Jump to content


Photo

Pompa de injectie - probleme


  • Please log in to reply
239 replies to this topic

#121 Baetzasu_TDI

Baetzasu_TDI
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Bora
  • Motorizarea:1.9 TDI 90 CP

Posted 09.08.2009 @ 09:10

Salutare tuturor! De aproximativ un an sunt un fericit posesor de passat din 2001. Masina este un 1.9TDI motor AVF. In ultimul timp a inceput sa aiba ceva probleme. la relanti are un tremurat pronuntat (mai ales la cald). Astazi eram in drum spre Botosani cand brusc s-a oprit motorul din mers :D Am tras pe dreapta am verificat cureaua de distributie si ce se mai vedea pe la motor si am incercat sa o pornesc. Dupa ce am dat la automat de vreo 5 ori a pornit dar tremura tare motorul, consumul care il arata in bord era de 1.7 si avea un mers neregulat. L-am oprit, moment in care a scos un sunet ciudat (parca s-a decuplat o valva ceva...). Am pornit din nou motorul si dupa 20 de secunde s-a stabilizat mersul motorului si am putut sa plec dar daca acceleram mai tare (indiferent de turatia de la care calcam pedala) imi dadea in nas cum se zice, smuncea si parca dadea semnea ca se opreste iar. Aceste simptome se amplifica in momentul in care pornesc AC-ul. Am pus-o pe tester si nu avea nici o eroare. Maine dimineata ma duc cu ea in service sa vad ce parere isi dau mecanicii si voiam sa va intreb si pe voi daca stii care ar fi cauza problemei. Parerea mea este ca are o problema cu sistemul de alimentare sau injectie...


aceeasi problema o am si eu cu smuncitura.eu am fost la un service si miau reglat avansul ca cica era prea mic si acu nu mai smunceste(BORA 1.9 TDI) e posibil si la tine sa fie aceeasi problema

#122 4di

4di
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 2004 Ocean
  • Motorizarea:1.9 TDI 101 Cp

Posted 09.08.2009 @ 20:16

Aceasi problema o avusem si eu pe fosta masina un passat intermediar din 94 trepida foarte rau cand accelerai era teroare tot in hopuri mergea iar cand statea pe loc nu mergea rotund motorul ba era mai turat mai mai putin turat, am mers la mecanic cu ea si omu mia zis ca e pompa de injectie, si am schimbato, am luat una de pe un motor identic care fusese calat si a mers struna vreo 3 luni apoi dintr-o data a pierdut putere nu mergea deloc nu avea talpa mai mult de 80 nu urca nici cum, si ce sa va zic de drumuri in panta ...chin nu altceva cu a doua abea urca, am mers din nou la mecanic si ce sa vezi debitmetru, ia scos mufa si mergea struna, am mers o perioada cu mufa scoasa pana am cumparat un debitmetru si l-am schimbat.

PS: Fosta pompa nu mai era buna de nimica nu aveam ce avans sa mai reglez la ea.

#123 alexgroza

alexgroza
  • Oraş:Sibiu
  • Maşina:volkswagen
  • Model:bora
  • Motorizarea:1.9 tdi 1999

Posted 20.08.2009 @ 12:41

Buna, am si eu o intrebare la voi. Masina porneste perfect la rece, dar cand motorul este incalzit nu mai porneste la fel de repede dureaza 3-5 sec. (bora 1.9 tdi) Ma poate ajuta cineva. Va multumesc

#124 dukku

dukku
  • Oraş:Călăraşi
  • Maşina:Audi
  • Model:A6 C5
  • Motorizarea:2.5 TDI

Posted 20.08.2009 @ 13:02

Fa o diagnoza si spune-ne si noua ce cod are motorul de la masina ta .
Sunt multe motoare de 1.9 tdi pe bora si snt multe cauze care ar duce la acest fenomen .

#125 Swat Cat

Swat Cat
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat; Audi
  • Model:Leon 2001; S3 8L
  • Motorizarea:1.9TDi ASV; AMK

Posted 20.08.2009 @ 19:55

in majoritater cazurilor este de vina pompa de injectie....

#126 gabitzu76

gabitzu76
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:B4 intermediar 1994
  • Motorizarea:1.9 TDI 90 CP

Posted 01.11.2009 @ 22:34

Va salut cu respect pt. Passat-urile voastre si timpul pe care il veti afecta eventualelor raspunsuri la problema mea.

