andrein

Reglare Faruri

117 posts in this topic

M-am lovit de o problema destul de banala, dar care ma enerveaza.

Eu nu am xenon deci trebuie sa mi le reglez la un asa zis aparat de reglat faruri care dealtfel mi-a dat numai batai de cap. Am fost la un service ce detine un asfel de aparat si pe plan drept l-a pozitionat in fata masinii si a inceput sa il regleze omul. Ok .plec ..si cand colo luminam pe o distanta ff scurta.

A doua zi ma duc din nou .. il pune si cica: Da intr-adevar bat jos ! Le regleaza la loc si plec. Acum bateam in stele.

M-am enervat si am scos imbusul si mi le-am coborat eu un pic, dar tot primeam flashuri. Mai opresc .. le mai cobor ... din ce in ce mai putin flashuri. Aaaa ok ..super. Fara sa obesc si eu vedem si bine !

DAR NU E CORECT. Stau si ma gandesc acel aparat ce precizie are ? Adica o conditie este ca el si masina sa fie situate pe o suprafata perfect plana. Dar la ce distanta se pozitioneza fata de masina ? Caci raza luminoasa trece printr-o lupa dupa care e proiectata pe un grafic. Si daca aparatul e mai in fata sau mai in spate fata de masina se schimba datele problemei. Deci aparatul ala e degeaba.

Exista altfel de aparat mai performant , care sa nu te faca pe tine sa iti reglezi farurile dupa 3 vizite in service?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

E posibil ca si aparatul respectiv sa nu fie in cea mai buna forma si, de asemenea, cel care a facut reglajul sa nu fie in cea mai buna zi a lui :santa:

Eu mi-am reglat o singura data xenoanele, la Brady Trade in Bucuresti si a fost OK.

De ce nu incerci sa schimbi service-ul? E cel mai simplu, du-te in alta parte si regleaza-le. Eu zic sa nu te joci tu manual, mai bine sa fie facute cum trebuie in cadrul unui service. Parerea mea.

-1

Share this post


Link to post
Share on other sites

in drum spre alt service ma suna un prieten care venea la fel si de la alt service ... la fel de nemultumit si contrariat !! Deci cheia este in pozitionarea aparatului corect fata de masina ... dar cum sunt 10 mii de feluri de masina e ff greu de realizat. Adica la o distanta anume pui aparatul la un Golf 4 si la alta distanta pui aparatul la un Golf 5. si cum aparatul ala e pe roti ... eroarea umana primeaza in acest caz ..

dupa ce mi-a reglat mie farurile s-a pus mecanicul al reglat faruri la un logan, dar fara sa-i modifice si inaltimea ... fara nimic .doar l-a mutat si gata. Hmmm cam periculos aparat :santa: de se autocaliberaza singur !!!

Edited by andrein
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vestea buna e ca poti sa te duci la orice service ca sa-ti reglezi farurile, nu doar la Audi. Chiar nu gasesti in Piatra Neamt sau in imprejurimi un service serios, indiferent de marca?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am zis ca sa ma duc din prima la un service serios, dar am fost dezamagit. Cred ca si aia de la AUDI tot acest timp de apart folosesc. Oricum am sa incerc si alt service ..sa le vad dexteritatea in manuirea aparatului. Oricum pana atunci ma documentez poate gasesc un tutorial de folosit apartul ..si le fac niste cursuri de training la oameni :santa:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intra aici si vezi cum se regleaza batraneste farurile. La mine a dat rezultate. Dar important este sa gasesti un plan drept si un perete la fel de drept, in plan vertical binenteles. Bafta!

Postul 51.

http://vwforum.ro/index.php?showto...40&start=40

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai, mai, cel care a reglat ( incercat ) farurile nu stie sa foloseasca aparatul.

