Jump to content

Pompa de injectie - probleme


kador
 Share

Postare recomandată

Verifica nivel ulei/turbo/intercooler/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, rusuhoria said:

cresterea necontrolata a turatiei de la 2000 la 4500 cu rezultat - indoirea bielelor , calarea motorului?

Nu prea am auzit să se întâmple din cauza pompei. Cauza cea mai probabilă este acumularea de ulei în intercooler (ulei scăpat pe la axul turbinei) şi pătrunderea acestuia în admisie. Dacă s-a întâmplat asta motorul se va accelera necontrolat (nu mai au nici un efect mecanismele de control a acceleraţiei din pompă) şi nu prea mai ai ce să-i faci decât să opreşti motorul din cheie (fără să o scoţi din contact pentru a evita blocarea volanului). Dacă nu eşti iute sau ai neşansa să nu funcţioneze clapeta de shutoff se întâmplă ce ai păţit tu. Dar chiar şi aşa fără biele îndoite nu prea scapi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

In general garniturile care dau probleme la aceasta pompa se pot schimba fara sa se scoata pompa de pe masina.

PRIMA REGULA ESTE sa dati semn pe capace si pe corpul pompei in asa fel incit la montare,toate piesele sa fie montate in acelasi loc.

1-capacul superior,are un surub cu cap triunghiular,in caz ca nu aveti cheie respectiva,faceti o taietura cu radialul,sau cu o pinza de bomfaier in capul surubului,ca sa il puteti desuruba cu o surulbenita.

2-odata scos capacul,urmeaza partea electrica,FOARTE IMPORTANT dati semne cu un cuter sau orice altceva,cit mai fin,intre aceasta parte electrica si corpul pompei.

In cazul in care nu o faceti sau o faceti rau,dupa montaj,puteti avea urmatoarele situatii:

-masina se accelereaza la maxim si puteti rupe motorul

-masina porneste greu,nu se accelereaza si scoate mult fum

-masina porneste bine,dar nu trece de 90...100km/h decit foarte greu.

3-capul hidraulic,pe unde ies cele 4 tevi care merg la injectoare,are 4 suruburi,si nici un secret,dar necesita multa atentie pentru ca sustine cele doua arcuri din pompa,si daca nu sinteti atenti cind dezmontati,puteti pierde vreo piesa.

4-in acelasi cap hidraulic,intre cele 4 sau 6 tevi,depinde de motor,se pot monta in mai multe tipuri atit cu 4 cit si cu 6 pistoane,avem un ,,capac" surub,de mari dimensiuni,si cu o forma triunghiulara ca cea de la surubul triunghiular al capucului mai sus mentionat.Acest capac are o garnitura care pierde de multe ori si trebuie schimbata,nu are niciun secret,DAR NU SLABITI SURUBUL care este pozitionat in centrul acestui capac.

5-garniturile din tabla, de la pistonul de avans,una patrata si una ovala,la fel,nu au niciun secret,scos capace si pus garnituri noi.

In cazul in care veti observa ca pistonul de avans are o mica portiune rupta,caz des intilnit in acest model de pompa,va trebui sa schimbati acest piston de avans al pompei,sau NU,depinde de fiecare dintre voi ce vreti sa faceti sau daca influenteaza in bunul mers al motorului.

Daca se decide schimbarea pistonului,operatie mai anevoioasa,cu multa atentie,se poate face fara scule speciale,si fara sa fie nevoie sa calibrati pompa intrun banc de probe,dar este nevoie de foarte multa atentie la dezmontaj,rabdare,multe poze ca sa stiti cum era pusa fiecare piesa,si iar rabdare.

5-Din pacate nu am rabdare sa urc poze cu explicatii-PIESA CEA MAI IMPORTANTA DIN ACEASTA POMPA DE INJECTIE,este un mic disc..inel..montat pe axul care distribuie combustibil la cele 4 injectoare.

Acest disc,are pe un lateral,pe o muchie,o mica gaura care trebuie sa corespunda cu piesa din partea electrica,si la care trebuie sa dati multa atentie cind montati.

Discul este actionat de partea electrica,si in functie de cit se plimba pe ax,inchide sau deschide orificiul pe unde se alimenteaza injectoarele cu motorina.

 

Reglarea avansului pompei:

-dupa pornire,lasati motorul sa ajunga la temperatura de lucru,apoi cu vag com sau alta masinarie de diagnostic cititi avansul pompei,cred ca este in basic 4

-avansul pompei trebuie sa fie la 50%

Daca nu este la 50%,opriti motorul dupa care aveti doua forme de a regla avansul.

1-din cele trei suruburi care unesc roata dintata a pompei care antreneaza cureaua de distributie SI/SAU din capul electric la care tocmai ati schimbat garniturile.

Daca o faceti din cele trei suruburi,de la roata dintata,le slabiti,si pentru ai da avans mai mare miscati spre dreapta roata dintata foarte putin,vorbim de 1..2mm,dupa care stringeti suruburile,si porniti motorul pentru a citi avansul.

Daca o faceti din partea electrica a pompei,opriti motorul,slabiti cele 4 suruburi,foarte putin,doar cit sa puteti misca partea electrica,si cu un ciocan de guma,plastic,minerul de la ce aveti la indemina etc,deplasati partea electrica spre distributie,spre stinga cind priviti masina din fata,dar la fel,foarteeeeee putin,1mm...2mm deja mi se pare exagerat.

Trebuie sa aveti multa rabdare,restul este doar munca si pasiune.

Daca totusi,nu aveti nici habar de meserie,dar vreti sa economisiti bani,ginditiva ca daca nu va iese bine,puteti rupe motorul si va poate costa mai mult decit masina.In acest caz,cel mai bine este sa apelati la un specialist,bun,rau,cum o fi,se presupune ca trebuie sa manince si el o paine,si ca oricum ar fi,nu va distruge masina.

