Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

@Blitz wow foarte buna explicatie, in sfarsit am inteles si eu exact ce mama ma-sii face DPF-ul. Dar mai am o intrebare. Funinginea e captata de DPF care o arde. Dar pe esapementul dieselului mai iese si motorina nearsa. Si asta e absorbita de DPF? Atunci nu ar trebui ca masinile cu DPF sa nu mai scoata deloc fum negru?

Anyway consider DPF-ul asta o mare porcarie. Bun daca si-ar face treaba ar fi super OK. Dar sa trebuiasca sa ma duc eu sa regenerez eu la turatie constanta bla bla. O tampenie. Dupa ce ca e diesel si ai si turbina care se infunda, injectoarele care se infunda acuma am scos si tampenia asta de regenerare. Urmatoarea masina o sa fie o benzinara aspirata sau cu turbo, dar m-am plictisit sa "curat turbina" daca merg mult in oras. Dreq... cu Dacia numai in oras merg subturat si n-are nici pe dracu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Executron, informatii am mai dat intr-un fir de discutii la sectiunea Octavia II (DPF&motorina de pe piata) (la pagina 13, in postul 254 este si un jpg atasat).

Bun, hai sa o iau de la capat cu explicatia, in speranta ca va fi citit si aici topicul. Filtrul de particule, prin structura lui, este folosit pentru a retine din gazele de evacuare funinginea. Ce este funinginea? Funinginea este un produs solid al arderii incomplete a hidrocarburilor, in special motorinelor. Particula de funingine este in principiu compusa dintr-un nucleu de carbon (mai multi atomi de carbon aflati in stare solida) in jurul caruia se adauga diverse sulfuri, oxizi de metale, apa etc (vezi foto). Aceasta este stransa in filtrul de particule si trebuie din cand in cand arsa pentru ca filtrul s-ar infunda. Ca sa fie arsa (regenerarea filtrului), lucrurile stau cum am descris cateva posturi mai sus. Prin ardere carbonul trece din stare solida in gaz (CO2) si este eliminat. Ok. Care este insa problema acestui sistem. Sunt specificatii stricte in ceea ce priveste norma de ulei folosita pentru acest motor ( VW 507.00). De ce? Orice motor consuma ulei, este normal. Ei, in urma arderii uleiului in motor rezulta cenusa (tot compus solid), care prin gazele de evacuare ajunge tot in catalizator/DPF. Cenusa din nefericire nu se mai poate arde si atunci se acumuleaza in DPF, conducand la deteriorarea definitiva a acestuia.

Offtopic: cum sa iasa dom'ne motorina nearsa? Daca iese motorina nearsa pe esapament iti dai seama ce se intampla in camera de ardere? Iti dai seama ca se indoaie bielele, se sparg pistoanele daca cumva ramane motorina in stare lichida in camera de ardere? Si n-are cum sa nu arda. Ca nu arde complet si rezulta funingine e partea a 2-a. Dar de ars arde chiar din momentul pulverizarii.

post-2063-1189542858_thumb.jpg

post-2063-1189542914_thumb.jpg

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@executorn: ai vazut tu fum la mine? ;)

@blitz: la mine martorul s-a aprins doar cand programul de regenerare nu a mai putut sa arda singur particulele colectate (din cauza traficului nenorocit, mers 10 zile cu viteza medie de 7kmh....) si a trebuit sa urmez procedura descrisa in cartea masinii(mers constant la peste 2000rpm in vit a 4a, 15 min), bineinteles ca s-a rezolvat :icon_thumright: ,in rest"simt" cand procedura automata e activa(se tureaza un pic mai mult motorul la relanti, tine vreo 3-4 min si bineinteles, scrie si in carte asta, ca sa nu te sperii :lol: )

:rolleyes: @blitz: super informatii, multumim :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super tare blitz, mersi mult pentru explicatii. Chiar nu stiam ca motorina nearsa (complet) inseamna funingine :lol:

@dm76ro pai n-am vazut la tine fum DAR nici nu am mers in spatele tau sa vad daca scoti fum la 4000 rpm sau la un surge :blink:

Deci sa inteleg ca toate Passaturile 2.0TDI care le vad in trafic ca ma afuma sunt fara DPF. Am citit din nou acum paginile din topicul indicat de tine si tot consider DPF-ul o mare porcarie, o solutie de compromis al VAG.

mers 10 zile cu viteza medie de 7kmh....) si a trebuit sa urmez procedura descrisa in cartea masinii(mers constant la peste 2000rpm in vit a 4a, 15 min)

