Sin_Sil

Castrol Edge 5w-30 Vs. Castrol Edge Turbo Diesel 5w-40

161 posts in this topic

Buna ziua,

In primul rand imi cer scuze daca a mai fost abordat acest subiect...dar as dori sa fiu lamurit

Am VW Golf V, 1.9 TurboDiesel an 2004, Pumpe Duse, QG1(Service interval prolongation), fara DPF (asa mi-au spus cei de la reprezentanta), norma ulei 505.01

Ce ulei ar fi cel mai indicat ??

Pe OilShop mi se recomanda Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 (ptr. Pumpe Duse) norma: VW 505.01, VW 505.00 (este complet sintetic ??)

dar am inteles ca si uleiurile de ultima generatie cum ar fi Castrol EDGE 5W-30 norma:VW 504.00/507.00

sau Castrol SLX Professional Powerflow LongLife III 5W-30 norma: VW 504.00/507.00

corespund acestui tip de motor.

Cei de la reprezentanta mi-au spus ca si Castrol SLX Professional Powerflow LongLife III 5W-30 este bun doar ca la noi nu se aplica regula LongLife Service

Alta chestie ar fi cu norma. 507.00 le cuprinde pe (505.00, 505.01, 506.00, 506.01) ??

Castrol EDGE 5W-30 sau Castrol SLX Professional Powerflow LongLife III 5W-30 a fost dezvoltat in parteneriat cu producatorul de autovehicule Volkswagen Group pentru motoarele de ultima generatie

vs.

Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 a fost creat sa satisfaca specifiatiile VW & Audi pentru Diesel (VW 505 01). A fost proiectat special pentru a fi utilizat in motoarele VW TDI PD (Pumpe Duse)

Va multumesc anticipat

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

cel mai indicat ar fi cel cu norma 505.01 inscrisa pe ambalaj.

cel mai bun din cele doua? nu cred ca poate cineva sa spuna care este!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din spuse se pare ca 507.00 este noua generatie. Dar din ce am citit pe tdiclub.com 507.00 nu prea da rezultatele scontate. Se pare ca 506.01 la analize dupa 10.000 de mile arata un Fe mult mai mic decat 507.00 dar in rest celailti indicatori sunt mult mai mici.

Oricum pachetul de aditivi din 507.00 este superior lui 506.01 si 505.01.

Eu unul as merge pe 507.00.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite fisa tehnica pentru 5W40 si pentru 5W30.

L.E. Pe fisa de 5W40 scrie ca nu se foloseste la masinile cu QG1(Service interval prolongation), pentru care este 5W30.

Edited by forceturbo
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
cel mai indicat ar fi cel cu norma 505.01 inscrisa pe ambalaj.

cel mai bun din cele doua? nu cred ca poate cineva sa spuna care este!

da Alextz, dar...pe care ??

Castrol EDGE 5W-30 (pana la 15.000 km)

sau

Castrol SLX Professional Powerflow LongLife III 5W-30 (pana la 30.000 km)

are vreo importanta la noi (in Romania) LongLife ?? Castrol SLX Professional Powerflow LongLife III 5W-30

tot aud ca la noi nu se poate rula asa de mult cu un singur schimb... si nu ar fi indicat

multumesc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am mers/merg numai pe LL, dar il schimb la 15.000km din cauza garantiei. Daca as merge mai mult oricum ar trebui sa schimb filtrele de aer/polen care sunt praf dupa 15.000 la noi in tara.

Eu unul merg pe 506.01 momentan dar voi trece pe 507.00 la urmatorul schimb. Nu este un sfat/recomandare dupa teste efectuate de mine ci doar o concluzie a mea dupa ce am citit 100+ topic-uri din astea pe tdiclub.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am facut schimbul cu Edge 5W-40, norma vw 505.01. deocamdata am doar cateva mii cu el, deci nu pot trage o concluzie. pana acum totul e ok.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu am mers/merg numai pe LL, dar il schimb la 15.000km din cauza garantiei. Daca as merge mai mult oricum ar trebui sa schimb filtrele de aer/polen care sunt praf dupa 15.000 la noi in tara.

