Jump to content

Ghidul Clientului De Reprezentanta (sau Calea Sigura Catre O Reparatie Corecta)


tazzz
 Share

Postare recomandată

Poate suna complicat, poate ma veti ataca, dar vreau sa adunam aici toate informatiile necesare pentru a fi tratati corect (noi si masinile noastre) in reprezentante, pentru a evita eventualele situatii neplacute, pentru a fi informati care ne sunt drepturile si obligatiile ca si clienti....si de ce nu cu cine sa vorbim cand avem probleme.

PS: rog colegii de pe la reprezentante sa fie activi in acest topic in scopul imbunatatirii comunicarii .

Sa speram ca va fi de folos multora.

SI ca sa incep eu principalele reguli sunt :

-intotdeauna vorbiti calm, dar ferm,

-studiati manualele de utilizare si certificatele de garantie (pentru ca in final totul se reduce la acte)

-incercati sa vorbiti de fiecare data cu acelasi consilier

-cereti expres sa vi se explice exact ce se intampla cu masina si ce reparatii s-au efectuat...

cand imi mai aduc aminte revin.. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-cereti expres sa vi se explice exact ce se intampla cu masina si ce reparatii s-au efectuat...

majoritatea colegilor cu masini noi isi fac reviziile in Romania. Unde la reprezentante ti se strange mana cu caldura. La tocul usii si la bucile kurului :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca de la inceput, cand cereti informatii prin telefon, cereti numele interlocutorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci,sa incerc sa forumulez lucrurile intr-un fel in care sa nu fie problema:

-Descoperiti o problema la masina dvs.

-Cereti o CONSTATARE.Eventual cereti sa se verifice tot.

-Faceti o PROGRAMARE ferma.

-Cind aduceti masina pentru reparatie,NU solicitati si alte reparatii decit cele pentru care sinteti programati,si nu intarziati.In felul asta nu se pot interpreta unele si nu se poate comenta cind nu se da de capat la o problema.Comandati piesele necesare din timp.

-Nu tratati cu n consilieri,ci doar cu cel ce a preluat masina.

-La preluarea masinii,EFECTUATI proba de drum.Nu ezitati sa semnalati eventualele probleme imediat,INAINTE de a inchide factura.NU preluati masini neterminate,cu factura inchisa.

Relativ la garantii.Mare atentie,totul e scris in acte.Cit timp masina e in garantie,orice interventie straina de dealeri sau fabrica e neautorizata.Inclusiv cind vine vorba de produse after-market.De genul alarme.sau alte briz-brizuri.E portitza perfecta cind nu poti rezolva o problema,sa retragi garantia.De exemplu o alarma montata la o firma oarecare te poate lasa fara garantie pe sistemul electric.Daca e si legata de can-bus,consecintele pot fi ample.NU exista garantie la proasta intrebuintzare.Trenul de rulare e in garantie 30.000 km.Nu 2 ani sau x-spe mii de km.

Factura trebuie sa fie:

-detailata

-sa vi-se explice fiecare pozitie.

-in momentul in care o lucrare nu e gata la timp,e bine sa vi-se explice clar motivele,daca se poate in scris.Because poate fi lesnea vorba de defectiuni care nu s-au constatat la inceput,ceea ce nu e vina dvs.

-in momentul incheierii facturii,mare atentie la garantie.La piese SI la manopera.

-daca aveti controverse,cereti raspunsuri si lamuriri in scris,cu stampila si nr. de inregistrare.Altfel e apa de ploaie.

Reclamatiile:

-la obiect

-pe cit se poate cu dovezi scrise de gen nume si operatiuni.

BTW,era sa uit:-la constatare,cwereti o hartie oficiala.Neaparat.Cu semnatura consilierului sau celui responsabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Homeboy, unde ai citit ca garantia trenului de rulare e doar de 30 000 km??????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata este. Garantia pe suspensie = 30.000km. Nu suntem in Germania, traim doar in Romania si o stim cum e.

On topic:

- intotdeauna sa aveti TOATE actele la voi (carte service, certificat inmatriculare, buletin identitate si datele firmei daca factura se face pe o societate)

- daca aveti dauna neaparat sa aveti nota de constatare de la asigurare si autorizatie de reparatie

- ar fi foarte bine daca la fiecare intrare in service ati avea masina spalata si curata

- pastrati evidenta facturilor si a interventiilor, poate fi utila

Cam atat imi vine in minte momentan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent daca este sau nu 30.000km garantia, trebuie obligatoriu definit si termenul de garantie (asa cum este precizat dealtfel si in certificatul de garantie care insoteste masina, sau orice produs, la urma urmei):

"Garantia se aplica in conformitate cu Legea 449/2003, pentru toate defectele de fabricatie ale componentelor..."

