Jump to content

Diferente Consum, Si Nu Numai


CatalinN
 Share

Postare recomandată

Ba da, se incalzeste mai repede motorul din cauza ca este in sarcina. Asta in cazul in care sunt peste 5 grade afara, ca sa porneasca domnul compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan Portase

Aici se vorbea de cum sa faci un motor sa fie mai economic si sa se incalzeasca mai repede.

Odata ajuns la temperatura optima de functionare, consumul este minim.

Ce zici tu e total invers: de unde sa ia o energie suplimentara sa actioneze si compresorul ? Din motorina mai multa.

"Sa avem mai multa sarcina pe motor", dupa cum spuneai:

Pai hai sa-i dam de lucru: aprindem toate luminile, dam drumul la dezaburirea pe spate (consuma enorm: cam cat ambele becuri de faza scurta pe fata) si nu facem altceva decat sa crestem consumul.

Sau mai bine o tinem turata la 2000 de ture cam 5 minute si s-a rezolvat ...

Nu prea e asa ...

Uite ce zic altii intr-un forum intitulat: "Fuel economy with engine pre-heater" :

"The heater the posters are referring to above are those which warm the engine to improve cold start, fuel economy and reduce engine wear.

The pre-heat in the Touran and many other VAG TDI engined cars is a heater to warm the coolant before it passes through the heater matrix when the engine is stone cold, so that on a frosty morning the heater works quicker.

It's a real bonus on a TDi engine, because they take forever to warm up. My old Mk4 Golf TDI used to take 5 miles plus before the air blew warm. My new A4 is warm pretty much straight away :-)"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai hai sa-i dam de lucru: aprindem toate luminile, dam drumul la dezaburirea pe spate (consuma enorm: cam cat ambele becuri de faza scurta pe fata) si nu facem altceva decat sa crestem consumul.

exact, daca aprinzi farurile se incalzeste motorul mai repede, si bineinteles creste consumul pe timpul functionarii farurilor. Ceea ce vrei tu, sa se incalzeasca mai repede si sa consume mai putin, nu se poate, deoarece caldura este un produs "auxiliar", nedorit, rezultat din functionarea motorului. Dieselul se incalzeste mai greu pt ca are randament mai mare decat otto, deci pierderile prin caldura sunt mai mici.

Iar fata de bujiile care incalzesc apa din circuit da-mi voie sa am mari retineri, nu cred ca niste resouri de cativa watti pot sa incalzeasca apa si implicit uleiul si tot fierul din motor. Oricum, si aceste bujii consuma motorina, doar nu le bagi in priza de acasa, tot saracul motor trebuie sa produca energia necesara functionarii lor.

Fa un experiment, baga in fierbator de cafea in vana, si spune-mi in cat timp se incalzeste apa :) cam aceesi treaba e si cu bujiile astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan Portase

Vad ca nu faci altceva decat sa repeti ce am spus eu in posturile de mai sus.

Daca inginerii aia de la VAG au ajuns la concluzia ca este mai bine sa puna un sistem auxiliar de incalzire a apei din motor, inseamna ca or fi calculat si ei ceva consumuri ... etc.

In plus, nu doar acele bujii sau "resouri" cum le spui tu (mi-a placut) incalzesc apa, ci doar ajuta la aceasta. (sau o mentin).

Iar asta cu experimentele spunele-o tot inginerilor VAG, ca e o gluma buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu repet nimic din ceea ce ai zis tu, ci tocmai ti-am contrazis toate afirmatiile :D citeste inca odata posturile noastre

Aici se vorbea de cum sa faci un motor sa fie mai economic si sa se incalzeasca mai repede.

Cum spuneam, asa ceva nu exista. Cu cat e mai economic un motor, cu atat se incalzeste mai greu. Singura solutie ca sa incalzesti un motor mai repede este sa ii cresti consumul (sarcina, consumatori, ...)

Acele bujii se cupleaza doar la temperaturi exterioare foarte scazute (parca -10 grade), si se decupleaza pe rand dupa ce apa incepe sa se incalzeasca. Nicidecum nu au rolul de a "mentine temperatura". Mai mult decat atat, daca ai conectati foarte multi consumatori electrici, bujiile acelea pot sa nu-ti cupleze deloc, chiar daca sunt -50 de grade.

Etc.

Modificat de SHARANEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!