Eu unul merg pe 506.01 momentan dar voi trece pe 507.00 la urmatorul schimb. Nu este un sfat/recomandare dupa teste efectuate de mine ci doar o concluzie a mea dupa ce am citit 100+ topic-uri din astea pe tdiclub.

daca tot il schimbi la 15.000 km, de ce mai folosesti LL si nu 5w40 ? care crezi ca sunt avantajele ?

parerea mea e ca 0w30 sau 5w30 sunt mai fluide, nu asigura ungerea corespunzatoare la temperaturile ridicate si mai mult ca sigur ca motorul va functiona fara ungere corespunzatoare, cu consecintele de rigoare ( asta in cazul in care ai motor ale carui specificatii sunt pt 5w40 )

Uleiurile long life sunt uleiuri care sunt monitorizate de o sonda aflata in baia de ulei. Am inteles ca daca nu ai aceasta sonda nu sunt indicate aceste uleiuri pentru ca nu stii cand trebuie schimbat uleiul... pt ca in Romania este si mai complicat pentru ca factorii de mediu pot duce la solicitarea schimbului si la km mult mai putini - 8 - 9000, nu la 30 000 conf prescriptiilor uleiurile long life sau la 15.000 la cat il schimbi tu. De asemenea, daca nu respecti norma, cu atat mai mult s-ar putea ca senzorul sa dea indicatii eronate.

cunvinge-ma sa pun LL :(

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai inceput prost postul.Eu nu recomand nimanui nimic, am scris aia si acolo.

Masina mea este QG1 adica are acea sonda, daca ai vrea sa te documentezi de LL ai citi pe forum si sigur ai gasi raspunsuri.

Nu ma intereseaza ce pui tu in masina ta. :Driver:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

din ce am auzit eu, uleiurile LL sunt recomandate daca regimul de functionare al masinii seamana cu cel din tari precum germania, unde majoritatea deplasarilor se fac pe autostrada, nu in aglomeratii urbane ca la noi. in aceste conditii, daca uleiul nu e destul de vascos, la temperaturi ridicate nu mai asigura o buna ungere. asta se intampla in traficul din orasele aglomerate. cred ca asta e principalul motiv pt. care la noi nu se recomanda ulei LL.

bineinteles, sunt si exceptii. de exemplu daca masina o folosesti doar in weekend pt. deplasari in afara orasului, la drum lung, poti folosi si LL.

Edited by A4UDI
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

0w30 si 5w40 daca va uitati la specificatii la 100C au ~ aceeasi viscozitate...unul fiind un 30 gros iar altul un 40 la limita inferioara.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
pe care ??Castrol EDGE 5W-30 (pana la 15.000 km)sauCastrol SLX Professional Powerflow LongLife III 5W-30 (pana la 30.000 km)
Cei de la Porsche Austria folosesc numai Castrol SLX LL III (al doilea indicat de tine).
din ce am auzit eu, uleiurile LL sunt recomandate daca regimul de functionare al masinii seamana cu cel din tari precum germania, unde majoritatea deplasarilor se fac pe autostrada, nu in aglomeratii urbane ca la noi. in aceste conditii, daca uleiul nu e destul de vascos, la temperaturi ridicate nu mai asigura o buna ungere. asta se intampla in traficul din orasele aglomerate. cred ca asta e principalul motiv pt. care la noi nu se recomanda ulei LL.
Astea sint povesti ardelenesti volumul VII care nu s-a scris inca... :)) Vrei sa spui ca in vest nu sint aglomeratii? Ca acolo nu se fac 100 m intr-o ora, chiar si pe autostrada? (da, ai citit bine, 100 metri intr-o ora) Probabil ca nu ai circulat in vest la ore de virf, sa vezi cum aglomeratia din Bucuresti zici ca e parfum... :icon_thumright: Si de aia lumea tot foloseste NUMAI service LL.
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treaba e mai simpla de atat. Din cei 20-30 mii de km la care se schimba in regim LL, statistic vorbind, in vest majoritatea se face pe autostrada, LL a fost inventat pentru acest regim de mers.

La noi tot la fel, statistic... cei mai multi km se fac in regim urban.

Acuma daca cineva are drumuri dese Bucuresti - Constanta sau bucuresti - Pitesit, linistit poate merge pe LL si in Romania.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treaba e si mai simpla. Statistic, daca mergi mai des la service, acel sevice incaseaza mai multi bani. Tot statistic, daca schimbi uleiul mai des, producatorii de ulei incaseaza mai multi bani. Si tot statistic, daca mergi de mai multe ori pentru schimbul de ulei, vei avea mai putini bani in buzunar...

