catalin_u

Pasi de urmat pentru inmatriculare autoturism importat din UE

473 posts in this topic

Va salut!

Fiind nou pe aici am tot cautat informatii, fiind presat si de timp nu am gasit ceva sa ma lamureasca.

Am vazut azi un G4 adus din Germania, mi-a placut si am dat un avans(pt ca n-aveam toti banii disponibili la momentul ala - am facut o hartie de avans si am pastrat brief-ul mare(pe care sunt numerele provizorii cu numele celui care a adus-o de acolo).

Pe contract sunt trecuti km, dar la numele cumparatorului nu este trecut el, in rest e complet actul. El zice ca la cumparator pot sa ma trec direct eu. Va zic de acum ca e prima tranzactie de gen deci nu cunosc pe de rost treburile astea.

Vanzatorul a initiat discutia sa ma trec eu in carte ca fiind cumparator direct(ceea ce m-ar avantaja teoretic, dar eu nu fac revanzare, o iau sa o tin)

In acest caz consider ca este totusi necesar un contract vanzare-cumparare intre mine si el, pentru ca eu sa pot continua actele de inmatriculare.

Va rog daca ma puteti ajuta cu acest aspect in legatura cu contractul de vanzare-cumparare. Pentru cine vrea sa stie e un Golf IV, 1.4, 2002, 81k km, gri sobolan, fara kestii electrice, 8400, si foarte curat si intretinut.

Deci: e de ajuns sa se completeze contractul facut acolo nu numele meu sau e nevoie de un ctr. vz.-cump. facut aici? sau e teapa? :soothe[1]:

multumiri anticipate!!

P.S.: azi(15) ar trebui sa rezolv actele, deci apreciez orice raspuns la obiect. Cheers!

Edited by catalin_u
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru inmatriculare ai nevoie de contractul de vanzare-cumparare in original de acolo (unde e trecut drept cumparator cel ce a adus-o de afara) SI contractul de vanzare cumparare dintre tine si el. Nu are nici o relevanta la inmatriculare ca esti tu trecut pe brief sau nu, alea sunt acte care (din cate imi amintesc din traducerea legalizata) oricum sunt anulate in DE. Importante sunt actele de vanzare-cumparare. Si cum pe cel din Germania nu esti tu trecut ci altcineva, iti tb act de vanz/cump intre cel ce e trecut pe acel act si tine...

Dupa ce citesti si te lamuresti, topicul va fi mutat in aria Legislatie si asigurari. Acolo trebuia deschis topicul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze, inca nu m-am trezit(de tot) si poate nu inteleg ...dar pe contractul facut acolo cel care mi-o vinde acum nu e trecut la cumparator, la vanzator e trecuta femeia de la care a luat-o, si ce se mai scrie prin contract, dar la cumparator e gol. Vanzatorul mi-a zis ca pot sa ma scriu eu direct la cumparator ca si cum as fi luat-o eu de acolo. El apare doar pe brief-ul numerelor temporare de o luna(valabile pe luna in curs).

Deci(iar ;) ): daca ma scriu eu pe contractul facut de el(dar nu s-a scris la cumparator) in Germania, e de ajuns contractul ala(care ar aparea ca incheiat intre mine si femeia de acolo) ? ...adica ar fi problema ca e alt scris? Pentru ca ar trebui el sa se treaca la cumparator si dupa aia sa fac cu el un aalt contract de vanzare-cumparare tipizat de la noi.

Scuze daca gresesc prin a posta tot aici, topicul inca n-a fost mutat.

Multumesc anticipat pentru raspunsuri! ...si lui Bogdan!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

poti sa te treci tu pe contractul de v-c , asa a procedat un prieten cu masina aduca din franta , la cumparatotr nu era trecut nimeni iar cel ce a cumparat-o s-a trecut el astfel nu mai apar 2 prop in carte si o trece direct pe numele lui .

este mai comod pentru vanzator asa si convenabil pentru cumparator in acelasi timp , vanzatorul nu mai alearga dupa traducerea actelor la notariat iar cumparatorul va aparea ca prim proprietar in RO .

