Sign in to follow this  
Followers 0
ssoorriiin

Consumator baterie nedescoperit

168 posts in this topic

Salut, am si eu o problema delicata la care poate ma ajuta cineva.

Circuland in fiecare zi cu masina nu mi-am dat seama ca am consumatori pe baterie pana cand de sarbatori am lasat-o parca vreo 2-3 zile si cand am vrut s-o pornesc nu mai aveam curent in baterie. Am un consum de 500 mA. Masina are si o alarma cu pornire motor care are legate 2 fire pe la ceasurile de bord (unul pentru detectarea franei de mana trase si parca inca unul care da semnalul de cheie prezenta).

Am fost la reprezentanta VW si mi-au facut o verificare si constatarea a fost ca exista consumator din bord dar nu erau siguri daca e vorba de ceasurile de bord sau de alarma. Am fost la cei care mi-au montat alarma si au taiat firele care erau legate la bord si consumul pe baterie nu a scazut. Atat electricianul de la VW cat si cei care mi-au verificat alarma au spus ca mi s-au stricat ceasurile de bord si ca singura solutie este sa le schimb.

Ce nu imi pot da eu seama este cum de sunt stricate ceasurile de bord cand nu am simtit niciodata ceva fum de la vre-un circuit ars sau ceva componenta prajita si in plus toate indicatiile la ceasuri merg normal, toti senzorii se activeaza (lipsa combustibil, lipsa lichid parbriz etc.) daca este cazul.

Pretul ceasurilor de bord este undeva la 25 de milioane... Ma poate ajuta cine cu niste pareri? A mai patit cineva asa ceva? Sau cu o schema electrica a ceasurilor de bord...

Mi s-a spus ca nu se poate repara...nu prea imi vine sa cred...

Daca ma poate ajuta cineva cu orice , raman dator.

Mersi mult.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta inseamna ca undeva ai un circuit inchis cand nu contactul pus. Cel mai frecvent este vorba de casetofon care este legat direct si nu pe firul de contact. Prin comparatie eu am un cconsum pe stand by de 7mAh. Ideea este ca acest consumator poate fi oriunde pe instalatia electrica (de exemplu, undeva iti face un contact cu o rezistenta destul de mare: izolatie strapunsa, mai stiu eu ce). Sa te arunci la a schimba un bord de 25 mil fara sa stii exact ca el este, mi se pare hazardat. Acum iti recomand sa cauti un electrician bun, cu mult timp si pe care sa il motivezi financiar sa iti descopere problema (poate lua zile o chestie de asta). Eu unul as incepe prin a deconecta alarma si a masura din nou consumul pe stand by. Inca o chestie, vezi sa nu iti ramana vreun bec aprins pe undeva.

Multa bafta.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorine, nu te lua dupa toti meseriasii.Eu zic 99,9% ca n-ai treaba cu Clusterul. Alea nu se duc asa... pur si simplu.

Consumul poate aprea din multe alte parti. Trebuie poate si o zi ca sa elimini posibilii consumatori care iti descarca bateria. Trebuie pus un ampermetru in serie cu borna principala si scoti pe rand cate-o ramura de instaltie de sub bord, sau undeva unde aia sigurante. Nu te lasa dus... Auzi la ei... cica bordul... :lol: Cred ca bordul ar fi ultimul unde ar trebui sa caute.

Dar ar face si ei un ban.

Completeaza-ti profilul cu datele complete privind locatia si restul...!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut doua experiente din astea cu alarma de trei lei instalata de niste carpaci. E o idee, nu spun ca asta ar fi rezolvarea, COSMIN are dreptate cu metoda ampermetrului, e cea mai logica idee.

Edited by valioglu
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scos pe rand sigurantele din tabloul de sigurante si consumul nu a scazut deloc. Sigur e ceva pe direct. Cosmin mersi de sfat, am sa caut ceva electrician cu vointa si rabdare sa descopar problema. Pana una alta cred ca am sa incerc un bord second hand sa vad comportamentul. Mersi la toti. Cand rezolv problema postez un rezultat al diagnostelor.

