Sign in to follow this  
Followers 0
avantivan

Vw Caravelle Vs Mercedes Vito - Pro Si Contra

142 posts in this topic

Buna,

La multi ani tuturor si un an nou 2008 mai bun !

Ca mai toti membrii si participantii pe acest forum, raman un admirator al masinilor germane VW – Audi (aceasta e partea mai usoara !).

Incercarea pentru fiecare dintre noi, care doreste o marire de spatiu, prin trecerea de la un combi la un VAN-duba este si mai dificila cand trebuie sa alegem intre doua marci reprezentative ale segmentului VAN: VW (cu Transporter-Caravelle-Multivan) si Mercedes Vito (aceasta e partea mai grea !).

Pentru a fixa niste repere de start ale discutiei, ca mai toti, doresc o duba de persoane, care prin versatilitatea scaunelor si banchetelor sa permita scoaterea acestora si utilizarea spatiului si pentru transport marfa, de aici rezultand alegerea variantelor de persoane VW si Mercedes.

Nu vreau sa stabilesc gresit echivalente sau paralele intre modele celor doua marci, dar am ales VW Caravele pentru comparatie pentru il consider usor superior confortului pasagerilor si finisarilor interioare in raport cu VW Transporter dar in acelasi timp mult mai rezonabil la pret comparativ cu dotarile de top si preturi pe masura ale lui VW Multivan, si nu in ultimul rand pentru vasta experienta ajunsa traditie in lume-VW Transporter in 2008 aniverseaza: 60 de ani de la lansare !!!.

Iar Mercedes Vito l-am ales pentru ca este de departe cel mai apropiat concurent al dubelor VW, restul marcilor si modelelor de pe piata nereusind sa se apropie atat de mult.

Comparatia as dori sa se faca pentru ambele modele din aceeasi generatie, adica VW T4 versus vechiul Vito-modelul de dinainte de 2006 sau VW T5 versus noul Vito-modelul de dupa 2006.

Fiindca pentru generatiile noi de masini, optionalele dicteaza pretul final, as dori sa punctez doar reperele mai importante ca dotari de baza, la ambele: motorizare diesel-2,5 (TDI, CDI) min 100CP, tractiune integrala 4x4 (aceasta mai mult pentru siguranta in trafic de cat pentru capacitati reale off-road), varianta lunga de caroserie-ampatament 3,4m si 8+1 locuri, cu acoperis jos-neinaltat, ABS, ESP, etc.

Cu toata admiratia pe care o port generatiei VW T4, punctata la obiect si impresionant ca experienta aici pe forum de ionut1410 (cu VW T4 avand peste 1,2 mil Km la bord !!! functionabil ireprosabil, alergata cu 130 Km / h cate 5 mii Km la fiecare 4 zile de 5 ani incoace !!!) consider ca generatia VW T4 (1990-2003) care se apropie usor de 10 ani vechime medie, trebuie privita ca reper serios dar e din ce in ce mai greu sa pretinzi utilizare intensa atat pentru familie cat si pentru marfa unei masini vechi de 10 ani pentru o utilizare medie de inca 5…7 ani; asta in conditiile in care citesc ca noua generatia VW T5 nu se ridica la performantele si fiabilitatea celei anterioare, de unde si dilemele in alegerea unui VAN bun pentru fiecaruia dintre noi !!!

Pentru ca sunt multi membri si participanti pe acest forum care au acumulat o experienta serioasa pe acest segment de masini, ai rog sa ne impartaseasca la toti cei care sunt interesati ca si mine, plusuri si minusuri ale celor doua modele: VW Caravelle versus Mercedes Vito, mai putin sub aspect estetic care tine de gustul fiecaruia dar cat se poate de multe indicii tehnice comparative privind performantele tehnice, FIABILITATEA SI PROBLEMELE TEHNICE SPECIFICE IN SERVICE, intretinerea, costuri, etc.

Poate ca daca Audi ar fi scos un VAN alegerea era mai simpla pentru multi dintre noi !

Va multumesc tuturor anticipat, si astept discutii interesante din care cu siguranta avem cu totii de castigat !

