putere (pierdere si apoi recuperarea puterii, in unele cazuri putere mai mare).

O posibila explicatie ar fi o pedala de acceleratie foarte sensibila (ce "simte" orice tremurat al piciorului ), plus aducerea motorului intr-un regim de turatii la care se simte turbosuflanta.

Sincer, ma indoiesc ca ar fi probleme tehnice.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Sigur nu e de la sensibilitatea prea mare a pedalei de acceleratie, doar un defect al acesteia, pentru ca la mine face asa ceva la mers calm, nu in acceleratie, adica mers pe drum perfect drept, in 3, 4 sau 5, pe la 2000rpm, adica cele mai bune conditii pentru motor.

Si am mai mers si cu alte masini cu motoare diesel, eu am Astra G, am mai mers ceva cu Passat 1.9TDI 2003 si cu A6 2.5TDI, S80 2.4D, Golf III 1.9TDI, Fabia 1.9TDI, si la nici una nu am intalnit acele intreruperi. Macar daca ar fi fost la accelerari puternice sau frane de motor, dar sa faca atunci cand motorul este la o turatie optima, mers constant, etc... e f. ciudat.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

La mers constant fara acceleratii, ECU comanda reducerea emisiilor de NOx prin cresterea EGR respectiv la EDC16 inchiderea partiala a clapetei de obturatie a admisiei.

Trebuie facut un log in mers cu acesti parametrii si marcat punctul la care apare ezitarea, apoi analiza log-ului va evidentia cauza.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Mai nasol e ca face rar, si nu se poate forta sa faca acea intrerupere, de multe ori merge bine, dar uneori nu.

Sfatul e sa se duca tata la service si sa le ceara sa faca un log in mers deci?

Oricum ar fi nu este in nici un caz normal sa faca asa, chiar daca intreruperea este f. mica, nu?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Normal nu este intr-adevar, dar sperante mari la service, mai ales la un fenomen care apare asa rar, nu prea poti avea.

Din ce zona a acestei tari minunate sunteti, poate va ajuta vre-un coleg-vecin forumist.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi comportament si la mine (Touran 2005, 105 CP). Insa eu sunt acum super-sigur ca face aceasta mica "intrerupere" undeva in zona 1900-2100 rpm. Nu cred ca e o intrerupere in functionarea motorului ci mai degraba o usoara variatie de putere, nu e un "sut". Nu face intotdeauna, ci la mers "plat" cu variatie foarte lenta a pedalei de acceleratie, deci la un regim care variaza foarte lent. Pe accelerare sau decelerare mai semnificativa nu face.

Eu mai am inca multe de citit pe tema TDI-ului, insa ma arunc cu o intrebare: nu are a face cu actionarea turbinei? Nu cumva mica pierdere de putere apare tocmai intr-un regim tranzitoriu dintre doua stari, ca si cum te joci fix pe zona de demarcatie? Treci repede prin zona, e in regula; te "joci" pe muchie, "cade" intr-o zona sau alta? (scuze daca vorbesc prostii).

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Da , are dreptate si eu am observat la PASSAT-ul meu 2.0 TDI aceeasi problema ,dar sunt sigur ca nu e defectiune.

Apare in zona 1800-2000 si doar daca o lalai pedala ,nici n-o calci nici n-o lasi ,daca ma intelegeti.

Adica ai 100 de km in a 6 a ,si parca ai demara mai tare ,dai a 5 a si in zona de turatie de mai sus ,daca nu demarezi constant ,se simte uneori chestia asta ,da sa stiti ca mai mult ca sigur tine de tremuratul piciorului si sensiblitatea acceleratiei .

De ce cind intra turbina se duce ca din pusca ,deci doar cind o lalai in turatiia aia.

Are o 1500 de km masina mea ,asa ca pot sa-mi dau cu parerea.

