Jump to content


Photo

Radiator Caldura - Fisurat


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 Romy

Romy
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Audi
  • Model:A4/B5 Avant 1997
  • Motorizarea:1.9 TDI AFN

Posted 31.10.2007 @ 15:26

Am constatat ca pierd lichid de racire pe la radiatorul de caldura,si am facut un bypass sa nu mai treaca apa prin el.Acum,ca a venit sezonul rece,as incerca sa repar cumva radiatorul.Stie cineva cum as putea face sa nu mai curga?Sau singura solutie ar fi inlocuirea.M-as feri sa-l schimb,deoarece acest lucru implica demontarea bordului.De asemenea as dori sa il si curat,ca nu prea mai face caldura.Orice sugestii mi-ar fi de folos.
Multumesc.

#2 traffictours

traffictours
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Renault VelSatis
  • Model:Privilege Carminat 2003
  • Motorizarea:2,0TI 170CP

Posted 31.10.2007 @ 17:49

Daca fisura nu e prea mare poti incerca sa introduci in circuitul de racire praf special pt. radiatoare, se depune in jurul fisurii si o astupa. Nu costa mult, merita incercat. Daca nu are efect nu mai ramane decat inlocuirea.

#3 Romy

Romy
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Audi
  • Model:A4/B5 Avant 1997
  • Motorizarea:1.9 TDI AFN

Posted 01.11.2007 @ 11:57

Am sa incerc asa.Sper sa mearga...
Multumesc.

#4 ManiacuV6

ManiacuV6

    Membri Seniori

  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Audi
  • Model:80 B3 1990
  • Motorizarea:1.8S 90CP

Posted 01.11.2007 @ 12:56

Oameni buni voi stiti ce riscant e sa folosesti praf de ala ? Posibil sa infunde un pic radiatorul , sa se plimbe prin blocul motor odata cu lichidul de racire. Eu am avut fix aceeasi problema anu trecut cam pe 10 decembrie. Radiatorul m-a costat 80,5 RON si de schimbat l-am schimbat eu. Daca nu ti-e frica de multe cabluri si suruburi poti sa il schimbi si tu . La tine ca sa-mi dau seama daca trebuie sa ma documentez un pic din SOTE. Schimbarea la mine a durat cam : 1 0ra desfacutul , si cam 1 ora jumate montatul.( mai mult ca desfacutul insa n uau ramas ruruburi de rezerva :icon_thumright: )
Dupa ce am schimbat radiatorul am constatat ca vechiul rradiator era un pic infundat . Incepand de la 6o de grade icnepe sa dea caldura :offtopic:

P.S.: Din moment ce instalatia nu merge la presiunea atmosferica sunt slabe sanse sa tina

#5 Romy

Romy
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Audi
  • Model:A4/B5 Avant 1997
  • Motorizarea:1.9 TDI AFN

Posted 01.11.2007 @ 14:42

Chiar te rog frumos sa te interesezi un pic,daca trebuie demonatat bordul.Poate nu...
Daca as folosi praf din ala pt obturarea orificiilor,dar sa il pun numai in radiatorul de caldura,ar mai fi vreo problema?

#6 traffictours

traffictours
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Renault VelSatis
  • Model:Privilege Carminat 2003
  • Motorizarea:2,0TI 170CP

Posted 01.11.2007 @ 18:12

Bineinteles ca se plimba odata cu lichidul de racire prin tot motorul. Riscul apare daca caloriferul sau radiatorul are deja depuneri mari pe peretii interiori. Praful este omologat pentru a fi folosit in siguranta dar daca aveti dubii cu depunerile de pe instalatia de racire se poate trece direct la inlocuire. Eu am folosit de mai multe ori si uneori a functionat, alteori nu. Niciodata nu mi s-a infundat nimic,doar fisura, atunci cand nu a fost prea mare.

Edited by traffictours, 01.11.2007 @ 18:13.


#7 Romy

Romy
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Audi
  • Model:A4/B5 Avant 1997
  • Motorizarea:1.9 TDI AFN

Posted 02.11.2007 @ 11:56

Te rog frumos,spune-mi si mie cum se numeste respectivul praf.Daca spui ca a dat rezultate,as incerca si eu,totusi...

