Jump to content

Compresia la diesel


codru
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Am si eu o nelamurie. Cata compresie ar trebui sa aiba un motor de B3 de tip 1Y ? Sau mai bine zis intre ce valori? Pe la ce valori da semne de oboseala ?

Multumesc tuturor celor care isi mai aduc aminte de B3 :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca in general la diesel compresia trebuie sa fie peste 20... s-ar putea sa gresesc cifra, dieselul nu e tocmai "specialitatea" mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu indicele de compresie difera in functie de tipul de motor si este mai mare la cele cu pompe duse.

La cele clasice indicele nominal este de 19,0 in manualul masinii, iar la cele cu pompe duse este de peste 20 (dar nu-l stiu)

oricum sunt aici oameni mai calificati ca mine sa iti raspunda...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa vedem. Conform manualul H.R.Etzold se spune ca pentru motorul 1Y este o compresie de 23:1 iar pentru verificarea compresiei cu un manometru sunt urmatoarele valori admise:

34 bar - motor nou

26 bar - limita de reparatie

5 bar diferenta maxima intre cilindri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei,

Cam la ce pierdere in procente la compresie trebuie sa iti faci probleme ?

Cum evolueaza aceasta marime in timp si care sunt factorii principali care o influenteaza ? (in afara de uzura generala a motorului peste o anumita limita)

ALH 1J (cred) cat are trecut in manualul tau ?

Thanks

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@asergiu, daca esti la limita de 26 de care vorbea andrei si este primavara, ai sanse sa o duci cu motorul asa pana in toamna (la cald afara porneste relativ usor, mai ales daca pui de 2 ori consecutiv pe bujie)...daca insa este toamna,nu cred ca treci iarna, iar daca tii si masina afara iti mananci nervii langa ea. Eu am avut probleme cu un passat 95 (motor AAZ)...aveam pe cilindrii: 18, 20,21,22 si la +10 grade Celsius o porneam ffff greu...1-2 minute dadeam la demaror, in 3-5 reprize. Am desfacut motorul si intradevar pe langa uzura segmentilor (2 erau rupti)...cilindrii erau OK si nu aveau aproape deloc uzura. Am segmentat si deja masina trece acum a doua iarna fara nici un fel de probleme!!!

Parerea mea este ca atunci cand cobori sub 25 bari ar fi bine sa-ti pui problema RK.Mai bine mai devreme...daca oricum ai de gand s-o faci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa va dau niste detalii in plus. Passatu meu din 91 (1Y) porneste fara probleme la rece. Am incercat de cateva ori la -5`fara sa tin pe bujii si mai horcait da tot a pornit. Tipu care i-a verificat compresia zicea ca are 22 atm. Asta e sub limita de mai sus... Cand ar trebui sa-mi fac drum la o segmentare sau ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

salutare.Scuze daca s-a postat pe undeva,insa eu am dat search dupa "compresie" si nu am gasit nimic specific. Cam ce valoarea ar trebui sa aiba compresia la un motor 1.9 tdi pd 130 cp care sa fie in stare buna? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare.Scuze daca s-a postat pe undeva,insa eu am dat search dupa "compresie" si nu am gasit nimic specific. Cam ce valoarea ar trebui sa aiba compresia la un motor 1.9 tdi pd 130 cp care sa fie in stare buna? Multumesc.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_engines

130 hp 1.9L TDI-PD

- Compression ratio: 19.0:1 (Pumpe-D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam ce valoarea ar trebui sa aiba compresia la un motor 1.9 tdi pd 130 cp care sa fie in stare buna?

25-31 bari (la rece)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

25-31 bari (la rece)

Pai si atunci 19:1 postat mai sus e la cald? Sau compresia e una si rata compresiei alta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau compresia e una si rata compresiei alta?

:unsure: EXACT!

In engleza e cam asa:

- Compression ratio: 19.0:1 (care este un raport)

- Compression pressure: 25-31 bari (care rezulta in urma unei masurari)

De fapt, pe tine care te intereseaza?

