Sign in to follow this  
Followers 0
niq_ro

ALTERNATOR & RELEU

116 posts in this topic

iti trimit schema scanata pe mail.... :lol: daca nu am inteles eu exact ce vrei da-mi un replay :)

e o schema de la alternatorul de skoda 120, dar dupa cate am studiat eu este acelasi draq :ok:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La borna + (s-ar putea de fapt sa-i zica B+) care este un surub M6, legi firul gros care se duce la baterie.

Borna - (sau B-) este de fapt masa alternatorului, daca vrei poti sa duci un fir de acolo la masa.

Borna DF este excitatia si se leaga la borna DF de pe rel. regulator.

Borna + a rel. regulator se leaga la + trecut prin contact (adica atunci cand opresti motorul, sa nu mai aiba tensiune- daca legi la + netrecut prin contact, iti descarca bateria cand masina sta).

Exista unele regulatoare din care iese un fir rosu cu papuc rotund de 6; in acest caz, firul ala se leaga la +ul bateriei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A! Nu-i voie sa scoti borna de la acumulator cand motoru' merge- apare un motz de tensiune care ciufuleshte diodele.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum pot sa verific un releu regulator, vara a-l monta pe mashina, ci cu un aparat de masura.

Releu electronic, romanesc.

Releu mecanick.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai il alimentezi de la un alimentatore reglabil destul de puternic (4-5A)... la DF pui si tu un bec de 12V/min 2A si variezi tensiune ala alimentator si vezi daca sub 14,2-14,5V se aprinde becul iar peste se stinge

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coolll, merci , acuma trebuie sa fa un alimentator de 10A, oricum se rezolva cu alim, ramane de vazut daca imi functz , releu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai atunci faci altceva... pui un alimentator reglabil pana la vreo 16V la 1A si pui becul de 12V/2W

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

da' cel mai sigur e pus pe alternator, adica pe masina si cu diversi consumatori (fara si cu) sa ai o tensiune pe baterie de 14,2-14,5V :lol:

in cel mai rau caz pui o rezistenta de 75 ohm / 16W intre plus si DF la alternator :shock:

PS: alternatoarele nemtesti cu relee care au si becul "idiot".. indicat este ca in paralel cu becul sa fie montata o rezistenta de 470 ohm / 1W, in caz ca se arde becul sa se poata "amorsa" alternatorul si sa nu ramaneti fara baterie :shock: :shock: :shock: :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu aveam rezistentza ci un releu cu contacte NI(normal inchis)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

da' rezistenta aia mai limiteaza curtentul pe excitatie :shock:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am intzeles ca......

La borna + (s-ar putea de fapt sa-i zica B+) care este un surub M6, legi

firul gros care se duce la baterie.

Borna - (sau B-) este de fapt masa alternatorului, daca vrei poti sa

duci un fir de acolo la masa.

Borna DF este excitatia si se leaga la borna DF de pe rel. regulator.

Borna + a rel. regulator se leaga la + trecut prin contact (adica atunci

cand opresti motorul, sa nu mai aiba tensiune- daca legi la + netrecut

prin contact, iti descarca bateria cand masina sta).

Exista unele regulatoare din care iese un fir rosu cu papuc rotund de 6;

in acest caz, firul ala se leaga la +ul bateriei.

***********************************************

Dar io ma am pe alternator si o borna pe care scrie " C ", si care am

impresia ca este de la stator,de pe undeva, propbabil fir comun? ala pe unde il leg?

************************************************

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu ai alt. de Dacie, sau ceva de pe afara? Ca ala de Dacie n-are "C". Ar putea sa fie borna pt. becul martor, dar aia se noteaza de obicei 61. Becul se pune intre 61 si 15 (15 inseamna + trecut prin cheia de contact), deci nu intre 61 si masa. Ideea e ca atunci cand alt. nu incarca la 61 ai minus si becu' arde, iar cand alt. incarca, vine plus, si becu' are plus si colo si dincolo, deci nu mai are minus, deci se stinge.

Dar dupa cum ziceam, alt. de Dacie n-are 61, are doar +,- si excitatia (DF). Daca vrei sa mai ai un bec, tre' sa faci un divais care sa-l aprinda sub 14,2V si sa-l stinga peste.

Ca sa vezi ce-i cu "C"-ul tau, pune si tu aparatul pe borna si vezi ce se intampla cand pui contactul fara sa pornesti mot., si ce se intampla cand il pornesti.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu estem de tractor cred, ca initzial era pe 24v, si estem facut la noi in tzara, de masurat l'am masurat asa static, adicatelea daca pun o sonda a apratului de masura pe borna "c", se intampla:

Cu cealalta borna pusa pe masa = nimic

-/- pe df = nimic

-/- pe rand pe firele de la stator (faze, cele trei), am cam aceeasi valoare a rezistentzei de catziva zetci de ohmi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahahahaaaaa! S-ar putea sa fie centrul stelei (cele 3 bobine ale statorului sunt legate in stea). Daca e asa, incearca sa pui un beculetz intre locul ala si 15, s-ar putea sa mearga (da' o sa fie ca la Trabantu' meu- cand incarca, arde becu', cand nu incarca, becu' se stinge).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mei si io cred la fel, si daca nu leg nitci un bec acolo ce se intampla?

Sau pot sa'i bag in loc de bec un releu care suporta curentzi de intrare in plaja de 9-32V, si sa leg becu la contactele releului .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se-ntampla nimic daca nu pui nimic. Io zic sa nu te complici cu releu', pune direct beculeatza.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

e bine sa ai un indicator care sa-ti arate daca incarca sau nu, atit pentru alternator cat si ( mai important , parerea mea)pentru curea , adicatelea sa vezi daca o mai ai sau nu, ca daca nu o mai ai sa dus racirea motorului si nu e bine

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine racire nu se fatce prin curea (hi), turbina de racire estem montata direct pe ax.

Type 3 asa are racirea, nu ca la typ1, se se faca transmisia la turbina prin curea.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acu' cativa ani, am gasit un indicator de bord prin Vitan-Barzesti, cred ca era de la vreo Dacia 1100, merge tzutz, si e rotund, micutz, cromat, zici ca e de acolo ...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, e o idee excelenta...

pai o sa-i pun si io asa ceva.... un ampermetru

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mei pana la urma borna aia a mea pe care scrie "C", o leg la un bec (un fir la bec si celalalt la masa), sau ce draci fac cu ia.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

parerea mea e sa nu-l conectezi nicaieri.. dupa ce ai zis tu ca ai masurat e clar centrul stelei.. asa c alasa-l liber

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar am impresia ca innainte era conectat la un releu , care comanda un bec idiot.

Sa'i pun releu? estem dala cu contatcte normal inchis.

Releu regulator estem dala electronic.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu ce sa zic.. eu l-as lasa asa in aer

sau .. pune doar un bec de 2W

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca il las in aer si vad ce se intampla?

Nu are nimeni schema unui regulator de tensiune?(releu electronic)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.