kador

Pompa de injectie - probleme

360 posts in this topic

Nu stiu daca e corect diagnosticul, dar o sa scriu ceea ce mi s-a intamplat si astept sa vad si parerile voastre.

Am pornit masina. Merg 5 metri (n-am apucat sa schimb a II-a) si deodata motorul s-a oprit brusc. Nu s-a auzit nici cel mai mic zgomot.Pur si simplu s-a oprit. Incerc sa o repornesc, dar parca electromotorul nu invartea motorul.Era un sunet oarecum dubios...parca invartea mult prea usor. Sun mecanicul. Ma programeaza pe a doua zi. O duc si incepem cautarile. Cureaua de distributie...OK. Motorul ... OK! Punem testerul si apare mesajul FUEL CUT-off VALVE... prim-diagnostic - NU SE MAI ALIMENTEAZA, ELECTROVALVA DUSA. O alimentam separat cu curent de la baterie - ELECTROVALVA lucreaza,se auzea clar dar masina tot n-a pornit. Desfacem conductele de la injectoare; venea mototrina la greu. Scoatem si injectoarele. Erau uscate, fara urme de motorina pe ele. Punem injectoarele pe pompa de tarat injectoare...functionau normal...la 190 parca. Luam un injector si-l punem pe o conducta legata la pompa de injectie. Dau la automat si... prin injector nu venea nici un strop de motorina. Mecanicul a tras concluzia ca e dus capul hidraulic.

Intrebare...capul hidraulic se duce in 10 secunde??? De aproape un an de cand am masina nu am avut probleme in felul in care mergea/tragea.

Care sunt parerile voastre?

Sa mai incerc si alt mecanic???

Ce sa fac cu pompa? Se poate repara??? Sau trebuie una noua? Cat costa una noua??? Ma poate ajuta cineva?

MULTUMESC TUTUROR!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Electrovalva obtureaza circuitul de alimentare al camerei de inalta presiune. Daca valva nu deschide sau daca prinde aer pe la O-ringuri, presiunea poimpei este sub limita de deschidere a injectoarelor.

Primul lucru curata contactele din conectoarele pompei, apoi cu VAGCOM-ul ruleaza otput test si verifica existenta tensiunii de alimentare (>=12V) la borna valvei.

Demonteaza, curata, verifica functionarea corecta a electrovalvei schimba O-ringul (PN: 068.130.139) si remonteaza electrovalva.

Reamorseaza pompa cu liniile de alimentare a injectoarelor slabite.

Verifica daca exista motorina in circuitul dintre filtru si pompa fara bule de aer.

Verifica si daca pompa (si distributia) nu s-a deplasat de la punct.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa-nteleg ca oprirea brusca nu e cauzata de "terminarea" capului hidraulic? Se putea termina asa brusc si dintr-o data???

Care e presiunea minima pe care o scoate pompa (minima pentru functionare motor)? Ar fi bine s-o masor?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andi, gasesc undeva vreo poza cu electrovalva asta? Pozitionare, demontare, pozitionare conectori..etc????

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Capul hidraulic nu se putea "termina" brusc in schimb reglajul de debit da.

In imaginea atasata ai pozitionarea valvei. Borna electrica (+12V) de pe corpul valvei o regasesti in cupla electrica pinul 1.

Pe mail ti-am trimis si alte informatii.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi mult Andi...

pompa se poate deplasa de la punct fara a se fi umblat la ea???? Cred ca pt asta am nevoie de un mecanic cunoscator al problemei... ;)

Mai am o intrebare: Axul pompei ...cel care are rola (Nr.2 in schema) in capat si pe care se pune curea de distributie...are un pic de joc fata-spate (spre radiator)..este vreo problema???? Adica pot sa-l trag mai inafara sau sa-l imping inapoi...chestie de 1-2 mm...nu foarte tare!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica sa nu ai aer in circuitul de alimentare cu motorina si daca nu este asta verifica avansul la injectie. Daca nimic atunci cauta un centru Bosch care se pricep si la Diesel in zona ta (Sebes) si cere un test pe banc al pompei de injectie. S-ar putea sa gaseasca o neetanseitate sau alta problema minora.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca ai o problema legata de electrica ( electronica ). Ai pus un tester pe masina sa vezi daca mai ai erori? S-a intamplat ceva cu o masa sau cu un circuit de alimentare .... :) . Verifica cu output test asa cum a zis Andi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am patit ceva similar si nu genera erori de nici un fel. Era alarma din fabrica care avea un releu defect ce intrerupea (fara sa vrea realmente) alimentarea ECU.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

incep sa ma gandesc si eu tot la o chestie de electronica...

