muniv

Frana de mana - schimbare cablu

102 posts in this topic

Asi dori sa schimb cablul de la frina de mina.Ma poate ajuta cineva cu sfaturi,poze ,etc.

Multumesc.Cu seartch nu am gasit nimic. :icon_thumright:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie demontata consola centrala (acolo intra cablu la levierul de frana de mana) mai trebuie demontat la etrieri si trasi din masina afara.

Cabluri ai? Pe original este 45ron cablul si iti trebuie 2 bucati. Eu le am pe amandoua noi noute, daca le vrei putem discuta la pret.

(Le-am luat pentru Golful meu dar l-am vandut inainte sa le schimb).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie demontata consola centrala (acolo intra cablu la levierul de frana de mana) mai trebuie demontat la etrieri si trasi din masina afara.

Cabluri ai? Pe original este 45ron cablul si iti trebuie 2 bucati. Eu le am pe amandoua noi noute, daca le vrei putem discuta la pret.

(Le-am luat pentru Golful meu dar l-am vandut inainte sa le schimb).

Multumesc pentru informatii.

Sunt interesat de oferta dar sa se potriveasca.

:)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca poate atasa cineva si niste poze cu operatiunea ar fi super, si la mine azi dimineata am gasit frina de mina blocata cred ca a inghetat.

Dupa 30 min sa rezolvat problema numai ca cursa levierului sa marit considerbil, curasa ianainte era de 3 - 4 dinti acum 7 -8 dinti.

Cred ca trebuie reglata, si nu am nici cea mai vaga idee cum sa fac asta.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iarna e recomandabil ca pe perioada imobilizarii masinii sa nu se mai foloseasca frana de stationare, daca este posibil.

Nu e valabil pt opririle de scurta durata.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se blocheaza pentru ca in spate la etrieri, unde intra cablu in ei este o garnitura cauciucata care previne intrarea apei in interior, ei bine acea garnitura cu timpul se distruge (este cauciuc la urma urmei) si din aceasta cauza se blocheaza. Cel mai usor se deblocheaza cu o bricheta, se incalzeste usor acea garnitura, insa cablurile trebuie schimbate (nu se gaseste garnitura separata). Cine e interesat, am de vanzare dupa cum am spus cele 2 cabluri, originale, noi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daca poate atasa cineva si niste poze cu operatiunea ar fi super,

Incearca aici http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3055220

Cine e interesat, am de vanzare dupa cum am spus cele 2 cabluri, originale, noi.

Un pret?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu se poate strange cablul?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba da, doar daca nu agata undeva, asa se poate regla frana.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iarna e recomandabil ca pe perioada imobilizarii masinii sa nu se mai foloseasca frana de stationare, daca este posibil.

Nu e valabil pt opririle de scurta durata.

Gresit, dupa umila mea parere! Nu discutam aici despre dacia(de la 1100 la "supernova")!

Specialistul care a gandit frana de .... stationare, a luat in considerare temperaturile scazute din timpul iernii.

Tinand cont de faptul ca masina din semnatura se parcheaza numai(si NUMAI), cu frana de ... mana, as fi incantat sa primesc opinii, constructive, despre frana de parcare!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

as avea o intrebare in legatura cu sistemul de frinare pe spate si anume, cum se face readucerea in pozitia initiala a cablurilor frinei de mina in momentul eliberarii manetei frinei de mina ?

M-am uitat cu atentie pe link-ul indicat la postul 7, dar nu observ la etrier niciun arc de rapel.

Pun aceasta intrebare fiindca la mine dupa ce am reglat frina de mina asa cum se indica in link-ul respectiv dupa citeva zile am simtit o "relaxare" a frinei de mina adica dupa citeva actionari ale frinei de mina cablurile nu mai revin total ci ramin cumva agatate la cca 1 mm. de capatul cursei si se simte acest joc la maneta frinei de mina. Masina nu ramine infrinata ea se deplaseaza liber pe o panta cit de mica.

Exista cumva vreun arc de rapel in interiorul etrierului sau sa mearga greu cablul/cablurile in camasa ?

Mentionez ca am inspectat astazi ambele trasee ale cablurilor de mina si nu au ciupituri sau alte defecte si ambele garnituri dinspre etriere sunt bune. Frina de mina o actionez zilnic de mai multe ori.

Cine trage de cabluri inapoi cind se lasa frina de mina ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu as fi interesat de o explicatie catusi de cat "stiintifica"...ne spune cineva? :Driver: :P :D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucreaza pe acelasi principiu ca si etrierii fata.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare astazi am observat cand stationam asteptand pe cineva pe o mica panta avand frana de mana trasa si masina pe liber, ca dupa cateva secunde masina a inceput sa se deplaseze incet incet in fata deci sau mai trebuie sa strang cablul de la frana de mana sau sunt duse placutele de pe spate (am frane pe disc). Cate ture ar trebui sa schimb cablul de la frana de mana ca sa nu fie nici prea mult nici prea putin?

