Jump to content

Frigider In Torpedou


draganuta
 Share

Postare recomandată

Exista masini care au torpedou frigorific original. Eu cred ca torpedoul frigorific, e facut pe circuitul de ventilatie care duce in bord, existind posibilitatea ca sa se deschida o fanta ce face legatura intre circuitul de ventilantie si torpedou. Daca are cineva torpedou frigorific sa puna niste poze sa vedem cum conecteaza racirea la torpedou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Nautilus

    20

  • RDU

    5

  • draganuta

    4

  • adifox

    2

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut,

da ai dreptate torpedoul e legat la circuitul de ventilatie al masinii si ,din cate am observat eu si am citit pe net, intra doar aer rece indiferent daca tu ai dat pe incalzire.

Din cate am vazut in ETKA Bora/Golf 4 nu au aceasta optiune din fabrica (posibil sa gresesc), dar am vazut aici ca se poate pune, dar nu are functionalitatea uneia montata din fabrica(vezi linkul). Mai am gasit si aici cum se monteaza pe Audi A4.

Sunt acolo toate codurile de piese asa ca nu mai are rost sa le postez si eu.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi. E clar ca se poate pune circuitul de racire aftermarket in torpedo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesanta modificarea asta, dupa parerea mea este si foarte utia

Dupa sarbatori ma aduc de ea, multumim eXtenZy pentru documentatie, revin cu impresii :(

Modificat de S.L.V.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am un prieten care are Opel Astra 2005, si la el am vazut prima oara sistemul de racire in torpedou. Am ramas foarte surprins de cat de util poate sa devina un mini frigider in masina :(. L-am studiat, are o bucata de plastic care se mijca si face loc aerului sa intre. Aer rece intra cand apasa butonul de racire in torpedou insa nu cred ca si aer cald :D oricum, foarte util. Nu mi-am dat seama dar banuiesc asta torpedoul are o izolatie adecvata, nu cred sa fie ca unul normal, dar tzinand cont ca e locul mic nu prea conteaza :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un orificiu :D care se poate inchide(o rotita)...eu am si in cotiera...nu mi se pare extrem de util...adica util il gasesc sa pun acolo vara la rece o doza sau o sticla mai mica de suc...in rest..totusi e bine ca este :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba doar de un simplu "capacel" cu o fanta care prin rasucire permite intrarea mai mult sau mai putin a aerului rece din instalatie. Si ca sa raspund cuiva de mai sus, torpedoul nu este izolat in mod deosebit (asa cum ma asteptam si eu) ci are doar o mocheta inauntru. Acesta este sistemul original la masina din semnatura. atasat aveti acel capacel pe pozitia deschis, intermediar si inchis

bafta! :vinemosul:

post-13662-1198049895_thumb.jpg

post-13662-1198049899_thumb.jpg

post-13662-1198049904_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Izolatia torpedoului este in spatele "cutiei", dupa cum se vede in ambele DIY-uri.

Ieri am descoperit ca in torpedou intra tot timpul aer rece , chiar daca e pornita incalzirea.

Pasul urmator : frigiderul din Phaeton :icon_bounce:

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intamplator pentru a anula extensia de mobil, am dat jos torpedoul cu totul din bord. Atunci am vazut ca nu are nici un fel de izolatie in spate. Nu cunosc la alte modele sau tipuri, la mine NU avea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Torpedoul respectiv nu se vrea frigider. Din acest motiv nu are izolatie. Pentru asta exista lazi frigo conectate la mufa de 12V. Torpedoul este o simpla incinta racita prin circulatia permanenta a aerului. Racirea se asigura prin aerul proaspat introdus.

Din experienta proprie va pot spune ca eficienta acestuia nu este foarte mare, dar vara asigura un minim de racoare pentru un suc / o sticla de apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Torpedoul nu are nici un fel de izolatie. La mine nu avea nici macar mocheta atunci cand am cumparat masina, dar m-am ingrijit sa aiba :)

"Sistemul de racire" se compune, in mare, dintr-un tub si o valva, conectate la sistemul de aer conditionat (in spatele consolei centrale, de unde pornesc conductele de la a/c). Este ineficient si foarte putin util, fiindca poate raci doar la fel de mult ca si in cabina, si nu vad cine e tentat de un suc la 25 de grade :)

