Jump to content

1.4 Tsi Si 1.8 Tsi


Andrei2000
 Share

Postare recomandată

Ce parere aveti de faptul ca au introdus motor de 1.4 pe Passat? Si-a comandat cineva unul dintre aceste 2 motoare?

Parerea mea ii ca daca auzi ca un Passat vine exhipat cu motor de 1.4, in prima faza de imbufneste rasul. Dar avand in vedere ca produce 122 CP si performante destul de bune, eu zic ca va fi un motor cerut. Voi ce pareri aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Velocity_Warrior

    28

  • Andrei2000

    9

  • trans30

    7

  • bobovlad

    7

Nu stiu de ce esti asa "dezgustat" de 1,4TSI. Am vazut destul de multe Passaturi in bucuresti 1.6 FSI (115 cai). Deci un 1.4 Turbo ar trebui sa chiar mai placut de condus, consum mai mic. Sunt sigur ca-n Europa de Vest unde oamenii nu sunt ahtiati dupa CP/TeDeI o sa vand OK :D

Oricum nu e suprinzator ce se intampla, VAG facandu-si clare intentiile de a renunta la aspirate in favoarea turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel de 1.8 are 160cp (este cel care echipeaza si octavia), chiar aseara m-am uitat in configurator la vw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat de 1.4? nu-i cam... putin? n-as da 2.0 turbo pe nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce parere aveti de faptul ca au introdus motor de 1.4 pe Passat? Si-a comandat cineva unul dintre aceste 2 motoare?

Parerea mea ii ca daca auzi ca un Passat vine exhipat cu motor de 1.4, in prima faza de imbufneste rasul. Dar avand in vedere ca produce 122 CP si performante destul de bune, eu zic ca va fi un motor cerut. Voi ce pareri aveti?

Eu zic ca aparitia Passat-ului de 1.4 fie el de 122 CP, e primul clopotel la urechea celor de la Ministerul de Finante care sa faca impozitarea si asigurarea in functie de puterea motoarelor (ca in Austria, Franta) si nu in functie de capacitatea cilindrica cum e acum. Pentru ca altfel un posesor de Opel Omega 2.2 DTI (102 CP) SH va plati un impozit de 7-8 ori mai mare decat posesorul unui Passat nou de 1.4.

Nu cred ca va fi un motor cerut pentru ca pretul e maricel. Iar la o diferenta de 175€ iei 1.8 TSI 160CP.

Dupa mine e o decizie de marketing cel putin bizara. Ce urmeaza? Un Audi A4 1.4 TSI? Sau un A8 1.8 T?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are dreptate Diesel. M-am uitat si eu in lista de preturi, iar diferenta de pret fata cel de 1.8 este isesizabila. Chiar daca are 122 CP, totusi sa pui un 1.4 pe Passat mi se pare absurd!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e absurd deloc, se numeste Marketing. Te anunt ca motorizarea 1.4 TSI de 122CP va echipa si viitorul Superb, ca baza de plecare la benzinare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine se sperie de 1.4 pe Passat inseamna ca a imbatranit si nu tine pasul cu tehnologia :))

La inceputul anilor 90 toate motoarele serioase diesel respectiv turbo diesel de pe autoturisme de clasa medie erau de la 2.4 litri in sus.

Acuma cilindree de 1.5 -1.6 diesel au( sau vor avea ASAP ) cam toti producatorii pe modelele lansate din 2005 incoace.

Un 1.4 ajutat de o turbina va presta clar mult mai bine decat 2.0 aspirat de 116cp care il regaseam pe vechiul Passat. Iar fata de 1.6 nici nu incape comparatie.

Benzinarele aspirate si-au cam trait viata. E momentul sa se auda turbinele...1-2,4... fiecare cate poate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine se sperie de 1.4 pe Passat inseamna ca a imbatranit si nu tine pasul cu tehnologia :D

La inceputul anilor 90 toate motoarele serioase diesel respectiv turbo diesel de pe autoturisme de clasa medie erau de la 2.4 litri in sus.

Ehh..am imbatranit si totusi sper ca tin pasul cu tehnologia.

Tu ai Volvo si e normal sa-ti aduci aminte de Volvo 740/760 cu motoare de 2400cmc de provenienta VAG ( in speta motorul de golf II 1600 plus inca 2 cilindri).

Si Renault, Peugeot cu ale lor 2068cmc sau 2.5. Si BMW 524 TD dar el juca in alta liga decat clasa medie.

In rest erau Audi 100 cu turbo-diesel de 2l, Mercedes 190D cu motoare de 2l diesel (printre altele), Clasa C cu 2l diesel (printre altele), Ford Mondeo cu 1.8 TD, Audi A4 cu 1.9 TDI, Passat cu 1.9, sa mai adaug? Sa nu vii acum sa zici ca astea nu erau serioase ca nu cumpar...:P

E cel putin ciudata alegerea motorului 1.4 122cp pe Passat, pentru ca se putea merge cu varianta de 140 CP a aceluiasi motor. Chestia e ca la diferenta insignifianta fata de 1.8 TFSI 160CP nu prea vad cineva sa se bage la Passat 1.4 122cp. Eventual vreun tanar care acum ia contact cu tehnologia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele de 1.6-2.0 erau jucarii de 50-90cp. Ca sa treaca bariera de 100cp au trecut si de cilindreea de 2.x litri (2.1, 2.2... 2.5).

