Sign in to follow this  
Followers 0
ted78

Schimbat Placute De Frana

17 posts in this topic

Hallo, azi am incercat sa fac pe mecanicul amator, sa-mi schimb placutele de frana pe spate l o octavia 1.

Toate bune si frunoase, am reusit sa destac etrieru, am scos placutele vechi dar problema a aparut in monetul in care am vrut sa imping cilindru in etrier sa intre noile placute care sunt cu mult mai graose. Nu am reusit si pace si o presa cat de cat am avut eu. Stie cineva cam care ar fi problema? are ceva e a face cu frana de mana? a vazut cineva cum fac astia in service ca parca 300 roni cat cer aia la orsche e cam multisor.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu 50 de lei le schimbai fara probleme (doar manopera ) asa ca dute la un service si pune-le ,nu neaparat reprezentanta !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La porche mi-au cerut 300

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai rezolvat problema?ia 2 ciocane si fa parghie cu ele

sa impingi pistonaselel si lasa si frana de mana!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum spuneau baeti inpingi! asta da is pe fata caci pe spate trebuie sa si rotesti cilindrul ca sa intre inapoi asta pentru ca frana de mana e pusa pe etrier!

pe fata cu pargii cum spuneau colegi

iar pe spate cu un cleste dintrala cu gura mare rotesti /comprimi iarasi rotesti /comprimi si tot asa!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

:icon_cool: Este asa de greu sa scriem corect si gramatical ???

Daca nu ai vazut la cineva , sa sti la ce trebuie sa fi atent (sa nu ciupesti garnitura de protectie , ce si cum sa cureti si gresezi) , cere ajutorul unui mecanic . Complicat nu este . Fiind vorba de instalatia de franare , nu e de joaca !

P.S. inainte de a comprima pistonul din etrier , verifica nivelul lichidului de frana (pentru ca automat o sa creasca) si slabeste busonul din vasul pompei de frana !

(la comprimarea pistonului eu foloseam o cheie de flex paralel cu o presa clasica de piston - etrier )

(in interior are un surub cu filet atipic - pas mare)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo, azi am incercat sa fac pe mecanicul amator, sa-mi schimb placutele de frana pe spate l o octavia 1.

Toate bune si frunoase, am reusit sa destac etrieru, am scos placutele vechi dar problema a aparut in monetul in care am vrut sa imping cilindru in etrier sa intre noile placute care sunt cu mult mai graose. Nu am reusit si pace si o presa cat de cat am avut eu. Stie cineva cam care ar fi problema? are ceva e a face cu frana de mana? a vazut cineva cum fac astia in service ca parca 300 roni cat cer aia la orsche e cam multisor.

salut! am si eu habar ceva de mecanica, asa ca iti spun cu siguranta ca iti terbuie un fel de presa care si preseaza si roteste in acelasi timp. eu zic sa nu te risti pentru ca s-ar putea sa termini garniturile de acolo si apoi te costa mai scump distractia. apeleaza totusi la un specialist! succes!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci de sfaturi, chestia cu rotitul nu am facut-o dar cred ca o sa incerc, treaba cu presa am incercat-o dar nu mergea. Problema a fost pe spate si e acum o chestie de orgoliu. Fiind vorba de frane tot o sa duc masina dupa ce termin la o verificare pe stand. Am observat ca frana de mana e prinsa pe spatele etrierului dar poate fi desfacuta. Tot pe spate mai exista un surub stie cineva care ii este rostul? si are cineav pls o carte de service? Cat despre nivelul de lichid am incercat si asta. Stiti dc exista pe piston un fel de praguri in functie de uzura placutelor?

Edited by ted78
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi la un atelier auto !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca era pe spate garantat asta e problema,trebuie invartit cilindrul si compresat, nu numai compresat.

Banuiesc ca ai incercat cu o presa clasica poti sa bagi presa de 10 tone acolo ca nais a reusesti sa comprimi cilindru ala fara rotire!

se mai poate roti si cu un cleste dintrala cu gura lata (reglabila) dar ai grija sa nu ciupesti garnitura

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ionut1410...inteleg ca vrei sa-l ajuti dar daca nu scrii corect mai rau ii faci. Pune mana si scrie corect data viitoare.

Ti-am modificat eu postul, data viitoare nu o sa o mai fac.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ei si tu acuma !! lasa ca nu era chiar asa de greu de inteles din cele 2 posturi ale mele ca trebuia rotit cilindrul!!

merci oricum!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, am reusit, am invartit cilindru cu un cleste. Raman dator.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnilor, sunt nou pe aici. Am inteles,pt a schimba placutele frina spate la golf 4 trebuie sa rasucim pistonul din etrier concomitent cu presarea lui.  OK pina aici dar, citind pe aici nimeni nu explica de ce trebuie rasucit acel pistonas??!! Intrebarile mele ce se nasc in urma explicatiilor ce mi le-am dat sunt; 1-pistonul din etrier are un filet pe interior?  2-rasucirea lui e necesara datorita legaturii lui cu frina de mina?  3-simplu,prin rasucire facilitam patrunderea lui in etrier si evitam deteriorareagarniturilor? Multumesc tuturor care -mi vor raspunde,daca nu am facut-o chiar eu,insa cu ce intrebare??/

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi o combinatie intre 1 si 2...

Nu este necesar sa il si presezi...doar "insurubeaza-l" in sensul acelor de ceasornic...

Daca umbli acolo verifica si grsseaza culisele cu vaselina speciala...sunt foarte pacatoase...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

EXTRAORDINAR. Multumesc pt promptitudinea raspunsului,sunteti minunati si obs ca vegheati acest forum si la ore tirzii din noapte.  Miine incerc asta fara presa,mi-ai dat curaj omule si am retinut operatia

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt toate indrumarile,am rezolvat singurel schimbarea placutelor spate si am improvizat ''presa de mina'' care m-a ajutat mult, dintr-o teava neagra de 1 toll in capatul careia cu flexul am taiat pe linia diametrului 2 pinteni ce intra in locasurile pistonului din etrier. La celalalt capat al tevii de aprox. 25cm am sudat o alta bucatica de teava si a iesit un T [teu] cu care am impins si am rasucit pistonasul inapoi in etrier,dupa ce in prealabil,cu o seringa fara ac ,am bagat usor sub mansonul protector al pistonasului 1-2 ml de lichid de frina pt a aluneca inapoi mai usor. Totul a iesit perfect.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.