Jump to content

Mersul Subturat


andrei_23
 Share

Postare recomandată

Am vazut ceva asemanator la sectiunea diesel, dar acolo e alta chestiune, pentru ca dieselurile trag si la 1000 de ture.

Ce pareri aveti despre mersul cu motorul subturat?

Este intr-adevar o economie de combustibil, dar are efecte negative asupra motorului?

In oras, cand nu ma grabesc schimb repede, fara sa turez mult, de exemplu 1 si 2 merg repede iar la 20-25 deja ii dau 3 iar pe la 55 deja 5. precis e subturat motorul(eu nu am turometru).

Pe mine ma intrereseaza daca, mergand astfel, e bine pentru motor sau rau. Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este bine, incarci motorul de depuneri de carbon care mai tarziu vor da detonatii. Motorul acela a fost construit sa mearga pana la 6200..6400rpm - nu zice nimeni sa mergi tot timpul cu 6000, dar cu un mers mai vioi (3-4000 cu varfuri de 5-5500) se va simti mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca ceva: la motorul tau, la 3000rpm (turatie pe care eu o consider normala de croaziera) ai intr-a III-a 60km/h, intr-a IV-a 80km/h si intr-a V-a 100km/h (am dat niste valori aproximative, care sigur ca difera si f. de cutie, si f. de greutatea masinii, dar care sunt apropiate de adevar). Da-ti singur seama cam cate ture are intr-a V-a cu 55km/h - 1500? :cry:

Mai mult: daca ai nevoie sa accelerezi brusc, cam ce cuplu iti da un motor 1.6 benzina la 1500rpm? :? Dar la 3000-3500? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu merg astfel pentru economie de combustibil si pe drum drept.

Intr-adevar, nu trage mai deloc cand o calc si de obicei, cand vreau acceleratie schimb o treapte sau doua in jos.

Ce ai spus tu e valabil si la mersul dimineata, cu motorul rece - turarea pana la 3000-3500?

Off-topic: iarna cand e rece afara si cobor un deal lung (5-10 min)(iau piciorul de pe acceleratie - motorul nu e in sarcina) si merge si incalzirea, scade mult temperartura apei, pana cand chiar si aerul de la aeroterma devine rece. Sa fie vreo problema? Sa imi iau termostat de iarna? Acum cred ca am de vara. (Cand spun termostat ma gandesc la termocupla aia din radiator - mai este altul?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu turez pana pe la 3000 (dar incerc sa nu depasesc) si dimineata. Intr-a-ntaia si a doua e destul de greu sa nu o turez, mai ales in traficul aglomerat.

Exista un termostat (undeva pe tubulatura de racire) si o termocupla (o sonda infipta in radiator care comanda ventilatorul electric din spatele radiatorului). Nu mi se pare normal sa se raceasca apa in conditiile spuse de tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru motorul meu de 1781 cmc ce sfaturi puteti sa-mi dati?. Ca o coincidenta, si pe mine ma framanta aceasta chestiune de cateva zile. CRED ca merg cam subturat: schimb pe la 2000-2500 ture maxim de obicei. Cand vreau sa am demaraj mai bun, evident ca procedez altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off-topic: iarna cand e rece afara si cobor un deal lung (5-10 min)(iau piciorul de pe acceleratie - motorul nu e in sarcina) si merge si incalzirea, scade mult temperartura apei, pana cand chiar si aerul de la aeroterma devine rece. Sa fie vreo problema? Sa imi iau termostat de iarna? Acum cred ca am de vara. (Cand spun termostat ma gandesc la termocupla aia din radiator - mai este altul?)

e legat de faptul ca e taiata alimentarea cu benzina. Deci dispare si caldura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off-topic - poate trebuia sa fac un thread separat

Circuitul apei din motor include si radiatorul aerotermei direct sau are si acolo un termostat, sau altceva?

In caz ca nu are presupun ca, din moment ce motorul nu trage, deci nu prea se incalzeste si de la frigul de afara si mai trage si aeroterma aer rece de afara prin radiatorul ei, se va raci apa din circuit, dar de aici pana sa fie rece e mult.

P.S. poate puteti sa despartit threadul meu in doua - unul cu temperatura apei si altul cu mersul subturat. Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off-topic - poate trebuia sa fac un thread separat
Trebuia
Circuitul apei din motor include si radiatorul aerotermei direct [...]

Da

[...]dar de aici pana sa fie rece e mult.

Exact

P.S. poate puteti sa despartit threadul meu in doua - unul cu temperatura apei si altul cu mersul subturat. Mersi

Pai fa un thread nou cu problema cu incalzirea, postezi aici linkul catre noul topic, nu se mai posteaza aici decat despre mersul subturat (asa cum spune si titlul) si s-a rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred altfel! Cand subturezi masina, injectezi mai multa benzina/motorina pentru a putea ajunge la turatia si viteza respectiva treptei in cauza...eu vad la diesel(tata, A4, 1.9 TDI 130CP care cica merge economic, subturat) ce fum scoate cand accelerezi moderat intr-a 4-a la 40-50km/h...nu trage aer si baga motorina...deci consum mai mare. Parerea mea. As dori parerea lui Andi in aceasta problema! Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata link-ul catre topicul cu racirea apei:

http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.php?t=3585

Acum despre mersul subturat ...

