Jump to content

Filtru benzina (schimbare)


maxxgabi
 Share

Postare recomandată

Deoarece am deja 147000 de km cu filtrul original ,si nu e o gluma .....am zis ca ar fi cazul sa il schimb. Simptomele ar fi oprire motor nu avea sunetul constant la relantiu si scadere periodica a puterii. Mai mult la plecarea de pe loc dadea sa moara motorul. Astfel m-am dus la un magazin cu piese auto si am comandat filtrul de benzina .Pret 700 000 mii lei vechi . Dar.......montajul la un "mecanic "era costul piesei. Nu mi-a venit sa cred 700 000 montatul ????!!!! Frate esti plecat de acasa ce e cu pretul asta. Drept urmare am luat filtrul si am mers intre blocuri.

................................................................................

...................................................

Tehnica montare: Iei o bere si o surubelnita in cruce ,o patura veche si filtrul de benzina.

Te duci in fata masini si cum esti cu berea in stinga si surubelnita in dreapta ,alegi stinga spate a masini .

Iei patura o pui jos si verifici unde un cilindru din aluminiuin care intra 3 furtunase.

Iei surubelnita in cruce si desfaci holsurubul care tine filtrul strins in colier.

Dupa ce ai desfacut holsurubul scoti cele trei furtune ,tii minte cum au fost bagate in filtru.

Dai filtrul jos ....la mine era foarte murdar iar cind am bagat apa prin el curgea ceva negru si destul de gros!

La filtrul vechi ai in capul lui o siguranta ,care o scoti .(tine minte pe ce parte a fost bagata)*

Apoi scoti o piesa cu un stut pe mijloc.

Piesa respectiva are o garnitura rotunda mica.

Scoti garnitura si o schimbi cu cea noua .

Iei filtrul nou ,pui cealalta garnitura noua din pachet in capul filtrului ,montezi piesa "cu stut pe mijloc", bagi siguranta la loc.

Aceasta operatiune este mai delicata dureaza vreo 2 minute si ceva :lol:

Dupa aceea se ia filtrul cel nou si bagati filtrul in locasul de unde l-ati scos ,apoi puneti colierul la loc si bagati furtunasele inapoi. Atentie marita cind bagati furtunaselesa le impingeti pina in capat....se va simti la mina ca a intrat tot (se aude un pacanit ).

Dai cheie de vreo 2-3-4 ori sa intre benzina in filtru ,verifici sa nu curga benzina pe unudeva si gata.

Porneste motorul!!! Sa tureazi putin motorul pina va dati seama singuri ca merge bine.

Astfel am economisit da 700 000 lei cu care poti sa mai bei citeva beri :P

La fel mi sa intimplat cu senzorul de ulei pe care tot eu l-am depistat si schimbat ,la reprezentanta skoda deja imi faceau o gramada de calcule cu pretul manopera ba ca ar fi aia sau aialalta ...etc dar nici vorba ,nu imi spuneau ca ar fii fost de senzorul de ulei care a costat maxxim 200 000 lei vechi.

Sper ca nu v-am plictisit cu aventura fabia..de care de altfel sint foarte multumit!!!

Modificat de maxxgabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De precizat ca unele Fabii au filtru cu regulator incorporat (piesa aia cu stut pe mijloc). Daca ai din ala pe masina, cand cumperi filtru trebuie sa cumperi si regulator :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutari tuturor.As vrea sa stiu ce marca de filtre de benzina folositi...eu pana acum am cumparat 2 filtre Mahle care dupa 1000-2000km au inceput sa "scape" benzina.Precizez ca 1 din cele 2 garnituri cu care se vinde,cea exterioara este groasa cat o foaie de hartie....iar la imbinarea regulatorului de presiune cu filtrul propriu zis,regulatorul de poate invarti cu mana dupa bunul plac.Ce marca de filtre ati folosit,sau gasesc oare undeva vreun fel de filtru capsulat,precum cel original?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu de 4 ani folosesc doar filtre MANN (benzina,polen,aer,ulei) si nu am avut niciodata probleme...iti recomand si tie sa incerci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu votez pentru MANN. Mi s-au parut printre cele mai serioase filtre. Le folosesc de foarte multi ani pe diverse masini, chiar daca sunt mai scumpe putin decat restul lumii, dar nu am avut niciodata o problema cu ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu MANN este recomandat ca producator de filtre pt Skoda.Mentionez ca nici eu nu am avut nici o problema cu ele. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da...mi-am luat Mann pana la urma,cu presiunea de 3bari,dar din pacate masina mergea aiurea,cand acceleram dadea in bot.Asa ca m-am dus la reprezentanta si am luat unul "chipurile " original...scrie made in china:)) cu presiunea de 4bari si masina merge in regula.Pentru fabia 1,2htp,exista si filtre de 3bari si de 4 bari,deci atentie si celorlalti cand schimba filtrul original sa se uite bine ce scrie pe el,sa nu pateasca ca mine.Bafta tuturor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Uite am si eu o problema !