Modificat de cc_seat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma intereseaza cea care se poate masura in vederea stabilirii uzurii motorului, pt ca am inteles ca metodele "empirice" gen scoate gaze pe colo si pe colo nu sunt concludente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valoarea 19.5:1 reprezinta raportul dintre volumul maxim al cilindrului, cu pistonul la punctul mort inferior (BDC), si volumul minim al cilindrului, cu pistonul la punctul mort superior (TDC)

O lege importanta a termodinamicii spune ca raportul PV/T este constant, adica PV/T la BDC egal cu PV/T la TDC. Daca se aplica anumite corectii (nu avem gaz ideal), si daca se calculeaza cresterea de temperatura cu micsorarea volumului, se obtine valoarea presiunii la punctul mort superior. Ca date de intrare avem raportul de compresie de 19.5:1, unde volumul maxim este mai mare de 19.5 ori fata de volumul minim, presiunea la BDC egala cu presiunea atmosferica si temperatura la BCD 25grdC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ender M-ai lasat PAF. JOS PALARIA :)

Modificat de cc_seat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

unde se poate sau cine poate masura compresia la un pasat din 96 1,9 TDI ?

ati fi de mare ajutor cu un raspuns promt.....

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai teoretic orice service mai de Doamne ajuta poate face chestia asta.Eu la passatul pe care l-am luat n-am mai facut, m-am multumit cu faptul ca porneste la rece si are "vana". Acum cativa ani cand am vrut sa iau o felicia i-am facut compresia la brady.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am incercat sa inteleg anumite chestii din aceste posturi insa mai am anumite denumeriri.

Legat de compresia masurata la cald si la rece. Normal ca presiunea variaza in functie de temperatura ... insa, daca la rece este ok daca valorile se incadreaza intre 25 si 31 pt un TDi (Pumpe Duse), atunci la cald aceste valori cu cat sunt incrementate, sau mai bine zis care este range-ul de valori acceptate de producator in momentul in care motorul este ceva mai cald ... ?! Eu personal am masurat-o si am valori (ca medie) de 30.5 bari ... si motorul era destuld e cald in momentul respectiv ... nu la 90 de grade cu apa dar era pe undeva ... era pornit si mers vreo 3-4 km in oras.

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate cineva sa ofere cateva raspunsuri la intrebarile de mai sus ? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta compresiei intre un motor rece si unul cald este de 1-2 bari. Deci daca motorul a fost cald mai scazi 1-2 deci ai minim 28.5 ceea ce e super.

La mine e 24.5 la rece si a pornit la sfert de cheie la -20 de grade. Motorul are aprox. 250k km iar la gaze a iesit cu mult sub limita maxima admisa la E3.

Limita minima a compresiei la rece este de 19 bari. Atunci poti sa te astepti ca la temp. sub -5 grade nu va mai porni sau va porni daca ai o baterie care sa nu iti moara la 4-5 chei mai lungi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
am incercat sa inteleg anumite chestii din aceste posturi insa mai am anumite denumeriri.

Legat de compresia masurata la cald si la rece. Normal ca presiunea variaza in functie de temperatura ... insa, daca la rece este ok daca valorile se incadreaza intre 25 si 31 pt un TDi (Pumpe Duse), atunci la cald aceste valori cu cat sunt incrementate, sau mai bine zis care este range-ul de valori acceptate de producator in momentul in care motorul este ceva mai cald ... ?! Eu personal am masurat-o si am valori (ca medie) de 30.5 bari ... si motorul era destuld e cald in momentul respectiv ... nu la 90 de grade cu apa dar era pe undeva ... era pornit si mers vreo 3-4 km in oras.

Ideea era ca la cald uleiul este mai fluid si jocurile termice in grupul piston-cilindru sunt mai mici decat la rece.De aici rezulta scapari mai mici la cald ale aerului ce este comprimat si turatie mai mare a motorului cand este invartit la cheie,deci timpul in care poate scapa aerul din cilindru este mult mai mic.De asemenea bateria trebuie sa fie in stare buna (si incarcata binenteles) cand se face testul.

La tine in special sunt f bune valorile.Probleme apar intradevar cand ajunge sub 19 bar presiunea masurata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut, vi se pare ok compresie de 32 bari uniforma pe cei 6 cilindri pentru un motor de 2.5 litri V6 tdi AFB ? Producatorul specifica Compression ratio 19.5 , dar nu stiu sa o transform in valoarea masurata bari. Motorul are aprox 170 mii km,dar nu garantez realitatea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

producatorul spune ca tre sa fie intre 24-33...la tine e foarte ok!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!