Sorry ca insist dar ti se pare normal? Poate tu o faci chestia asta ca te pricepi si esti atent la masina dar taica-miu (de exemplu) crezi c-ar face chestia asta (sau ar cunoaste procedura)? Oamenii stiu o chestie... si-au luat masina scumpa, straina si incepi sa impui gen Dacie veche care trebuie condusa intr-un anumit fel (pornita etc) ca altfel se strica. Sorry ca exagerez, dar sunt cam indignat. Si acea viteza mi se pare normal pentru un oras blocat ca Bucurestiul si vad des astfel de aglomeratii (stau pe loc cu orele). Pai ce-ar vrea VW? Sa merg numai pe autostrada? Poate orarul meu implica mersul NUMAI in oras n-am timp de perindari in afara "sa curat" DPF-ul..... sa scrie pe ele "NU MERGETI NUMAI IN ORAS CA SE STRICA" :icon_thumright: :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DPF-ul de la VAG e una din multele sacrificii care vor trebui aduse pentru salvarea mediului inconjurator. :icon_thumright:

Eu zic ca pentru Romania ar fi mai potrivit un sistem DPF cu aditiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si eu ma gandesc ca sistemul cu aditiv este mai convenabil pentru Romanica. Insa si acolo procedura e lafel, filtrul lafel de repede se umple. Insa acolo, prin faptul ca se adauga aditiv in carburant lucrurile stau putin altfel. Acel aditiv, prin ardere impreuna cu motorina, produce un compus care se adauga "moleculei" (ca sa zic asa) de funingine, scazandu-i acesteia temperatura de autoaprindere. De ce ii scade temperatura? Pentru ca DPF-ul este mai departe de galeria de evacuare si ca sa ajunga la temperatura de autoaprindere (600-650grade) trebuie ca gazele de evacuare sa fie mult mai fierbinti (in mod normal gazele de evacuare la diesel au in jur de 700-750 grade, la benzinare au in jur de 1000). Asta inseamna ca s-ar distruge turbina de gaze (si geometria variabila ar suferi mult din cauza dilatarilor mai mari), de asemenea s-ar ditruge si catalizatorul pentru ca si catalizatorul are un regim de lucru de aprox 500-600grade. Cu aditivul nu mai e necesar ca ECU sa modifice asa de mult fazele distributiei incat gazele sa iasa fierbinti, evident nu se mai "simte" asa de urat dieselul cand face regenerarea. In rest lucrurile stau lafel.

Daca mai sunt intrebari legate de DPF postati aici si incercam sa tragem niste concluzii.

Cheers all!

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi s-a aprins si mie filtrul dfp-ul. :somnmare: E drept merg mai mult prin oras, o sa ii dau cum scrie in carte 15 minute pe afara sa vad daca se stinge si apoi sa pun cum a zis Groove numai EURO 5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai, nu stiu voi, dar eu punand numai Euro 5 de la Rompetrol n-am avut absolut nici o problema, incet incet merg spre 3000 de km.

in cazul filtrului dpf conteaza foarte mult combustibilul, si mi se pare ciudat cum dealerul nu v-a spus la predare ce tip de combustibil trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de 1 luna si cateva zile am 3800km si nu mi s-a aprins deloc led-ul. si am mers ceva si prin bucuresti....fara o iesire in afara capitalei..motorina euro4 petrom si omv sprint diesel..pe unde apuc sa bag. sper sa nu cobesc si sa se aprinda :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am facut eu, am cobit si s-a aprins. :blink: Tot aprins e, nu am avut timp sa il golesc printr-un drum de 20 de minute in afara orasului, dar pe moment pun numai euro 5. Sper sa il sting la un drum si apoi sa nu se mai aprinda. Masina mi se pare ca merge mai infundat si parca are mai putina putere cu filtrul infundat. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca am umplut-o de sange. Am iesit in seara asta sa ii curat filtrul si dupa ce am facut cativa kilometri pe autostrada s-a aprins avertizarea de 'engine failure' si a inceput sa clipeasca. Motorul a pierdut putere, m-am intors incet acasa, o sa ma duc in service. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

geo nu ne da emotii te rugam cu engine failure si chestii d'astea....poate si-o reveni pana maine dimineata..ai mers ceva pe autostrada chiar si cu engine failure aprins?din cate stiu de pe topicul de O2 te limita la 60km/h si trebuia sa mergi asa pana cand se curata filtrul dupa care scotea protectia de 60km/h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, m-am intors 5 kilometri cu engine failure care clipea. Am sunat la Cardinal Motors Ploiesti, vin sa ia masina cu rampa in seara asta pe la miezul noptii.

Filtrul DFP e inca aprins (sta mereu aprins). Masina nu are nici o limitare de viteza, am mers doua zile prin oras si cu 90 la ora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca de la filtru e ceva, s-a infundat prea tare si ori a facut o buleala la motor ori sistemul a sesizat ca se evacueaza greu si a intrat intr-un fel de 'safe mode'. :vaidecapulmeu:

Oricum masine este acum in teste la Ploiesti, astept in scurt timp raspunsul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca facea o buleala la motor si s-a infundat filtrul prea tare, inseamna ca ai mers cu martorul aprins mult timp ceea ce nu prea cred ca ai face asa ceva....

oricum sper sa fie ok si sa nu tii masina mult in service...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers doua zile cu martorul sperand sa se curete. A treia zi am vazut ca nu se curata si am iesit in afara orasului sa il curat, iar apoi s-a intamplat ce s-a intamplat.