Edited by avantivan
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am condus destul de mult ambele modele mentionate de tine.(VW T4 versus vechiul Vito-modelul de dinainte de 2006) D.p.d.v. tehnic, ambele masini sunt excelente, nu au creeat nici un fel de probleme. Un plus pentru Vito in partea confortului pasagerilor.

Mai trebuie precizat ca motorul lui Vito are tehnologie mai noua.

Oricare va fi alegerea ta, nu cred ca vei fi dezamagit.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topicul se muta in aria "Versus" pentru ca acolo trebuia deschis . :P

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru informatii lui last.

Poate aflam mai multe amanunte in continuare si despre T5 versus noul Vito (dupa 2006).

Moderatorului ayres13 care a mutat topicul de la sectiunea Van-Transporter la sectiunea "versus" poate imi da o idee prin care sa-i captam pe participantii si membrii de la sectiunea VAN in aceasta zona "versus" aproape 100% dominata de autoturisme. Astfel nu am remarcat nici un topic "versus" despre vreun aspect al VAN-urilor in aceasta zona....sau poate mutam topicul la sectiunea VAN si il redenumim ...pentru ca stiu ca prezinta interes acest aspect pus in discutie in topic, dar intr-adevar doar pentru cei care trec...la dubitze.......poate gasim o solutie.

Mersi

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa vorbesc cu Aryes13 si cu alti moderatori, sa vedem daca topicul poate fi mutat inpoi la VAN-uri si Transportere (eu o pot face direct dar nu vreau sa iau hotarari peste alti moderatori, nu este frumos fara a discuta mai intai). Aryes13 a procedat conform Regulamentului si a mutat topicul in aria in care trebuie deschis orice versus. Evident, nu suntem absurzi. Daca exista motive explicate frumos asa cum ati facut-o pentru a lasa un versus in alta arie, putem discuta si gasi o solutie...eventual redenumirea topicului asa cum ai propus. Acum nu sunt in tara, ma intorc maine noapte si incerc sa rezolv daca pana atunci nu face nimeni nimic. Ca sa nu poluam topicul, prefer sa discutam detaliile pe PM. Poti sa imi trimiti eventual si o propunere de titlu pentru topic.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu sunt interesat de aceasta tema, Vito are tractiune pe spateiar cel care este 4x4 are garda la sol mai ridicata,T5 are tractiune pe fata si cel care este 4x4 are garda normala.Pe mine ma intereseaza la T5 doar cel de 174 de cai si Vito cel de 150 de cai.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generatia lui VW T4 o fi reusita dar mi se par destul de scumpe la pret pentru vechimea si uzura lor. Caz tipic: pentru un Caravelle T4 second de pe site-urile din Germania, vechi de 6 ani, 2,5 TDI motor, cu 200 mii km la bord-declarati (mai bine scriau 100 mii km / pt fiecare an vechime !!!!), tractiune 4x4 - cam rar aduse in Romania - ajunge undeva pe la 18-20 mii eu pret acolo in conditiile in care un VW T5 nou in aceeasi configuratie aici incepe de la 30 mii eu. De aici rezulta si dilema: o masina foarte reusita T4 dar veche si scumpa pt uzura lor sau una noua T5 dar care nu e pa masura generatiei anterioare la fiabilitate ??!!

Legat de noile modele, mai ale ca si gabi a punctat ideea, ma invart aproximativ in jurul urmatoarelor variante:

VW Caravlle T5 de persoane: diesel, 2,5 TDI, 96 KW - 130 CP, tractiune 4x4, ampatament lung, incepe de la 31 mii eu ! + TVA

VW Caravlle T5 de persoane: diesel, 2,5 TDI, 128 KW - 174 CP, tractiune 4x4, ampatament lung, incepe de la 33 mii eu ! + TVA - varianta lui gabi

sau

Mercedes Vito 115 CDI de persoane: diesel, 2,1 CDI (common rail), 111 KW - 150 CP, tractiiune 4x4 ampatament lung, incepe de la 26 mii eu + TVA

In afara de analiza "ochiometrica" la care reusesc sa ne capteze, cam ce stiti despre ele, mai ales ca probleme tehnice specifice, service, intretinere, comportament si tinuta de drum, confort interior, etc, mai ales ca toate sunt modele deja testate de sosele: VW T5 se fabrica din 2003 incoace iar noul Mercedes Vito din 2006 incoace.