Cand am schimbat filtrul de benzina , mi s-au rupt clemele de tine-au conductele strans !

Si nu stiu de unde sa i-au altele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De precizat ca unele Fabii au filtru cu regulator incorporat (piesa aia cu stut pe mijloc). Daca ai din ala pe masina, cand cumperi filtru trebuie sa cumperi si regulator :)

cele cu motor BMD au ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

post-16741-1223649066_thumb.jpg

Meseriasii, care-mi spuneti si mie daca asta e filtru de benzina cu regulator de presiune incorporat sau nu? Mentionez, Fabia, combi, motor AQW 1.4 mpi 68CP. Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si o Fabia din 2001 AUA. Aceeasi nedumerire cu supapa sau fara? Se poate pune filtru cu regulator daca nu il ai pe modelul tau? Ce se intampla??

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai bine e ca atunci cand cumparati filtrul mergeti cu talonul si in functie de codul masinii va da exact care va trebuie

eu asa am facut ... si nu am avut nici o problema ....

daca nu aveti 2 maini stangi filtrul se schimba se schimba cu rabdare, atentie, o shurubelnitza si o cutie de pepsi

cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si o Fabia din 2001 AUA. Aceeasi nedumerire cu supapa sau fara? Se poate pune filtru cu regulator daca nu il ai pe modelul tau? Ce se intampla??

ciao. am acelasi tip de motor ca si tine si am schimbat recent filtrul de benzina si era fara regulato :) !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io stiu ca la majoritatea trebuie cu regulator.

Si eu l-am schimbat cam pe la 105.000 cand am luat masina :)

Si nu era deloc murdar , masina fiind adusa din Italia (care au o benzina buna)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ciao. am acelasi tip de motor ca si tine si am schimbat recent filtrul de benzina si era fara regulato :beerchug: !

Toate filtrele de benzina AU regulator de presiune: unele se livreaza cu regulatorul separat de filtrul in sine, altele sunt "dintr-o bucata", cu regulatorul inauntru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate filtrele de benzina AU regulator de presiune: unele se livreaza cu regulatorul separat de filtrul in sine, altele sunt "dintr-o bucata", cu regulatorul inauntru.

aham, k scuze pt informatia eronataEu am relatat ceea ce am vazut . Inseamna ca al meu era "dintr-o bucata" ! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut cateva poze cu filtrul de benzină. Nu mi se aprinde nici un martor ,iar masina trage ca una de 75cp. Ar trebui schimbat sau sa-l mai tin putin tinand cont ca are doar vreo 12000 in Rom

post-20836-1223926127_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

e fara .... intra benzina pe sus.... si iese pe jos .... sus si jos fiind indicate de sageata , luand in considerare ca filtrul sta la orizintal :icon_thumright:

Ai face bine sa pui mana sa citesti regulamentul forumului. NU sunt admise Quote-uri ale mesajelor anterioare decat in cazul cand pot aparea unele confuzii. La urmatoarea abatere umblam la Warning Level. Cheers!

