dok

Filtru De Particule

434 posts in this topic

Salut,

poate sa-mi explice cineva ce e un filtru de particule ? G IV - 1,9 TDI, AXR - 2004 - E4 are asa ceva ? Daca da, se mentioneaza in actele masinii ?

Multumesc anticipat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

filtru de particule un un filtru montat inaintea catalizatorului si are rolu reduce emisile poluante pana la norma euro 4 (in general de la 3la 4)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

din cate stiu nu apare in actele masinii dar foarte multi producatori o prezinta ca si o dotare sau o optiune in plus

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca te referi la filtrul de particule DPF. Acest filtru este o noutate si exista doar pe masinile noi, productie 2007.

La Golf 4 nu exista filtru de particule DPF.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista DPF si pe masinile din 2004 incoace, care sunt E4.

Eu am pe Vw Passat B5,5 din 2005.

Istef mai documenteaza-te!

Edited by nikolas
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

audi-ul meu e din 2004,e euro4 si nu are DPF...care-i regula?...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am Jetta din 2006 si are DPF. Cred ca va deveni obligatoriu, cel putin prin alte tari. Citeam zilele trecute ca in cateva orase mari din Germania au introdus niste placute de diverse culori (verde - galben - rosu) in functie de emisia de noxe si particule, placute cu care ai acces doar in anumite zone ale orasului (in centru nu intra decat cei cu placute verzi). La motoarele diesel primesti placuta verde doar daca ai DPF pe masina, chiar daca este Euro 4. Sistemul se aplica momentan in 17 orase din Europa iar pana la sfarsitul anului s-au mai anuntat multe orase care vor adera la acest sistem.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

interesant subiect...

deci care este diferenta intre filtru de particule, filtru de partgicule DPF si toate combinate cu normele de poluare EURO?

eu stiam DPF reprezinta initialele denumnirii din e engleza pentru filtru de particule...Diesel Particulate Filters (DPF). deci as zice ca e tot una cu ceea ce numim noi filtru de particule.

intrebarea ar fi daca are vreo legatura cu noremle euro, euro4, euro 3...

Eu daca am masina model 2005 si am euro4...am si DPF? cum as putea afla?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diesel Particulate Filter

A diesel particulate filter is a system for separating particulate matter from the exhaust gases produced by diesel engines. Two different systems are in use at Volkswagen depending on the model: Diesel particulate filters without an additive are fitted on models where the particulate filter is positioned near to the engine. On models where such a positioning of the particulate filter is not possible, systems with an additive are used. The filter with a catalytic coating works without the need for an additive by using a filter coating containing precious metals which fulfils a dual function. Passive regeneration slowly and gently converts the particulate matter contained in the catalytic converter into CO2. This process takes place at temperatures between 350 and 500

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma ? Ce fel de dotare este ?

- se monteaza la diferite tipuri de motoare?

- se monteaza dupa un anumit an de fabricatie ?

- se monteza optional ?

- se monteaza la anumite modele ?

R.A.R. cum isi da seama ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

e pus sa opreasca fumul negru pe care orice diesel il arunca afara. Asta il retine. Tot din cauza poluarii.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iata ce a raspuns Porsche Romania:

In Europa, prima data filtrul de partcule s-a montat la Peugeot 607 aproximativ in perioada 2000 - 2001.

La Volkswagen s-a introdus la motoarele de 2 litri ce echipau VW Passat modelul 3B, in anul 2004.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la celelalte modele si motoare?

Intr-adevar la Peugeot stiu ca e asa ceva se numeste FAP (Filtru Activ de Particule). E oricum optional sau cred ca mai nou e standard pe diesel .

La VW cum e?

Edited by Aditu
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, am pus intrebarea la volkswagen.de in privinta primei aparitii istorice a DPF, in lume si la VAG.

LE: Din ce am gasit in listele de coduri PR, codurile ce au legatura cu DPF sunt urmatoarele:

7GG emissions concept EU 4 with particulate filter

7GQ emissions concept EURO 4 for > 3.5 t, DPF

E3D special edition Passat "California" 1.9ldiesel engine with particulate filter

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la A4 am cod motor BKE, fabricatie 11.2004 cu DPF.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am auzit ca acest filtru de particule ar fi sensibil daca alimentezi cu motorina proasta. Este adevarat? De ce mi-as lua o masina noua cu filtru de particule in cazul acesta? Ca sa am o grija in plus (chiar daca noua taxa de mediu e mai mica pentru masinile echipate cu DPF)?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti iei cu dpf ca sa protejezi mediul si sa nu mai ai la spatele masinii fum. Daca folosesti motorina buna si nu mergi subturat nu ar trebui sa ai probleme(cel putin teoretic). Au mai fost probleme de soft la Octavia RS 2.0tdi,170cp la care se aprindea cam des dpf-ul,dar acestea s-au remediat din ce am auzit.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrul de particule (DPF) retine particule de funingine rezultate in urma arderii combustibilului diesel. Peugeot a introdus acest filtru, iar grupul VAG incepand cu 2004. Micro particulele retinute de acest filtru sunt daunatoare omului pentru ca ataca sistemul nervos, blocand caile sinaptice, sau ceva de genul. Cert este ca s-a stabilit ca expunerea la aceste particule timp de doar 30 min, afecteaza creierul.