Edited by D@ny
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai putin asa...

Tu ce acte ai la masina? Ar trebui sa ai brief-ul mare, format nou ca si asta http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:Zulass.jpg

Daca pe brief-ul asta apare numele vanzatorului masinii din ROmania, ai nevoie doar de un contract simplu de vanzare cumparare intre tine si el.

Daca ai brief vechi, pe care nu apare numele vanzatorului roman, ci doar ultimul proprietar neamt, atunci ai nevoie de un contract intre neamt si vanzator si un alt contract intre vanzator si tine. Sau direct contract intre tine si neamt ca si asta http://www.mobile.de/_pdf/kaufvertrag.pdf . Fiind persoana fizica, e simplu de scris.

Ceea ce ai primit tu, cu numele cumparatorului necompletat probabil nu este actul original, ci este o factura facuta de ei, ca sa nu vezi tu pretul real al masinii. Ca si valabilitate , este exact la fel ca si cel original, adica poti inscrie masina cu el.

Cat depsre numarul proprietarilor trecuti in CI in Romania, in oricare din cazuri vei fi primul.

Edited by r&d
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am cumparat de la un mosi masinuta mea.Avea o firma care se ocupa cu mai multe chestii....vanzare cumparate auto.....etc.Mi-a dat mie actele.Sincer sa fiu nu m-am ocupat unde sa te duci sa platesti taxe....etc dar din cate imi aduc aminte ( omul care s-a ocupat )mi-a cerut actul lui de firma in care trebuia sa scrie ca face import-export auto.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspunsuri!

Am primul brief amintit, cel pe care e trecut omu care a adus-o. Contractul cu care a luat el masina nu avea trecut la cumparator nimic, in rest sunt toate datele vanzatoarei, dealtfel si singura proprietara din brief-ul masinii(ca sa zic asa), asa ca la cumparator(din Germania) apar eu acum; raman de tradus contractul si brief-ul,asta pe langa taxe si cozi. E corect?

Am luat masina ieri si ma declar multumit ...e feeling-ul ala de parca-i noua ...asa si arata :scratch:

Adaug: contractul e ca ala din linku de pe mobile.de, dar e aranjat altfel, si in el apar: datele proprietarei(fostei), datele masinii, nr. de km si pretul.

Multumesc din nou si astept o confimare sau o corectare(daca e bine cu ce acte am) si revin cu detalii despre masina(pe topic-uri corespunzatoare)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brief-ul in originalTalonul mic pt. numerele de germania in originalActul de dobandire - factura sau contract vanzare cumparare, in copieOmologarea si autentificarea RAR + ITP in originalTaxe talon, prima inmatriculare, etc.Si cam asta e!Eu am inmatriculat-o pe a mea in urma cu o saptamana, in 24h. Bafta multa!PS - daca esti dispus sa dai un ban in plus si sa-ti vina numerele si talonul acasa, sunt baietii pe terasa de vis-a-vis de sediul din Udriste...A, sorry! La multi ani! ;)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am considerat ca e frumos sa ma fac si eu util dupa cate informatii am "furat" de aici!

Inmatriculare for :) dummies:

Cum e cu treaba:

-in primul rand: cumperi masina :vaidecapulmeu:

-actele pe care trebuie sa le ai (sa ti le dea vanzatorul):

1) brief-ul masinii(format A4, impaturit in doua, are si o prelungire)

2) brief-ul de numere temporare la care trebuie sa fie inca un fel de talon, ceva gen o treime de coala A4, sunt scrise numerele temporare pe el

3) contract de vanzare-cumparare

4) asigurarea

5) de preferat si cartea de service si orice alte facturi, teste, acte de la revizii, etc. (actele de la pasul asta nu tin de inmatriculare)