Va multumesc tuturor.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cumnatul meu si-a achizitionat la servici(ca masina de servici) un Vw T5 Multivan cu motor de 2.5 TDI 174CP.Masina are pe ea cam tot ce se poate doar ca nu este 4x4.Primul lucru care imi vine in minte este comfortul oferit de acesta masina cel putin pentru pasagerii ei.Are piele,in spate bar cu masuta actionabile electric,perdelute electrice....in fine.Revenind la costurile de intretinere nu sunt foarte mari o revizie la 15k(am fost eu cu ea la dealer) a costat vreo 700 ron...un pret ok pentru asemenea masina.Confortul soferului este foarte bun.Din pacate pe drumurile noastre suspensia pare un pic cam rigida iar daca este goala sunt percepute anumite zgomote(asa zisi greierasi).Motorul este destul de bine proportionat pe greutatea pe care masina o are.Reprizele se cunosc abia de la viteza 3 in sus treptele 1 si 2 fiind cam scurte.Deci nu te poti astepta la un demaraj bun insa la drum intins am mers cu viteze de croaziera si de 160-170km/h.Cred ca motorul de 130 cp este cam micut deoarece masina este destul de greoaie.Cam atat in vine in minte acum despre ea......sa nu uit...pretul a fost undeva pe la 45k DDP :D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cererea lui aryes13, mutat la Vanuri si Transportere. Multa bafta in alegere :wub:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La t5 masa remorcabila cu dispozitiv de franare este de 2500 kg la modelul de 2.5 cu 131 de cai, la modelul 2.5 cu 174 de cai nu stiu daca nu ii 3000 kg ca nu am vazut talon,daca are cineva habar sa ne informeze si pe noi. La Vito 115 este 2500kg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ia sa ma bag si eu !!daca nu postez bine rog moderatori sa mute la aria potrivitaso luam cu inceputul t4 vs vechiul vito t5 versus noul vito t4 e indestructibil dupa cum spuneau si alti depaseste cu usurinta 1 mil km cel mai iesftin de intretinut din cele 4 modele!ca minusuri suspensia spate (bratele basculante ) dar aceiasi problema o area si vito (cel pana in 2003 )si vechiul model de vito si t4 sau fabricat pana in 2003. Vito modelul vechi nu exista in varinata lunga doar t4 ca confort t4 este peste vito scaune mult mai bine profilate pozitie la condus mult mai buna ca in mercedes si surprinzator desi cave mai ingust decat vito mai stabil pe viraje!!ca motorizari la t4 sarim pete 1900 ces varza la 2500 avem variante de putere de 88 102 150 cp cele 2 din urma leam avut si eu si se comporta excelent!!ca plusuri pentru t4 sitemul de injectie cu pompa rotativa (injectie clasica) care nu prea face probleme fata de cdi la mercedes care la combustibilul nostru nu prea trec de 300000 km decat prin cine stie ce noroc si intretinere temeinica!! o alta probleme la vechiul vito ar fi la cutia de viteza sitemul alal de cabluri care uneori mai clacheaza dar la capitolul asta si t4 mai are unele probleme (de obicei marsalierul intra un pic mai greu )la vito ca motorizari ar fi 2200 de 80 