Incepand cu 1 ian 2008 sau 2009(nu stiu sigur), in urma studiilor efectuate, s-a introdus obligativitatea acestui filtru pentru motoarele diesel euro 4 in tarile civilizate din europa.

DPF nu are nici o legatura cu standardul de poluare euro 4 sau euro 3, acestea referindu-se in principal la cantitatile de CO2 si NOx. Presupun ca a pune filtru de particule pe un diesel mai jos de euro 3 e cam imposibil, data fiind sensibilitatea acestora la infundare :wub:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare, passatul meu variant 2004 awx are filtru de particule? cum pot afla?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Vreau sa depun actele pentru inapoierea diferentei taxei auto si am vazut ca daca ai filtru de particule as primi mai multi bani. Dar cum as putea sa aflu daca am filtru de particule pe masina mea? Trebuie sa ma duc la RAR sa imi scrie in carte presupun. Ma va costa ceva ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cartea de service, care o mai au, la inceput (cum o deschizi) pe coperta este lipita o eticheta pe care este tiparit VIN-ul masinii (SN) si mai jos mai multe grupuri de cate 3 caractere (cifre si litere) in cazul meu (QGG) inseamna ca am filtru de particule. Aceasta eticheta se mai gaseste si la portbagaj cand deschizi la roata de rezerva. A se citi mai sus ca exista mai multe coduri care sunt echivalentul a DPF-ului.

DPF-ul retine funinginea rezultata din nearderea completa a motorinei sau motorinei proaste in timp ce te deplasezi in oras. La mersul in afara orasului dupa ce rulezi cu o viteza mai mare de 70 km/ora si o turatie mai mare de 2200 de rot/min se declanseaza procesul de curatare al DPF-ului (adica elimina funinginea acumulata cat am mers in oras).

Daca am gresit cu ceva rog pe cei mai documentati sa ma corecteze!

Daca stie cineva daca DPF-ul are vre-un filtru consumabil sau daca trebuie inlocuit ceva la un anumit numar de km rog sa posteze aici.

PS. Priviti aici:

si aici
Edited by ady.red
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

DPF-ul nu necesita nici un fel de intretinere suplimentara in afara de motorina buna,mers normal nu subturat si procedura de autocuratare in caz ca s-a aprins becul la bord(mers constant peste 2000rpm bla bla). Daca se merge mai mult cu martorul de la dpf aprins atunci curatarea trebuie facuta doar cu vag com pt ca filtrul a ajuns la o imbacsire de peste 85%. Curatarea pe tester stiam ca se poate realiza doar de 3 ori,apoi urmand inlocuirea dpf.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slave!

Sper sa nu gresesc dar s-ar putea sa nu fie chiar asa cum s-a scris pana acum. Am auzit de la un inginer ca filtrul asta de particule se monteaza doar pe diesel. Are rolul nu de a "retine" fumul (funinginea cum s-a scris) El efectiv produce o reactie chimica prin care "desface" monoxidul de carbon (CO) rezultat in urma arderii si separa elementele chimice. Bineinteles procentul nu este de 100% insa raduce poluarea cu CO. Va inchipuiti ca in foarte scurt timp filtrul asta s-ar umple, mai ales din cauza calitatii proaste a carburantului. Si eu pana in prezent nu am auzit pe cineva sa-l fi schimbat.

Ca raspuns la o alta intrebare: Un prieten a cerut si a primit de la un dealer autorizat raspunsul daca masina sa are montat filtru de particule, comunicandu-le doar numarul de identificare. Cu adresa (fax) a mers la RAR care i-a facut mentiunea in carte. Normal ca in timp RAR-ul a strans ceva adrese pentru anumite tipuri de motoare si la cei care vin ulterior nu le mai cere adresa, fiind deja verificat. Doar daca esti primul cu tipul ala de motor o sa-ti ceara sau daca sunt carcotasi.

Daca gresesc, scuzele de rigoare!

Edited by KatBlade
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aduc completari:

Masina mea are filtru de particule si nu scoate pic de fum (funingine) niciodata!!! Am verificat cand am fost plecat in concediu (un prieten care a stat in spatele meu tot timpul mi-a confirmat). :D

@KatBlade: Ai dreptate! Porsche Inter Auto (Porsche Romania) s-a saturat sa tot dea faxuri la RAR cu extras din fisa de omologare al autoturismuli si a comunicat la RAR prin adresa oficiala codurile pentru fitru de particule (DPF) la autoturismele VAG. Vezi postul meu de mai sus.

Edited by ady.red
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.