-programare RAR, unde distractia va fi in jur (injur) :) de 260 RON (cert. de autenticitate, omologare, 2 folii securizare-se pun pe carte, carte identitate vehicul, completare in carte, omologare-pune o stampila pe carte, ITP) - dureaza cam o ora toata distractia(depinde de aglomeratie)

-masina trebuie luata in evidenta la circa financiara (taxe si impozite) ATENTIE: in termen de 30 de zile de la cumparare (data pe contract), altfel se plateste o mica amenda de nedeclarare de 50 RON (25 pe loc)

Pentru a merge la financiar ai nevoie de:

1) fisa de inmatriculare(eu am facut-o la un birou de acte de la Udriste) pe care se dactilografiaza toate datele masinii - pe aceasta fisa se pune de la financiar stampila

2) traducere brief masina legalizata, orig.+copie, traducere ctr. vz.-cump. legalizata, orig.+copie

3) copie buletin

4) copie carte masina si carte numere temporare

5) o declaratie de impunere (au la xerox la taxe si impozite)

-taxa prima inmatriculare pentru cine nu asteapta pana la anu eventualele modificari

-taxa la CEC talon

-taxa la CEC de inmatriculare

-pana se ajunge la Udriste trebuie sa ai asigurare RCA si fisa de inmatriculare stampilata la financiar

Actele necesare pentru inmatriculare (de depus la ghiseu):

1) Fisa de inmatriculare completata (cea cu financiaru);

2) Fisa utlilizator/coproprietar completata - DACA E CAZUL;

3) Cerere de inmatriculare completata (de mana sau dactilografiata -se poate gasi la asa zisele birouri de acte de pe langa Udriste);

4) Asigurare RCA - copie;

5), 6) Chitante CEC inmatriculare (talon si inmatriculare ~70 lei parca) ambele originale;

7) Chitanta taxa prima inmatriculare - original;

8) Declaratie vamala de import definitiv - copie legalizata, DUPA CAZ;

9) Contract de vanzare-cumparare/factura - copie;

10 ) Carte identitate vehicul - original + copie;

11) Act identitate (pers. fizice);

12) Delegatie (pers. juridice);

13) Procura speciala, pt pers. fizice - original, DACA E CAZUL;

14) Actul care atesta dobandirea pers. juridice, denumire, sediul si reprezentantul legal - copie;

15) ITP (hartiuta de la RAR);

16)Certificat de autenticitate - original;

17) Documentele de inmatriculare straine - original;

18) Placutele de inmatriculare straine, dupa caz.

Daca mai e ceva astept completari, dupa care topicul poate fi inchis de un moderator.

Spor la treaba! :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare ca sa nu mai deschid un nou topic, traducerea actelor unei masini adusa din Germania trebuie neaparat si legalizata de un notar sau merge si doar traducere autorizata( cel la care am lasat actele spune ca ptr inmatriculare la politie si pentru administratia financiara nu mai trebuie legalizate actele).

In afara de brief-ul mare al masinii din Germania si de factura cu care am cumparat masina mai trebuie traduse si alte acte.

Daca pana la urma imi trebuie si legalizate hartiile se pot legaliza dupa aceasta daca merg cu ele la un notar?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am si eu o intrebare ca sa nu mai deschid un nou topic, traducerea actelor unei masini adusa din Germania trebuie neaparat si legalizata de un notar sau merge si doar traducere autorizata( cel la care am lasat actele spune ca ptr inmatriculare la politie si pentru administratia financiara nu mai trebuie legalizate actele).

In afara de brief-ul mare al masinii din Germania si de factura cu care am cumparat masina mai trebuie traduse si alte acte.

Daca pana la urma imi trebuie si legalizate hartiile se pot legaliza dupa aceasta daca merg cu ele la un notar?