Sper sa fi putut fi de folos cit de cit,oricum nu trec des pe aici,nu locuiesc in Ro,si nici nu mai am timp de forumuri,asa ca aviz amatorilor,nu ma bombardati cu emailuri sau private ca nu pot sa intru prea des pe forumuri.

Va doresc succes tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutare, legat tot de pompa, a inceput si mie sa imi curga, in poza atasata unde e cu albastru. Am dus pompa la un pompangiu din oras, care zice ca i-a schimbat toate garniturile, cele vechi fiind poctnie toate... a durat o zi ( am lasat-o de la ora 12 si a doua zi la 9 dimineata am luat-o. Fiind necesar sa fac si distributia. Pompa a fost data jos de pe masina, dusa la alt service fata de cel unde aveam eu masina sa faca distributia. 

Cand am ridicat pompa l-am intrebat daca are motorina in ea si mi-a spus ca nu are, mie imi era sa nu ma fac de motorina, chiar si cu pompa in punga. Ajung la service-ul unde aveam masina si le zic ca nu are motorina pompa in ea, se uita la mine si ma intreaba, pai si cum a verificat-o daca mai curge sau nu... Pompa a mai stat pe banc o ora pana au terminat cu distributia si ce mai era de montat. Au montat pompa, am reusit dupa 10 incercari si cu desfacutul furtunelor de la injectoare sa pornesc masina. De pornit si de mers, mergea perfect. Pompa uscata ... Toate bune. 

Mi-au spus sa ma duc la un drum de 10-20 de km in afara orasului sa testez masina, cum merge etc. Am observat un consum mai mic cu aproape 1L :D La 130km/h intr-a 5-a consum 5.5 L la 2800 rpm si cu a 4-a la 60 la ora, la 1800 rpm consum 4.0 instant :D Tin sa mentionez ca nu s-a pus VCDS pe masina. Ajung acasa, deschid capota si surpriza, tot curge pe unde am incercuit cu rosu :)) si unde este verde, am observat ca e pus un fel de adeziv, care ala s-a scurs. Ma gandesc ca nu s-o fi uscat complet si de la caldura ... Pompagiul mi-a spus ca nu e necesar sa menajez pompa, aceasta era foarte curata in interior, doar garniturile erau pa pa.

Ma voi duce inapoi la pompagiu sa ii arat si sa vad ce spune. Ca pret am dat 350 de lei pe manopera, garniturile le-ar fi avut el ... Voi ce parere aveti? Unde sunt urme de silicon rosu, am pus eu inainte sa o duc sa nu mai picure si a tinut cel putin 2 zile nu a mai curs... 

 

Masina in cauza, Bora Alh 2004 cu 370.000 km :D 

318315860_834663007825595_7492157503236827897_n.jpg

318379493_465305119071476_1836952662705453983_n.jpg

Modificat de Nenciu Victor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, Nenciu Victor said:

Au montat pompa, am reusit dupa 10 incercari si cu desfacutul furtunelor de la injectoare sa pornesc masina.

În  mod normal trebuia amorsată pompa cu un pistol de vacuum. Se trage pe la conducta de retur până vine motorină. Ar fi pornit mult mai uşor

 

6 hours ago, Nenciu Victor said:

Tin sa mentionez ca nu s-a pus VCDS pe masina

Asta a fost o greşeală. Trebuia pus înainte să demontezi pompa ca să vezi cum este avansul şi mai ales cantitatea injectată şi mai ales după pentru a verifica parametrii: avansul care se reglează din şuruburile fuliei pompei şi mai ales cantitatea injectată care se face din capacul pompei de injecţie. Atunci când se schimbă numai distribuţia fără demontarea pompei, dacă distribuţia se montează ca la carte, cu cale de blocare, atunci avansul aterizează exact cum a fost înainte. În schimb dacă se demontează pompa este necesară verificarea cu vcds a avansului. În privinţa cantităţii injectate văd că la tine capacul are nişte semne şi probabil că l-a pus la fel, dar trebuie verificat. Oricum faptul că ai observat o diferenţă de funcţionare înseamnă că ceva nu este la fel ca înainte şi nu este din cauza garniturilor schimbate.

 

În privinţa scurgerii, acolo nu are ce căuta mastic sau altceva ci garnitura care trebuie montată cum trebuie. Uite procedura

alh garnitura pompa.pdf

Deci trebuie să te duci la pompagiu să facă treaba cum trebuie. Din fericire se poate remedia direct pe maşină fără să mai dai pompa jos.

 

Reglarea cantităţii injectate se face prin "hammer mode"

alh verificare si reglare cantitate injectata.pdf

În anumite limite se mai poate corecta şi din vcds în Adaptation

Ideea este ca la ralanti cu motorul cald (temperatura lichidului de răcire 90 grade) cantitatea injectată  să nu fie sub 2,2 mg pentru că motorul va merge cu rateuri.

Valoarea asta influenţează modul cum trage şi consumul. Vezi că sunt nişte explicaţii pe topicul de mai jos

https://vwforum.ro/topic/2516-tuning-tdi-fara-bani/

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru raspunsuri. Am fost cu mașina la pompagiu și s-a uitat și mi-a explicat ca nu curge motorină ci vaselina cu care a uns garniturile, de la caldura s-a prelins. Am verificat după ce am curătat tot pe acolo și nu curge. Am schimbat si furtunele de retur de la injectoare si pompă. E bine acum. Mașina porneste la fel ca înainte, consuma mai puțin, nu scoate fum, relantiul sta la 950 rpm. O să caut pe cineva cu tester sa citească valorile. Nu prea sunt meseriași în oraș 😔 care au VCDS și știu să citească valorile. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!