Jump to content

ALTERNATOR & RELEU


niq_ro
 Share

Postare recomandată

desi am electronica in sange de prin clasa I, eu tot timpul intreb pe cineva care a mai lucrat, eventual ii fur meseria din mers, apoi urmeaza studiu prin carti si de vreo 2 ani ma axez mai mult pe net ... deci mai apelez si la altii cand nu dau de cap la ceva, si mai ales cand e ceva de valoare...

revenind la alternator si releu... citeste ce ti-am indicat eu, eventual intreaba, deseneaza cum ai legat firele sau cum ai de gand, sa comentam, sa dam sfaturi..

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • niq_ro

    25

  • notchman

    18

  • MishuL

    11

  • RaduI

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Voltmetrul zice 14.68V fara alti consumatori, la ralanti si 14.11 cu faza lunga si farul de ceata aprinse.

Ceasul de bord nu zice asa, sta in zona rosie din stanga (mai putin de 12V). Ala, ma rog, o fi un lucru asa, orientativ, dar daca sta "la rosu" la extrema stg., se aprinde si becul din bord (la ralanti). Daca ambalezi nitel motorul, se stinge. Ce-o fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indicatiile voltmetrului sunt cele reale, nu al celui din bord; ala poate fi uzat (se poate regla).

Cat despre bec... esti sigur ca nu se aprinde cel de la presiunea uleiului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aci era sectiunea Tehnic, nu de Mistouri, nu?

Deci in bordul broastei, in aceeasi gaura unde-ar trebui sa fie becul de generator, sint, de fapt, doua becuri?

Daca da, or fi ca ledul ala de la televizor, ba e rosu, ba verde si te uiti la Basescu.

Oricum, la mine se-aprinde un bec rosu :) in bord, acolo, la generator. Uneori, doar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tu crezi ca fac misto, treaba ta. La mine becul rosu e cel de la presiunea la ulei (pesemne ca, inainte sa am eu masina, cineva a schimbat firele intre ele ). Faci cum crezi, scuze ca am incercat sa te ajut.

Te-am pupat, pa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai, brei, nu te supara acuma. La mine ambele becuri sint rosii, si de ulei si de incarcare; sigur sint puse bine, ca am verificat culorile firelor de fiecare data cind am demontat ceasu (de vreo 4 ori). Adica becurile dau lumina alba, compusa, dar apare rosu de la niste atzipilde de sub cadran.

O sa dau releul (huco) jos de pe perii si o sa conectez un releu romanesc, ca m-am incins acuma cu releele astea. Daca incarca, de ce se mai aprinde becul? :vaidecapulmeu:

Da nu ma prind cum vin la perii contactele din conectorul de releu extern, din schema pusa de Nicu. Normal, ar trebui sa conteze, sa nu fie rotorul conectat invers, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai, brei, nu te supara acuma. ............. Daca incarca, de ce se mai aprinde becul? :vaidecapulmeu:

Ok, nu-i bai. Nu mai stiu, ai alternator sau dinam ? Posibil sa fie chestie de legat fire... sau...cureaua slabita (se poate intinde de la caldura daca e mai proasta, ai verificat-o vreodata cu motorul incins ? )

Eu am alternator si becul de incarcare din bord l-am anulat, ma multumesc cu voltmetrul pe care l-am reglat empiric, deformand bimetalul pana a indicat aprozimativ corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, alternator. Ar fi si asta cu largitu curelei o chestie, o sa-ncerc.

Treaba e ca arata bine la pornire, chiar si pe ceas, dar dup-o vreme scade tensiunea.

Chiar, asta cu cureaua e buna... Mai ales ca mi se pare si racirea cam proasta, o fi alunecind cureaua...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite asta este diagrama corecta pentru broaste oameni buni ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica cea mai explicita, ca ce a fost prezentat pana acum tot corecte sunt :hainoroc:

PS: in partea dreapta am desenat schema electrica..sper eu tot explicit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Am si eu o problema cu alternatorul de pe bus, de vreo 3 zile nu mai incarca. Pana acum o mers si brusc nu mai incarca, m-am uitat la carbuni si sunt destul de mari deci nu par a fii terminati. Intrebarea e cum imi pot da seama care e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima chestie e sa verifici beculetul din bord, daca e ars nu functioneaza ansamblul alternator-releu.. daca beculetul e bun, verifica instalatia electrica, contacte, etc... apoi poti proba cu un alt releu, daca e din ala extern poti proba cu orice alt releu (mecanic sau electronic)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becul imi sta aprins, iar releul e incorporat in alternator. Deci probabil e releul, dar exista vreo varianta sa-l masor sau ceva de genul asta, sau cumpar altul si atunci imi dau seama daca era el de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare...pe tema asta am si eu o intrebare...ce diametru trebuie sa aiba dinamurile pe 6 si cele pe 12 V...ca ma confrunt cu o reala problema.......pe masina (67 1.6 ) am dinam subtire dar pe 12 V, toate care le-am gasit pe 12 V sunt mult mai groase..si din pacate au axul mai lung, lucru care ma impiedica sa il montez (imi scoate in afara fulia de la curea...).. Aveti idee careva? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Specialishtilor!! Care shtitzi, care vretzi , ziceti-mi si mie. Dac pe alternaturul meu scrie ce-i in poza,post-4234-1182269299_thumb.jpg poate "duce" ( incarca) o bateriie de 60 Ahm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Specialishtilor!! Care shtitzi, care vretzi , ziceti-mi si mie. Dac pe alternaturul meu scrie ce-i in poza,post-4234-1182269299_thumb.jpg poate "duce" ( incarca) o bateriie de 60 Ahm

pe scurt DA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!