Jump to content

ALTERNATOR & RELEU


niq_ro
 Share

Postare recomandată

am io, da' acasa... iau si iti scanez

e foarte simplu.. 2 tranzistoare si ...tzatza de matza :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • niq_ro

    25

  • notchman

    18

  • MishuL

    11

  • RaduI

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Incearca un bec mic intre C si 15 (+ prin contact). N-are ce sa se strice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mie imi place sa mesteresc, dar decat sa pierd timpul cu montaje care se gasesc... si nici nu-s scumpe asa rau... mai bine le iau si in timpul liber fac ceva mai util.. de exemplu, caut gagici :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ashtept schema!

Mi e imi palce mai mult sa mesteresc la..........montaje si mashinutza, estem mult mai relaxant, si pe de alta parte , stiu ce o sa iasa.

Cu alergatul du pe gagici , nu prea ma indeletniceam nici inainte, ci fatceam in asa fel incat sa vina iele la mine. 8)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa aduc maine niste scheme de releu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa aduc maine niste scheme de releu
.... si de fatuci .... :bounce:
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa de curiozitate , are cineva schema la rele regulatoare, electronice romaneshti, ca io am vazut prin rashina ai aruncate o gramada de pese, si nu prea imi dau seama la ce draci au bagat atatea acolo, si de ce au mai umplut toata jucaria , cu rashina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da am eu ceva scheme simple, trimit pe mail

eu nu am pus rasina, eu le pun in savoniere (ca sunt foarte etanse) si fixez bine piesele, mai bine pui pasta din aia alba care se gaseste la batoane si se topesc cu pistolul de lipit....

.. rasina le face de unica folosinta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mei si io pun reshina, dar cel putzin fac totu pe modulashe, care sa poata fi schimbate, la nevoie, fara ca asta sa te coste prea mult.

Cu savonierele nu sunt de acord, pe gustul meu sunt cutiutzele din tabla de aluminiu, ca asigura si racire, si ecraneaza montajul, si rezista la temp innalte.

Stiu ca "sunt umplute cu rasina sa reziste a vibratii", dar ma intrebam, de ce au bagat totu, si nu ai acces, la tranz de putere, la nimica, ai izolat cutia aia , de parca ai montao pe exteriorul unui submarin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urasc unica folosintza! :scratch: Io am pe Ford o aprindere electronica facuta la Radioprogres- am luat-o de la sediul firmei, str, Jacques Elias 4- langa Sf. Gheorghe), merge misto, nu e in rasina, dau garantie..... Am luat-o acum f'o 4 ani cu 200.000 parca. Are si butonel de trecut pe "clasic".

Numa' sa mai eziste comperativa.... :study:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai se gasesc si acum apriunderi, de exemplu aia de ziceam io cu LED e 260 de mii, da sa vedem cat rezista, am pus-o pe o dacie de merge destul de mult :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai revenind la principiul de functzonare al unui releu de incarcare, daca am intzeles io bine , el nu fatce decat sa bage curent in alternator la borna DF, atuncea can tensiunea sesizata pe bornele bateriei scad sub 14v, iar atuncea cand tesiunea creshte peste 14v, intrerupe alimentarea cu curent la borna DF.

Pai inseamna ca daca ii fac io un maontajel care sa faca chestia asta estem ok.

Sau , eu am un indicator cu 3 leduri , care imi indica, sub 11v, 12v, si peste 14, daca io conectez un releu printr-un tranzistor bineinteles,la led-ul care indica peste 14v, care sa comande alimentarea cu curent a bornei DF, adicatelea :

-atuncea cand ledul cu pricina se aprinde opreshte alimentarea,

-iar can estem stins sa alimenteze borna DF,

-iar cand nitci un led nu estem aprins sa opreasca alimentarea, pentru ca inseamna ca generalul estem pus pe oprit, si sa nu descarce accidental bat.

am rezolvat treaba cu releul.

Corect sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai revenind la principiul de functzonare al unui releu de incarcare, daca am intzeles io bine , el nu fatce decat sa bage curent in alternator la borna DF, atuncea can tensiunea sesizata pe bornele bateriei scad sub 14v, iar atuncea cand tesiunea creshte peste 14v, intrerupe alimentarea cu curent la borna DF.

Pai inseamna ca daca ii fac io un maontajel care sa faca chestia asta estem ok.

Sau , eu am un indicator cu 3 leduri , care imi indica, sub 11v, 12v, si peste 14, daca io conectez un releu printr-un tranzistor bineinteles,la led-ul care indica peste 14v, care sa comande alimentarea cu curent a bornei DF, adicatelea :

-atuncea cand ledul cu pricina se aprinde opreshte alimentarea,

-iar can estem stins sa alimenteze borna DF,

-iar cand nitci un led nu estem aprins sa opreasca alimentarea, pentru ca inseamna ca generalul estem pus pe oprit, si sa nu descarce accidental bat.

am rezolvat treaba cu releul.

Corect sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in principiu da... dar parerea mea ca el nu inchide brusc curentul de excitatie.. dar merge :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai Notch... nu te supara... nu te apuca tu acuma sa inventezi apa calda. Functionarea nu e chiar asa de simpla, peste o anumita valoare a tensiunii pune inf. de excitatie la masa, are si niste rezistentze... Am un caiet de laborator din faculta, in care e descrisa functionarea si reglarea regulatorului electromagnetic, o caut si ti-o scanez. Daca vrei te cadorisesc io cu un rel. el-mg., am f'o 10. Sau, daca vrei, stiu un loc unde au rel. electronice f. bune, la pretz de fabrica- aprox. o sutica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu prea vreau sa cumpar, ma mananca'n....creier, sa fac io unu , asha ca sa am si dala facut de mine.

Dar pana il fac poate imi iau unu, din comertz.

Nu ma supar de ce sa ma supar..., macar am aflat cu ce se mananca releele ashtea, ca nu imi place sa fie ceva acolo si io sa nu shtiu ce draci fatce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Bai eu am mers duminica 130 km. cu gogo, pe ploaie si seara, fara incarcare, am stors bacteria k pe burete... si se pare ca toata treaba era de la becul-martor din bord, care nu facea kontact... an reparat si acum se pare ca incarca, o sa verific cu aparatul dar sunt 99% sigur. Se pare ca curentzelul bicisnic care trece prin beculetzu' ala cat potza de furnica are rolul lui, si daca becul se arde sau nu face contact, nu mai incarca... Parca s-a mai discutat mai demult chestia asta, dar nu mai shtiu daca aici sau pe trabi.ro....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi la niq pe site

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, e la "Modificari instalatie el." pe www.tehnic.go.ro mai precis http://www.tehnic.go.ro/auto.htm

ca idee, pui o rezistenta de 470ohm/1W in paralel cu beculetul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cica unii si-au upgradat capacitatea de incarcare a alternatorului pana la 85 amperi, de la cei 55 initiali (modelul cu regulator incoporat), prin rebobinare.

http://www.glenn-ring.com/Beetle.html

Alternator - Bosch AL78X, heavy duty (custom wound to 85 amps)

sugestii? recomandari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

claudiu pastarnac de la brasov se ocupa cu asa ceva, adik rebobinare.... :ok:

nu stiu insa daca poate mari capaciatea de incarcare :D

iti dau numarul lui:0268/415925

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un alternator Motorola si am statorul de 75A, dar nu il am montat inca in alternator. Daca careva are acest tip de alternator(regulator patrat plastic pe latura alternatorului), ii pot vinde acest stator. Este nou nout nefolosit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!