1. distanta nu este f. importanta, sa fie la max 50 cm de far

2. trebuie neaparat sa se calibreze, regleze aparatul ca el sa fie exact pe traiectoria de mers a masinii, altfel farul bate ba in stanga, ba in dreapta

3 obligatoriu se regleaza gradul de inclinatie a fasciculului de lumina, la autoturisme oscileaza intre 1.0%- 1.4%, scrie pe carcasa farului ( dar nu intotdeauna) cel mai des este 1.2%

Si se regleaza, care-i problema ? Daca nu se respecta aceste lucruri elementare : munca inutila !!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok punctul 1 ..mi-a zis si mecanicul ala, ca la maxim 50 cm fata de masina.

Dar la punctul 2 : spune-mi tu cum sa faca acea calibrare .daca aparatul e pe roti si pur si simplu se aseaza in fata masinii fara nici un fel de ghidaj. Il scuipi acolo si zici ca l-ai pus drept ..atat. La fel si inaltimea la care trebuie sa se afle lupa .. zici ca e la inaltimea corecta ... dar doar din ochi caci nu exista nici un ghidaj pt asa ceva care sa iti zica ..vezi bai mecanicule ca e prea sus ...

Bafta,

Edited by andrein
-1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aparatul are prins de stalp o bara paralela cu solul pe care trebuie neaparat sa culiseze un dispozitiv optic prin care sa poti pozitiona aparatul.Constructiv ele difera de la o marca la alta, dar principiul este identic si anume : dispozitivul are 3 nise, tot aparatul se posteaza in asa fel incat dispozitivul sa fie varful unui trapez isoscel iar masina baza lui, pe centru alegem emblema masinii, oglinda retrovizoare ( ceva ce este f. f. aproape pe axa mediana a masinii ), iar prin colturile trapezului sa se vada marginile masini ( de ex. colturile parbrizului sau intariturile din caroserie pe plafon etc ) => aparatul este paralel cu axa masinii.Ah, si am uitat, lateral pe aparat ( sau in spatele lui ) exista o parghie, surub, maneta etc prin care se poate pozitiona in sus sau in jos acea placa alba dupa care se regleaza farurile. Exact pozitia placii este cea care simuleaza inaltimea la care se regleaza farurile, iar daca dispozitivul este corect pozitionat pe axa masinii atunci se poate si regla bataia laterala a farurilor. Este adevarat ca in lipsa aparatului, ochiometric se poate regla si la perete, dar acolo depinde de distanta fata de perete, daca este masina perpendicular perfect pozitionata fata de perete etc. si este mai greu de apreciat bataia farurilor, cine a reglat f. multe faruri poate s-o faca, dar....., iar bataia laterala este greu de reglat, dar nu imposibil. Iar daca cel care regleaza cu aparatul stie cum s-o faca, in max 30 min poate regla cum scrie la carte farurile.

dae.PDF

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am alta pb la faruri...sunt ridicate la maxin din imbus....si degeaba tot putin bat....adik respectiv 10 metrii si cand zic 10 metrii vb serios......cum sa le ridic mai sus??

appo masina nu a fost lovita sau alt ceva.. ce as putea face...un golf 4 din 99' 1,6 benzina !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

vulpes, te rog citeste Regulamentul si respecta ce scrie acolo:

2. Pe l

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok . Scuze !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai incercat sa le reglezi la un service care se ocupa cu asa ceva ? Daca nu incearca, poate au ei vreo solutie.

Daca sunt reglate la maxim si bat prea putin inseamna ca ceva s-a intamplat cu farul de sta inclinat in jos. Demonteaza bara si vezi daca nu le poti repozitiona.

Daca nici una din variante nu este buna atunci probabil va trebui sa schimbi farurile; este posibil sa fie cu un defect in interior.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

vulpes: masina a fost modificata cumva pe inaltime? suspensii diferite, roti mai mari pe spate sau altceva, care sa incline masina de fata? altfel, nelovita, farurile nu cred ca se strica asa singure, si amandoua odata

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite aici si teoria si metoda practica de reglare. La mine a facut minuni