Am schimbat Oring-ul la electrovalva. Am incercat s-o pornesc dar bateria era ffff slaba. Au palpait putin becutile de pe bord iar acul de la kilometraj a inceput sa se "zbata" - daca pot sa zic asa....adica sa oscileze repede intre 0 si 2 km/h (asta fara macar sa incerc sa pornesc motorul). Am cumparat alta baterie, am pus-o pe masina...pun contactul si kilometrajul meu continua sa se "zbata"...scoate si un tzacanit curios. Iau contactul si acul a mai continuat 10 secunde dupa care s-a oprit. Apoi, de cate ori am pus contactul...aceasi chestie.

Acum motorul suna altfel decat inainte cand parca invartea mult prea usor, dar tot nu porneste. Azi o pun iar pe tester!

Sfaturi???

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andi, tu ar trebui sa stii mai bine, dar ma tem ca <virgula> Kador tocmai a bulit bordul... Sper din tot sufletul sa n-am dreptate pentru ca la cat costa...............

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

andREI ...ce te face sa crezi asta???? bateria era ffff slaba...si atunci a inceput sa se zbata acul ala...si sa nu zici ca bordul ala nu are o sigurantza, ceva! Ce motiv avea sa se "duca" bordul la o baterie super-slaba?La tensiune mare inteleg, dar la una mica? In rest, toate acele indica bine - rezervorul vreau sa zic, doar ala mergea si martorii!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intra cu VAG-COM si baga un output tests la instruments sa vezi daca mai lucreaza corect indicatoarele...

Ah si btw.. stiu ca eu mi-am schimbat bordul cu piesa la schimb acum 4 ani la un passat 1Z din 96 si a costat vreo 200$.. so nu e chiar un capat de tzara. ( cheer up ! :lol: )

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@thheo: Da... pentru noi astia care 200$ SUNT un semi-capat de tzara lucrurile nu par a fi prea roze.. cam negre chiar.

@Kador: Pentru ca urmarind www.tdiclub.com am observat cum bateriile pe duca subalimenteaza ceasurile care au tendinta astfel de a merge invers si rup dintii rotitelor facand bordul "varza". Repet, sper sa gresesc si sa nu fie cazul tau, dar am citit de prea multe astfel de cazuri si era si eu sa o "..lesc" incat stiu ca nu e un mit. De ce au tendinta de a se roti invers rotitele la subalimentare e un mister pentru mine insa nu este un lucru imposibil....

ANDI !!! ? (scoate-ma pls din .....)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alt service, alt mecanic...acelasi verdict: cap hidraulic dus. Ce e de facut? Varianta cu pompa de injectie noua cade din start - 1150 Eur + TVA !!! Alte variante?? Unde gasesc un cap hidraulic/pompa second hand???

Ma poate ajuta cineva?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma fratzicule, capul hidraulic nu se duce in 5 metri!!!!!! Vezi ca buba este din alta parte!!! Eu am schimbat cap-ul hidraulic la o pompa si stiu ce inseamna. Sigur nu se duce in 5 metri. Sigur , daca ai apucat sa pornesti masina , masina nu se va opri in drum din cauza ca nu mai face presiune capul hidraulic!!!! Este clar ca nu mai ai presiunea necesara deschiderii injectoarelor. Asta in 90 % din cazuri inseamna capul hidraulic. 90% nu inseamna 100% !!! . Verifica atent pompa de injectie . Probabil ca nu mai este comandat inelul ala de pe capul hidraulic care dicteaza cantitatea de motorina injectata. Asta inseamna o lipsa de comanda la pompa de injectie. Pana la urma tot la electronica ajungi... Cred ca trebuie sa verifici din ce cauza nu se mai alimenteaza fule cut-off valve !!! Este un indiciu care te poate duce la cauza !!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar la ce service-uri ai fost tu Kador? Erau atestate Bosch?? Nu sunt tzepari de genul... "a..... trebuie schimbat motorul si cutia... poate chiar caroseria...". Genul de oameni care intai schimba si apoi se uita..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU sunt service-uri atestate BOSCH...service-ul doar mi-a dat cauza nepornirii motorului. Mecanicul de acolo mi-e prieten, se pricepe la pompe de injectie, dar nu e unul deala cum zici tu: "a..... trebuie schimbat motorul si cutia... poate chiar caroseria...". Din principiu nu las masina pe mana unor mecanici necunoscuti!!! A desfacut pompa sa verifice capul hidraulic care nu e rupt si nu are nici uzura/joc. Ieri a avut drum la CLUJ si a dus pompa de injectie la BOSCH la tester. Cu un pic de noroc s-ar putea sa fie vorba tot de ceva electronic...cred ca alinica2001 s-ar putea sa aibe dreptate. Oricum pompa nu scotea nici 10 bari presiune, ceea ce mi-a zis ca nu e bine deloc :(. Atunci a dat diagnosticul de "cap hidraulic dus", m-a sunat si eu am postat repede aici ... putin disperat, recunosc. Am sunat la reprezentanta BOSCH si mi-a zis ca un cap hidraulic nou e in jur de 17-18 milioane!!! O sa va dau solutia finala si costul!!!