Nu trebuie decat traducere legalizata la factura de cumparare din Germania. Restul le traduci degeaba. Traducerea facturii din Germania trebuie legalizata si costa cam 30 RON pagina. Restul nu le traduce, pentru ca la RAR aia nu au nevoie de Brief-uri traduse. Am inscris de curand o Skoda Superb si nu am avut nevoie de tradus legalizat decat de factura de cumparare din Germania.

Edited by ionutctn
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti trebuie doar o traducere legaliza. Nu trebuie sa treci pe la notar... Eu am tradus contractul de vanzare-cumparare (am avut asa ceva) si factura.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Multumesc de raspunsuri!

Am primul brief amintit, cel pe care e trecut omu care a adus-o. Contractul cu care a luat el masina nu avea trecut la cumparator nimic, in rest sunt toate datele vanzatoarei, dealtfel si singura proprietara din brief-ul masinii(ca sa zic asa), asa ca la cumparator(din Germania) apar eu acum; raman de tradus contractul si brief-ul,asta pe langa taxe si cozi. E corect?

Am luat masina ieri si ma declar multumit ...e feeling-ul ala de parca-i noua ...asa si arata :Driver:

Adaug: contractul e ca ala din linku de pe mobile.de, dar e aranjat altfel, si in el apar: datele proprietarei(fostei), datele masinii, nr. de km si pretul.

Multumesc din nou si astept o confimare sau o corectare(daca e bine cu ce acte am) si revin cu detalii despre masina(pe topic-uri corespunzatoare)

Sa o stapanesti sanatos in primul rand.

In al doilea rand daca ai traduce toate actele ai sa vezi ca pe brieful pe care il primesti de la ei scrie la un anumit subpunct faptul ca "Posesorul cartii de identitate nu este si proprietarul autovehiculului". Probabil d-asta a lasat vanzatoarea loc liber la cumparator ca sa poti completa tu cu datele tale.

Si mie mi-au cerut la politie actele legalizate de notar pentru inmatriculare. Poate pentru ca o inmatriculam pe persoana juridica. :Driver:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia cu traducerea actelor e relativa sunt unele judete in tara unde nu se cere traducere pt factura sau contractul de germania e o cestie prin care mai fac bani si cei cu traduceri legalizate.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie de exemplu mi-au cerut decat traducere de pe brief si atat. Prietenului meu, care si-a inmatriculat masina cu cateva luni mai devreme, i-au cerut si brief-ul cat si factura. Si i-au oprit si factura la politie. De ce...n-am inteles.

Probabil depinde de cat de zelos e ofiterul care e de serviciu la acel moment. :beer:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Salaj, nu mi s-a cerut nici o traducere, nici o legalizare. S-a retinut Brief-ul si certificatul cu numere de Zoll in original, factura numai copie in limba germana.

Asta e, la noi se aplica legea in o mie de feluri.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare si bine v-am gasit !!

Mi-am adus si eu recent din DE un G4 si ma tot chinui sa ma documentez ce trebuie facut pentru a inmatricula masina.

Ceea ce am mai auzit de la unu de la altu mi s-a parut destul de usurel, dupa ce am citit pomelnicul facut de catalin_u mi-am facut Cruce MARE si mi-am zis ca asa ceva nu se poate !!!

Te duci la nemti stai 5 min maxim ca sa stergi masina din circulatie, apoi te duci sa o inscrii si sa faci nr de tzoll 10 min maxim asta cu 5 persoane in fata (plus ca ai unde sa te servesti cu o cafea si un jeleu asta MOCA) ... si vii acasa sa pierzi o zi intreaga ca sa inmatriculezi masina cu nervii la maxim si umblat din birou in birou ... INCREDIBIL!!

In urmare, prima data la -RAR - cu tot balciul respectiv

-apoi la CEC de platit taxa

apoi... ?? astept un raspuns cu pasii principali unde trebuie sa ma prezint.

Nr de tzoll daca vreau sa le pastrez ca amintire nu se poate??

