bogdancmb

Cutia de viteze - Probleme

1,694 posts in this topic

Am o problema. Masina asta e perfecta doar ca eu sunt cam perfectionist.

mi se pare ca agata cand intra in viteze, mai ales in primele doua. Chestia asta se intampla dupa ce calc ambreiajul succesiv pt fiecare viteza. Daca tin ambreiajul calcat si schimb toate vitezele, doar la prima agata sau intra mai greu, dupa aia merg ca unse. Dupa ce decuplez si cuplez iar--la fel.

Am schimbat si uleiul in cutie, mi-au fost si reglate bratele alea de la cutia de viteze, dar nu s-a schimbat mai nimic.

Ceva solutii????

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te rog adauga datele despre masina la semnatura sa stim despre ce masina e vorba. Multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata! M-am conformat. Astept ajutorul vostru.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am eu una ieftina si sigura: obisnuieste-te! :rolleyes:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta inseamna ca e de nereparat sau ca e des intalnita?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

if 2 is a crowd, da, e des intalnita. Si a mea face exact la fel, nu cred ca e totusi vorba de aceeasi cutie. Masina mea e din 2003, dat, trebui sa recunosc ca a fost victima unor excese >6500 rpm destul de des.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu dublu ambreiaj ai incercat? Adica: apesi ambreiajul, scoti pe liber, apesi iar ambreiajul, bagi in viteza urmatoare.

Altceva ce poti sa mai incerci: masina pe loc, motorul la relanti, apesi ambreiajul, il tii apasat vreo 10sec apoi incerci sa bagi a I-a. Mai agata?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cu dublu ambreiaj ai incercat? Adica: apesi ambreiajul, scoti pe liber, apesi iar ambreiajul, bagi in viteza urmatoare.

Altceva ce poti sa mai incerci: masina pe loc, motorul la relanti, apesi ambreiajul, il tii apasat vreo 10sec apoi incerci sa bagi a I-a. Mai agata?

<{POST_SNAPBACK}>

Parca nu mai agata cu varianta II, Atunci e de vina ambreiajul?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@toni: btw ii zice dublu-debraiaj :rolleyes:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
@toni: btw ii zice dublu-debraiaj :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Sa traiesti!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Parca nu mai agata cu varianta II, Atunci e de vina ambreiajul?

<{POST_SNAPBACK}>

ar fi de vina sincroanele. Iti agata toate treptele sau numai unele?

@toni: btw ii zice dublu-debraiaj :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Cu zice bogdancmb ... sa traiesti :o

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

e debraiaj sau debreiaj? :rolleyes:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai e cel mai probabil sa fie sincroanele. Astea se uzeaza mai mult la a I-a apoi la a II-a si tot asa, cu cat o treapta este mai folosita. Sunt relativ ieftine (sub un milion bucata sau chiar jumate?) dar manopera de schimb te usuca pentru ca trebuie data jos cutia de viteze si demontata......

Fa ca mine: Pana nu ai treaba cu ambreiajul (cand se schimba ambreiajul se da jos de asemeni cutia la multe modele VAG) doar apasa pedala de ambreiaj cu 2-3 secunde inainte de verde sau inainte de a dori sa pleci (ma rog..) si abia dupa aceste secunde baga a I-a inshetishor, nu brutal. Te obisnuiesti. Daca ai de dat cei 3-4 Milioane pe manopera si sincroane, go for it, dar daca nu, asta e o optiune.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si oricum daca "punctezi" mai mult punctul mort.. adica la trecerea dintr-o viteza in alta faci o mica pauza prin punctul mort tot e mai bine.. ii dai timp sincronului sa isi revina

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pai e cel mai probabil sa fie sincroanele. Astea se uzeaza mai mult la a I-a apoi la a II-a si tot asa, cu cat o treapta este mai folosita. Sunt relativ ieftine (sub un milion bucata sau chiar jumate?) dar manopera de schimb te usuca pentru ca trebuie data jos cutia de viteze si demontata......

Fa ca mine: Pana nu ai treaba cu ambreiajul (cand se schimba ambreiajul se da jos de asemeni cutia la multe modele VAG) doar apasa pedala de ambreiaj cu 2-3 secunde inainte de verde sau inainte de a dori sa pleci (ma rog..) si abia dupa aceste secunde baga a I-a inshetishor, nu brutal. Te obisnuiesti. Daca ai de dat cei 3-4 Milioane pe manopera si sincroane, go for it, dar daca nu, asta e o optiune.

<{POST_SNAPBACK}>

S-ar putea sa fie cum zici tu, pentru ca se cam incadreaza in simptomele descrise.