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@somebody

ce zici tu cu orele de varf in vest sunt intamplari. in mod normal se circula fluent. la noi, circulatia fluenta e intamplare! e o diferenta!

compara specificatiile unui ulei LL cu unul normal si gandeste-te logic care pt. ce regim de functionare e adecvat...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca disputa Castrol a degenerat intr-o discutie aprinsa pro sau contra long-life.

Sigur sunt multe argumente pro si contra de natura economica, protectia mediu, etc. dar proplema se pune altfel:

regimul de exploatare a motorului, respectiv masina, care la noi se exprima in kilometri parcursi.

Este a aberatie pt ca regimul de exploatare al motorului se exprima in kilometri parcursi, ore functionare si durata de timp maxim(zile ani calendaristic-chiar dac motorul merge sau nu).

Deci un fabricant de ulei va preciza ca un ulei X (exemplu: Valvoline Syn Pover ) are durata maxima de exploatare in kilometri 50 000 si/sau 7 000 de ore de functionare a motorului si/sau 2 ani.Cum in romania din cei trei factori cel de 7000 de ore de functionare e cel mai usor de atins atunci se spune ca trebuie sa vii mai repede la service, chiar daca nu ai rulati cei 50000 de mii de kilometri rulati, de obicei undeva intre 20-30 000 de kilometri.Prin urmare daca ai de ales intre long life sau nu iei in calcul cei trei parametri in decizia ce ulei vei folosi.

Evident un schimb de ulei cu un interval scurtat (kilometri) aduce costuri suplimentare, dar este decizia fiecaruia ce ulei folosim ca marca si tip.Nu uitati uleiul este viata masini............ :blink:

Edited by cristianionut
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
cred ca disputa Castrol a degenerat intr-o discutie aprinsa pro sau contra long-life.

Sigur sunt multe argumente pro si contra de natura economica, protectia mediu, etc. dar proplema se pune altfel:

regimul de exploatare a motorului, respectiv masina, care la noi se exprima in kilometri parcursi.

Este a aberatie pt ca regimul de exploatare al motorului se exprima in kilometri parcursi, ore functionare si durata de timp maxim(zile ani calendaristic-chiar dac motorul merge sau nu).

Deci un fabricant de ulei va preciza ca un ulei X (exemplu: Valvoline Syn Pover ) are durata maxima de exploatare in kilometri 50 000 si/sau 7 000 de ore de functionare a motorului si/sau 2 ani.Cum in romania din cei trei factori cel de 7000 de ore de functionare e cel mai usor de atins atunci se spune ca trebuie sa vii mai repede la service, chiar daca nu ai rulati cei 50000 de mii de kilometri rulati, de obicei undeva intre 20-30 000 de kilometri.Prin urmare daca ai de ales intre long life sau nu iei in calcul cei trei parametri in decizia ce ulei vei folosi.

Evident un schimb de ulei cu un interval scurtat (kilometri) aduce costuri suplimentare, dar este decizia fiecaruia ce ulei folosim ca marca si tip.Nu uitati uleiul este viata masini............ :vaidecapulmeu:

Cred ca atunci cand atinci 7000 de ore de functionare, s-ar putea sa schimbi motorul si nu uleiul! ;)

In cazul autoturismelor, nu se poate aplica regula celor 7000 ore de functionare. In principiu, la o utilizare normala a unui autoturism, pentru deplasarea pe o distanta de 30 000 km, timpul de exploatare al motorului nu este mai mare de 850 - 1.000 h (sa presupunem ca 70% din traseu il faci in trafic aglomerat, cu o viteza medie de sub 25 km / h , ceea ce nu este valabil nici macar pentru Bucuresti).

In cazul autovehiculelor stationare (de ex. macarale, generatoare electrice, compresoare), durata de exploatare a motoarelor este nesemnificativ influentata de distanta parcursa (poate fi chiar 0!), singurul parametru direct proportional fiind timpul de functionare.

Probabil vei intreba de ce nu schimbi uleiul la 200 000 km, corespunzator unui timp de functionare de cca 7 000 de ore.