Filtrul a fost curatat azi dimineata de Cardinal Ploiesti, gratis, am luat masina la pranz si totul e ok. :icon_thumright: O sa bag numai euro 5 de la OMV si o sa incerc sa ii mai dau o data la doua saptamani prin afara orasului, preventiv...

Cei de la service au zis ca daca filtrul se umple, masina taie turbina pentru a nu se defecta ceva. Apoi, daca se continua a se merge asa, cand filtrul ajunge la 90% se opreste de tot masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

it makes sense ce zic ei... eu pot sa zic ca am avut 'noroc' cu dealerul care a fost foarte vehement insistand sa pun doar euro 5 din cauza filtrului... se pare ca avut dreptate si ma bucur ca l-am ascultat.

oricum, vadim, bine ca e ok si e comportament relativ normal al masinii... la conditiile de la noi din orase e chiar indicata iesirea macar o data la doua saptamani la un drum intins...

eu prefer euro5 de la rompetrol pt. ca am card fill&go la ei, altfel nu cred ca sunt diferente majore intre tipurile de motorina euro5 existente la ei, la omv sau la mol.

in orice caz, de tinut minte si daca mergeti dincolo, cumparati motorina cea mai "top" cu putinta (oricum, in vest normele euro5 se aplica deja la toata motorina cred).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, masina nu a avut de suferit. Eu cam evit orele de varf, nu prea merg bara la bara. Apoi schimb cam la 3.000 mereu, nu credeam ca o sa am probleme cu asta. Dar la motorina noastra... si uneori inevitabilele ambuteieaza asta e...

Oricum o bila alba din partea mea pentru Cardinal Motors nu stiu daca in Bucuresti ajungeam asa repede sa intru in service si sa fac treaba asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, acelasi lucru mi s-a intamplat si mie sapt. trecuta. Odata aprins martorul DPF, trebuie scapat de aceasta problema si mers cca. 10-15 km cu 2000 de ture. Mie mi-au spus cei de la Cardinal Motors ca poti merge si cu viteza a 2-a, numai sa mergi constant la 2000 de ture. Daca nu faceti lucrul asta, masina intra cumva intr-un "limp mode", exact ce spunea "geovadim", cand se aprinde un alt semn pe bord cu mesajul "motor failure" insa nu e chiar nici o problema. Eu am mers inca o zi prin Bucuresti cu mesajul asta si a 2-a zi m-am dus la Ploiesti si i-au facut cei de acolo o regenerare si totul a fost bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu multumesc pentru explicatiile detaliate. Am 9500 km cu motor 2.0 TDI 170cp cu DPF si nu am avut absolut nici o problema cu martori aprinsi pe bord si cicluri de regenerare. Si pentru nemultumitii de DPF: de ce dati banii pe motoare de 170cp sa mergeti cu medii de 7km/h. Luati pentru Bucuresti benzinare mici de pina in 80cp ca nu trebuie mai mult pentru mers intre doua semafoare. Motorul de 170 cu DPF il recunosti dupa esapamentul de diametru mare si drept, neindoit in jos. Asta pentru cei care vor sa vada DPF-ul scotind fum ;-)

Modificat de Paul_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand filtrul ajunge la 90% se opreste de tot masina.

NU....te lasa sa mergi in continuare...numai ca nu se mai poate face regenerarea cu testerul.....(risca sa ia foc)...aaa si btw....daca e mort...filtrul de particule e doar un filtru...si in concluzie nu ti-l schimba NIMENI pe garantie :somnmare:...it sux....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

folosesc numai euro 4 sau euro 5 de la OMV...si problema tot nu e rezolvata...adica la 100-150 Km facuti in bucuresti tot se aprinde martorul de particule diesel...si nu dau in masina....schimb si eu ca omul la 2500-3000 ture

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai facut un plin cu euro4 petromv si vreau sa zic ca e super ok.....sper sa nu cobesc dar in 4000km din care aprox jumate-jumate omv sprint diesel si petrom euro4. incearca si cu petrom euro 4 (3,06ron/l).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai, eu nu va mai zic nimic, in fond e treaba voastra daca vreti sa folositi si euro 4 si nu doar euro 5... eu doar v-am transmis ce mi-a spus dealerul la ridicarea masinii: are filtru DPF, obligatoriu DOAR motorina euro 5 datorita continutului de sulf scazut.

in majoritatea cazurilor, chestia cu dpf nu e o problema, e o incapatanare a voastra :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!