As cam avea de dat 3-4 milioane, dar cui???? Ca mi-e cam frica sa-mi umble unul-altul la cutie. Ce zici, unde sa ma duc???

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut cutia demontat la Midocar exact pt. o chestie d-asta.. au gasit o "bavura" din fabricatie undeva au luat-o la polizor si mi-au rezolvat-o. Oricum cutia mea era facuta bucatele pe un banc..si au pus-o la loc si merge f. bine acum. ( merge mai bine fata de cand era noua )

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am auzit prea multe fapte bune despre Midocar.

Din simptomele descrise este vorba despre sincroanele vitezelor I-II.

Cati km are masina?

Daca are multi (peste 80-90.000 km) cu siguranta trebuie schimbate sincroanele, daca are putini sa nu fie altceva (reglaj cablu ambreiaj sau uzura ambreiaj), sau chiar utilizare incorecta, adica nu se debreiaza complet si se forteaza la introducerea in treapta de viteza (chiar daca la mana nu se simte) sincroanele se vor uza mai rapid (nu se realizeaza ruperea lantului cinematic dintre motor-cutie). Asta are ca efect ulterior si uzura pinioanelor, ceea ce este f costisitor.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cutia mecanica asta cu 5 viteze este modelul clasic.. este cat se poate de simpla.. daca ai manualul in fata nu vad de ce sa ai probleme la montare/demontare. Nu este cutie de dacie cu piese fabricate peste tolerante

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu am auzit prea multe fapte bune despre Midocar.

Din simptomele descrise este vorba despre sincroanele vitezelor I-II.

Cati km are masina?

Daca are multi (peste 80-90.000 km) cu siguranta trebuie schimbate sincroanele, daca are putini sa nu fie altceva (reglaj cablu ambreiaj sau uzura ambreiaj), sau chiar utilizare incorecta, adica nu se debreiaza complet si se forteaza la introducerea in treapta de viteza (chiar daca la mana nu se simte) sincroanele se vor uza mai rapid (nu se realizeaza ruperea lantului cinematic dintre motor-cutie). Asta are ca efect ulterior si uzura pinioanelor, ceea ce este f costisitor.

<{POST_SNAPBACK}>

Are vreo 130.000 km, deci sun sa ma programez la MIdocar. Cam la cat sa ma astept?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai rezolvat problema?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se intampla uneori atunci cand vreau sa schimb in treapta I, o chestie cam ciudata. In general mi s-a intamplat pe la semafoare in trafic. Treaba sta asa : cand vreau sa schimb in treapta I schimbatorul culiseaza normal pe locasul respectiv pana pe la jumatate unde se blocheaza ca si cum ceva il tine .. este ca si cum ar ajunge la capat, dar de fapt el este la jumatatea cursei si nici nu se simte acel "hop" peste care ar trebui sa treaca.. Oricat as incerca (scot pe liber incerc din nou treapta I .. tot asa) nu vrea pana cand nu dau drumul la ambreiaj si il apas din nou. Mentionez ca asta mi s-a intamplat de vreo maxim 10 ori cam in 4 luni .. deci zic eu ca rar.

Stie cineva ce se intampla de fapt ? cat de grav ar putea fi si ce piese ar putea fi afectate ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact aceiasi problema! Cateodata cedeaza daca il fortez (dar nu mai vreau sa-l fortez!).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu patesc foarte foarte rar ceva in genul asta. De fiecare data eu am zis ca e vina mea mai ales ca inca sunt junior pe golf :) . Parea ca am pus in viteza 1 dar de fapt nu era pusa 100%, schimbatorul cred ca se "agata usor" probabil undeva pana la jumatatea cursei 'liber - viteza 1', iar cand acceleram si lasam ambreiajul sarea inapoi pe liber :blink: . Oricum imediat dupa intra fara probleme in viteza si plecam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Same problem here... desi la mine apare suficient de frecvent ca sa ma ingrijoreze. Se pare ca e o problema des intalnita la cutiile de golf 4. Am auzit de la 2 mecanici diferiti 2 explicatii diferite: 1 ar fi ca e dereglata timoneria cutiei de viteze si a doua cum ca problema e din ambreiaj si va aparea din ce in ce mai des pana cand nu o sa mai pot sa bag deloc a 1-a :blink: .

Daca cineva gaseste rezolvarea acestei probleme, il rog sa o posteze aici ca sa mergem la sigur si sa nu mai lasam diversi domni din servisuri sa isi dea cu parerea.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord. Cutia de pe Polo este identica cu cea de pe golf, din cate stiu eu.

De la ambreiaj sa fie? Nu cred. Intr-adevar, ambreiajul e cam ciudat, dar atunci ar trebui sa am probleme mereu, nu numai din cand in cand...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.