100 si 120 cp ! in schimb cutia mercedesului e mai bine etajata la vw existand o diferente destul de mare intre treptele a 3-a si a 4- a sesizabile de obicei la drumuri lungi si cu masina ful incarcata si eventual ceva remorca dupa ea!am vazut ca cineva isi pune problema de sarcina remorcabila la ambele masini e de 2000 kg noile modele dupa 2003 t5 noul vito din nou la motoare t5 este peste mercedes cu 2,5 tdi 174 cp care depaseste 200km/h daca ai sa ai vreo data curiozotatea sa incerci desi la noi nou nu se inporta motorizarea de 174 cp ci doar cea de 130 cp si pe rand cu minusuri si plusuri t5 a rezolvat complet (problema schimbului de curele motorul de 2,5 ) la care totul este pe pinioane dar foloseste tehnologia pd (ionjector care se deschide prin lovirea axului cu came in el ) si din aceasta cauza apare problema uzuri axelor cu came (cam la peste 200000 km inncep sa apara probleme la axele cu came)daci in cazul compararai celor doaua modele noi ca durabilitate vito cu tehnologia cdi este un peste t5 la t5 au mari probleme cutiile de viteza (cad pe capete mai ales alea de muncesc cu remorca dupa ele)la mercedes nu sunt probleme cu cutia de viteze aceasta fiind de pe sprinter ( motor cutie la noul vito sunt cele de pe sprinterul cdi fff bune)un plus pt mercedes mutarea tractiuni pe spate chiar daca goala iarna poate pune unele probleme si in felul asta a rezolvat si problema suspensiilor spate inlocuind bratele cu punte si asa un scurt rezumat dintre toate t4 e cea mai buna vito (pana in 2003) nu exista varinata lunga ,consuma mult , si injectia cdi e mai problematica decat cea tip tdi modelele noi aici situatia se schimba desi tehnic t4 ar fi peste vito ca performante si consum care si in cazul noului mercedes e la fel ca a aunui sprinter maxi aprox 10 la suta mediu fata de 8 la vw mercedesul sa dovedit a fi mai durabil deci verdictul meu vechile modele: t4 (de fapt cea mai buna alegere)noile modele vito a si inca ceva sa nu te pacalesti : spatiul de bagaje la noula vito cel mai lung cel de 3440 e la fel ca a t4 lung. Vito de 3200 are spatiu de bagaje mai mic ca la t4 si t5 la si in cazul comparari cdi cu pd cred ca cdi e mai bun !!a si am uitat sa ma iau de sitemul 4x4 vechiul vito nu a avut (din cate stiu eu ) la t4 au existat 2 cu diferential torsen (cu vascocuplu)slabul si cel cu diferential complet mecanic haldex care era ceva mai durabil !!oricum nu a fost prea reusit sitemul 4x4 sincer eu unu as renunta la el !!la noile modele exista 4x4 la ambele masini 4 matic la mercedes si si 4motion la vw dar la fel sugerez sa renunti la ideia de 4x4 caci nu sunt prea reusite in general sitemele 4x4 (cu exceptia celor japoneze)!! si chiar daca sunt scumpe t4 credema ca 200000 km la t4 e fix frectie si inca o chestie de ce crezi tu ca t5 costa nou 30000 euro si t4 a costat 38000 euro ??? sa stii ce preturile de obicei reflecta calitatea !!A si noile modele au aparut de pe la jumatatea lu 2003 si la vw si la mercedes nu din 2006)))