#8 traffictours

traffictours
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Renault VelSatis
  • Model:Privilege Carminat 2003
  • Motorizarea:2,0TI 170CP

Posted 02.11.2007 @ 12:17

Sunt mai multe marci, se gaseste la magazinele de profil auto(eu am folosit acum mai multi ani, nu mai imi amintesc marca), incearca un produs german sau din CE, citesti bine instructiunile, mi se pare ca se incalzeste putin motorul mai intai, probabil pentru a se mari presiunea in instalatie si praful(care se dizolva rapid) sa fie directionat cat mai repede spre zona cu scapari si odata ajuns acolo se depune pe marginea fisurii si o astupa progresiv. E adevarat ca daca fisura e mare operatiunea nu reuseste, dar nici risc prea mare nu e, dupa parerea mea(zic asa ca am incercat de mai multe ori si mai rau de a nu rezolva problema nu s-a intamplat altceva). Deci citeste instructiunile ca la motoarele astea moderne presiunea e mare, trebuie bine vazut cand exact trebuie sa introduci praful si cat timp trebuie sa turezi motorul ca praful dizolvat sa ajunga acolo unde trebuie.

#9 MOTANUL

MOTANUL
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon Spirit
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 02.11.2007 @ 12:38

Pe unde mai exact in radiatorul de incalzire pierzi lichid? Daca e la imbinarile dintre conducte si radiator poate merge cositorit. Daca e pe undeva prin fagure - exista si posibilitatea sudurii aluminiului. Eu doar ca ultima solutie as pune praf. (pentru ca astupa si orificiile mici - sau se depune pe peretii caloriferului transferand mai putina caldura).

Daca vrei sa te scoti cat mai usor cu putinta poti s incerci cu praf ca prima abordare. (asta cu conditia sa ai un orificiu mic). Cu cat orificiul e mai mare cu atat probabilitatea de rezolvare cu praf e mai mica.

Vezi ca la mithbuster cel mai bine a functionat albusul de ou daca nu ma insel :) :(

#10 traffictours

traffictours
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Renault VelSatis
  • Model:Privilege Carminat 2003
  • Motorizarea:2,0TI 170CP

Posted 02.11.2007 @ 12:58

In principiu ai dreptate, cositorirea e o varianta mai buna decat praful, dar are marele incovenient al demontarii a unei parti din bord. Eu in cazul demontarii(si remontarii) as schimba caloriferul cu unul nou pentru ca si lipiturile astea cositorite nu se stie cat rezista din cauza vibratiilor. Bineinteles ca cea mai buna treaba e inlocuirea, eu am dat doar o idee "comoda" si ieftina.

#11 Romy

Romy
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Audi
  • Model:A4/B5 Avant 1997
  • Motorizarea:1.9 TDI AFN

Posted 03.11.2007 @ 10:44

@traffictours - OK,asa am sa fac.Multumesc pt detalii :)Am sa vad ce gasesc...

@MOTANUL - Nu stiu exact unde e fisurat radiatorul.Zona e destul de greu accesibila.Cand strangeam de furtunul acela gros care intra in motor,se auzea un fasait chiar in zona imbinarii conductelor cu radiatorul.Posibil sa fie acolo fisurat.
:blink: Da,stiu faza cu albusul de ou de la Mythbusters :)

#12 Barbarul

Barbarul
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A6 98 Tiptronic quattro
  • Motorizarea:2.4 165CP

Posted 04.11.2007 @ 20:05

Cred ca fara a demonta bordul nu scapi. Cea mai buna solutie este inlocuirea, praful acela s-ar putea sa nu fie o rezolvare de lunga si nici lipirea, pentru ca daca ti-a crapat odata inseamna ca a imbatrinit si nu se stie cit de curind iti crapa iar. Fa un efort si schimbal, asta e sfatul meu.

#13 l.u.v

l.u.v
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A6
  • Motorizarea:2.5 TDI QUATTRO

