Jump to content

Probleme Frana De Mana


dsf
 Share

Postare recomandată

O intrebare: Cum se scoate mansonul de piele de pe maneta de frana de mana la Passat-ul din semnatura?Vreau sa-l inlocuiesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tras fortat. Atentie sa nu dai in ceva cand scapa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles,n-are ceva piedici sau ....?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, am rezolvat prin tragere,are ceva piedici dar nu-i problema,ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare!

Am o problema la sistemul franei de mana la un Passat B5.5:

- in momentul cand eliberez maneta, acesta are joc destul de mare (2-3 cm) si merge foarte infranat. S-a uitat mecanicul la etrieri si s-a constatat ca axul franei de mana este gripat la ambele, mai mult pe partea stanga, si nici arcurile acelea nu au putere sa il readuca in pozitia initiala. Am vazut cu ochii mei, orificiile acele unde este axul sunt pline de rugina. Spune ca nu are ce sa-i faca, trebuie schimbati etrierii, degeaba il curata si il unge, cu timpul se duce unsoarea si reapare griparea etrierelor, fapt ce am constatat, dupa curatare si ungere aproximativ o saptamana mi-a mers neinfranat, dupa aceea nu am mai folosit frana de mana.

As dori sa va intreb nu exista alta solutie de remediere (ex. bucsa care se introduce in orificiu sau altceva), sau trebuie schimbati neaparat etrierii?

 

Multumesc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E 150 de lei un etrier sh bun. Crezi ca merita gadilati astia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut colegi. Este vorba de un passat b5. 1999.

A aparut o problema la frana de mana. Dupa o folosire l-am lasat jos si avea un joc ( inainte nu avea) maneta. Era dus eteierul stanga, si trebuia inlocuit.

Am cumparat un eteier nou nout din dezmembrari (a fost pusa de nou 1 luna pe o masina, dupa care a avut accident). Am schimabat etrierul cu acesta.

Cand trag frana de mana roata dreapta se blocheaza, 100%. Dar eteierul pus(stanga) nu blocheaza roata. Am incercat reglarea din cablu, dar degeaba. Am zis poate eteierul cumparat din dezmembrari avea ceva. Am cumparat un nou etrier (magazin), l-am inlocuit dar e la fel, nu blocheaza roata. Am schimbat si cablul cu unul nou. Am facut reglarile si nici cu cablul nou nu prinde 100% ca cealalta roata.

De ce? Totul e nou. (La pedala/ din pompa prinde stas). 

Care o fii problema? Va multumesc.

Modificat de 80SKY
Incomplet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate ambele cabluri din etriere si trage asa frana de mana. Vezi daca se trag ambele sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuza-ma dar nu inteleg sfatul. De ce sa-scot pe cel care e ok? Maneta merge perfect trage cablurile se vede si la consola cum culiseaza cand trag frana de mana, si trage si lasa inapoi cablul perfect.

Partea dreapta merge bine 100%  cablul e ok si eteierul.

Problema e la partea stanga. Aici etrierul e nou si cablul si tot nu blocjeaza roata.

Modificat de 80SKY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca si asta: Se pune cheia (de 13 parca, nu mai stiu) pe piulita care tzine parghia franei de mana si se actioneaza alternativ pana se strange surubul interior in etrier. Stii asta cand placutele blocheaza discul. Apoi se face reglajul cablului. Daca pui la loc cablul vechi nu mai reglezi nimic.

etrierpassatb5.jpg

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sky, am facut recomandarea ca sa elimini un suspect. Daca esti asa sigur ca se misca ok cablul, e clar cine-i vinovat, nu?

Incearca si sfatul lui miticutza. Daca nu, stii ca ai de cumparat alt etrier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42miticutza,

sa inteleg ca, cu cheia rotesc aceea "ureche" ce tine cablul pana se "strange" pe disc, si dupa reglez cablul?

Daca reglez cablul asa, cu urechea eteierului trasa, cand eliberez surubul nu o sa mai revina urechea.  O sa ramana casi trasa, deoarece arcul nu mai are cum sa traga cablul inapoi.