Se pare ca am si eu o problema cu injectia pt. ca o parte din simptomele descrise de ceilalti forumisti le am si eu la al meu Passat B4, 1994, 1,9 TDI, 90 CP, 1Z, 275 000 Km. Nu mi se aprinde nimic la bord (cred ca nici nu am martor pt. injectie sau alte probleme la motor), dar ma cam smuceste intre 1800 si 2000-2200 de ture. E ca si cum nu s-ar alimenta cum trebuie in plaja asta de turatie. Daca va mai amintiti cum facea Dacia 1300 iarna cand plecai de pe loc cu motorul neincalzit - dar atunci trageai socul si mergea. Deci, plec de pe loc, accelerez, schimb vitezele si daca vreau sa nu mai accelerez si reduc usor acceleratia (fara sa intre in frina de motor) atunci incepe si ma smuceste - e adevarat - nu foarte tare. Atunci o las in frina de motor pt. 2 sec. si reaccelerez ceva mai tare, si doar asa o scot din smucituri. Problema e ca merg cam de vreun an de zile asa (n-am avut nici timp nici bani sa ma ocup), dar acuma vreau sa o fac si sa o vand (visez la un Sharan).

Ce altceva s-a mai intimplat? Am plecat de la Bucuresti la BC si ajungand intre BZ si Ramnicu Sarat s-a trezit Schumacher-ul din mine si i-am dat 160 Km/h. Nimic neobisnuit, dar la un moment dat mi-a facut o smucitura pt. o fractiune de secunda - ca si cand ar fi avut un moment cand nu s-a alimentat deloc, parca pierduse toata puterea pt. o secunda. Am lasat-o cu 130-140 si am mers f. bine.

Ce am reusit sa fac pina acuma? I-am facut de mai multe ori diagnoza: si cu VAG-COM-ul si cu VCDS-ul (mai performant ca VAG-COM-ul) si cu un alt tester universal si nu a iesit nimic necorespunzator. Senzor clapeta acceleratie Ok, presiune aer (Manifold Intake) variaza foarte putin la relanti. Dar nici un tester nu-mi vede cilindrul 4 (Cyl 4) - nu-mi citeste parametrii de pe el iar din ceilalti 3 doar unul imi arata valori in intervalul normal (-2 pina la 2) si ceilalti sunt in afara plajei de normal. Prietenul meu Mircea specialist in diagnoze si electrica auto (care deja repara Land Rover si Bentley) mi-a zis ca ar putea sa fie regulatorul de preasiune din pompa de injectie de vina. Urmeaza sa ma duc la turc la "Cutitul de Argint" aici in Bucuresti sa vad poate ii dau de capat. Cert este ca la relanti motorul "toarce" foarte frumos (chiar ma mir ca la Km astia suna asa de frunos desi nu sunt digur daca kilometrii sunt reali) iar daca trec de turatia "smuciturilor" merge fara probleme, trage f. bine, s.a.m.d. I-am desfundat si turbina (am mers 30-35 de Km intr-a IV-a cu 120 Km/h cam la 3500 de ture - conform recomandarilor amicului Mircea). E drept ca pina sa am problema cu smuciturile imi consuma 5-5,5% iar acuma imi ia cam 6,5 - 6,8% cateodata chiar si 7%.

Imi puteti da va rog un sfat, o idee?

Multumesc anticipat si scuze daca m-am lungit prea mult cu descrierea.

Gabi

#127 hangyouridols

hangyouridols

    Nick anterior: mcornel

  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:A4 B6 & AUDI TT
  • Model:2 X QUATTRO
  • Motorizarea:1,9TDI & 1,8T

Posted 02.11.2009 @ 01:22

De fapt este vorba de injectorul 3(stiu ca pe tester apare 4),care este de referinta,pe ala nu ti-l citeste WAG-ul;faptul ca celelalte 2 injectoare sunt iesite din parametri nu e prea bine,incearca cu un clean injection,daca nu,pregateste-te de a schimba diuzele injectoarelor.Faptul ca are 275k km nu sunt multi,a mea are 290k km si merge ceas;cu turbina,nu prea e predispusa colmatarii,e cu geometrie fixa.deci nu are vane sa se imbacseasca.Cat despre pompa,cauta pe cineva care se pricepe,altceva nu stiu ce sa-ti zic.