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Semifinalele se joaca inca…

VW T4 CARAVELLE cu vechiul MERCEDES VITO

si

VW T5 CARAVELLE cu noul MEREDES VITO

Provocarea ramane in continuare pentru cei avizati, care le detin si le conduc, s-au lovit de probleme care merita importanta, se bucura de confortul si siguranta lor….din toate acestea “dezbracatile” pana la ultimul surub si impartasiti-ne din experienta voastra alaturi de aceste masini…ca sa facem o alegere cat mai buna.

Paradoxul e ca ramanae destul de greu de ales…intre 2 modele provenite de la 2 producatori…ma intreb cum si ce alegeam intre 10…20 de producatori de VAN-uri, cu zeci de modele, daca era o concurenta mai stransa pe piata ?! (ma refer mai apropiate calitativ, fiabilitate, etc)

Manusa pe care o arunc…e sa desemnati cate un “finalist” rezultat din fiecare “semifinala” si ne va interesa doar “finala mare” – chiar daca ajung sa se bata 2 modele ale aceluiasi producator (T4 cu T5 sau Vito vechi cu Vito nou) sau 2 modele provenite de la producatori diferiti (T4 cu Vito nou sau T5 cu Vito vechi) !!!

Multumesc tuturor !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

deja facem meci !!!))))lol)))))lol))))

deci ca clasament sa fiu primu care voteaza

masina pana in 2003 t4

masina dupa 2003 vito

deci egal pana acuma !! haideti alte pareri))))

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
deja facem meci !!!))))lol)))))lol))))

deci ca clasament sa fiu primu care voteaza

masina pana in 2003 t4

masina dupa 2003 vito

deci egal pana acuma !! haideti alte pareri))))

eu nu votez,dar vreau sa te intreb ca decat t5 mai bine Vito dupa 2003 modelul 115,desi Vito e in 4 cilindri,spui ca ii mai bun ca T5 in 5 cilindri mie nu prea imi place cum arata Vito.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa cum spuneam t5 au multe probleme !!iar motoarele cu ulei bun duc lejer milionu de km, pe vito ala de 2,2 e motorul de sprinter care iti spun sigur ca mere peste 800000 km (atata ma facut noi pan acuma cu sprinterul) ,deci motorul ideal e sa fie adaptat gabaritului masini ,la utilitatre consider ca ai nevoie de minim 2000 si ceva cm cubi pentru a nu chinui motorul asa cam de la 2200 in sus (dupa situatia actuala)

bene ca am zis vito cansuma cat sprinterul maxi (mult mai mult dacat t5) cei drept daca reusesti sa rupi cardanul te dai cu capul de pereti ca costa 60 mil (e din aluminui) dar au cutii de viteza foarte bune (cea ce la t5 nu prea e valabil cutia cu 6 trepte e tare ingesuita ca componente si cad destul de des) si la ora actuala sitemul cdi consider ca e mai reusit ca cel pd la care injectoarele si axul cu came cade destul de usor! chiar daca cdi (mercedes ) au un consum cam marisor !!

A si daca la t5 se strica pompa de apa(cea ce se intmpla frecvent cu cele montate ulterior in romania)si nu observi strici motorul cand se aprinde becul la apa deja garnitura de chiulasa e arsa!!

Edited by ionut2500tdi
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari!

De T4 meu din 1996 si motor de 1.9 TD ( nu TDI ) sunt foarte multumit de el . Masina are aproape 330.000 km ( si care mai merge inca de 2 ori pe atat ) si de 2 ani de zile de cand o am nu prea am avut probleme cu partea tehnica ( in afara de colectorul de la alternator care s-a spart si asta e :wub: alt alternator , in rest placute de frana , distribuitia , ulei si sa nu uit am schimbat pivotii inferiori la directie ) atat in 2 ani de zile si pot sa spun ca am cam facut tot ce se cam putea cu masina asta si nu m-a lasat niciodata la nevoie . Vorba lui Ionut : sunt indestructibile :vaidecapulmeu: .

Oricum la taicameu la lucru si-au luat de noi T4 si Vito ( 2002 - 2003 ) Dupa 5 - 6 ani se cunoaste diferenta : T4 e mult superior din punct de vedere tehnic decat Vito .

T5 sau noul Vito nu am avut ocazia sa le cunoasc indeaproape ( mai mult din auzite ) oricum avut ocazia sa vad acum cateva zile T5 remorcat de un Aro (jenant nu ?) . Despre Vito nu pot sa spun prea multe decat ca are suspensia mai rigida . Cu toate astea eu as ramane la T4 ( fabricatie 2002 - 2003 ) cu toate ca e mai vechi si se va deprecia poate mai repede decat un T5 care care piesele si intretinerea vor costa mult . Succes la achizitie . :D

Edited by liviu_petrasc
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

VAN-ul VW ramane in primul rand masina (dubitza) neamtului nostalgic, scoasa pe piata de VW in primii ani de dupa al doilea razboi mondial (1948) pentru a reface tara distrusa masiv de bombardamentele razboiului. :)

Chiar cu o experienta mare de 60 de ani a lui VW trebuie mentionat faptul ca actualul T5 nu prea mai are multe in comun cu primele generatii. Astfel intre 1948-1990 toate modelele au fost echipate cu tractiune spate si motorul amplasat in spate, iar odata cu aparitia lui T4 din 1990 toate modele sunt echipate cu tractiune fata (ulterior optional 4x4) si motorul amplasat in fata. :P

