Jump to content

Randament Tractiune Quattro


CypN
 Share

Postare recomandată

Salut,

In urma unor discutii in contradictoriu cu cateva persoane (de prin service-uri si studenti la AR, deci care ar trebui sa aiba ceva habar), n-am ajuns la nici o concluzie legata de randamentul diferentialului. Adica, cat din puterea generata de motor ajunge la roti. S-au vehiculat coeficienti de randament intre 0.85 si 0.98.

Documentatille google-uite despre torsen nu prea dau cifre, dau doar "exceptional", "great", "high", "outstanding efficiency", s.a. de genu'.

Daca stie cineva, chiar as fi curios si eu sa aflu.

Merci.

Modificat de CypN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salutare,

voiam sa pornesc un topic asemanator,deoarece imi cumpar un a4 quattro,si sunt intr-o mare dilema!am avut pe mana 2 zile un a4 quattro(b6)1.9 tdi 96 kw,in ideea de-al achizitiona.pe drum uscat,nici un fel de problema,insa aceeasi tendinta subviratoare ca la modelele mai vechi!problema a intervenit in momentul in care am iesit de pe asfalt!ca sa nu credeti ca vorbesc de pe pereti,am fot in zona pasului mestecanis,jud.suceava,unde era o ploaie mocaneasca,nici macar nu era nins.am mers pe o pajiste,numai iarba,usor inclinata pe care am coborat-o usor,iar la intoarcere nu mai puteam urca!nu ma asteptam la offroad,dar la o panta pe care o urci cu o tractiune fata,nu reuseam sa urc cu quattro.ma gandeam ca are acel buton pentru sateliti(vezi audi80/90) dar nimic.am incercat cu esp decuplat si parca parca a mai miscat ceva,dar tot nu am reusit!am coborat si am lasat pe altcineva la volan,eu incercand sa vad unde am gresit!complet deziluzionat!in marsarier tragea numai spatele,iar la urcare tot spatele impingea,cand si cand mai tragea fata!am avut audi 90 quattro,si ma asteptam la o evolutie din partea lui a4,dar se pare ca nu!in momentul in care se cuplau satelitii ,nu iti mai faceai probleme de inclinatia pantei sau de drum!totusi poate exista o gestionare a sistemului quattro si nu am stiut sa o folosesc,un buton ceva!nu pot sa cred ca o masina de 20 de ani este mai buna decat una noua(in privinta tractiunii)!va rog sa ma ajutati,nu vreau sa cheltui 2000 euro in plus pentru un sistem care nu-si prea face treaba!

cu stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:winter: @ gabibotosani - nu prea inteleg ce treaba are ce ai relatat tu cu faptul ca masina are tendinta subviratoare; masina este subviratoare, e adevarat (si eu am fost usor dezamagit din pricina asta), dar nu pricep cum reiese asta din faptul ca nu urca panta;

si nu prea cred ca o tractiune fata ar fi fost mai eficienta.

ce cauciucuri avea masina? in ce stare erau?

on topic: te referi la diferenta dintre puterea masurata la ambreiaj si cea care ajunge la roti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te referi la diferenta dintre puterea masurata la ambreiaj si cea care ajunge la roti?

Eu unul la asta ma refeream cand am deschis topicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mers chiar in weekend pe zapada , si am cauciucuri de vara GSD3 si am plecat fara probleme de pe loc. am decuplat ESP si am urcat panta pe zapada si am luat si curbe. fara nicio problema. bine, nu mergeam tare, dar inclin sa cred ca masina aceea avea ceva sau erau alte impedimente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la randamentul unui reductor, daca-mi amintesc bine, este in cam 0,95 pentru fiecare angrenaj in parte.

Daca pentru obtinerea unui raport de 1/2, de exemplu, se foloseste un reductor cu doua roti (o treapta) acesta va avea un randament de 0,95 si daca pentru obtinerea aceluiasi raport de 1/2 se foloseste un reductor cu 3 roti (doua trepte) randamentul va fi 0,95x0,95=0,9

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa zic si eu una:

Iarna trecuta era prima in care aveam mashina ... drept urmare am facut rost de nishte jante de tabla 4 la numar si mi-am cumparat 4 bucatzi Goodyear UltraGrip 7 195/65/15 ultimul profil de la ei de iarna ...