#128 Revenger GTI

Revenger GTI
  • Oraş:Slatina
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 3 GTI,Passat V6 TDI
  • Motorizarea:110 kw-Akn

Posted 16.11.2009 @ 19:18

Fiind topic deschis pt probleme cu pompele de injectie , scriu aici : Am schimbat la Passat 2.5 TDI (akn) cutia automata cu una manuala . Ideea este ca motorul acum nu se mai tureaza peste 2200 - 2400(la cald) si fuctioneaza neregulat. Incercand sa-i bag coduri in ECU pentru motor fara cutie automata , acesta nu mai pornea. Chiar si cu alt ECU (mai nou) reprogramat motorul tot nu pornea asa ca s-a ajuns la concluzia ca este de vina calculatorul din pompa de injectie care este setat pt functionare cu cutie automata .
Intrebare : se poate rescrie calculatorul pompei sau mai bine achizitionez altul (nou/second)? Va trebui si acela rescris pt a fi compatibil cu ECU de pe masina? Sfaturile si raspunsurile rog sa mi le dati in PM .
PS: daca un moderator considera ca am scris aici "off topic" , il rog pe acesta sa se consulte cu mine in cazul in care decide sa ma sanctioneze.

#129 gabitzu76

gabitzu76
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:B4 intermediar 1994
  • Motorizarea:1.9 TDI 90 CP

Posted 14.01.2010 @ 01:02

Salutare,

Colegul blast ma intreba mai devreme pe mail daca am rezolvat ceva cu masina si iata ca abia acum sunt in stare sa postez ceva folositor. Ma bucur ca prin raspunsul meu probabil o sa ajut mai multi forumisti - proprietari de Passat intermediar Diesel fara sa fac reclama mascata service-ului respectiv.

Tot aici pe forum undeva (nu mai stiu pe unde) am gasit o recomandare catre un service din str. Dornei la Motor Diesel Impex la Dl. Vasile Tomescu. Chiar vineri (8 Ian 2010) am fost la el si mi-a curatat injectoarele !
Evident inainte de a se apuca baietii de treaba a venit un alt baiat cu un tester universal ST 6000 si mi-a facut diagnoza numai pe injectie. Arata ceva de genul variatie a debitului de motorina intre 3.2 si 3.4 mg/h (nu stiu exact ce unitate de masura e asta). In rest fara erori. Injectoarele erau "tops" de murdare, cu virful "shpitzului" innegrit. Baietii le-au desfacut si mi le-au bagat intr-o baie cu solutie speciala de curatare si cu ultrasunete. Vreau sa va spun ca dupa 2 "sedinte" de ultrasunete si o stergere cu carpa au iesit albe curate. Dupa ce mi le-au asamblat la loc mi le-au verificat la un aparat cu presiune (care arata ca fiind de prin 1960) si mi-au gasit ca 3 dintre ele acum deschid la 190 de bari iar al patrulea (cel cu fir electric) deschide la 180 de bari. Cost curatare injectoare: 40 RON/buc. x 4 buc. = 160 RON. Cand le-am vazut la aparatul cu presiune ce frumos fac ele "ceatza de motorina" imi parea rau ca nu le-am verificat la presiune inainte de a le fi dezasamblat ca sa vad la ce presiune deschideau fiind "infundate".
Si va spun sincer ca asta e cheia succesului pt. 75-80% din smucituri. La mine deja nu se mai simt decat cand si cand si nu mai au aceeasi intensitate.
Ar fi trebuit sa-mi desfaca si pompa de injectie s-o curete dar Dl. Tomescu nu avea rampa libera vineri desi m-am programat la el de miercuri. Mi-a zis ca s-au complicat treburile la alte masini si nu a reusit sa le scoata.
Odata cu injectoarele trebuie curatata si pompa pt. ca altfel mizeriile adunate in pompa ajung iar in injectoare si ajungi la "cooperativa munca in zadar".
L-am intrebat si eu pe Dl. Tomescu de Metabond, DuraLube, clean injection, s.a.m.d. ca si eu stateam in dubii daca sa bag sau nu. Mi-a zis ca 90% din cele comercializate la noi sunt proaste. A doua - a treia zi dupa ce le baga in rezervor soferii respectivi ajung la el cu pompe si injectoare la curatat pt. ca solutiile astea cica antreneaza gunoaiele din rezervor si le baga in pompa si injectoare.
Eu mi-am masurat si compresia daca tot am desfacut injectoarele si in total m-a costat 200 RON + ciubucuri la baieti - ca poate ajung tot la ei vreodata, si stiti cum e. Pe saptamina viitoare o sa ma duc tot la Dl. Tomescu sa vad si pompa pt. ca imi porneste (ca si inainte) mai greu la rece si scoate fum alb-albastrui dupa ce o pornesc. Cica ar putea sa fie capul hidraulic uzat sau bucsa din capul hidraulic uzata sau vreo valva. Si oricum as vrea sa-mi regleze injectia cum trebuie.