Placutele de pe spate au senzor de uzura? Multumesc!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU au senzor in spate.

prima intrebare nu o inteleg.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eram cam obosit cand am scris prima intrebare sorry.

Cate ture ar trebui sa strang surubul din consola ca sa se stranga frana suficient? As putea face si prin incercari dar e mai dificil trebuie sa urc masina pe cric etc etc

Sper ca e mai clar acuma ce vreau

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

frana de mana sau frana de stationare se foloseste numai cand e cazul.Si pe timpul veri se blocheaza dar iarna fiind o temperatura mai scazuta si discurile fiind calde se blocheaza mai tare.Cat despre surubul din capatul cablului nu cred ca este un anumit numar de ture.acea parghie formata din cele doua cabluri si maneta trebuie sa fie o parghie perfecta,adica cant strangi pe unu tot atat trebuie sa strangi si pe celalalt.Spunea un coleg ca dupa ce a dezghetat cablul i sa marit cursa manetei.De fapt ce i sa intamplat: un cablu ia ramas tras si parchia nu e perfecta.parerea mea

Deci in concluzie folositi frana de mana numai cand e necesar nu conteaza daca e iarna sau vara

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e o regula cat sa strangi cablul de la manerul franei de mana. Ideea e sa fie stans cat sa nu se ridice foarte mult in sus cand tragi frana, dar in acelasi timp sa lase si rotile libere astfel incat sa nu mearga frante. Cineva imi spunea ca trebuie sa prinda pe la al 7-lea dinte, dar la unele masini blocheaza la al 2-lea sau al 3-lea, la altele la al 8-lea.

Poti incerca diverse reglaje.

Dar numai sa nu fie si alteceva. Acum iarna se mai face conens, mai intra praf si si primele dati prinde frana mai jos (nu trebuie sa tragi mult de maneta), dar dupa mai multe utilizari sau dupa cativa km se curata si trebuie trasa mai mult. Asta e o teorie de a mea. La mine, avand saboti se mai intampla asa am vazut.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa-mi schimb unul din cablurile de la frana de mana, de care recomandati? As pune OEM, ca sa nu dau de ceva cabluri aiurea, care sa fie de ex mai lungi si sa nu puste cu celalalt.

Cine a mai schimbat de care ati pus?

Mersi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am schimbat eu cablurile de curand; recomand originale, nu sunt scumpe; se schimba relativ usor dar iti trebuie canal sau elevator. De asemenea trebuie sa dai jos cotiera

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi, am sa merg si eu pe oem(90ron), cu schimbatul nu e problema, doar cu groapa :icon_thumright:.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa schimb si eu cabluri frana de mana si am fost azi in service(no name) unde mi-a cerut 70 ron /buc dar bineinteles ca nu originale,cele originale costa 150 ron,iar manopera 120 ron.

De unde as putea gasi piese originale dar mai ieftine?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat cablurile frana mana la AUGSBURG m-a costat in total 225ron cu cabluri originale dar din pacate nu cablurile erau de vina ci etrierul stanga spate care ma costa cam 550 ron cu montaj cu tot si ....mai stau putin . :rolleyes:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,as avea o intrebare in legatura cu sistemul de frinare pe spate si anume, cum se face readucerea in pozitia initiala a cablurilor frinei de mina in momentul eliberarii manetei frinei de mina ?M-am uitat cu atentie pe link-ul indicat la postul 7, dar nu observ la etrier niciun arc de rapel.Pun aceasta intrebare fiindca la mine dupa ce am reglat frina de mina asa cum se indica in link-ul respectiv dupa citeva zile am simtit o "relaxare" a frinei de mina adica dupa citeva actionari ale frinei de mina cablurile nu mai revin total ci ramin cumva agatate la cca 1 mm. de capatul cursei si se simte acest joc la maneta frinei de mina. Masina nu ramine infrinata ea se deplaseaza liber pe o panta cit de mica.Exista cumva vreun arc de rapel in interiorul etrierului sau sa mearga greu cablul/cablurile in camasa ?Mentionez ca am inspectat astazi ambele trasee ale cablurilor de mina si nu au ciupituri sau alte defecte si ambele garnituri dinspre etriere sunt bune. Frina de mina o actionez zilnic de mai multe ori.Cine trage de cabluri inapoi cind se lasa frina de mina ?

da, la fel si la mine, trebuie desfacut si vazut, doar ca la mine prinde pe ultimul dinte, maneta se ridica lejer pana sus si cade singura...:P oricum nu mai folosesc pana rezolv, dar la fel, daca poate sa raspunda cineva la intrebarea ta...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.