Eu am amenajat un mic racitor/minibar in cotiera, prin termoizolarea ei (spuma poliuretanica in peretii dubli, material izolant spumos cu folie reflectorizanta in interior, cheder la imbinarea capacului). Cu ajutorul unei mici cutii cu gheata asa cum se foloseste la jantele frigorifice poate mentine o sticla de 0,5l rece cam toata ziua (sau poate mentine o cafea calda, atunci cand e o vreme rece ca acum). Ideal ar fi fost sa aiba si un mic termoelement dar nu stiu de unde se poate gasi unul de dimensiuni potrivite

Frigiderele auto/camping la 12V cu termoelementi sunt mult mai utile decat "racirea in torpedou" si costa ~600 RON. Pot fi modificate/decorate sa se potriveasca cu interiorul masinii

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rectific, in mesajul de mai sus am scris G-E-N-T-I frigorifice!! :santa[1]: lasati auto-corectarea in ...locul de unde a iesit ;)

Ce ziceti de un gin tonic rece?...

~Nautilus

post-95-1198520627_thumb.jpg

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

eu am vz la un prieten care tocmai a cumaparat un Passat din 97 din Germany..si avea asa ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nautilus: Ideal ar fi fost sa aiba si un mic termoelement dar nu stiu de unde se poate gasi unul de dimensiuni potrivite

De exemplu aici: http://www.metrafo.ro/produse.html?keyword...ier&where=0

Oricum elementul se numeste Peltier, este cel care echipeaza gen-tile frigorifice auto alimentate la 12V; functionare lui detaliata poate fi studiata pe net.

Se mai pun doua probleme:

-este necesara si montarea unui radiator de aluminiu care trebuie sa comunice cu exteriorul ptr a disipa caldura de pe cea de-a doua fata a elementului peltier

-daca randamentul este similar cu cel al gentilor "frigorifice" bazate pe aceeasi componenta este posibil ca satisfactia sa nu compenseze efortul financiar/timp; dar este posibil in acelasi timp ca ptr un spatiu atat de redus sa fie ok.

Modificat de ady2006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal, am si eu asa ceva dar cand pornesc climatronic nu se raceste torpedoul, nu intra aer rece acolo?.. (capacul ala e deschis) trebuie setat ceva la climatronic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Daca randamentul este similar cu cel al gentilor "frigorifice" bazate pe aceeasi componenta, este sigur 100% ca nu va compensa efortul necesar pentru a-l monta acolo (nu voi descrie nici macar efortul facut pentru a umple peretii dubli ai cotierei cu spuma... :) ) iar de radiator care sa elimine caldura in cabina nu poate fi vorba

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Frigiderul in torpedou este o extraoptiune deci cine vrea poate sa-si puna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum eu nu stiu cine a scos aceasta denumire "frigider in torpedou", probabil samsarii de masini. de fapt treaba se numeste simplu - torpedo ventilat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

frigider in torpedou = torpedo ventilat DAR ventilatia se face cu aer RECE de pe circuitul de racire al aerului conditionat. E posibil ca atunci cind afara sunt 45 de grade PLUS ventilatia cu aer rece din torpedou sa insemne racire. Oricum o sa verific in catalogul de fabrica care e denumirea originala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un mic experiment cu o cutie de Red Bull, cand afara erau ~30 de grade (pe drumul de intoarcere de la cursa din Buzau). Cutia era aproape fiarta dupa ce statuse in soare. Cu climatronicul pus pe LO (racire maxima posibila) si ventilare cu viteza maxima a ventilatorului numai prin duza de deasupra bordului, cutia pusa pe duza si rotita din cand in cand s-a racit in vreo 15-20 minute la temperatura unui frigider mai slab.

Pe de alta parte, ventilarea torpedoului se poate face numai la aceeasi temperatura a aerului care ajunge si in cabina, din motive tehnice care ar deveni evidente daca lumea s-ar uita cum e construit circuitul de aer, si nu exista o comanda separata care sa dea aer cat mai rece posibil in torpedou. Cele mai multe modele VAG nici macar nu au climatronic dublu (sau "bizonic" pentru prietenii nostri mai bovini :rolleyes: ) nu mai vorbim de un circuit de racire special pentru torpedou. Nici macar nu e loc pentru asa ceva in bord daca am vrea sa ne construim singuri unul

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa este si la mine la touran intra aer rece vara si cind merg vara in concediu e super!. e adevarat ca nu raceste foarte tare dar e suficient cat sa te racoreasca(si sa nu faci rosu in git :rolleyes: )

asa ca merita sa faceti modificarea cei care nu aveti! spor la treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in torpedou aer cald nu intra chiar daca in masina intra are cald, inseamna ca e un circuit separat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi s-a rupt butonul ala de inchidere... are cineva unul? Se monteaza prin introducere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!