Va salut si o seara placuta !!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Faci programare la RAR telefonic sau direct de pe internet. Asa am facut eu la 12 noaptea, a doua zi rezolvat RARul.

2. Te duci la un birou de acte pentru auto. Se completeaza fisa de inmatriculare. Aici sunt amabili sa-ti spuna ce acte mai ai nevoie.

3. Te interesezi daca trebuie cateva acte de tradus, daca da le rezolvi.

4. Platesti taxa de prima inmatriculare la FInante. Aici de obicei se cere Cartea de Identitate a Vehiculului eliberat de RAR.

5. La CEC sau BCR platesti taxa talon. 30 RON

6. La primarie, biroul de impozite si taxe platesti taxa de inmatriculare parca 52 RON. In caz ca nu esti din resedinta de judet, ai drumuri de facut acolo si inapoi, deci aproape exclus sa reusesti intr-o zi.

7. Dupa toate platile si cu toate actele mentionate la biroul de acte, te prezinti la inmatriculare, depui dosarul la ghiseu, in doua ore ridici numerele. Sunt judete unde si cele preferentiale se elibereaza in doua ore, daca nu, atunci dupa cateva zile.

Bafta.

PS. La primarie atentie sa fie stampilata si semnata fisa, altfel ai un drum in plus.

La politie le spui ca vrei sa dai placutele la nea-ciobanu sa puna pe caruta, s-ar putea sa nu le taie = le poti tine ca suvenir

Edited by jagoman
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Si i-au oprit si factura la politie. De ce...n-am inteles.

Probabil depinde de cat de zelos e ofiterul care e de serviciu la acel moment. :offtopic:

Poate din greseala a ramas factura la politie, sau daca a luat-o politistu trebuie trimis la abecedar din nou...

Prietenul tau cum dovedeste dobandirea masinii???

Nr de tzoll daca vreau sa le pastrez ca amintire nu se poate??

Va salut si o seara placuta !!

Numerele de DE le poti pastra, la politie ti le taie in doua locuri pe o presa, si raman partile unite; dupa taiere ti le da inapoi. Le: sau cum a zis 'jagoman', am observat dupa ce am postat.

Edited by catalin_u
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Faci programare la RAR telefonic sau direct de pe internet. Asa am facut eu la 12 noaptea, a doua zi rezolvat RARul.

2. Te duci la un birou de acte pentru auto. Se completeaza fisa de inmatriculare. Aici sunt amabili sa-ti spuna ce acte mai ai nevoie.

3. Te interesezi daca trebuie cateva acte de tradus, daca da le rezolvi.

4. Platesti taxa de prima inmatriculare la FInante. Aici de obicei se cere Cartea de Identitate a Vehiculului eliberat de RAR.

5. La CEC sau BCR platesti taxa talon. 30 RON

6. La primarie, biroul de impozite si taxe platesti taxa de inmatriculare parca 52 RON. In caz ca nu esti din resedinta de judet, ai drumuri de facut acolo si inapoi, deci aproape exclus sa reusesti intr-o zi.

7. Dupa toate platile si cu toate actele mentionate la biroul de acte, te prezinti la inmatriculare, depui dosarul la ghiseu, in doua ore ridici numerele. Sunt judete unde si cele preferentiale se elibereaza in doua ore, daca nu, atunci dupa cateva zile.

Bafta.

PS. La primarie atentie sa fie stampilata si semnata fisa, altfel ai un drum in plus.

La politie le spui ca vrei sa dai placutele la nea-ciobanu sa puna pe caruta, s-ar putea sa nu le taie = le poti tine ca suvenir

scuze ca fac o completare....daca vrei sa platesti taxa de prima inmatriculare inainte neaparat poti sa te duci si iti trece nr de sasiu pe chitanta

de obicei iti zice ca trebuie sa te intorci la ei sa-ti treaca seria de pe cartea eliberata de R A R ...dar crede-ma ca la politie nu iti spune nimic

asta a fost o completare daca nu vrei sa astepti sa platesti taxa pana iti faci RAR-ul

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poate din greseala a ramas factura la politie, sau daca a luat-o politistu trebuie trimis la abecedar din nou...