Cosmin, am sa completez datele. Ms.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai scos sigurantele din tablou dar, alarma ai dezalimentat-o?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-un final vin si cu rezolvarea problemei. Si inainte de toate astea precizez ca masina mi-a stat 8 ore in reprezentanta VW Cluj si nu mi-au depistat sursa de consum. Pe borna + a bateriei exista 2 seturi de cabluri: unul mai subtire care merge spre interior(bord) si altul mai gros ce merge spre alternator. Consumul de 450 mA era pe cel care merge spre alternator pe cand pe celalalt cablu aveam doar 100-110 mA. Ce i-a derutat, cred, pe cei de la VW (desi nu se admit astfel de greseli) este cablul ce merge spre bord. Daca acest cablu este scos din circuit, atunci automat celalalt cablu este cumva dezactivat creand impresia ca acel consum mare vine din bord. Dar cica bordul da un semnal de activare pt alternator.

Precizez ca nu sunt expert in ale fizicii si electronicii, dar cei care sunt, m-au inteles ce am explicat.

Concluzia e ca tre sa schimb releul de la alternator. Din cauza lui am consumul. Cand il deconectam, consumu se reducea imediat.

Si vorba aia: is mai castigat cu 25 de milioane :vaidecapulmeu: .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ce i-a derutat, cred, pe cei de la VW (desi nu se admit astfel de greseli) este cablul ce merge spre bord...

Aia nu e derutare. E lipsa de exeperienta, sau nestiinta.

Bine ca ai rezolvat pan' la urma. Releul e undeva pe la 200 ron.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curand m-am apucat sa pun masina la punct :P Dupa ce am curatat, reglat unele lucruri am ajuns la baterie. Am observat ca era putin descarcata, am pus-o pe redresor iar cand am masurat cu absolut tot stins in masina avea un consum de 150-200mA ceea ce e enorm.

Acuma problema e cum imi dau seama de unde vine acest consum ? Sa scot pe rand sigurantele si sa masor asa? De la faruri, de la inchidere centralizata, geamuri etc?

Apropo nu aveti niste poze cum exact ajung la modulul confort? Stiu ca e undeva sub mocheta de la pedalier dar nu am reusit sa ajun la el...S-ar putea sa fie de acolo ceva?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna,

la masina din semnatura mea exista permanent un consum firesc (nu l-am masurat inca) probabil de la modulul de alarma si/sau inchidere centralizata (care dupa parerea mea raman permanent alimentate, asa zisa stare de veghe, astfel incat sa poata comunica cu telecomanda din cheie ori de cate ori proprietarul utilizeaza telecomanda).

Marius

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

da...dar acel consum firesc e mic, poate 10-20mA nicidecum 200. In ritmul asta intr-o ora practic a "mancat" un amper...ir in 3-4 zile bateria e moarta complet.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

200mA e enorm. Exact, incearca sa scoti sigurantele pe rand si vezi cand se reduce consumul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
am pus-o pe redresor iar cand am masurat cu absolut tot stins in masina avea un consum de 150-200mA

Intrebarea mea: CUM ai masurat? Ai luat jos borna si ai inseriat un ampermetru?

Urmatorul pas ar fi sa lasi acolo ampermetrul si sa scoti pe rand cate o siguranta pana vezi ca dispare si consumul odata cu una din ele.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai montat ulterior scule de muzica?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am montat intervata multimedia, dvd player, proiectoare led, xenon.... :lol:) totusi eu banuiesc inchiderea centralizata. Acolo mai am probleme la o broasca care nu se inchide tot timpul cand blochez din interior. Oare balastul de la xenon ar putea fi?..si pe acolo am ceva banuieli

cosmin da asa am facut..am dat jos borna si am pus ampermetrul. o sa incerc maine la lumina sa scot sigurantele macar sa vad zona unde se pierde.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna,

revin, cand spui ca era putin descarcata de fapt de cat timp nu ai mai pornit masina? Poti sa verifici astfel afirmatia ta referitoare la timpul in care bateria se descarca (3-4 zile) si poate orientativ sa faci un mic calcul si sa vezi daca, consumul matematic coincide sau nu cu cel masurat (150-200mA).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul asta mic e posibil sa fie de la vreun bec de sub usa (sau portbagaj, torpedo), care ramane aprins desi e inchisa usa. Te-ai uitat eventual dupa asa ceva? Eu am mai avut un caz din asta. Ramanea aprins becul din portbagaj si nu stia nimeni, oricum el era deja aprins cand deschideai portbagajul, doar ca dupa 2 zile nu mai pornea masina. Si avea tot cam acelasi consum(150-200mA).