Apropo de dotarile alea cu placutele de frina autocuratate , are asa ceva ,eu am un HIGHGLINE

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Daca fenomenul apare si la motorul BKC (1.9 TDI 105Cp Touran 2005), atunci probabilitatea cea mai mare a cauzei o are EGR-ul (functioneaza numai in regim de sarcini partiale) sau clapeta de obturare a admisiei care reduce fluxul de aer in acelasi regim de functionare in sarcini partiale.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

hmm la octavia sau golf5 a remarcat cineva asa ceva la motorul asta (2.0 tdi) ?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

octavia 2 1.9tdi 105cp .. acelasi simptom .. intre 1700-1900rpm .. la 'lalaiala' piciorului pe acceleratie (decelerare urmata de apasarea prea lejera a acceleratiei) .. se simte ceva in pedala si daca esti atent se simte si pierdere de putere .. al naibii sa fiu daca la cielo aveam astfel de probleme existentiale :huh:

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Sincer eu mi-as "paria banii" pe alimentare (ca si voi) dar pe partea de carburant nu pe partea de comburant (aer - turbina, EGR etc.). Am avut si eu ceva similar (TDI non PD - primul an de TDI din lume - 1994) si s-a dovedit a fi iregularitati in comanda pompei de motorina. La PD-uri poate fi ceva la comanda unitatilor injectoare? As privi si acolo problema.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Am citit pe aici pe forum ca la frina de motor se intrerupe alimentarea cu motorina. Poate asta se intimpla. La mersul plat daca nu mai calci pedala Ecu interpreteaza mersul nehotarit drept o frina de motor si taie carburantul. Apoi la recuplare ai un mic shock legat de pornirea alimentarii.

Dar asta nu e o parere de inginer mechanic. :)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

E o teorie buna, insa are o hiba: cel putin in cazul meu "mersul plat" nu inseamna eliberarea pedalei de acceleratie! Acceleratia e calcata putin, insa suficient pentru a produce o foarte usoara crestere de turatie, de exemplu. Sigur, au existat si anumite cazuri in care sunt convins ca am eliberat pedala usor. Si sa nu se inteleaga cumva ca daca stai in "zona" ai parte de astfel de intreruperi repetate intr-un interval scurt. Eu cel putin unul nu am reusit, cu toate ca o data am incercat sa obtin acest rezultat.

Ma rog, e cam aiurea de explicat.

La mine nu are sistemul de curatare a discurilor de frana, deci teoria asta cade. Iar alte probleme de putere nu are, eu fiind chiar satisfacut (deocamdata) de cum trage motorul asta (dar care si suge ceva ulei, chestie care nu-mi mai place).

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi simptom il am si eu! Numai ca dupa ce i-am pus cipul a devenit mai pregnant. Inainte il simteam cu o intensitate mai mica. Acum se simte clar si bine. Daca vrea cineva din Bucuresti sa ne intalnim si sa vedem cum face si la unul si la altul , cu mare placere :Driver: .

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Am observat o chestie ciudata la masina: uneori se simte pentru mai putin de 1 secunda ca incetineste, adica ori intrerupe alimentarea, ori ar pune frana, f.f. slab, doar cat sa-l simt ca sofer, ca pasager nu se simte. Asta se intampla doar la mers constant si relativ lejer, adica in general pe drum drept, in acceleratii sau urcat dealuri niciodata.

Nu am gasit un tipic, adica a facut si in II si in III si in IV, si la 2000rpm si la 2500rpm.

Nasul meu care are masina surioara, identica, spune ca e normal, ca e de la turbina, dar eu nu am mai intalnit asa ceva la motoare diesel. Doar la Espero mai facea asa in acceleratii lungi si puternice, o mica intrerupere, dar la diesel nu am mai intalnit si nu mi se pare normal.

Ceva idei?

Oare o fi de la motor, eu asa cred, pentru ca nu cred ca se apuce de nebuna sa franeze singura, asa din senin, mai ales ca nu era vorba despre mers calm, nici vorba de ESP&stuff.

Ambele masini au fost alimentate la Petrom Suceava, dar de la pompe diferite, si deocamdata nu au consumat primul rezervor... au 500-600km in total. Poate o fi ceva de la motorina, sau ca e "virgina"?