In perioada revelionului s-a nimerit sa fiu prin poiana brasov ... de plictiseala la un moment dat cum intri in poiana pe stanga e o "pista" de sanius acolo unde se mai parcheaza si stau aia cu atv-urile ... CU SPATELE am uracat pana sus partia de sanius.

Nu am incercat cu fata ca era destul de bumpi si am zis ca spatele e mai inalt de coborat am goborat mai greu din cauza blitzurilor care ma orbeau de jos ...cu fatza am coborat.

Masina s-a comportat impecabil a urcat usor fara probleme CU ESP CUPLAT ... am mers incet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa nu mai fin :lol: , cred ca ar trebiu sa deschidem un topic separat, "eficienta sistemului quattro" sau ceva, si sa nu-i mai bruiem topicul omului daca tot nu sintem pe subiect.

scuze de :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: @ gabibotosani - nu prea inteleg ce treaba are ce ai relatat tu cu faptul ca masina are tendinta subviratoare; masina este subviratoare, e adevarat (si eu am fost usor dezamagit din pricina asta), dar nu pricep cum reiese asta din faptul ca nu urca panta;

si nu prea cred ca o tractiune fata ar fi fost mai eficienta.

ce cauciucuri avea masina? in ce stare erau?

on topic: te referi la diferenta dintre puterea masurata la ambreiaj si cea care ajunge la roti?

dupa cum vezi,vin de pe un audi 80,si ma asteptam la ceva mai grozav,sincer.nu am zis ca e o masina rea,dar e vorba strict de comportament!quattro asta e prea asistat decat cele vechi,asta am vrut sa-ti zic!cauciucuri michelin de vara,195/15/65.eu asteptam sfaturi nu apostrofari!dom'le,poate nu stiu eu sa-l folosesc,iar in cazul in care nu exista un alt mod de a seta (gen esp)cuplabil,decuplabil atunci nu e nici o afacere si dau bani degeaba pe quattro si iau unul normal.sincer prefer sa iau unul din 2004-2005 fara quattro si cu diferenta sa iau unul vechi pentru ce imi trebuie mie!ca idee,cine are un allroad stie f bine ca nu se compara ca un quattro de strada!masina este in stare perfecta,am fost cu ea la reprezentanta!sper ca de data asta m-am facut mai inteles!

cu stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ar trebiu sa deschidem un topic separat, "eficienta sistemului quattro" sau ceva, si sa nu-i mai bruiem topicul omului daca tot nu sintem pe subiect.

Merci de observatie. Si eu vroiam sa aflu cu totul altceva decat cat de bine demareaza pe zapada, pe iarba la deal si la vale. Chiar cred ca am incercat sa fiu destul de clar in primul post.

@SAlex, merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.eu asteptam sfaturi nu apostrofari!dom'le,

imi pare ca m-ai inteles gresit; sau daca asa reiese din cele spuse de mine, sper sa-mi accepti scuzele.

am spus ca nu intelegeam cum te-a deranjat subvirarea in urcarea pantei; consider ca sbvirarea/supravirarea pot fi percepute in condusul sa-i spunem la limita, la o viteza ridicata; nu cred ca acestea au legatura cu eficienta tractiunii.

fiindca nu am supus masina la conditii mai dure de teren, nu-mi pot oferi o parere bazata pe fapte, doar exprimat opinia ca tractiunea integrala quattro, oricit de problematica ar fi, este mai eficienta decit una pe doar 2 roti in teren accidentat.

rog sa fiu corectat daca gresesc.

pentru a nu-stiu-cita oara, scuza de :blush:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi pare ca m-ai inteles gresit; sau daca asa reiese din cele spuse de mine, sper sa-mi accepti scuzele.