Aiming Headlights

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vulpes: partea mobila a farurilor (lupele) este prinsa in interior printr-o tija cu cap rotund (care functioneaza ca o articulatie). este posibil ca de la o groapa sanatoasa, aceste tije sa fi sarit din articulatie. merita verificat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la dacie ma duceam noaptea in spatele unui bloc masuram 30 de metri ( la picior ) si mutam masina acolo si faceam faza scurta sa bata la baza blocului..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergand in ultima vreme destul de des noaptea cu masina am observat ca peste 50% din masini nu au farurile reglate, cel putin unul dintre ele este complet dereglat. Adica bat prea sus sau prea jos sau in ochii mei, sau unul nu functioneaza sau nu merg decat pe faza scurta. Cele mai multe au un singur far dereglat probabil pentru ca masina a suferit un accident si nu a fost reglat farul schimbat sau e pe faza lunga complet aiurea. Mai nou sunt o gramada de masini cu xenoane aftermarket care bat si ele extem de dubios.

Nu vreau sa stric nimanui negotul, dar mi se pare o chestiune periculoasa asta cu montarea de neoane din astea de le zice pompos xenon de o calitate indoielnica fara reglarea farurilor dupa realizarea "tuning-ului". La fel de periculos mi se pare sa montezi becuri de o capacitate mai mare decat cele recomandate de producator.

Reglatul farurilor este o operatiune ieftina, care dureaza foarte putin, nu are rost sa fie evitata sau scapata din vedere. Nu cred ca este o optiune reglarea "la perete", nu costa o avere iar reglatul farurilor fara dispozitivul in cauza e (ca si geometria rotilor facuta cu sfoara) ceva foarte relativ, care se preta la masini de acum 60 de ani.

Ca sa nu mai vorbesc ca exista masini care vin din fabrica dereglate cum ar fi matiz-ul, nu am vazut niciodata un matiz sa bata farurile cum trebuie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte adevarat ce spune Vali. Cum in ultima vreme am mers mai mult noaptea in afara localitatii pot spune ca am condus "orbeste"

Daca-i dai omului flash-uri crede ca o fi politie in satu de unde vii sau zice "ia uite, asta crede ca am faza lunga" si da faza lunga (nu flash) ..."uite ca pot si mai mult"

Am ajuns pana la a ma duce la unul din spate la semafor sa-i zic sa-si faca un reglaj la faruri ca m-a orbit; pur si simpu ma dureau ochii, am dat in sus retrovizoarea si am dereglat si oglinda stanga ca sa pot conduce.

Intrebarea de 1000 de puncte: politita sta la panda cu rar-ul si noaptea? si daca da, verifica faruri? de asemenea, poti reclama asa ceva? ...sau mai exact, te ia cineva in seama?

Intreb pentru ca eu unul nu am vazut/auzit de "nimicuri" d-astea.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verificarea farurilor se poate face si ziua.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.Vreau si eu o firma de reglat faruri din timisoara buna,daca poate sa-mi spuna cineva si niste preturi pentru reglat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu iti raspund la jumatate din intrebare... si anume

Un reglat de faruri nu poate costa mai mult de 20 - 30 Lei ( asta facuta cu aparat de specialitate )

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fost la Sama Service pt reglat faruri. Plecat OK, dar dezamagit seara cand le-am folosit. Si sunt si cu 50Ron mai usor.

Inainte, farurile bateau OK. Dupa, cel din dreapta bate in pomi, i-au dereglat axa si bate inspre stanga iar dreapta prea jos.

Partea tare e insa lunga - mi-era rusine sa o comut. Era pur si simplu pt orbit. Nici inainte nu era stralucita dar acum e dezastru.

Rezultat - dupa o sesiune in garajul de la servici in seara asta, folosind reglajul documentat pe pagina precendenta, e ca inainte.

Scuza pt Sama - e adevarat, farurile mele nu au + pt centrare pe axa optica... Morala e - nu ma mai duc la "profesionisti". Partea nasoala e ca nu se vede bucuria ziua (le-am reglat ieri dimineata) si noaptea... te apuca durerea de cap.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu face nimeni verificari de faruri la noi, ITP este ca si inexistent.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

" Bombanitorul " Iti spun un mic secret : in metodologia ITP se specifica ca la prezentarea unei masini la ITP daca farurile nu sant corect reglate, ele se vor regla in cadrul inspectiei !!!

-1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.