Prietenul tau cum dovedeste dobandirea masinii???

Numerele de DE le poti pastra, la politie ti le taie in doua locuri pe o presa, si raman partile unite; dupa taiere ti le da inapoi. Le: sau cum a zis 'jagoman', am observat dupa ce am postat.

Ai dreptate cu trimisul politistului la abecedar. O cunostiinta care lucreaza in politie ne-a zis ca putem oricand sa o solicitam. Noi mai avem traducerile facturii ca am facut mai multe si restul actelor din Germania.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Faci programare la RAR telefonic sau direct de pe internet. Asa am facut eu la 12 noaptea, a doua zi rezolvat RARul.

2. Te duci la un birou de acte pentru auto. Se completeaza fisa de inmatriculare. Aici sunt amabili sa-ti spuna ce acte mai ai nevoie.

3. Te interesezi daca trebuie cateva acte de tradus, daca da le rezolvi.

4. Platesti taxa de prima inmatriculare la FInante. Aici de obicei se cere Cartea de Identitate a Vehiculului eliberat de RAR.

5. La CEC sau BCR platesti taxa talon. 30 RON

6. La primarie, biroul de impozite si taxe platesti taxa de inmatriculare parca 52 RON. In caz ca nu esti din resedinta de judet, ai drumuri de facut acolo si inapoi, deci aproape exclus sa reusesti intr-o zi.

7. Dupa toate platile si cu toate actele mentionate la biroul de acte, te prezinti la inmatriculare, depui dosarul la ghiseu, in doua ore ridici numerele. Sunt judete unde si cele preferentiale se elibereaza in doua ore, daca nu, atunci dupa cateva zile.

Bafta.

PS. La primarie atentie sa fie stampilata si semnata fisa, altfel ai un drum in plus.

La politie le spui ca vrei sa dai placutele la nea-ciobanu sa puna pe caruta, s-ar putea sa nu le taie = le poti tine ca suvenir

Inseamna ca esti norocos de felul tau. Eu m-am dus cu 2 masini la RAR si cu amandoua am avut neplacuta surpriza de a astepta o saptamana pentru a putea primi CIV-ul. La BMW, pe langa faptul ca au gasit ei o problema la sistemul de franare, ne-au zis ca nu au masele de greutate pentru tipul de masina (mentionez ca e coupe); cica nu se mai inmatriculase nici una pana atunci.

Iar la Golf nu aveau numar de omologare. Ne-am dus intr-o joi la RAR si abia miercurea viitoare aveam CIV-urile.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu fiind din Salaj, am fost la RAR in Zalau cu Fabia. La 11 a intrat masina la identificare si ITP am primit actele la orele 14.00. A trebuit sa astept atata pentru ca s-a facut omologare individuala, si trebuia sa astept confirmarea de la Bucuresti. Asa mi-au spus ei. De fapt am observat ca la toate celelalte masini in max. 1-1,5 ore se eliberau CIV.

Poate din cauza ca nu e asa de aglomerat in Salaj. Cine stie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca mi-au expirat numerele de Germania si vreau numere provizorii (rosii) ce acte trebuie la politie? Nu mi-am facut nici omologarea la RAR. Trebuia ? Sau pot sa o fac dupa ce scot numerele provizorii.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu iti trebuie omologare de la rar,banuiesc ca vrei numerele rosii de 1 luna,in acest caz iti trebuie traduse briefurile,si contractul de cumparare din germania sau factura,o cerere,de platit 2 taxe la cec si taxe si impozite,40 ron numere rosii,si cam atat,cu dosarul te duci la inmatriculari si iti dau pe loc numerele ;)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.