Cam asta a fost operatiunea... Scuze daca m-am lungit cu povestea prea mult, dar sper ca detaliile va vor fi de folos.

Tel Dl. Vasile Tomescu: 0744 653 726
Adresa: Str. Dornei, Nr. 117, Sector 1 (harta pe http://www.bucureste...mpex_7918.html)
Tel. fix: 021 668 7785


Traim in Romania si asta... ne omoara Passat-urile. ;-)
Drum bun oriunde veti merge!

Gabi

#130 blast

blast
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat
  • Motorizarea:1.9 TDI - ATJ

Posted 14.01.2010 @ 12:59

Da, asa este cum zice Gabi si am si eu o mica mare problema, sa zicem asa..apar niste trepidatii la masina in timpul parcursului..cand rulez, vitezele 1, 2, 3, 4, 5-a, adica oricare.. (dau un exemplu: ma duc in a 4, ajung la 120km/h si schimb in a 5-a -sau cand incerc sa mentin viteza apasand doar un pic pe pedala, adica tinand turatia constanta cum este la mersul in coloana-, apar nistre trepidatii in toata masina -inainte si'napoi- si se aude o usoara fulare a motorului..) apare nenorocita aia de trepidatie si am tot fost in stanga si in dreapta cu masina, ba am schimbat suportii motorului, ba am verificat sorbul - sa nu fie infundat, ba i'am pus megasel de la metabond in motorina, ba am facut diagnoze pe calculator cu VAGcom'ul, ba am mai intrebat in stanga si in dreapta..cred ca cele mai multe pareri le'am auzit legate de pompa de injectie..
Mai nou un mecanic imi zice ca este spart intercooler'ul, m'a facut de l'am dat eu jos singur, sa ma uit la el, intr'adevar ii lipsea o portiune din garnitura de cauciuc, acolo unde este el capsat insa am lipit cu poxipol acolo si am facut o proba dar nu este nicio modificare, tind sa cred ca nu avea dreptate cetateanul..
Cre'ca primul pas pe care o sa il fac acum este sa verific injectoarele, e si mai putin costisitor si nici nu e asa de greu..
Daca are cineva o parere ma voi bucura sa o ascult.. :)
Numa' bine !

#131 kisjoska

kisjoska
  • Oraş:Satu Mare
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat
  • Motorizarea:1.9 TDI 116 CP

Posted 28.01.2010 @ 21:33

Am avut si eu aceasta problema.... Am schimbat Pompa de Injectie si nu mai scutura.... Am schimbat-o ieri... :)

Edited by C o s m i n, 29.01.2010 @ 07:45.
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY.


#132 blast

blast
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat
  • Motorizarea:1.9 TDI - ATJ

Posted 02.03.2010 @ 11:23

da..pompa de injectie si la mine.. :icon_thumright:
daca nu ma insel, mai exact ziceau ceva de "modul comanda pompa injectie"..oricum ma bucur ca s'a rezolvat !

#133 boond

boond
  • Oraş:Alba Iulia
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf III
  • Motorizarea:1.9 TDI 90 CP

Posted 02.03.2010 @ 19:53

fratilor...poma injectie si iar pompa injectie.......la mn pornea mai deficitar daca statea o perioada mai lunga de timp.ce i-am facut.....i-am schimbat supapa de la retur de pe pompa, supapa de pe filtru de motorina si i-am montat o supapa de sens pe tur.toate bune dar intrebarea mea este urmatoare (si sunt putin disperat).pe vag com la IQ mi-a dat valoarea 1.4 (si normal este intre 3 si 9 parca) iar acele grade ATDC si BTDC cu o diferenta de 0.9 grade.specific ca in sarcina (treapta a III si "blana") valorile au iesit bune
consumul masinii este cu mult marit de cel normal (la acele motoare care au parametrii buni)?????afecteaza cu ceva motorul????cum as putea remedia acele valori ca nu gasesc nici unde pe forum??????
treaba cu consumul ma intereseaza ca inainte de tdi am avut tot un g3 1.8i si l-am vandut din cauza consumului.
va multumesc anticipat

#134 marius1982.11

marius1982.11
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4
  • Motorizarea:1.9 TDI 90+ ALH

Posted 03.03.2010 @ 21:12

Are injectoarele originale?
1.8 inseamna un consum mari mare(dar si putere),fa adaptare la 3.5-4 sau mai sus daca vrei, si va consuma mai putin, dar nici nu va mai fi asa nervoasa.