am spus ca nu intelegeam cum te-a deranjat subvirarea in urcarea pantei; consider ca sbvirarea/supravirarea pot fi percepute in condusul sa-i spunem la limita, la o viteza ridicata; nu cred ca acestea au legatura cu eficienta tractiunii.

fiindca nu am supus masina la conditii mai dure de teren, nu-mi pot oferi o parere bazata pe fapte, doar exprimat opinia ca tractiunea integrala quattro, oricit de problematica ar fi, este mai eficienta decit una pe doar 2 roti in teren accidentat.

rog sa fiu corectat daca gresesc.

pentru a nu-stiu-cita oara, scuza de :blush:

doamne fereste,nu se supara nimeni,numai ca ,sincer, am cam ramas dezamagit de masina!ca o concluzie,la quattro fara buton de reductor,nu mai exista alta forma de dozare/reglare!eu sincer,am zis ca trebuie sa fie si un buton ca la modelele mai vechi!asta insa isi face treaba singur!ma incanta daca era mai putin asistat!faza ca eram pe o panta de maxim 5% inclinare,si masina nu voia sa urce!repet,nu ma astept la comportament de offroader,dar pur si simplu am vrut sa vad cum lucreaza masina in conditii de umezeala!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi tu te referi la butonul de BLOCARE al diferentialului puntii spate. Butonul se poate folosi pana la o viteza maxima de 40km/h, dupa care se decupleaza singur :D Intr-adevar la modelele mai noi nu exista acest buton .

Referitor la randament : cand toate rotile au aderenta se transmite 50% fata 50% spate . Cand una din punti pierde aderenta puntea cealalta preia pana la 75% . Asta e fix ceea ce am auzit .

Randamentul e una ( ca la cutia de viteze ce are un randament de 0,9 ) iar felul cum se distribuie puterea e alta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la tendinta subviratorie: Daca masina are tractiune FATA poate fi subviratoare. Cand are tractiune integrala, spatele ar trebui sa impinga mai mult masina si sa o aduca pe traiectoria normala, chiar sa fie putin supraviratoare. Deci, dupa parerea mea, gabi ar avea dreptate sa fie dezamagit ca si quatro este tot subviratoare. Parerea mea ... hic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Torsen in majoritatea cazurilor, dar, din cate am inteles, au existat si Haldex. Vezi aici

Hadex s-a montat numai pe A3/S3,TT, datorita faptului ca motorul este dispus transversal(deci oarecum false quattro) si nu longitudinal ca laA4/6/8(diferential TORqueSENsing)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, am observat si pe topicul indicat de Durpaneus ceva mai sus ca aveti, unii dintre voi, aceeasi problema: sunteti dezamagiti de quattro. Insa inainte de a relata dezamagirea dumneavoastra, fiti sigur ca masina (din punct de vedere tehnic) si ANVELOPELE sunt in regula. Nu faci nimic cu un quattro cand ai anvelope uzate sau de vara, nu faci nimic cand diferentialul e stricat sau cand orice piesa stricata afecteaza sistem de tractiune al masinii. Oare in lume este renumit quattro pentru nimic? Haideti sa fim seriosi si sa trecem peste povestile, o gramada pe acest forum, in care Dacia sau alte masini cu tractiune fata urca pante unde quattro nu misca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Vlad sunt de aceeasi parere cu tine...Si eu am quattro si sunt cat se poate de multumit de el.Dar ca sa ai satisfactii majore trebuie sa ai tot necesarul...adik anvelope bune,de iarna,si masina sa functioneze perfect,fara alte probleme si atunci o sa ai satisfactii majore....cel putin asa am avut eu la prima mea escapada in zapada...si va mai zic ca un golf 5 a incercat sa mearga pe unde mergeam eu si nu a apucat sa mearga 20 de metriii si eu am urcat toata panta,cu cauciucuri de vara fiind incaltata..Daca mai aveam si anvelopele corespunzatoare...facea ravagiii.Asa ca fiti mai atenti la micile detalii si nu dati fuga vina pe masina ca ea poate mult daca i se ofera necesitatile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!