Abia pe la jumatea anilor 90.. prin 95-sau 96 a aparut 1.9TDI de 110cp.

Acuma ni se pare normal un 1.6 HDI de 110cp. Chiar pe clasa medie. Atunci de ce sa ne speriem de 1.4 TSI :rolleyes:)

In alta ordine de idei, un motor de cilindree mare si aceiasi putere va si mai responsiv. Zilele astea am condus un Kangoo 1.5 85cp si se simte lipsa cuplului la pornirea de pe loc (cand presiunea turbinei e mica) fata de un mai vechi 1.9 aspirat (care avea cuplul obtinut din configuratia motorului nu din presiunea turbinei)

Poate as alege 1.4TFSI in detrimentul lui 1.8TFSI in conditiile actuale daca as fi orientat spre economie. Asigurarile pana in 1400cmc sunt f. f. ieftine, neglijabile chiar. Pana in 1600 sunt suportabile. Apoi deja incep sa fie scumpe. La fel si impozitele locale care se calculeaza acum in fractii de 200cmc in loc de 500cmc.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate as alege 1.4TFSI in detrimentul lui 1.8TFSI in conditiile actuale daca as fi orientat spre economie. Asigurarile pana in 1400cmc sunt f. f. ieftine, neglijabile chiar. Pana in 1600 sunt suportabile. Apoi deja incep sa fie scumpe. La fel si impozitele locale care se calculeaza acum in fractii de 200cmc in loc de 500cmc.

Exact asta ar fi ideea pentru care au scos si motorul de 1.4TFSI. Aceeasi chestie o aplica VW in Franta, dar pentru motorul 2.0TDI. Mai precis, au creat o versiune speciala de 122cp, pentru a atrage clientela mai preocupata de "buzunar". Intrucat diferentele la taxe erau destul de mari la auto sub 2000 cmc si la cele peste 2000 cmc, BMW a practicat aceeasi politica la inceputul anilor '90 creand un M3 special pentru piata din Italia - 320is (1990cmc - 192cp).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma ni se pare normal un 1.6 HDI de 110cp. Chiar pe clasa medie. Atunci de ce sa ne speriem de 1.4 TSI :lol:)

In alta ordine de idei, un motor de cilindree mare si aceiasi putere va si mai responsiv. Zilele astea am condus un Kangoo 1.5 85cp si se simte lipsa cuplului la pornirea de pe loc (cand presiunea turbinei e mica) fata de un mai vechi 1.9 aspirat (care avea cuplul obtinut din configuratia motorului nu din presiunea turbinei)

Poate as alege 1.4TFSI in detrimentul lui 1.8TFSI in conditiile actuale daca as fi orientat spre economie. Asigurarile pana in 1400cmc sunt f. f. ieftine, neglijabile chiar. Pana in 1600 sunt suportabile. Apoi deja incep sa fie scumpe. La fel si impozitele locale care se calculeaza acum in fractii de 200cmc in loc de 500cmc.

Pai motoare de 1.6 HDI si 1.5 dci le gasesti doar pe masini medii frantuzesti (C5, Laguna (new), 407). Mai nou S40 e considerat clasa compacta (platforma Focus) deci nu-l includ iar S60 medie, S80 clasa mare (alaturi de E class & co).Ford inca nu are diesel mai mic de 1.8 pe mONDEO: Dieselurile astea mici pe clasa medie sunt o gaselnita a marketingului pentru a specula cererea de diesel in Europa. Si totusi, cel putin in Romania s-au vandut mai multe 2.0 HDI decat 1.6 HDI pe 407 de exemplu.

Despre asigurarile RCA, la scumpirea pt 2008, cea mai mare crestere procentuala la tarife a avut-o chiar grupa 1400-1600cmc, in procent de 55%. Impozitul e mic intr-adevar dar e cel putin acceptabil la orice motor sub 2000 cmc. Poate in viitor se va produce o reforma a impozitarii in care se va impozita puterea motorului si nu cilindreea, nu se stie niciodata...La fel si asigurarile ... Insa chiar si acum, pana la 2000cmc, ambele nu dau motive de ingrijoare.

Asa cum spui, un motor de cilindree mare are calitati incontestabile fata de cele mai mici chiar si in variantele supra-alimentate. Pe de o parte raspunsul in plaja de turatii, cuplul 'nativ' si pe de alta parte o fiabilitate sporita (cel putin teoretic).