In certificatul de garantie se specifica ca "uzura componentelor de rulare (si da exemplu cateva piese, dar pot fi mult mai multe) este considerata uzura normala la 30.000km" prin urmare o solicitare de inlocuire in garantie poate fi refuzata. De ce s-a scris asa ceva in certificatul de garantie? pentru ca producatorul nu poate fi tras la raspundere pentru niste amortizoare, niste bucse facute zob in gaurile de pe drumurile patriei noastre. Mi se pare si normal sa fie asa. Mai mult, chiar si pana la 30.000km, pot fi nenumarate situatii in care se poate respinge solicitarea de garantie din partea clientului; de exemplu: joc in articulatiile sferice ale unei bielete antiruliu si janta pe partea unde bieleta are joc este indoita, lovita etc etc... este semn clar ca s-a dat cu masina intr-o groapa destul de rau... etc...

Insa topicul nu este dedicat garantiei unui produs, deci sa revenim la discutia normala.

In alta ordine de idei: homeboy, nota 10 :) pentru ca ai reusit sa faci un mic ghid.

strict ontopic:

- cereti evidentierea lucrarilor efectuate si in carnetul de service al masinii; de asemenea pot fi utile inscrierile din acel carnet (totodata cu pastrarea macar unei copii a facturii, daca factura in original merge pe la departamente de contabilitate etc)

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garantia asta de 30 000 km a trenului de rulare sa fie "valabila" doar pt VAG?? De ce intreb asta? Am avut un nissan primera la care am schimbat, pe garantie, la 90 000km, capetele de bara. Alt exemplu: acum ceva ani am schimbat la un hyundai santa fe pivotii, tot pe garantie, la 75 000 km. Mentionez ca aceste operatii in garantie le-am facut fara sa am discutii in contradictoriu cu service-ul, ba dimpotriva, service-ul a constatat ca piesele in cauza trebuie schimbate si tot ei le-au schimbat PE GARANTIE!

Scuze daca am fost off-topic dar cred ca e bine de stiut aceste informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate asta este garantia oferita de Volkswagen AG. Nu stiu de ce sunt asa zgarciti la garantie insa am o banuiala: cum numarul masinilor din concernul lor se vand in numar foarte mare in Romania, s-or fi saturat sa schimbe zeci de mii de piese in grarantie, piese deteriorate din cauza conditiilor de trafic de la noi si nu din cauze de defect de fabricatie sau material. Stiu ca un exemplu nu poate sa faca regula insa imi dau exemplul personal: am cu fabia mea 41.000km (aveam 38.000 cand a iesit din garantie, acum 2 luni) si inca nu am schimbat nimic la trenul de rulare. Absolut nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hopa... sunt sigur ca majoritatea nu stiau ca garantia pe trenul de rulare e de doar 30mii km la VAG! Hm... inca o lovitura argumentului "masina noua cu garantie"... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca s-a cam deviat de la subiect, mai bine facem alt topic, caci mariusc si shkoda nu dorm :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent daca este sau nu 30.000km garantia, trebuie obligatoriu definit si termenul de garantie (asa cum este precizat dealtfel si in certificatul de garantie care insoteste masina, sau orice produs, la urma urmei):

"Garantia se aplica in conformitate cu Legea 449/2003, pentru toate defectele de fabricatie ale componentelor..."

In certificatul de garantie se specifica ca "uzura componentelor de rulare (si da exemplu cateva piese, dar pot fi mult mai multe) este considerata uzura normala la 30.000km" prin urmare o solicitare de inlocuire in garantie poate fi refuzata. De ce s-a scris asa ceva in certificatul de garantie? pentru ca producatorul nu poate fi tras la raspundere pentru niste amortizoare, niste bucse facute zob in gaurile de pe drumurile patriei noastre. Mi se pare si normal sa fie asa. Mai mult, chiar si pana la 30.000km, pot fi nenumarate situatii in care se poate respinge solicitarea de garantie din partea clientului; de exemplu: joc in articulatiile sferice ale unei bielete antiruliu si janta pe partea unde bieleta are joc este indoita, lovita etc etc... este semn clar ca s-a dat cu masina intr-o groapa destul de rau... etc...