Acum ca tot am deschis topicul il rog pe alinica2001 (ca vad ca se pricepe) si pe ceilalti care cunosc detalii sa ne explice si noua (celor care nu prea stim cu ce se mananca) cateva chestii referitoare la pompa de injectie: cauze care duc la ruperea capului hidraulic (daca e uzura, la ce nr de kilometri te lasa), semne ale terminarii capului hidraulic, cand se rupe (am inteles ca nu in 5 metri), ce se intampla cand se rupe...etc...alte chestii care pot aparea la aceasta piesa auto super-interesanta si nu prea ieftina (una noua era 1150 EURO+TVA+cea veche la schimb)!!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este greu de crezut ca un cap hidraulic se uzeaza asa brusc. Ai pornit motorul si apoi a murit brusc. E anormal. Ori e ceva electronic (electrovalva). Ea poate functiona aparent normal (adica are continuitate la bobina), se aude un click la cuplarea ei la 12V, dar sa fie arcul sau tija ei rupta si atunci ea este tot inchisa si nu mai lasa conbustibilul sa vina in pompa de injectie. Ar mai putea fi pompa de joasa presiune din pompa de injectie (daca este bosch banuiesc ca este cu pompa de joasa presiune in pompa de injectie). S-a dus membrana si adio motorina. Este bine, asa cum ai facut tu, sa o dai jos si sa o duci la test pe banc. In caz contrar ai toate sansele ca ea sa "mearga pe uscat" si obtii o uzura iremediabila si distrugerea capului hidraulic.

Sunt multe de spus aici. Sper ca este o cauza minora.

Bafta

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.S. eu am mers cu pompa mea la vechiul passat 1,6 D fara sa schimb capul hidraulic, aprox 600.000 km. La acea pompa am schimbat un o-ring de la actionarea acceleratiei, ca pierdeam motorina la greu pe acolo.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai ai aici cateva imagini cu pompa de injectie. Aceasta este una cu pompa de joasa cu palete.

Dar nu merge upload, Sorry. Poate mai tarziu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde in ce mod "se duce" capul hidraulic. Daca se uzeaza lent el sau carcasa pompei atunci uzura lui este semnalata de porniri grele la rece.

Dar am vazut si pompe de injectie rotative care au cedat instantaneu, prin ruperea axului care antreneaza capul hidraulic.

Oricum, pana nu o desfaci pe bucati, nu ai de unde sa stii daca o cauza mecanica poate fi eliminata.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A venit pompa de la BOSCH SERVICE!!! Au schimbat ceva supape, dar in rest e ok. Partea proasta e ca motorul tot nu porneste...compresia e momentan fff mica.21 bari...Asa dintr-o data...zau ca nu mai inteleg. Pornea fff bine si pe frig...si dintr-o data...adio compresie :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum ai pus-o bine la punct?

Sa nu fie intrerupt cablul electric de la alimentarea pompei sau electrovalvei.

Asta ar trebui verificat neaparat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

kador, tu vorbesti de compresia din cilindrii? atentie ca se masora cu motorul cald si nu rece.. cum ai incalzit motorul??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.