Jump to content

Inlocuire Termostat


FANEX
 Share

Postare recomandată

Nu cred ca este cel indicat de mihai in poza, deoarece termostatul ''sta'' intr-o carcasa de plastic, seamana cu ce am incercuit in poza cu rosu, acolo este la motoarele de 1.6 si 75 cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acolo unde am indicat eu ,este o carcasa de plstic si e furtunul care vinede la partea de jos a radiatorului

nu prea vad unde in alta parte ar putea fi

in plus la mine ambele furtune sunt la fel de groase nu ca la tine v@sy

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu acolo am vazut ca se afla termostatul la ABU, in rest nu stiu, poate ne mai spune cineva care site mai bine.Am mai schimbat termostaul la un golf de 1.4 si acolo era in locul indicat de mine, dar poate ne lumineaza careva :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la motorul AEA ca si la AEK e pozitia din poza lui mihai8888. la BU e c la ABD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

norocosilor...sa va para bine ca nu aveti motor de 1.8 sa vezi acolo bataie de cap cu schimbatu termostatului...bafta la schimbat termostate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa gasesc maine deschis un magazin de piese auto de unde sa cumpar un termostat cat de cat pt modelul meu si antigel G12+. Daca tot schimb termostatul as vrea sa golsesc si instalatia de racire care habar nu am cand a fost golita ultima oara... Sper ca maine sa fie o vreme cat de cat acceptabila sa pot face schimbarea de antigel calumea fara ca frigul, ploaia sau ninsoarea sa ma grabeasca. Pana atunci postez o poza care am luat-o din ETKA. Contine o schema cu instalatia de racire, piesele, niste coduri.... marimile pieselor (granituri spre exemplu), temperatura de lucru a termostatului... Daca mai vrea cineva si la alte modele de motoare, indiferent de cilindree, cod motor, etc sa ma anunte si am sa-i trimit!

post-34455-1230925710_thumb.jpg Poza contine pozitia termostatului la motoarele ABD/ABU cat si AEA

Modificat de Nykey
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sunt ''norocos", si eu ma gandeam sa-l schimb ca poate este cel original.

Nykey, as fi vrut sa te ajut eu cu un DIY pentru ca azi am schimbat un termostat, dar din pacate codul era ABU

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi bun un diy cu motorul de 1.8, e o nebunie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar fi bune doar niste imagini cu locatia termostatului la 1.6 AFT, ca si eu am probleme, si acum 2 luni cand am schimbat capacul de la pompa de apa nu mi-a trecut prin cap sa schimb si termostatul (atunci era mai cald si statea apa la 90)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trimiteti-mi pe PM seria caroseriei (V.I.N.-ul) si am sa caut la modelele voastre daca sunt diferite de cele expuse pana acum si daca sunt si le gasesc in program am sa postez! Numai ca va arata ca o schita cum am postat mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o nelamurire, am vrut sa merg azi sa-mi cumpar termostat sa-l schimb, dar aseara am observat o chestie care-mi da de gandit: acul indicaor al temperaturii apei imi era aproape in stanga de tot, la incepuul scarii gradate (pe liniutele alea mici apropiate) si pe MFA imi indica temperatura uleiului 66 grade( :frigbaitata: nu ar trebuie sa fie apropiate ca valoare???), caldura imi baga darmai tarziu si nu cum trebuie. Cine imi poate spune daca e normal sau daca nu, ce trebuie sa fac.

Modificat de f@ne_tm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

66 la liniute e ok... sa nu indice 90 ecu si tu sa ai ceasul la liniute, atunci e ciudat. Am observat la diferite golfuri ca pana la 70-80 de grade ceasul e mai lenes... adica acul se ridica cu o intarziere de 5-10 grade fata de temp citita de ecu. Posibil sa fie normal asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai bun, dar temperatura asta e normala pt un motor care era in mers de vreo juma' de ora? Ca am vb cu fratemiu (mecanicu' meu) si mi-a zis ca la temperaturile astea e ceva normal sa nu urce apa la mai mult de 40-50 de grade, dar eu ma gandesc daca as fi pe la Intorsura Buzaului unde s-au inregistrat -30 de grade, acolo nu mi s-ar incalzi deloc motoru'? Care este temperatura minima la care trebuie sa stea motorul avand in vedere ca afara sunt ~-10 grade??? Am vorbit acuma la piese si mi-a pus un termostat deoparte, ceva frantuzesc mi-a zis ca are pe stoc undeva pana-n 30 lei parca, e bun sau sa dau comanda de altu', ce imi recomandati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand sa mergi la reprezentanta sa cumperi unul original. Eu am cumparat unul pe producator si parca nici n-as avea termostat. Voi ajunge tot la reprezentanta si eu.