#135 boond

boond
  • Oraş:Alba Iulia
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf III
  • Motorizarea:1.9 TDI 90 CP

Posted 03.03.2010 @ 21:43

nu stiu daca are injectoarele originale deoarece asa am luat-o.imi poti detalia putin (daca cunosti) procedura de schimbare al IQ-ului???
apropo daca ii schimb pompa de injectie (am in plan aceasta treaba) IQ ramane acelasi sau i se modifica dupa noua pompa???va mai trebui sa ii fac noi ajustari cu vag com-ul????

Edited by C o s m i n, 04.03.2010 @ 07:37.
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY.


#136 zipp

zipp
  • Oraş:Suceava
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:PASSAT B5 VARIANT / AJM
  • Motorizarea:1.9 TDI 115 CP

Posted 12.03.2010 @ 19:04

In ianuarie am schimbat 2 garnituri la pompa de injectie acuma am obs ca iar se prelinge motorina dar pe undeva mai jos pe la solenoid valve pe langa fir..am atasat o poza..daca cineva a mai avut astfel de problema i-as multumi daca mi-ar zice de unde curge motorina.
http://img705.images...44/81348532.jpg

Edited by zipp, 12.03.2010 @ 19:31.


#137 noobsound

noobsound
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:volkswagen
  • Model:caravelle combi
  • Motorizarea:2.5 150cp

Posted 10.04.2010 @ 20:26

va salut. La masina din semnatura nu am erori stocate . Am vorbit cu Voinea pentru un tuning la motor si m-a sfatuit sa fac un test de banc la pompa injectzie si injectoare tinand cont ca masina are 450 000 km la bord. Stie cineva cat de complicata este procedura si care sunt costurile care se cer pentru un bench-test al o pompa de injectzie?
Vreau sa mi se faca aceasta operatie deoarece masina imi si scoate putin fum negru la accelerari viguroase si parca mi se ineaca putin la accelerari cu pedala la podea( daca accelerez progresiv masina trage mult mai bine)

#138 phenom

phenom
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 3
  • Motorizarea:1.9 TD

Posted 31.05.2010 @ 19:06

Salut. Am un Golf 3 TD si am observat ceva ciudat la pompa. Are o supapa pe unde am observat ca picura motorina. Daca e supapa e clar ca are menirea de a da afara , dar nu tot timpul cum face asta. Mai jos pun o poza sa va faceti o idee despre ce supapa vorbesc.
Posted Image

Ce poate sa fie? Supapa sau vreo garnitura?

#139 maryx14

maryx14
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Wolkswagen
  • Model:golf 4 2000 ALH
  • Motorizarea:1.9 TDI 90 cp

Posted 17.12.2010 @ 15:04

Sal am si yo o prb cu pompa de injectie imi pica motorina undeva pe( dedesubtul ei)la suprafata nu se vede nimic dar este umed blocul motor,alternatorul tot ce este in zona aia sub pompa iar masina se comporta absolut normal am observat ieri cind am dat drumul la aeroterma a venit un miros de motorina.....are cineva idee de la ce sa curga sub pompa a mai avut cineva prb asta.....? motor ALH 1.9 tdi

#140 a_leex_yo

a_leex_yo
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV 2003
  • Motorizarea:1.9 TDI 131 CP

Posted 17.01.2011 @ 15:50

Salut.
Va cer parerile in legatura cu un Golf IV 1.9 TDI, 131 CP, 2003.Problema a inceput cand a venit frigul si am avut probleme la pornire, dupa care un tremurat la relanti pana ajunge la 90 grade (dar uneori tremura si cand este la 90 de grade).
Imi da impresia ca nici nu mai trage cum trebuie iar turbina nu mai intra la 1900 rpm cum eram obisnuit.(nu mai simt acea smuncitura care se producea cand intra turbina). Deci are si o pierdere de putere.
Mecanicul a pus-o pe tester intr-o dimineata inainte sa o porneasca (dupa o noapte cu -12 grade celsius).A spus ca o pompa duza este aproape terminata iar a doua incepe sa se duca.
Intrebarea mea este:
Se poate sa fie altceva sa nu fiu nevoit sa cheltuiesc 30 - 40 milioane pe 2 pompe?
Astept pareri si intrebari daca aveti nevoie de alte informatii.
Multumesc.

Edited by a_leex_yo, 17.01.2011 @ 16:11.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users