Posted 05.11.2007 @ 22:39

Pt Motanul;
Nu merge lipit pentru ca lateralele lui(cuvele)sunt de plastic,apoi elementii de racire sunt din aluminiu si nu sudeaza nici dracu' radiatoare de aluminiu asa de subtiri in carne..
Pt.Romy;Eu am avut un C4 la fel ca al tau si am avut aceeasi problema.
Interesant este de aflat de la ce s-a spart,prentru ca in mod normal astea nu crapa decit atunci cind ai presiune foarte mare in instalatia de racire.Eu am avut problema cu termostatul,nu a mai deschis,s-a incins motorul,a crescut presiunea si pe urma am constatat ca mi s-a spart radiatorul de caldura.
In fine,problema are evident doua parti:buna si rea!!
Tu cu care vrei sa incep? :huh:
1.Cea rea:Intr-adevar ai destul e demontat sub bord si anume consola de pe mijloc,este destul de mult de munca
2.Cea buna:Poti gasi fara probleme la dezmembrari(cel nou este scump si nu merita),unde ai marele avantaj ca absolut toate radiatoarele de caldura sunt identice,adica la Audi 100 C3,Audi 80,chiar Vw Passat mai vechi daca nu ma insel eu.Singura problema este sa-l dai jos,eventual inainte intreaba la un centru de dezmembrari daca au vreun Audi sau Passat vechi pe acolo.
Du-te cu cel vechi ca sa-l ai de model totusi..
Ca sfat,inainte de a-l cumpara de la ei(presupunem ca l-ai gasit undeva sh) spune-le ca daca este defect sa-ti dea altul la schimb sau banii inapoi,pune-i sa-l insemneze cu ceva(vopsea sau sa-l zgirie cumva,adica sa-l recunoasca in caz ca te intorci cu el inapoi),sa nu poata sa spuna ca le-ai adus altul in caz ca acela nu merge.Desi nu cred ca se pot tigani,nu este o avere,te va costa probabil pina intr-un milion.
Tot atunci sufla in el,daca aerul iese usor inseamna ca nu este infundat,iar ca sa-l verifici daca nu este spart du-te la o vulcanizare si baga aer in el astupind iesirea dupa ce in prealabil l-ai scufundat intr-o galeata cu apa sau in cuva de la vulcanizare.
Cam asta ar fi,eu asa am procedat si nu am avut probleme dupa aceea,masina aceea are si acum radiatorul ala.
Insa-evident-un alt propitar :huh:
Bafta.
Luigi Vicol
PS:Daca nu gasesti pe la tine suna-ma,poate iti pot gasi eu pe aici prin Bucuresti si vedem cum facem.

Edited by l.u.v, 05.11.2007 @ 22:56.


#14 ManiacuV6

ManiacuV6

    Membri Seniori

  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Audi
  • Model:80 B3 1990
  • Motorizarea:1.8S 90CP

Posted 06.11.2007 @ 03:19

ROMY eu ma gandesc ca pentru 805 mii ,cat a costat un radiator nou anul trecut in decembrie cand l-am schimbat tot din cauza termostatului ca in situatia lui L.U.V., nu merita sa folosesti unul SH . Manopera nu stiu cat e insa la volumul de munca cred ca trece de pretul caloriferului :lol:

#15 Romy

Romy
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Audi
  • Model:A4/B5 Avant 1997
  • Motorizarea:1.9 TDI AFN

Posted 10.11.2007 @ 17:52

@l.u.v - Si eu incerc sa imi dau seama de ce s-a spart...Termostatul e in regula,totusi...Mi-a spus cineva ca e posibil ca radiatorul sa poata fi scos si pe la motorasul de la stergatoare.A ramas sa merg pe la el,sa se uite...
@ManiacuV6 - Cam asa e...Daca tot e sa demontez bordul,nu m-as mai pune la 1 milion,cat costa un radiator nou...
Va multumesc pentru sfaturi,si ajutor. :censur:

#16 reader

reader
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Audi,
  • Model:dar nu vedi.
  • Motorizarea:ASZ+TCM

Posted 10.11.2007 @ 19:07

fa ce vrei, numai NU folosi praf, face mai mult rau decat bine.

#17 sorinV

sorinV
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia I Elegance 2001
  • Motorizarea:1,9 TDI 110 CP

Posted 28.10.2010 @ 09:42

asa zic si eu. nu mai folositi prafuri din alea. o spun din proprie experienta. am infundat caloriferul cu astfel de prafuri.

#18 sackzitul

sackzitul
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Caddy 2012
  • Motorizarea:1.2TSI 86cp

Posted 08.11.2010 @ 09:18

nu folosi prafuri, cel mai bine il dai jos, vezi daca poti sa il sudezi cu aluminiu, etc. si in caz ca nu merge nimic facut il schimbi, alte posibilitati nu prea vad, bafta ;)

#19 andreycta

andreycta
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:volkswagen
  • Model:passat
  • Motorizarea:1.9 tdi 110cp

Posted 13.12.2014 @ 10:08

am neste probleme cu masina audi a4 2002 motor alt 2.0 benzina.nu da caldura in masina, nu am presiune la apa pe furtune,fierbe apa si in bord imi arata 70 de grade si pe vag am 100-110 si nu porneste termocupla.ajutatima va rov ca ii dau foc.am facut aerisirea nu curge aer si am schimbat si pompa de apa.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users