Un alt amic a patit la fel la Mercedes. A pus tot pe producator si caldura 0. A pus original si merge impecabil.

La termostate, anumiti senzori si unele componente e mai delicat cu produsele ne-originale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu tine, pentru 55 ron diferenta intre original si chinezarie merg pe original. Dar ce sa fac daca mi s-a spus ca nu este pe stoc si dureaza 7-8 zile pana vine? Voi pune o facatura de 22 RON ( !?!) asa ca tineti-mi pumnii. Ideea e ca decat unul defect mai bine o facatura. BTW cam cat este manopera la inlocuirea termostatului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu mi-am luat unu frantuzesc, tot din cauza timpului (asta era pe stoc), maine sper sa ajung sa-l schimb, k nu mai merge asa.

Modificat de f@ne_tm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar ca adaugare, Elsa Win (programul Volkswagen original) imi spune ca Golf III (motorizarea ABU in speta, dar s-a discutat despre ea), ar trebui sa aiba turatia de 750 - 850 rpm in relanti. Am tot vazut temperaturi de 70 grade Celsius, regimul corect de temperatura este undeva pe la 85-95 grade, din ce se scrie in toate cartile. Peste aceasta valoare se poate arde garnitura de chiulasa, poate interveni griparea motorului, iar sub aceasta temperatura e mai ok>uzura prematura (daca chiar nu se face nimic) dar mai ales consum ridicat.

Acum, caz concret, masina mea (ABU 1.6) are o turatie de 1000-1050 rpm dupa pornirea motorului, dau putina acceleratie, iau piciorul de pe acc => coboara pe la 900. In relanti, in grade minus (vreo -12-14), lasat in relanti max 5- max 10 min:

- indicatorul de temp sta sub 70, la primele liniute, parca nici nu s-a miscat

- motorul merge destul de lin in relanti, zgomotul se schimba foarte lent, probabil ca si turatia, pe la fiecare a 15-20-a secunda, dar foarte putin, la ac nici nu prea vad diferenta.

- in oras din pacate nu m-am uitat la temp. afisata, insa baga caldura fara probleme

Diagnostic? Din prima as zice ca e normal, ce ziceti? Nu circul inca cu ea, deoarece am RAR-ul in 19 Feb si nu vreau sa scot numere rosii prea devreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ce diagnostic?masina functioneaza normal.care crezi ca e buba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa se comporta si a mea. Tot ABU. Insa de mentionat este ca tot asa facea si cand avea termostatul blocat pe deschis. Pana nu circuli cu ea, si sa vezi daca-ti scade temperatura de la 80 pana sub 70 in timpul mersului, nu prea iti poti da seama daca termostatul e bun sau nu. Daca nu circului cu ea, nu bate vantul in radiator, deci chiar daca ai termostatul blocat pe deschis, nu simti diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Pana la urma am ajuns astazi la Nurvil T

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa sch un termostat la un GOLF 3 pe benzina, 1,4 ...60 cp fab in 93`. De la piese auto mi-a dat termostatul de mai jos;

Ce parere aveti, se potriveste ? Nu ma stiu la benzinare, si mi se pare ciudat termostatul asta.

post-11792-1231598906_thumb.jpg

Modificat de misu tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca e cam scump termostatul, parerea mea e ca nu merita, eu am dat pe el 29 lei(ceva frantuzesc), dar cel de la piese imi este prieten si a zis ca sunt bune, nu s-a plans nimeni de ele pana acum. Dar nu l-am mai schimbat, mai multi cu diferite marci de masini mi-au zis ca nu le creste temperatura mai mult de 60 de grade, si am zis sa nu-l schimb momentan. Oricum fratemiu(mecanicul meu) nu prea are timp acum, si am zis sa mai merg asa o perioada. In legatura cu antigelul, are o culoare portocalie spre rosu, dar n-am mai vazut pana acum la flacon de 1,5L; si macar antigelul ia-l si tu din alta parte, la reprezentanta e mult mai scump decat la piese auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!