Insa topicul nu este dedicat garantiei unui produs, deci sa revenim la discutia normala.

nota 10+ :offtopic:

sper sa se inteleaga odata diferenta intre defect de fabricatie si uzura normala

homeboy, nota 10 pentru :( ghid

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor,garantia e uneori ca guma de mestecat.Depinde doar cine o intinde.Dar despre asta Tazz poate zice mai multe :( .Sau nu.Cum se zice la Rromania:depinde cine intreaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau cum e mai corect spus...vorba dulce mult aduce.... ideea e ca eu ca si client nu voi recunoaste niciodata ca am utilizat masina incorect, nu voi recunoaste niciodata ca am rupt-o la liniute sau la picnicuri pe tot felul de hartoape, ca am schimbat in 5000rpm sau ca am stat cu piciorul pe ambreiaj de cate ori am avut ocazia......

si intre noi fie vorba nici un service nu va refuza sa repare o defectiune de fabricatie clara, dar la capitolul elementelor supuse uzurii nu se poate pune problema de garantie.... nu o sa schimbe nimeni discuri de frana si oricat ar zice cineva ca a mers numai pe drum bun si nu a franat niciodata intr-o gaura in Romania pot sa ii zic fara sa ma uit la masina ca minte...

Romanul e o specie aparte...nu incerc sa iau apararea nimanui... dar intotdeauna vor exista specimene care nu vor sa citeasca niste contracte pe care le-au semnat, sau pe baza carora lucreaza...

Oricum am ajuns sa iubesc o expresie revoltata de genul : domle da nu-i Dacie!!! ...

Bineinteles ca nu sunt multi cei ce inteleg ca daca au avut un accident, zonele afectate direct nu vor mai beneficia de garantia fabricii.... si slava domnului ca masinile se botzesc in Romania pe banda rulanta...pentru ca ne-am invatat sa mergem ca apucatii pentru ca " folsvaganu e masina nemtzeasca domle...asta duce"... si in final totul se plateste....chiar si domnia sau prostia :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!

Scriu si eu in ceasul al 12-lea in speranta ca imi va raspunde cineva in noaptea asta. Maine dimineata am progamare la Elcar Gid, dar nu stiu ce acte imi trebuie. Masina este luata in leasing, insa am inteles ca trebuie sa prezint la rezivie si cartea de identitate a masinii (care este la firma de leasing).

Va rog sa-mi spuneti daca stiti ceva despre asta, sau daca exista alte variante...

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 years later...

Probabil ca urmare a crizei economice de acum cativa ani, reprezentantele au atins un punct penibil si deranjant pentru clienti - nu au nici o piesa in stoc :huh: De exemplu spui ca vii la ei cu masina din dotare sa remedieze franarea pe spate si nu sunt in stare decat sa constate ca iti trebuie sa zicem cilindri de frana / saboti - te trimit acasa tot fara franare pe spate... Mai e nevoie sa vii si alta data, dupa ce ai aflat ce piese ai nevoie. Mi se pare penibil, fiind vorba de reprezentante. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

A fost cineva pentru verificare gratuita avand in vedere ca se face reclama pentru ea la prima vizita in service in reteaua VW

https://www.volkswagen.ro/d/10140-sc-robot-srl/service-accesorii/volkswagen-service/actiuni-si-oferte/prima-vizita-in-service

Modificat de rcs66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Este de 2 ani oferta cu prima vizita gratuita. Personal am folosit-o de 2 ori dar si cativa prieteni.

In mod normal la reprezentanta este 150Ron o asemenea verificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca e ok cel putin lentru cei care calca mai rar reprezentanta macar pentru km sa apara in istoric odata pe an 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate este valabil doar cand se schimba proprietarul masinii, nu in fiecare an :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sunat la Robot Baia Mare pentru o programare,unde am primit raspunsul ca  se aplica verificarea gratuita numai in cazul in care a trecut mai mult de un an de la ultima intrare intru-n service VW indeferent de tara.Au verificat dupa seria WIN,la mine a rezultat  ca ultima intrare a fost in februarie in Germania asa ca nu se aplica gratuitatea.In schimb sunt binevenit pentru o verificare contra 200 RON.Interesant este ca pe pagina oficiala VW Romania nu este conditionata verificarea gratiuta numai de faptul sa nu fi fost in service in reteua VW din Romania,si se si numeste  prima vizita in service.

Modificat de rcs66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!