Lucrurile au fost spuse deja, privind cifrele, 1.8 TSI 160 CP e insignifiant mai scump decat 1.4 TSI 122 CP (~175€ in plus). Diferenta de putere e evidenta, iar daca mai pui si faptul ca 1.8 TSI e motorizarea de pornire la Audi A4 (noul), alegerea vine de la sine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Intrebarea cea mai interesanta e: motorul de 1,8 TSI de pe passat are si compresor? Turbo stim ca are dar compresorul inseamna f mult.

Are cineva un pdf cu datele tehince pt acest motor pus pe passat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tehnologia cu turbina si compresor (TSI) se foloseste doar pe motorul de 1.4 litri. Aici la Passat, ca si la Octavia, avem de-a face doar cu denumirea. Cine stie de ce TSI la Octavia si Passat reprezinta motorizare 1.8 TFSI, nu prea stie nimeni. Cert e ca, de pe la sfarsitul lui 2008, o sa fie lansate si motorizari de 1.6 TSI, care vor dezvolta pana la 220 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil VW vrea sa evite confuzii,precum prezenta discutie,si le numeste pe toate TSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, asta e stilul vw, ca si in cazul "tdi" cu litere rosii, 2, 3, 1 si nimeni nu mai stie ce si cum...

cam greu de inghitit 1.4 pe passat indiferent cati cai are mai ales cand diferenta la 1.8 e atat de mica.

poate peste 1-2 ani o sa aiba succes(dar cu ceva mai multi cai)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu uitati faptul ca noul Passat foloseste platforma A din cadrul grupului VAG. Iar 1.4 TSI a fost conceput in mod special si pentru aceasta platforma (din care face parte si Golf).

Daca l-as alege? Caii putere sa zicem ca sunt suficienti daca nu ai de gand sa-ti folosesti passat-ul exclusiv ca un bolid. Insa cuplul este mult prea mic pentru o masina destul de maricica. De aceea reprizele vor fi varza si pentru a obtine putin sprint va fi nevoie de multa turatie, pedala la fund etc. De aici si un consum destul de mare. Motoarele cu cilindree mica nu sunt intotdeauna economice. In concluzie nu prea ma incanta acest motor pe Passat. Pe Polo, in schimb, cred ca este o mica bombitza :icon_thumright: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu consider motorul 122 CP un entry-level foarte foarte corect. Passat 1.4 TSI 122 CP, care are doar turbina dupa cum bine stiti, accelereaza de la 0 la 100 km/h in 10,5 secunde si are un consum urban declarat de 8,6%. Vechiul 1.6 FSI 115 CP oferea un sprint de 11,4 secunde pentru 0-100 km/h si un consum urban declarat de 10%. Sa nu mai vorbim de Passat 1.9 TDI 105 care face suta in 12,1 secunde si are un consum urban de 7,2%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consider ca cu 1.4 TSI ai performante destul de decente la un consum redus de combustibil. Pe langa asta, vei avea si impozit mai mic de platit, RCA mai mic, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va avea consum mic doar in cazul in care nu vrei reprize. Din cate am inteles e numai cu turbina. Masina va fi moarta pana cand intra turbina, deci va trebui turata. Nici masina mea nu arata nimic pana la 2000 de turatii :icon_thumright:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu exact la TSI incepand cu ce turatie va intra turbina dar e mai sus iar cuplul cred ca e si mai sus. Iar cu o masina de aproape 1.5 tone, sa ai doar 210 newtoni, si aia sa-i obtii pe la 3500- 4000 de ture...trebuie sa cam stai cu acceleratia la fund ca sa faci o depasire pe la 140 km/h. Cu 3.2 V6 trebuie doar sa mangai acceleratia si se va pune pe treaba. In momentele acelea cine crezi ca va consuma mai putin? 1.4 TSI sau 3.2 V6?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumurile declarate de producator se obtin cu o singura persoana in masina, la 90km/h, fara bagaje, cu rezervorul umplut pe jumatate, in ultima treapta de viteza. Rar mi se intampla se intampla sa merg prin oras cu 90 km/h in ultima treapta de viteza. 8.6% consum cu 1.4 TSI? Si in afara cat 6%? Deci sa abandonam TDI in favoarea lui TSI?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-am referit la consumurile date de producator. Si sa nu imi spui ca in realitate, 1.4 TSI de 122 CP consuma procentual mai mult ca un 3.2.

Putem sa purtam niste discutii constructive?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vazut consum de oras la Istef(Golf GT 170 cp) de aprox 8.7...deci,mie mi se pare o alternativa extrem de buna in comparatie de 1.6 FSI... :offtopic: ..poate si fata de 1.9 Tdi de 105... :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are dreptate Vlad in legatura cu greutatea masinilor. Nici o masina nu iti va consuma cat zice producatorul. Si la Passatul meu cartea ii zice 7,8 urban, dar la ore de varf este imposibil sa scoti asa consum. Imi ia si 10 cand e f aglomerat. Iar facand comparatie intre 1,9 TDI si 1,4 TSI , clar ca as alege TSI-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!