Cele doua tipuri constructive: motor spate + tractiune spate si motor fata + tractiune fata, sunt total diferite conceptual, atat ca structura (motorizari, cutie viteze, directie, suspensii, etc ) dar si ca dinamica si tinuta de drum, deci putem vorbi realist de o experienta VW in concordanta cu actualele lor modele – doar de vreo 18 de ani incoace (1990-2008) ! iar la Mercedes Vito de vreo 13 ani incoace (1995-2008) !. :)

Fara a anticipa o concluzie…chiar din startul frazei, suna socant pentru oricine la prima vedere sa auda ca pe segmentul VAN-rilor Mercedes “incearca” sa se bata cu VW si nu reuseste in toate privintele iar intrand in unele detalii tehnice va constata stupefiat ca Mercedes nu prea reusesc…sai ajunga pe cei de la VW !!! :argue:

Daca aveti date relevante sau orice poate fi folositor in acest sens, adresa mea de e-mail si mess yahoo este: avant.ivan@yahoo.com , cu atat mai mult cu cat “grei” ca Audi, Mercedes, etc, au avut puterea de a recunoaste in decursul anilor probleme tehnice grave (suspensie, directie, ambreiaj, instalatie electrica, etc) la modele consacrate – ma refer la masini noi vandute si le-au “rechemat” in service, discret, cu zecile de mii de bucati, pentru “remediere” !!! :D

Suna interesant ce s-a scris pana acum dar finala ramane deschisa pentru cele 4 modele “calificate” pana aici:

VW T4 (1990-2003) cu “vechiul” Mercedes Vito (1995-2003)

si

VW T5 (2003-prezent) cu “noul” Mercedes Vito (2003-prezent)

Va ramane misiunea de a desemna finalistul si clasamentul, la o judecata rece si clara, ….oare se poate…..?! :mop:

Va multumesc !

:icon_thumright:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vito are tractiune pe spate

Vito (modelul vechi) are tractiune fata.

o alta probleme la vechiul vito ar fi la cutia de viteza sitemul ala de cabluri care uneori mai clacheaza

Vito (modelul vechi) are ambreiaj actionat hidraulic.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

marfa topicul caut de ceva vreme pe net ceva pareri despre dubiute si nu am reusit sa gasesc mare lucru dar aici se pare ca ,,am dat lovitura ,, cred ca e singurul forum in care se trateaza si utilitarele si multumita lu avantin care a avut ideiea geniala de a porni aceasta discutie pe marginea utilitarelor noi astia mia pe langa masini mai invatam cate ceva bun !! tin sa mentionez ca mi-au fost de mare folos informatiile mai ales a lui : ionut 2500 tdi ! de asemenea si ideia lu avantivan e laudabila tinetio tot asa!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ionut2500tdi sa inteleg ca cu cat un motor e mai mare si are putere mai mica ar trebui sa tina mai mult?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa-ti faci o parere corecta, da un telefon sau mail la PBN, la utilitare, pentru ca nu se poate sa nu aibe un T5 Multivan pentru test-drive (www.pbn.ro) La fel cred ca o sa gasesti si Vito la Autoklass (www.autoklass.ro).

Zi-ne si noua cum a fost.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre t4 si vito modelul vechi

Am avut ambele modele ca masina cu care faceam remorcari cu platforma

de multe ori am avut pe cirlig greutati peste 2 tone ambele masine se comportau identic (la t4 motor 2.5 102cp la vito 2.2 tot 102cp). Problemele apar la intretinere.La t4 in 340000km la noi achizitionata de la 160000km din Germania am schimbat pe linga uleiuri curele si alte consumabile un disc de ambreiaj un rulment spate un rulment fata , citiva pivoti si un alt carlig de remorcare (a vinzare ar fi trebuit si amortizoarele care noi nu le-am schimbat niciodata). La Vito in 120000 km de la 180000 km cat avea la achizitionare am schimbat amortizoare fata si spate capete de planetara partea dinspre cutie ambele si unul dinspre roata 2 injectoare.Recunosc faptul ca t4 era echipare transporter mai spartan decit vito care avea si abs cu esp centralizat si capitonaj interior dar totusi ramin cu sufletul pt TRANSPORTER.