Nu spun ca e la fel si la tine, dar e o posibilitate. Dar odata cu scoaterea pe rand a sigurantelor vei descoperi. Aceeasi metoda am aplicat-o si eu cand i-am gasit defectul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era cam descarcata in conditiile in care circulam zilnic. Acuma nefiind acasa pe langa masina mea mai am si alte masini de la firma cu care pot circula deci a mea am lasat-o 4 zile si s-a descarcat de nu se mai deschideau nici usile nici ceasu nu mai il afisa in bord. Precizez ca bateria e buna, se incarca calumea, am verificat si densitatea la electrolit si oricum e inca in garantie. Problema e acel consum la care maine sper sa apuc sa ma uit.

ps. cosmin o sa ma uit si dupa ce ai zis. totusi acum o luna si ceva am oprit, am ridicat geamurile si cand sa ies din masina motorasul de la geam inca mai invartea cu toate ca el era sus si cheia scoasa din contact. dupa aceea ma uitam express si nu am mai vazut sa faca asa. doar broasca dintr`o usa mai face figuri.

revin cu intrebarea..e posibil ca la modulul confort din cauza oxidarii sa se produca consum de curent?

Edited by abstrakt
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice e posibil :lol: . Oricum, o sa vezi maine dupa ce iei sigurantele prin metoda eliminarii.

Dar, nu te gandi ca x sau y nu poate consuma. Orice echipament e posibil sa aiba vreo problema, chiar si ce spui tu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am inteles. pentru mine apare clar acum ca ai un consum destul de mare anormal si care trebuie depistat; probabil ca o metoda buna este cea a eliminarii pe rand prin intreruperea circuitelor electrice de la sigurante.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

acuma am gasit ultimul log din 04.09 la care atunci nu i`am dat importanta si am sters erorile..

00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)

27-00 - Implausible Signal

00912 - Window Regulator Switch; Front Left (E40)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

aaa si mai apar astea ..nu am cd changer iar MFD functioneaza bine (dvd player legat la el)

00855 - Connection to CD changer

49-00 - No Communications

00481 - Control Module for Traffic Radio (J559)

49-00 - No Communications

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

revin dupa masuratori.

se pare ca dupa ce scot siguranta nr 14 (care din cate mi-am dat seama comanda usile din fata) consumul scade de 3 ori.

acuma care sa fie urmatorul pas? sa dau jos fetele de usi si sa deconectez broasca respectiv geamul electric pe rand la fiecare?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai doar asa poti elimina cauza.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor!

Revin si eu cu o intrbare dupa o luuuuunga absentza. Ma gasesc intr-o situatie in care nu mai circul cu masina zilnic, ci, sa zicem, o data la doua saptamani. Problema este ca am un consum (de curent) permanent in repaos de 0.48A (480mA), ceea ce, tradus in timp, inseamna ca intr-o saptamana-doua bateria mea este muci. Am incercat solutii remote (nu-s in tzara pt moment, dar vreau sa imi aduc mashina aici) drept pentru care cei care mi-au dus masina la service, au fost linistiti de specialisti: daca nu o pornesti 3 saptamani, orice mashina moderna ramane fara baterie. OK, stiam si eu asta, insa ce vreau sa stiu este:

- e realmente normal un consum de jumate de amper cand nu ai schema practic decat computerul, alarma si cd-ul (care nu canta)??

- in afara de scos borna sau pus vreun comutator, exista vreo solutzie logica?? Un workaround, ceva??

Thanks si sorry daca am dat peste alte posturi pe subiect, arhiva e imensa si chiar nu am timp sa caut, deci profit cu nesimtzire maxima ca pot lua warning, fiindca intru destul de rar (sorry Cosmin :icon_thumright:).

Bafta tuturor!!

Tudor.

Edited by derBedeu
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Profit si eu de topic (sper sa nu se supere @derBedeu :) ) sa-mi explic nedumerirea: desi stiam ca am o baterie buna(am cumparat-o iarna trecuta), nepornind Passat-ul 10 zile, m-am trezit ca nu mai "misca". Ma rog, destul de nervos, cu ajutorul unui vecin si a cablurilor, am reusit s-o pornesc pana la urma...si de atunci, mergand zi de zi, n-am mai simtit probleme.

Chiar ma intreb daca e normal...n-am mai patit asa la niciun alt model ce l-am avut anterior.

Si altceva: e normal sa functioneze "bricheta" chiar dupa ce ai oprit motorul si ai scos cheia din contact? Tocmai ce-am observat asta cand navigatia era pornita :huh: :D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.