22 minutes ago, C o s m i n said:

Sky, am facut recomandarea ca sa elimini un suspect. Daca esti asa sigur ca se misca ok cablul, e clar cine-i vinovat, nu?

Incearca si sfatul lui miticutza. Daca nu, stii ca ai de cumparat alt etrier.

Am luat jos cablul e totul ok la el. Nu agata nicaieri si culiseaza usor cap coada. Am luat un ablu nou din magazin face la fel.

 Am schimbat deja un eteier nout cu unul nou din magazin. Problema e aceasi. 

Sincer nu mai stiu ce sa schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat balanta sa fie echilibrata ?     sa verifici și roata care tine dacă etrier-ul are cursa normala  (dacă culiseaza la fel pe ambele roti )Am văzut pe forum mai sus ca ar avea reglaj .

Modificat de Minodor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Etrierul nou, la fel si cel sh au surubul interior strans la maxim pentru a permite montajul placutelor noi. Pe masura ce actionezi parghia, surubul se desface si ajunge sa impinga pistonul pe placuta. Deci faci manevra asta pana vezi ca parghia nu mai permite toata cursa. Asta inseamna ca poti pune cablul la locul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Minodor, da la cealalta roata merge perfect etrierul. Problema e ca la roata cealalta nu vrea sa lucreze eteierul la fel. Adica la tensionare si eliberarea cablului nu culiseaza la fel, desi amandoua cabluri sint bune.

42miticutza, cand am pus eteierul nou l-am si aerisit. Astfel pistonul trebuie sa lucreze pe filetul din interior nu? ajungand sa impinga placuta pe disc. Dupa asta am pus cablul prima data la maneta, dupa acea la etrier, tensionand-o cat sa nu aiba joc liber. Dupa aceea l-am mai tensionat cat sa si prinda. Dar ca sa prinda ceva trebuie sa o tensiones destul de mult, incat urechea acea unde este agatat cablul la etrier este deja la jumatatea cursei la liber. Tras frana de mana are cursa scurta, si revine doar la jumatate. Daca o slabesc sa revina de tot atunci cand o trag nu prinde roata destul.

C-am asta e pe scurt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42miticutza, salut, azi am incercat si asa cum am vorbit. Sincer nu stiu cauza, dar parca a inceput sa isi revina. Daca trag mai ferm dintr-o data atunci blocheaza ambele roti. Probabilbisi mai revine daca se mai uzeaza placutele si eventual face o intoarcere pe filet.

Oricum multumesc de sfaturi.

Va doresc numai bine. Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu-si revine in cateva actionari ale manetei trebuie reglat cablul, sau mai bine duci masina la cineva care face asta in fiecare zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

nu stiu ce s-a intamplat dar de ieri si eu am probleme la frana de mana . 

1. cand trag maneta ... in primii centimetri parca e rupt cablul... cand ajunge mai sus incepe si prinde usor usor 

2. masina parca merge putin infranata 

3. la roata din spate pe partea pasagerului, dupa 10 minute de mers in dimineata asta ,  am observat prezenta unui miros ciudat si janta de tabla era incintata . 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cabluri ruginite/intepenite, ramane frana blocata de aici mirosul.

Remediaza problema pt.ca o sa strici si rulmentul de la caldura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
On Wednesday, November 26, 2014 at 14:26, C o s m i n a scris:

Tras fortat. Atentie sa nu dai in ceva cand scapa.

Si la cel de plastic la fel se procedeaza ? Am tras de el dar parca tine ceva....sa trag mai tare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e la fel in interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Buna dimineața! Pt un Passat b5.5 din 2004, cum se reglează frana de mana, ține fff sus de tot, că în poze.

De la consola dintre scaune nu am cum sa reglez ceva. 

Se reglează de sub mașina, din alta parte?

Ms mult. Zi frumoasa tuturor !!!

20210429_154345.jpg

20210429_154335.jpg

20210429_154328.jpg

Modificat de clauddy17
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!