Eu am citit pe undeva ca faza cu depunerile de carbon nu e prea mare problema pentru ca injectia e controlata de ecu si chiar daca o calc nu o sa bage bezina cu galeata in cilindrii, ci numai cat e nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat e nevoie, adica cat ii trebuie masinii sa ajunga la optim turatie/viteza/treapta. Parerea mea! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am citit pe undeva ca faza cu depunerile de carbon nu e prea mare problema pentru ca injectia e controlata de ecu si chiar daca o calc nu o sa bage bezina cu galeata in cilindrii, ci numai cat e nevoie.

Depunerile nu se produc la schimbarea brusca de sarcina ci la mersul constant in sarcina (foarte) redusa, cum ar fi motor subturat sau mers indelung la viteza constanta (autostrada).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se pot inalutra depunerile?

Daca nu sunt foarte vechi, o forja sanatoasa elimina o parte din depuneri , atat din galerii cat si din esapament.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca sunt vechi.... ?

Se desface motorul si se rascheteaza :(

Nu mi-as face cine stie ce probleme, mai ales pt. o masina din 2001. Daca n-ai constant erori de knock sensor limit excedeed probabil n-ai de ce sa te ingrijorezi, doar sa adopti macar din cand in cand un mers mai sportiv.

Exista metoda "italiana" de autocuratare: se incalzeste bine de tot motorul dupa care se forjeaza bine (aka pana la limitarea de turatie, in sarcina) de cateva ori. Cu alte cuvinte, dupa ce ai incalzit bine motorul o duci de cateva ori (si/sau o tii putin) pe la 6000+, in sarcina.

Aplici pe riscul tau :D

Mai exista varianta cu pulverizat apa in motor, dar pe aia ti-o povestesc maine :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Nu mi-as face cine stie ce probleme, mai ales pt. o masina din 2001. Daca n-ai constant erori de knock sensor limit excedeed probabil n-ai de ce sa te ingrijorezi ...

Si daca am masina mai veche, ar trebui sa fiu ingrijorat :shock: , mai ales ca o diagnoza am facut acum 2 ani cand am schimbat pompa de benzina.

Erorile astea de care zici se vad la diagnoza sau pe compiuterul de bord (eu nu am) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Cel mai9 simplu este sa scoti o bujie si sa vezi cum arata - o sa-ti dea o idee foarte buna despre cum arata interiorul camerei de ardere.

Pe de alta parte, este mai usor sa previi decat sa tratezi, ceea ce inseamna ca ar fi mai bine sa circuli la turatii mai mari. Eu sunt de parere ca la un motor cald, turatiile de 3500-4500 sunt in cel mai rau caz inofensive, daca nu chiar benefice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Deci tactica mea de a mai duce motorul in 4000-4500 de ture asa, cateodata cind ma mai "dau sportiv" nu este decat benefica, nu ? Bineinteles cu motorul cald, nu altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca turatie de 4000-4500 si la motor de la 1.2 la 2.0 sunt normale, nu aduc uzura dar nici nu intretin motorul. Motorul este in sarcina la turatii in zona de cuplu si mi se pare ceva normal. Nu? :pirat: Plus ca zona rosie a fost pusa sa nu intri pe ea, iar pana la ea alta limita nu prevede cartea. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ciuda aparentelor, consumul este mai mic in zona de turatie de cuplu maxim. De aceea si se obtine cuplul maxim la o anumita turatie. Acolo randamentul arderii este cel mai bun. La masina mea, de ex, daca merg la drum intins cu 100-110 (a 5-a la 3000 rpm) imi consuma 8,5-9 %. Daca merg cu 140-150 (a 5-a la 4000 rpm) imi consuma 8-8,2 %. Astea suntr cifrele rezultate din calcule. Motorul meu are cuplul maxim la 4000 rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau sa intreb si eu cam care sunt pragurile de schimbat la masina mea.

Eu merg cam asa:

vit. 1 -> vit. 2 = 3000

vit. 2 -> vit. 3 = 2600-2700

vit. 3 -> vit. 4 = 2500

asta cand merg normal.

Daca vreau sa merg ceva mai tare:

vit. 1 -> vit. 2 = 4000

vit. 2 -> vit. 3 = 3500

vit. 3 -> vit. 4 = 5000

e ok ??? predomina categoria 1 (mers mai normal) , nu tot timpul pot merge mai tare. Cand vin si plec de la munca e cam prapad prin bucuresti. Dar totusi, le schimb prea repede??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e bine sa schimbi in jur de 3000-3500 rpm . nu mai jos. poti sa megi drept cam pe la 2500 rpm , nu mai jos.

vezi cat ai in treapta a V-a la 90km/h si la turatia aia poti sa mergi in linie dreapta.(in orice alta treapta de viteza)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau sa intreb si eu cam care sunt pragurile de schimbat la masina mea.

Eu merg cam asa:

vit. 1 -> vit. 2 = 3000

vit. 2 -> vit. 3 = 2600-2700

vit. 3 -> vit. 4 = 2500

asta cand merg normal.

Daca vreau sa merg ceva mai tare:

vit. 1 -> vit. 2 = 4000

vit. 2 -> vit. 3 = 3500

vit. 3 -> vit. 4 = 5000

e ok ??? predomina categoria 1 (mers mai normal) , nu tot timpul pot merge mai tare. Cand vin si plec de la munca e cam prapad prin bucuresti. Dar totusi, le schimb prea repede??

Poti sa urci putin mai sus. Cat e rece motorul schimba intre 2500-3000rpm iar cand e cald pe la 3000-3500rpm. Cand e de forja 5500-6000rpm; eu cam asa merg :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!