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aresik, te rog frumos sa NU mai postezi informatii daca NU stii exact cum stau lucrurile. Pot aparea nenumarate confuzii. Acel filtru aratat de Cristi ARE regulator de presiune incorporat. Benzina intra prin dreapta (cupla cu buton negru) si iese spre motor pe la cupla din stanga. Cupla din dreapta cu albastru este returul catre rezervor de la regulatorul de presiune incorporat in filtru.

Cristi, iti recomand schimbarea lui, mai ales ca nu costa o avere. Atentie, pe partea din dreapta a filtrului este stantata presiunea la care lucreaza regulatorul de presiune (de obicei 3,5 sau 4 bari). Daca nu cumperi original (foloseste codul de piesa originala ca sa iei tot filtrul ala) sa iei cu aceeasi presiune de lucru a regulatorului. Grija la inlocuire daca o sa o faci singur, cuplele alea ies cam greu.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: scuze blitz, ai dreptate, asta noapte nu vazusem si furtunasul cu albastru.... nu-i raspunsese nimeni omului si na.....am incercat sa fac o fapta buna, dar date fiind ora , respectiv oboseala.... nu prea mi-a iesit :icon_cool:

postez si problema pe care am avut-o eu ... am intrat in programul original de la reprezentanta VW si am luat codul filtrului, cand am verificat pe masina filtrul din programul original NU corespundea cu filtrul de pe masina. recomand asa cum a scris si blitz mai sus , luati codul de pe filtru instalat pe masina si pe baza lui comandati alt filtru.

Modificat de Aresik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, Aresik, daca iei codul filtrului in functie de seria de sasiu (programul de piese original filtreaza piesele functie de VIN) obligatoriu vei gasi varianta corecta. Ca nu se potriveste pe masina.... citeste ce zic eu mai departe: se gaseste vreun destept de mecanic sa puna el ALT filtru pentru ca nu il are pe cel de pe masina.... "lasa bre ca merge si asta" si pe urma tu mergi si cauti filtrul pe program si vezi ca nu se pupa cu ce-i pe masina :icon_thumright: ... o fi eroare de program. Si uite-asa ajungi cu martor motor aprins pe bord si nu stii de ce iti merge prost masina. In fine, revenind: eu recomand sa faceti operatiunea NUMAI dupa ce verificati la un service autorizat ce filtru trebuie pentru seria de sasiu. La motoarele mai vechi nu este problema, regulatorul de obicei este calibrat la 3,5bari dar la cele mai noi lucrurile se complica.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am schimbat sambata filtrul la fabiuta mea.

am luat codul de pe vechiul filtru si am mers la un magazin de piese auto. am luat noul filtru si m-am apucat de schimbat.

am ridicat partea din spate dreapta pe un cric si am inceput schimbarea.

mare atentie la cum dati mufele jos de pe filtru.

acuma am citit ca se apasa pe ceva "butonas" de pe mufa si dupa aceea se scoate conducta. eu nu am facut asa si am rupt o mufa, :) dar nu de tot, deci mai functioneaza.

filtrul este fara regulator, chestia care intra in mijlocul filtrului a ramas pe conducata de la masina.

deci se poate schimba filtrul in maxim 15 minute, fara a apela la meseriasi care sa-ti ia manopera cat costul piesei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
se poate schimba filtrul in maxim 15 minute, fara a apela la meseriasi care sa-ti ia manopera cat costul piesei.

Da , dar cu riscul de a rupe vreo mufa despre care nimeni nu ofera detalii cum se demonteaza si monteaza ..............Eu unul nu pot oferii astfel de detalii pentru ca nu am schimbat filtrul respectiv, dar cei care au facut-o poate ne spun cum se desfac acele furtunase fara a le rupe .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furtunasele au niste cleme de siguranta in lateral , acolo unde sunt tesite. Cu un varf de surubelnita subtire se pot agata si trage afara, sau impinge de pe partea cealalta, depinde in ce pozitie sunt furtunele. La unul dintre furtunase portiunea respectiva are culoarea albastra. Se vede in poza, nu stiu daca am explicat destul de clar. Siguranta este prinsa de acea mufa cu o lamela de plastic, grija ca se rupe foarte usor.

post-16741-1225861771_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!