Diferenta apare din modul de functionare al motoarelor. In cazul autoturismelor, regimul variabil de functionare cred ca se situeaza la peste 95% din functionarea motorului, pe cand la autovehiculele care au ca parametru timpul de functionare, 95% din acest timp lucreaza in sarcina constanta, la turatie si temperatura constanta.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebarea de baza ramane urmatoarea pentru a reveni on topic, 5w-30 sau 5w-40 ? producatorul recomanda doar norma sa specifica pentru fiecare motor (asta si in functie de tara) de ex la 2.0 TDI BKD se recomanda 505.01 dar cum ramane cu recomandarea vascozitatii conform SAE care nu o precizeaza producatorul ? Se pune 30 sau 40 la BKD ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite ti-as raspunde altfel:

masina mea este setata pe ulei long life cu schimb la max 20 000 de km, 2 ani. Cu toate aceste la maxim 19 000 de km ma trimite la service.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un articol interesant:

http://www.synlube.com/sae5w-20.htm

Concluzia:

"If you own your vehicle for the long haul, or indefinitely, then SAE 5W-50 is absolute must!"

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am folosit numai EDGE (full sintetic) pentru dieselurile care le-am avut(Ford+Opel) si le am ( Golf 5, Seat Cordoba), nu am intampinat nici o problema cu acest ulei dar la un coleg cu o Skoda Octavia 2 cu Castrol SLX LL au fost probleme deoarece la noi in tara acel LL se imbacseste de nu e adevarat, plus ca LL este facut pentru drumuri lungi (autostrazi) nu pentru traficul urban. Cat despre Castrol este recomandat de VW, dar te rupe de buzunar. Nu sunt adeptul uleiurilor LL, este ca si cum ai gati cartofi prajiti in acelasi ulei 2 ani! Si nu uitati: Uleiul este viata masinii, cum a mai spus un coleg pe forum.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru zona de temperaturi care este specifica tarii noastre, mai ales vara, unde se ating temp. de 39-43* C, un ulei 5W40, este recomandat si unde praful este abundent,(un filtru de aer arata execrabil dupa 10.000Km), deci nu se recomanda un service prelungit.

Aici se mai adauga si modul preponderent urban.

In ceea ce priveste plaja de temperaturi ce se ating , mai ales vara, in zona Germaniei, unde nu au sarit de 32* C si unde un ulei 5W30 este recomandat si avand in vedere praful, ca si inexistent, se preteaza la un service prelungit. :ceuameni:

Edited by Troy
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

si ca sa completez pe troy:

-in cazul masinilor care efectueaza drumuri lungi in afara localitatilor, cu un mers constant al turatiei motorului un 5w 30 este ok.

-in cazul in care masina este exploata in regim urban, cu porniri dese, e cazul de 5w 40.

acum servicurille sau orientat si folosesc omiprezentul 5w 40, chiar si atunci cind norma cere un 5w 30 (ex: ford).Motivatia lor este ca 5w 40 acum este full sintetic, dar nu intotdeauna este chiar asa.Important sunt normele.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

T5-ul luat din germania in 2006 avea 115.000km si toate reviziile le facea la 30.000km

dar asta in ritm de mers pe autostrada, la viteze constante, fara stresul urban

uleiul era castrol 5W-40 Edge, norma fiind 506.01

acum nu mai exista ulei pentru aceasta norma, si se pune pentru norma 507.00, dar uleiul este Castrol Edge 5W-30

motorul de 2.5 tdi 174cp merge sublim cu acest ulei, are 270.000km si nu da semne ca e obosit.

la golf am mers pe Castrol SLX Professional II tot 5W-30

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua,

Vreau sa-mi fac revizia la 2 ani pe cont propriu si nu stiu exact ce ulei sa pun, cei de la service la prima revizie mi-au pus Castrol SLX Profesionnal 5W40, dar acum am inteles ca acest ulei nu se mai face decat 5W30, in carte scrie ca pentru long life trebuie norma 507.00 si pentru intervale normale norma 502.00 la care ma incadrez eu, ce-mi recomandati, doresc numai marca castrol dar nu stiu de care.

Si inca ceva, chiar merita sa-l schimb la 2 ani? Prima revizie am facut-o la 1 an si 7980 km si acum la 2 ani si 15000 km trebuie neaparat sa schimb uleiul?

Edited by poe
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.