Eu ma gandesc la un bug al calculatorului de injectie. Nu este deranjant, dar enervant in idee. Voi ce ziceti? O fi un bug in sorf, un defect hard, sau ceva de inceput?

<{POST_SNAPBACK}>

- calitatea carburantului sau probleme cu injectoarele ( 1 sau 2 buc ) mai mult ca sigur

Incearca sa alimentezi cu motorina de la un alt distribuitor si daca se repeta mergi la un service pt constatare !

Nu uita sa pastrezi bonurile de motorina !!!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Explica te rog mai amanuntit motivul pentru care ai facut aceasta afirmatie.

Care proprietate a carburantului nerespectata produce un asemenea simptom (regim de sarcini partiale) si ce anume la injectoare poate da aceasta intrerupere (motoarele in cauza sunt PD-uri)?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

nu mai cautati defectele in carburant sau alte chestii...masina trebuie resoftata...chiar si cu "niu impruvd versian" de soft,tot mai face asa,insa doar in caz de exploatare in regim sportiv...si asta daca ESP-ul e cuplat...anyway,asta a fost la masina tatalui meu...tot intrerupea,nu mai vorbesc ca uneori nu pornea...am adus-o la Sandra IASI,au conectat-o la calculator si de acolo direct in Germania,sau ceva de genul (asa mi-a zis tata),i-au dat afara pe toti baietii cu telefoane mobile de prin jur,a durat vreo 2 ore,si a iesit o cu totul alta masina...insa la 500km dupa aia au cazut rulmentii.... :) ...asa ca masina s-a intors la service...sunt curios ce surprize va mai avea tata...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Da, se poate face diagnostic in germania de la o reprezentanta din romania direct prin internet. Este o chestie normala. Niciodata in romania nu vor si mai experti decat cei din germania oricata practica ar face acolo. Sunt lucruri sensibile care numai asa se pot rezolva.

De aia de multe ori cand mergi intr-un service si o pune pe tester si nu apare nimic ridica din umeri. Zice ca nu apare nimic si de acolo incep sa-si dea cu presupusul.

Un diagnostic online de acest gen cu siguranta ar rezolva problema. Nu stiu de ce nu apeleaza de ficecare data la acest tip de comunicare cand nu pot ajunge la o concluzie. Pe bajbaite la masinile astea de ultime generatii isi cam prind urechile ai nostri. Am un prieten care a schimbat o pompa de injectie din cauza ca nu mai tragea motorul si asta dupa lungi verificari, si degeaba. Inca nu si-a rezolvat problema. Sunt curios ce o mai fi.

Apropos de Petr.., am un prieten care lucreaza la aprovizionare la ei si mi-a zis sa nu mai bag de acolo. Eu nu am avut probleme pana atunci ca aveam masina pe benzina. Acum oricum numai de la O.. bag. Totusi combustibilul nu poate sa dea acele simtome de mai sus. Chestiile constante si repetitive nu sunt din cauza combustibilului. Ceva din componentele electronice sau softul e problema probabil.

Numai bine.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Se vede clar si din spusele altora ca pot apare probleme si din cauza carburantului ! Poate nu in acest caz si m-am inselat eu ! ok

DAR

Cat despre diagnoza direct in Germania .... cred ca a fost vorba doar de o noua versiune de soft ce a fost instalata on-line ... nimic altceva ! de regula se fac verificari on-line ale versiunilor tuuror calc de pe masina si apoi iti apar cele ce pot fi flash-uite !

In curand or sa apara si la noi, din spusele unor specialisti in VW, versiuni noi de soft pentru acest model de motor !

Modificat de warranty_4_cars
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

S-a primit deja "circulara" cu reflashuirea ECU-urilor 2.0TDI in cazul aparitiei simptomului descris.

Clientii sunt in schimb obligati sa declare pe proprie raspundere ca masina nu are continutul ECU-ului modificat altminteri reprezentanta nu-si asuma raspunderea pentru eventualele probleme aparute.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.