Acum avem un Vito modelul nou cu tractiune spate 150cp si cam tot ce poate sa aiba un vad ca dotari.Este OK mai putin tractiunea spate pt remorcari(este prea usoara pe spate patineaza prea des).Despre t5 nu am cuvinte prea bune,este o masina facuta in umbra lui T4 dar nu putem spune ca este urmasul lui .Si T5 si Vito au multa electronica care de multe ori este folositoare ,motoarele sunt bune la ambele,cutiile de viteze sunt mult mai bune cele de la vito. Aici T5 a pierdut un pic pt ca a trebuit sa faca o cutie de viteze transversala si nu prea avea destul loc unde sa o bage sub capota si de aici problemele .Aici pretul face diferenta in favoarea lui Vito

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incep prin a multumi tuturor celor care impartasesc din experienta lor si altora pe acest topic, ionut2500tdi, liviu petrasc, vw-raz-van, etc...daca unii dintre ei au ajuns sa circule cu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un factor important care nu a prea fost luat in considerare in cadrul acestei discutii este politica firmelor Volkswagen si Mercedes.

In orice discutie in care se trateaza problema fiabilitatii noilor modele de masini Volkswagen observam o diminuare a calitatii pieselor (motor, cutie, directie, etc.) si implicit a masinilor.

In goana pentru profit firma Mercedes a fost prima care a inceput sa-si deschida fabrici prin foste tari sovietice cam prin perioada in care se producea modelul Vito mai vechi (pana in 2003), pe cand T4 in aceasta perioada inca se mai producea in Germania dar cu ceva infuzii de piese fabricate prin alte tari (de ex. alternatoarele Valeo fabricate prin Franta) de unde si diferenta de fiablitiate intre vechiul Vito si T4.

La ora actuala se pare ca Volkswagen a inceput sa calce pe urmele firmei Mercedes si in speranta unui profit mai mare au facut rabat la calitate (la toate modelele produse de ei, inclusiv T5,Touareg) pe cand firma Mercedes a inceput sa-si mai ”revina” si sa produca masini de o calitate mai buna decat cele de la Volkswagen.

Un alt argument in favoarea lui T4 este acela ca aceasta masina este relativ simplista (din punct de vedere electric si mecanic) si ca orice lucru simplu, care se mai si strica, este usor de remediat cu costuri mai mici decat un sistem mai complex care este mult mai predispus la defecte si care se remediaza mai greu si cu costuri mult mai mari.

In concluzie eu sustin ca o investitie buna este un T4, din punctul de vedere al fiablitatii si al costurilor de intretinere, comparativ cu celelalte 3 candidate.

Ca puncte mai slabe ale lui T4 as mentiona instalatia electrica cu care eu personal am avut ceva probleme :angry: (indicatorul temperaturii apei care n-a mai vrut sa functioneze si pace; dar nici o problema i-am implantat niste ceasuri de apa si ulei de Dacie :lol: , faptul ca uneori se reseta indicatorul distantei parcurse - cel resetabil din buton si alternatorul care m-a lasat). Mai trebuie avute in vedere: caseta de la servodirectie, care datorita sectionarii burdufurilor pe la brate si intrarea mizeriei la semeringuri poate incepe sa curga si o astfel de reparatie este foarte costisitoare si capetele de planetare care daca masina a fost exploatata necorespunzator pot crea probleme.

In rest motoarele si cutiile de viteze nu pun probleme daca sunt intretinute cat de cat (schimburi la timp cu consumabile de calitate), restul pieselor (directie, rulmenti, etc.) nu sunt foarte scumpe (de ex. 50 ron un pivot) si de obicei nu prea sunt probleme cu ele. Un alt aspect demn de mentionat este pretul mai mic al consumabilelor fata de consumabilele T5-ului; de exemplu filtrul de motorina: la T4 este in jur de 15 ron pe cand la T5 este muuuult mai mare.

Edited by liviu_petrasc
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manufacturer : Mercedes-Benz

Parent company : Daimler-Benz

DaimlerChrysler AG (from 1998)

Daimler AG (from 2007)

Production : 1996

Edited by aryes13
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.